Mechanizm różnicowy – jak rozróżnić terkotanie uszkodzonego mechanizmu od przegubu?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pioteq25 » 20 gru 2007, 15:38

Przy skręcaniu obojętnie, w którą stronę słyszę terkotanie. Przeguby mają całe osłony, a czytałem że takie terkotanie może również wydawać uszkodzony mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Jak to łopatologicznie sprawdzić co jest powodem tej terkotki?
Przy jeździe na wprost nic nie wyje, terkocze itp. Terkotnie słychać tylko przy ostrym skręcaniu w lewo i prawo.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Maciek 251 » 20 gru 2007, 16:19

Nie wiem jak to sprawdzić ale x-razy miałem do czynienia z takimi objawami w różnych autach i zawsze po wymianie przegubu wszystko wracało do normy :D ...więc stawiałbym w 99% na uszkodzony przegub, poz tym na tym forum chyba jeszcze nikt nie miał uszkodzonej różnicówki ale zawsze możesz być pierwszy :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez slawek323 » 20 gru 2007, 16:24

tez mysle ze róznicówka jest dobra jak by była uszkodzona to by mieszał na jedno koło miałem tak w starje mazdzie dieslu ciągle łomocił na prawe na asfalcie czy tez na żużlu (zawsze szybciej sie zużywała guma)
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez Pioteq25 » 20 gru 2007, 17:31

Chyba nie byłbym pierwszym, bo czytałem w którymś temacie że Farciarz miał walniętą różnicówkę, a myślał że to przegub.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ap2 » 21 gru 2007, 10:58

jak na idealnie prostej drodze, przy pogodzie bezwietrznej zaczniesz gwaltownie (niski bieg, wysokie obroty :) ) przyspieszac przy okolo 70-90km/h i zaczyna wtedy auto sciagac na jedna lub druga strone to moze byc roznicowka... Ale ja mialem tak tylko raz wiec to zadna regula :(
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez Pioteq25 » 21 gru 2007, 13:20

Właśnie, że poza tą terkotką przy skręcaniu nic innego się nie dzieje. Jak gwałtownie przyspieszam, to auto jedzie prosto bez korekty kierownicą.
Możliwe że takie dźwięk wydaje uszkodzone łożysko? Choć z drugiej strony nic nie wyje.
P.S. Pytałem Farciarza o objawy przy jego aucie z uszkodzonym mechanizmem różnicowym i u niego hałas objawiał się nawet przy hamowaniu silnikiem, a u mnie jest wtedy cisza. Sprawdzę jeszcze raz przeguby jak uda się wywołać ten dźwięk na podnośniku.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lukaszp » 17 mar 2008, 23:05

A ja mam pytanie, czy uszkodzony przegub może dawać efekty dźwiękowe w postaci wycia. U mnie takie jest przy przyspieszaniu na wprost na 2 biegu w zakresie obr 2000-2500, oraz przy hamowaniu silnikiem przy ok 1800 obr na 4 biegu. Moim zdaniem to wycie jest troszkę za silne. Auto nie sciąga jak mocno przyspieszam. Olej w skrzyni jest. Nie wim co to moze być. Wycie to nasililo sie ZNACZNIE po wymianie poduszki silnika przy ścianie grodziowej. Muszę jeszcze spradzić czy nie stuka przy skręcaniu.
Narazie wyczułem w aucie, że jak skręcam na 2 biegu i mam niskie obr silnika to czuje pod nogami jakieś drgania, jakby coś o coś uderzało.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez dziubek » 18 mar 2008, 09:24

Pioteq czytając twoje objawy stawiałbym jednak na przegub bo jak przy hamowaniu silnikiem nic się nie dzieje dziwnego a wówczas tez są niezłe siły na mechanizmie przenoszone a sprawdzałeś czy terkocze na ostro skręconych kolach i ostro do tylu i takie kółeczka albo ósemki byś robił?

