Stukanie w lewym kole przy skrecie w prawo / czasem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gdyniek » 2 cze 2009, 10:35

Problem mnie jak na razie intryguje. Stuka mi w lewym kole, jak skręcam w prawo.
Przy jeździe na wprost, i skręcaniu w lewo wszystko jest ok. Co gorsza, problem sie objawia tylko czasem, potem sam znika (na chwile/dzien/lub dwa)
Jak sie wybierałem do mechanika to problem oczywiście zniknął.. (moja mazda ma sie wystraszyła ;–).. i tak pare dni jest ok, potem znów stuki/puki (cykliczne).. i tak od miesiąca. Ktoś ma jakiś pomysł, co to może być?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2007, 14:33
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 2001r LPG
M5 2.0 2010 LPG

Postprzez VeryCoolMan » 2 cze 2009, 11:44

Pierwsze co mi przyszło na myśl bo mówisz że przy skręcie to że pada przegub. Pewnie zewnętrzny, jeżeli to wykluczysz to szukał bym dalej.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez dr.NO » 2 cze 2009, 11:57

taki sam problem mialem w swojej GF-ce – pomogla wymiana przegubu niestety (specjalnei tanie to one nie sa :P)
Początkujący
 
Od: 1 sie 2006, 21:33
Posty: 8
Auto: 626 2.0 115 KM '99 Benzyna/LPG

Postprzez steven » 2 cze 2009, 13:24

podobnie miałem u siebie, z tym że po wymianie przegubów zewnętrznym dalej stukało ;p po wymianie wewnętrznego przestało :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Venoruto » 2 cze 2009, 21:37

przegub zewnętrzny na 99 %, lepiej nie oszczędzaj i zainwestuj w ori
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:19
Posty: 21
Skąd: Verdun Francja
Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw

Postprzez Hazu » 2 cze 2009, 22:11

Tak się zaczyna najpierw sporadycznie i delikatnie stuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kierownik » 3 cze 2009, 09:19

tematów o stukach w zawieszeniu było już dość i trochę... wystarczy poszukać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez gdyniek » 9 cze 2009, 15:44

okazało się.. heh.. nikt by tego nie wymyślił.. Na klocku hamulcowym jest taki wygięty znacznik, który piszczy w momencie kiedy klocek sie ściera (żeby zasygnalizować ze trzeba klocek wymienic). U mnie ten znacznik sie urwał i chrobotał.. A ze chrobotał dość długo to zniszczył tarcze i klocek hamulcowy (starty do zera). 600pln nie moje (wymiana tarcz, klocków, serwis Mazdy w Chorzowie).
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2007, 14:33
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 2001r LPG
M5 2.0 2010 LPG

Postprzez steven » 9 cze 2009, 15:48

no to dobrze, że problem rozwiązany ;) a tak tylko z ciekawości, to rzeczywiście on stukał a nie tarł szumiąc... bo stukanie to przynajmniej ja identyfikuję z odgłosami takimi jak np. ciągnięcie patykiem po metalowym płocie ;) a szum, albo tarcie z jednostajnym ruchem ;)

przy okazji, bardzo podobna sytuacja jest u kolegi w MX-5 :) ciekawe czy nie okaże się że to samo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez gdyniek » 9 cze 2009, 19:54

steven napisał(a):no to dobrze, że problem rozwiązany ;) a tak tylko z ciekawości, to rzeczywiście on stukał a nie tarł szumiąc... bo stukanie to przynajmniej ja identyfikuję z odgłosami takimi jak np. ciągnięcie patykiem po metalowym płocie ;) a szum, albo tarcie z jednostajnym ruchem ;)


wlasnie bylo roznie.. i bez ładu i skladu.. czasem szumiał, czasem stukało cyklicznie coraz szybciej ze wzrostem prędkości,.. a czasem nic, zero odgłosów
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2007, 14:33
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 2001r LPG
M5 2.0 2010 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6