Ecodriving
Ja tam styl EKO zastosowałem tylko raz w życiu Niedługo po zakupie 323, gdy zgubiłem kartę bankomatową (jak się pózniej okazało zostawiłem ją w domu) kasy nie miam przy sobie, rezerwa się świeci, a tu jeszcze 70km do domu.... no i jazda eko, eko.... dojechałem Ale naprawdę czułem się głupio , jak na długiej równej jak stół prostej "pędzę" na 5biegu licznikowe 85- 90km/h, a parę metrów za moim tylnym zderzakiem suną 2 czy 3 TIRY.
Dopiero pozniej wybadałem, że niepotrzebnie tak się "męczyłem", bo jak zapala się i świeci cały czas rezerwa w 323 BA 1.5l to jest jeszcze ok. 10litrów benzyny w baku
Dopiero pozniej wybadałem, że niepotrzebnie tak się "męczyłem", bo jak zapala się i świeci cały czas rezerwa w 323 BA 1.5l to jest jeszcze ok. 10litrów benzyny w baku
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, 19:01 przez grabu122, łącznie edytowano 2 razy
brii napisał(a):Jedna z najważniejszych zasad – nie wytracać zdobytej prędkości – przyśpieszanie kosztuje.
Nie przyspieszanie kosztuje jeszcze bardziej – stres niszczy zdrowie
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Nie przyspieszanie kosztuje jeszcze bardziej – stres niszczy zdrowie
Napisałem przecież, że można wkręcać silnik wysoko i mocno przyśpieszać, grunt żeby nie robić tego niepotrzebnie
Często widzi się ludzi wyprzedzających tylko dla zasady "muszę być na początku" a potem jadących w takim tempie jak reszta. Wywiązują się potem pojedynki na to kto ma być na przodzie – nikt nie jedzie szybciej a co jakiś czas taki wyprzedzający hamuje żeby się zmieścić między dwa samochody na milimetry i przez niego musi hamować cała kolumna – to mnie wpienia maksymalnie
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A ja tam wole nie byc pierwszy – pierwszy zgarnia bilety
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
A ja tam wole nie byc pierwszy – pierwszy zgarnia bilety
I dostaje punkty za najlepsze wyniki i bycie na prowadzeniu
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Z tym ze w tym konkursie wygrany stawia!
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
magicadm napisał(a):A kto poważny wyciąga wnioski ze wskazań chwilowego spalania? Jak to przeliczasz? Całkujesz, różniczkujesz w pamięci? ysz
Czy konkretny styl jazdy jest EKO pokazuję spalanie średnie lub nalewak na CPNie usmiech
Ja jestem poważny i wyciągam z tego wnioski. W połączeniu ze spalaniem obliczonegym po tankowaniu.
Chyba to zupełnie proste, że im częściej komputer będzie pokazywał spalanie 30 l/100 km, to tym wyższe będzie ogólne spalanie.
magicadm napisał(a):slav napisał(a):spalanie 3,3 L na 100km , "3,3 tys. zl" wydane na "zaplanowane" ewentualne naprawy po eco jezdzie, oszczednosc 1,7 L na 100km bezcenna
Przekonałeś mnie. Faktycznie lepiej pałować i deptać na maxa, żeby spalał 5l/100km
To uczyni silnik wiecznym
zakładając, że silnik padnie po 200 tys km:
1,7 litra x 4zł/100km x 200 tys km planowanego przebiegu daje=13.600 zł oszczędności
PS
Po ile motorek do Twojego autka stoi na Allegro?
Panewki za ile?
Heh, do tej pory często się zgadzałem z Twoim zdaniem, ale jak wszystko tak przeliczasz, to Ci naprawdę współczuję . Życie nie polega chyba tylko na oszczędzaniu, chociaż moim zdaniem jest to ważne. Tylko nie kosztem wszystkiego, jak na przykład przyjemność z jazdy...
Mam do Ciebie jeszcze takie pytanie: w przeciętnym miesiącu roboczym zjadam w pracy 88 bułek (4 bułki * 22 dni robocze). Do emerytury pozostało mi 40 lat i 2 miesiące. Ile mogę zaoszczędzić, jeśli zamiast bułek będę brał chleb? Koniecznie odlicz urlopy (w tym roku 20 dni, od przyszłego roku 26). Mi wyszło, że zjem jeszcze w życiu trzydzieści kilka tysięcy bułek zanim przejdę na garnuszek ZUSu i jakichś tam filarów .
nemi napisał(a):w pracy 88 bułek (4 bułki * 22 dni robocze). Do emerytury pozostało mi 40 lat i 2 miesiące. Ile mogę zaoszczędzić, jeśli zamiast bułek będę brał chleb?
ROTFL!!