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez MX3 GREEN » 5 mar 2009, 17:52

witam ja mam znowu inny problem padł mi układ różnicowy i to napewno bo rrozebrałem skrzynie i paru ząbków brakowało:) moja wina driftttttt hi hi
kupilem drugą skrzynie i lepiej ale piatka wyje i na prostych nie skreconych kołach coś znowu turkocze ale pewnie przeguby bo dziadowskie juz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:09
Posty: 78
Skąd: Biłgoraj STREET TERROR
Auto: Mazda mx3

Postprzez dexterjj » 1 cze 2009, 15:02

podobny problem,,,podczas skręcania strzela i wydaje mi się że mechanizm różnicowy bo wziąłem auto na podnośnik i kręce jednym kołem to co jakiś czas zblokowuje się z drugim kołem i trza mocno szarpnąć by sie rozblokowały , czy oby na pewno różnicowy ?? co w takiej sytuacji robić co mi pozostaje do zrobienia ??
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez farciarz » 2 cze 2009, 12:48

dexterjj mechanizm różnicowy będzie najlepiej słyszalny przy jeździe na wprost...przy hamowaniu silnikiem będziesz miał terkotanie. Jest jeszcze możliwość oczywiście uszkodzonych przegubów ( ale wewnętrznych )
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez dexterjj » 6 cze 2009, 17:09

naprawa zakończona , wszystko wyglądało tak że podczas jazdy na wprost nic ani troche sie nie działo , natomiast podczas zakręcania bąć gdy jedno koło wchodziło w poślizg gdy zaczynał pracować mechanizm nagle było słychać mocne strzały jak by brzegub pękł i w momencie strzału było odczuć na kierownicy że auto delikatnie wariuje , gdy autko wziąłem na podnośnik podczas kręcenia kołem co jakiś czas było czuc jak blokuje się mechanizm i zaczynało kręcić sie drugie i nie darady było drugiego zatrzymac więc nie okazały się to ani przeguby zewnętrzne ani wewnętrzne a wszystko skonczyło sie jak wjeżdzałem na parki i dałem gazu podczas skręcania ...strzelilo raz a pożadnie a pod autem plama oleju ze skrzyni...laweta...warsztat...i oto efekty :
Obrazek
mechanizm różnicowy po lewej popękane zęby , po prawej całkowicie wytarte...
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez Pioteq25 » 6 cze 2009, 18:07

dexterjj nie strasz :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez blodziu » 6 cze 2009, 20:53

Co do terkotania to i ja mam małe pytanko jako, że jestem zielony. U mnie słychać takie terkotanie z prawej strony (po stronie pasażera) jednak dopiero po chwili gdy odpalę autko, a najbardziej gdy już przejadę jakiś tam krótki dystans. Słychać to najlepiej podczas postoju na luzie np. na światłach, nie ma reguły czy podczas gdy koła są wprost czy na skręcie. Cóż to takiego może być ?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 19:09
Posty: 53
Skąd: Ełk
Auto: Mazda 323 BJ 1.5 99r

Postprzez dexterjj » 6 cze 2009, 23:13

Pioteq25 hehe tyle że to nie było terekotanie tylko pożadne "strały" chyba łamanych zębów hehe
blodziu niewiem czy dobrze zrozumiałem ale terekotanie wystepuje u ciebie podczas postoju auta ???
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez mixR » 7 cze 2009, 10:19

Panowie a co to może być; podczas ostrego ruszania na suchym asfalcie gdy koła zaczynają boksować wówczas auto dostaje strasznych wibracji,trzęsie,tak jakby coś przerywało i strasznie lata dźwignia zmiany biegów,mało brakuje żeby bieg wyskoczył. Na piachu albo śniegu to nie występuje,tylko na asfalcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez blodziu » 7 cze 2009, 20:39

Dokładnie, terkotanie te występuje podczas postoju.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 19:09
Posty: 53
Skąd: Ełk
Auto: Mazda 323 BJ 1.5 99r

Postprzez dexterjj » 7 cze 2009, 21:38

mixR jaki masz rozmaiar opon ?? z doświadczenia wiem (3 różne mazdy) opony od 195... przednia zawiecha wibruje wariuje , a jak juz miałem ostatnio 205,,, to masakra przy karzdym ruszaniu cały silnik cała przednia zawiecha skakała.. po zmianie na mniejsze wszystko sie uspokoiło ;)
blodziuw takiej sytuacji ja wymiękam nie kumam co może ci terekotać na postoju :(
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Postprzez mixR » 7 cze 2009, 22:12

mam 185/55/15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez dexterjj » 8 cze 2009, 06:43

jeszcze dzwignia mi też latała jak miałem wywaloną poduszke taką tuleje przy skrzynibiegów , sprawdz też inne poduszki silnika , ale to już chyba nie rozmowa na ten temat o mechanixmie różnicowym ;)
Darmowe reklamowanie stron www :)
Obrazek
http://www.forpromote.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 13:02
Posty: 285
Skąd: Jawor
Auto: Mx-3 1,6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323