Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
PAWK -- JA TEZ UWAZAM ZE OLEJ NIEMA NIC DOTEGO
MOJ MI PALI 150 ML NA 100OKM WIEC WIEC NARAZIE NIC NIE ZAMIERZAM ROBIC
CHIALBYM PRZEROBIC JA NA GAZ ALE OBAWIAM SIE Z E MOZE WIECEJ TEGO OLEJU BRAC
BO JEZELI GAZ "CZYSCI "SILNIK TO JAK GO ROZSZCZELNI TO NIE ZAROBIE NA TEN OLEJ
MOJ MI PALI 150 ML NA 100OKM WIEC WIEC NARAZIE NIC NIE ZAMIERZAM ROBIC
CHIALBYM PRZEROBIC JA NA GAZ ALE OBAWIAM SIE Z E MOZE WIECEJ TEGO OLEJU BRAC
BO JEZELI GAZ "CZYSCI "SILNIK TO JAK GO ROZSZCZELNI TO NIE ZAROBIE NA TEN OLEJ
- Od: 6 sty 2009, 21:39
- Posty: 41
- Skąd: gliwice
- Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn
witam zacnych Panów. Przeczytałem cały ten wątek bo jak możecie się domyśleć mam problem z porannym kopceniem. Znalazłem tu tonę informacji i okazuje się, że wiem o problemie więcej niż mój (dawny) mechanik. Tak czy inaczej jestem po wymianie starego oleju podobno pełny syntetyk na Castrol 10W40 wymieniłem też rozrząd. Przed zapaleniem silnik dusi się, gasną kontrolki i zapala. Po 15 sek nasz przyjaciel DYM. Po kilku minutach dym oczywiście znika ale obroty nie są stabilne. W pewnych sekwencjach obroty delikatnie spadają i znów rosną. A kiedy nie zdąży się jeszcze dobrze rozgrzać to potrafi zgasnąć podczas postoju. Jajca. Teraz moje pytanie czy takie objawy mogą spowodowane przez źle założony rozrząd? Mam na myśli i niestabilne obroty i kopcenie.
-
szoko
kurcze wszystko jest możliwe. Najpierw chcę sprawdzić czy rozrząd jest rzeczywiście dobrze założony, potem spróbuje z tym olejem 5W30. Zbyt wcześnie jeszcze żeby mówić o ubytkach oleju. Jeżdżę naprawdę mało ok 8 tys rocznie
więc remont mi jakoś nie w smak 
-
szoko
szoko napisał(a):czy takie objawy mogą spowodowane przez źle założony rozrząd?
skoro przed wymianą było dobrze to masz odpowiedz... rozrząd ma duzy wpływ na to... ale też może być tak że wcześniej np pasek przeskoczył Ci o ząb może dwa i ktoś delikatnie to skorygował aparatem zapłonowym teraz jak juz wszystko jest na swoim miejscu trzeba właściwie ustawić zapłon ale najpierw bym sprawdził poprawność znaków na rozrządzie

http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Moja X6 rok temu miała generalny remont silnika- V6.
Wymienione zostały wszystkie panewki, pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe itp.– na remont jest "gwarancja".
Przejechałem 22 tys. killometrów, olej Mobil 5W/50. Przestrzegałem wszystkich rad odnośnie dotarcia silnika, na zimnym silniku nigdy nie wkręcam go na wysokie obroty.
.... a tu
Z rana chmurka na niebieskawy kolorek – raczej zawsze jak jest zimny.
Spalanie oleju w jeździe mieszanej (miasto – trasa) 1,5 – 2,0 litra oleju na 10kkm.
Trochę mnie to irytuje, gdyż za remont dałem 2800zł i miało być jak z fabryki (za 1500 są silniki używane).
A tak jest dużo lepiej jak przed remontem (na 1000km – 1 litr oleju), ale jednak spodziewałem się minimalnego zużycia oleju.
A może powinienem mieć do mechanika pretensje i skorzystać z "gwarancji" jaką mi dał na silnik??
Wymienione zostały wszystkie panewki, pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe itp.– na remont jest "gwarancja".
Przejechałem 22 tys. killometrów, olej Mobil 5W/50. Przestrzegałem wszystkich rad odnośnie dotarcia silnika, na zimnym silniku nigdy nie wkręcam go na wysokie obroty.
.... a tu
Z rana chmurka na niebieskawy kolorek – raczej zawsze jak jest zimny.
Spalanie oleju w jeździe mieszanej (miasto – trasa) 1,5 – 2,0 litra oleju na 10kkm.
Trochę mnie to irytuje, gdyż za remont dałem 2800zł i miało być jak z fabryki (za 1500 są silniki używane).
A tak jest dużo lepiej jak przed remontem (na 1000km – 1 litr oleju), ale jednak spodziewałem się minimalnego zużycia oleju.
A może powinienem mieć do mechanika pretensje i skorzystać z "gwarancji" jaką mi dał na silnik??