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
A ja tam jeżdżę tak żeby nie zawalać drogi i tyle
Wg instrukcji do BG to w mojej to się zmienia biegi kolejno przy 20,40 60,70 km/h i tak jeżdżąc obroty nie spadają nigdy poniżej 2krpm.Ja osobiście przeciągam do 3,5k i po mieście na 3 biegu 2.5krpm i spalanie mi wychodzi ~7 l a kiedyś ze średnim zeszedłem poniżej 6 i to bez żadnego jak najszybszego jak najwyższego biegu tylko trzymając silnik w zakresie obrotów takich aby się nie męczył czyli jak dla mnie to 2.5 do 4.5 nieraz 5 tyś ;] i tak np dzisiaj zrobiłem 2x wrocław czyli 400 km i za 100 zł to objechałem i wcale nie blokowałem przy tym drogi
Wg instrukcji do BG to w mojej to się zmienia biegi kolejno przy 20,40 60,70 km/h i tak jeżdżąc obroty nie spadają nigdy poniżej 2krpm.Ja osobiście przeciągam do 3,5k i po mieście na 3 biegu 2.5krpm i spalanie mi wychodzi ~7 l a kiedyś ze średnim zeszedłem poniżej 6 i to bez żadnego jak najszybszego jak najwyższego biegu tylko trzymając silnik w zakresie obrotów takich aby się nie męczył czyli jak dla mnie to 2.5 do 4.5 nieraz 5 tyś ;] i tak np dzisiaj zrobiłem 2x wrocław czyli 400 km i za 100 zł to objechałem i wcale nie blokowałem przy tym drogi
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
tekknoraver napisał(a):400 km i za 100 zł
5L/100km? A pisales ze 7L Czyli jednak zawalidroga
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
slav – zazdroszczę Ci tego dCi – rekord to miałem 4.9l/100km mierzone tylko z trasy na odcinku 60km z ogromnymi męczarniami. Moje dCi nie może zejść poniżej 5,7l/100km ostatnio na trasie
Jutro jadę na wycieczkę pod Warszawę – może zejdę na mniej
Jutro jadę na wycieczkę pod Warszawę – może zejdę na mniej
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, 22:56 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
nemi napisał(a):ale jak wszystko tak przeliczasz, to Ci naprawdę współczuję
No co Ty
Tutaj chodziło o zwykła matematykę. Znasz zapewne takie stwierdzenie, że czego nie da się policzyć – jest poza kontrolą
nemi napisał(a):Tylko nie kosztem wszystkiego, jak na przykład przyjemność z jazdy...
Skoro to takie przyjemne – to po co ją niepotrzebnie skracać
nemi napisał(a):w przeciętnym miesiącu roboczym zjadam w pracy 88 bułek
Kajzerki, ciabatki czy grahamki ?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
brii napisał(a):zazdroszczę Ci tego dCi
nie ma czego , zwykle clio , 3-drzwiowe , jednoczesnie zapewniam ze to nie bajer i naprawde mam takie spalanie
trafic dci miesci sie w przedziale 7-8 l a master pack klim dci,miedzy 11,8- a 12,3 ,
kango dci z tego roku jeszcze na dotarciu na ta chwile miedzy 6-7 L.
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
tekknoraver napisał(a):i tak np dzisiaj zrobiłem 2x wrocław czyli 400 km i za 100 zł to objechałem i wcale nie blokowałem przy tym drogi
Phi. Tyle km za tyle kasy to ja robię z czterema osobami na pokładzie, klimą i prędkościami zdziebka nieprzepisowymi
brii napisał(a):Moje dCi nie może zejść poniżej 5,7l/100km ostatnio na trasie
Bo Ty masz jakąś małolitrażową popierdółkę
krzych napisał(a):tekknoraver napisał(a):400 km i za 100 zł
5L/100km? A pisales ze 7L Czyli jednak zawalidroga
Po mieście 7 a te 5 to z głowy wziełem i to cały czas trasa ogólnie to na tę drogę zalałem za 120 zł i jak odstawiłem auto po wszystkim to tylko tak się tliła rezerwa a jak tankowałem przed to już prawie nie było paliwka ;] tak więc może i 6l na 100 niech będzie ale napewno nie było zawalania drogi reno klio wolniejsze były i cinkueczenty Zresztą,ja przy silniku 1.3 nie widzę żadnego sensu jazdy powyżej 120 130...
Sokool napisał(a):Phi. Tyle km za tyle kasy to ja robię z czterema osobami na pokładzie, klimą i prędkościami zdziebka nieprzepisowymi język
ale którym? bo widzę w podpisie BG B3/GE GT P i ja mówie o benzynie dla jasności bo na gazie to można za tę cenę Oczywiście bez obrazy dla zagazowanych kuchenek
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
slav napisał(a):krzych napisał(a):5L/100km? A pisales ze 7L Czyli jednak zawalidroga
ale Ty zlosliwiec jestes
No ba!
Sokool napisał(a):Bo Ty masz jakąś małolitrażową popierdółkę język
Ten to dopiero zlosliwiec
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
dzisiaj zszedłem poniżej 5,7l/100km nie będąc zawalidrogą – wyobraźcie sobie, że na zużycie paliwa deszcz ma niepomijalny wpływ. Dzisiaj nie padało i na trasie na której wcześniej spaliłem 5,7 dzisiaj spaliłem 5,4 przy tym samym czasie przejazdu
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/35cJ61-xOm0&hl=pl&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/35cJ61-xOm0&hl=pl&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Gdybym nie stał w korku i kilka razy nie docisnął do 160km/h w żywym tempie to by było jeszcze mniej sądzę, że o jakieś ~0,1 może 0,2l/100km
Ty mi tutaj nie podskakuj bo nie dość, że masz N/A to jeszcze w dodatku mniejszą
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/35cJ61-xOm0&hl=pl&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/35cJ61-xOm0&hl=pl&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Gdybym nie stał w korku i kilka razy nie docisnął do 160km/h w żywym tempie to by było jeszcze mniej sądzę, że o jakieś ~0,1 może 0,2l/100km
Sokool napisał(a):brii napisał:
Moje dCi nie może zejść poniżej 5,7l/100km ostatnio na trasie
Bo Ty masz jakąś małolitrażową popierdółkę
Ty mi tutaj nie podskakuj bo nie dość, że masz N/A to jeszcze w dodatku mniejszą
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości