przez marcelik » 16 lip 2007, 21:42
Uszczelka pod pokrywą zaworów została wymieniona na nową, tym razem oryginalną, bez dodatkowych kosztów, co oczywiste. Plus dla serwisu.
Przy okazji szukałem sporo na tym forum, oraz nissana i innych nt olejów.
Co użytkownik to inne zdanie. Spytałem też firmę castrol co o tym sądzą,
dostałem ciekawą odpowiedź dotyczącą silników Z5, cytuję:
Specyfikacje dla modelu:
Mazda, 323F, 323F 1.5i 16V, 1995-1998
Manufacturer: Mazda Motor Corporation, Hiroshima, Japan
Drive type: f.w.d.
Cilinder capacity: 1489 cc
Power output: 90 HP / 66 kW at 5500 RPM
Engine
Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled
Cilinder capacity: 1489 cc
Power output: 90 HP/66 kW at 5500 RPM
Capacity 3,5 liter
Filter capacity: 0,3 liter
Use: Normal
Change 15000 km/12 months
OEM recommendation
year-round API: SG SAE 5W-30
Above -25 API: SG SAE 10W-30
Najlepszymi olejami będą oleje z gamy EDGE : czyli 5W30 , potem ewentualnie pełnosyntetyczny 10W60 , jednak trzeba pamiętać ,że konstrukcyjnie wymagany jest niskolepki olej . 10W60 może spowodować nieco póżniejsze wypełnianie regulatorów hydraulicznych zaworów zwłaszcza w niskich temperaturach , powodując głoścniejszą pracę do momentu całkowitego wypełnienia układu olejowego.
Jednak olej ten /Castrol egde 10w 60/ również może być zastosowany , ale jako dobór dostateczny ,natomiast nie najlepszy.