- Od: 24 kwi 2008, 21:27
- Posty: 15
- Skąd: Jasło
- Auto: X6 2,0 V6 1999r.
sivy97 napisał(a):Spalanie oleju w jeździe mieszanej (miasto – trasa) 1,5 – 2,0 litra oleju na 10kkm.
spalanie oleju jeszcze od biedy można uznać za właściwe dala tego silnika, mój przy przebiegu 240tys też tak spala.
Ale to ze dymi na niebiesko na zimnym, to trochę niebardzo ja bym miał pretensje do mechanika skoro się podejmuje czegoś to niech robi dobrze.
Samochód oddaje się fachowcowi z nadzieją że wie co robi i czego się podejmuje bo przecież za to bierze pieniądze.
za 2800zl to albo ktos Ci to robil po kosztach albo na badziewnych podzespolach czego teraz, byc moze sa efekty...
Nie uważam że komplet panewek, uszczelniaczy, pierścieni i uszczelek wraz z robotą powinien kosztować więcej niż 2800zł.
Mieszkam 70km od Dębicy więc bez dwóch zdań skierowałem się do Wieśka.
Auto od początku remontu brało olej (ok 1-1.5l na 10kkm) ale teraz doszedł ten niebieskawy dymek co mnie wkurza. Co prawda tylko na zimnym silniku, ale sądziłem jednak że będzie duuużo lepiej.
Mieszkam 70km od Dębicy więc bez dwóch zdań skierowałem się do Wieśka.
Auto od początku remontu brało olej (ok 1-1.5l na 10kkm) ale teraz doszedł ten niebieskawy dymek co mnie wkurza. Co prawda tylko na zimnym silniku, ale sądziłem jednak że będzie duuużo lepiej.
- Od: 24 kwi 2008, 21:27
- Posty: 15
- Skąd: Jasło
- Auto: X6 2,0 V6 1999r.
A no właśnie stuknęło jej 250 000 km
. Niby przebieg duży, ale samochód ma 10 lat i 25kkm na rok to dla mnie standard.
Znajdę trochę czasu to wybiorę się do Wieśka na przegląd, ale cóż mi może poradzić??
Zważywszy że zużycie nominalne oleju dla V-ek to 1 litr na 10 000 km, to 2 litry nie jest tragedią
Znajdę trochę czasu to wybiorę się do Wieśka na przegląd, ale cóż mi może poradzić??
Zważywszy że zużycie nominalne oleju dla V-ek to 1 litr na 10 000 km, to 2 litry nie jest tragedią
- Od: 24 kwi 2008, 21:27
- Posty: 15
- Skąd: Jasło
- Auto: X6 2,0 V6 1999r.
Witam jestem nowy wiec nie denerwujcie sie jezeli jest taki post na forum xD przejde do rzeczy mam mazde mx6 z 2,5 litrowym silnikiem mam maly problem iz rano gdy odpalam leci bialy dym taki strasznie potem jak sie rozgrzeje nie ma nic lecz gdy wezme go na 7000 ob. to wali chmure oleju co moge z tym zrobic
? i najlepiej u kogo?? pomocy
aha i szczerze to chodzi jak by mial 2.0 L brakuje mu mocy moze 100km/h lapie w jakies 11 sec a w opisach tego auta pisza 6,8
jest roznica
HELP

-
demba88
Biała chmura to raczej płyn chłodniczy (uszczelka pod głowicą) a nie olej. Ubywa ci któryś plynów, ile?
Puszczenie bąka przy odcince to jeszcze nie taka tragedia, to dopiero jej początek
Ja bym zaczął od sprawdzenia błędów komputera.
Puszczenie bąka przy odcince to jeszcze nie taka tragedia, to dopiero jej początek
Ja bym zaczął od sprawdzenia błędów komputera.
powiem ci tak płyn napewno nie ubywa bo sprawdzam na bierzaco lecz olej tak
wiem tez ze poszla mi uszczelka pod misa i musze dolewac olej wyszło mi 1l miesiac nie wiem czy to moze byc przyczyna aha auto ma niby gaz na którym nie jezdze w dodatku zwykły jakas fachura zakladala
-
demba88
w v-kach rzadko padają uszczelki pod głowicą.
Bardziej prawdopodobne jest branie oleju a przez to zasyfienie sond lambda katalizatora przepustnicy i dal tego jest ten spadek mocy.
Bardziej prawdopodobne jest branie oleju a przez to zasyfienie sond lambda katalizatora przepustnicy i dal tego jest ten spadek mocy.
ale czemu moze brac olej napewno zostawiam plamki oleju ale az tyle gdzie ja moge sprawdzic cisnienie na zaworach czy cos takiego?? zamiast katalizatora mam strumienice w nastepnym tyg zrobie ta uszczelkie bo teraz brak chajsu i wtedy zobacze ile bierze 
-
demba88
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6