Wyremontowany silnik – co dalej ?

Postprzez 22vader » 8 lip 2007, 22:08

marcelik napisał(a):A ile taki dekiel kosztuje / czy mozna go wyrównać?


przecież napisałem że da się to wyrównać u mnie to zrobili :D
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 20:22
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V

Postprzez marcelik » 8 lip 2007, 22:30

22vader napisał(a):przecież napisałem że da się to wyrównać u mnie to zrobili :D


Spoko, odpisywałem gościnnie, w pośpiechu.

Jutro mechaniora napadnę z rana, niech sobie nie myśli że już sie ode mnie uwolnił :P
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 22:51
Posty: 11
Auto: 323F BA Z5 '96

Postprzez 22vader » 9 lip 2007, 17:39

marcelik napisał(a):Jutro mechaniora napadnę z rana, niech sobie nie myśli że już sie ode mnie uwolnił

i nie daj się zbyć
jak będzie próbował <killer> :]
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 20:22
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V

Postprzez marcelik » 16 lip 2007, 21:42

Uszczelka pod pokrywą zaworów została wymieniona na nową, tym razem oryginalną, bez dodatkowych kosztów, co oczywiste. Plus dla serwisu.

Przy okazji szukałem sporo na tym forum, oraz nissana i innych nt olejów.
Co użytkownik to inne zdanie. Spytałem też firmę castrol co o tym sądzą,
dostałem ciekawą odpowiedź dotyczącą silników Z5, cytuję:

Specyfikacje dla modelu:
Mazda, 323F, 323F 1.5i 16V, 1995-1998
Manufacturer: Mazda Motor Corporation, Hiroshima, Japan
Drive type: f.w.d.
Cilinder capacity: 1489 cc
Power output: 90 HP / 66 kW at 5500 RPM

Engine
Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled
Cilinder capacity: 1489 cc
Power output: 90 HP/66 kW at 5500 RPM
Capacity 3,5 liter
Filter capacity: 0,3 liter

Use: Normal
Change 15000 km/12 months

OEM recommendation
year-round API: SG SAE 5W-30
Above -25 API: SG SAE 10W-30
Najlepszymi olejami będą oleje z gamy EDGE : czyli 5W30 , potem ewentualnie pełnosyntetyczny 10W60 , jednak trzeba pamiętać ,że konstrukcyjnie wymagany jest niskolepki olej . 10W60 może spowodować nieco póżniejsze wypełnianie regulatorów hydraulicznych zaworów zwłaszcza w niskich temperaturach , powodując głoścniejszą pracę do momentu całkowitego wypełnienia układu olejowego.

Jednak olej ten /Castrol egde 10w 60/ również może być zastosowany , ale jako dobór dostateczny ,natomiast nie najlepszy.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 22:51
Posty: 11
Auto: 323F BA Z5 '96

Postprzez k3b » 17 lip 2007, 12:32

NOm to prawda 10W60 jest dobrym olejem na lato. Na zime leprzym rozwiązaniem bedzie 10w30, ale kto by sie w to bawił.ludzie na olejach 10w40 robią 500tyś km i nie kombinują w zamiany olejów. Jak masz zniszczyć silnik to zrobisz to nawet na najleprzym oleju, trzeba użytkować samochód z głową to wtedy nawet na Lotosie zrobisz mardzo dużo km. Zresztą tak jak już kiedyś pisałem nigdy nie wiesz co jest w środku opakowania, kupujesz 4litry za 250zł a może w środku jest najgorszy orlenoski szajs. Sa też tacy ludzie, którzy po sprowadzeniu samochodu z niemiec nie wymieniają oleju, bo wychodzą z założenia ze olej niemiecki to najleprzy olej na światowym rynku robią autem 40tyś bez wymiany a potem krzyczą ze wciąga olej nie wiadomo czego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez marcelik » 17 lip 2007, 13:14

Ja oczywiscie wymienilem olej po niemcu, zabraklo motodoktorka i zaczal brac olej.

Poniewaz po remoncie i tak musze zmienic, to albo znow zaleje 10w 60 na lato, a potem na zime 3 zmiana, albo zaryzykuje i wleje 5w 30 castrola ewentualnie 10w 40 mobil 1
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 22:51
Posty: 11
Auto: 323F BA Z5 '96

Postprzez no_fear » 3 cze 2009, 14:48

odkopię trupa :]

po remoncie zagazowanego Z5 – są jakieś przeciwwskazania odnośnie docierania go na gazie ?
chodzi mi o suche fakty a nie "wydaje mi się" lub "ja to bym zrobił tak..." :)

najchętniej wysłucham praktyków, mniej chętnie teoretyków :P
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez zieba1982 » 3 cze 2009, 17:25

A ja tez się zabieram za remont,ale w sklepie mają 2 rodzaje pierścieni tz. ciśnieniowe sa takie same a olejowe są cieńsze i grubsze.Może ktoś mi powie rozmiar,grubość abym nie kupił złych.
W serwisie nie maja rozmiarów"my zamawiamy po nr vin i przychodzą odpowiednie " tak powiedzieli.Z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez zieba1982 » 3 cze 2009, 17:28

a i jeszcze jedno ,
docieranie po remoncie na benzynie czy na gazie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez MariuS » 3 cze 2009, 17:35

zieba1982 – polecam części od SPS-SNIPERS albo carspeed.pl – ja październiku zeszłego roku za kompet do remontu Z5 dałem około 520zł – a remont udany – silnik po 8tys km nic oleju nie łyka
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez lesiux » 6 cze 2009, 16:15

Panowie takie pytanko. Jestem jakieś 400km po remoncie, docieram powoli części. Chcę przeczyścić wtryskiwacze środkiem STP. Czy są jakieś przeciwwskazania przy stosowaniu tego preparatu podczas docierania czy można lać bez obaw?

Z innej beczki to martwi mnie trochę spalanie (patrz sygnatura) na tym docieraniu. Max 3-3,5 RPM a pali jak smok. Więcej niż przed remontem jak pod czerwone dociągałam. Jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez zieba1982 » 6 cze 2009, 20:34

a jak tam z olejem i dymieniem z rana ,ok,,,?? a ze spalaniem to dziwne,,może przez zbyt spokojną jazdę silnik jest nadmiernie obciążony i dużo pali,ciężko powiedzieć ja mam to przed sobą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez MariuS » 6 cze 2009, 20:46

lesiux napisał(a):Więcej niż przed remontem jak pod czerwone dociągałam. Jakieś sugestie?


miałem tak samo, kolega KEEL również – wymiana lambdy bardzo pomogła...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez lesiux » 7 cze 2009, 10:00

mariusz_sti napisał(a):wymiana lambdy bardzo pomogła...

jakiej firmy polecacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323