Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją
Tak, dwie strony wcześniej pisałem, że fajne jeździ. Zupełnie inne auto niż CX-7 (czego oczywiście trzeba być świadomym). Osiągi spoko, 7 literków średniego spalania przy cięższej nodze (8,5 maksymalne jakie dało się wycisnąć, najniższe 5,3 ). Ma wiele fajnych bajerów, które ciężko szukać w siódemce. Ale częściowo brakuje w najwyższej wersji skóry (chociaż akurat ta nie była mi potrzebna i elektrycznego fotela dla kierowcy – to już bardziej irytujące, ale cóż...). Widać, że auto całkowicie nastawione na rodzinę (lustro do oglądania co się dzieje w samochodzie, komputer pokładowy sprawdza, czy KAŻDY jest przypięty, jak mu coś się nie podoba to pipczy to jest czasami wkurzające, drzwi zamykają się od razu po ruszeniu – tylko kierowca może je otworzyć
oprócz tempomatu jest coś co jak ustawisz to nie przekroczysz niedozwolonej prędkości, nawigacja jak ją nie przestawisz to ciągle gada coś stwarzaniu niebezpieczeństwa na drodze > to dbanie o bezpieczeństwo czasami wręcz irytuje). Ale auto jest ogromne jak na zewnętrzne gabaryty, w środku zdaje się więcej przestrzeni niż w siódemce, niezłe wyciszenie (w ogóle nie słychać klekotu diesela). Czarna z pakietem chrome i life w najwyższym pakiecie (czyli szklanym dachem) i navi z tablicami imiennymi. Taki wiejski lans.
Ale niektórzy próbując ścigać się z tym niepozornym "rodzinnym GTI" (jak to określił redaktor w nowym "Top Gear") nieźle się wpieniają chyba.
Ale ciężko porównywać Verso z CX-7 – to tylko ja nie mogłem zdecydować się, czy SUV, czy van chyba...
Pewny jestem faktu, że diesel w CX-7 nie da takiej radości z jazdy jakich by tam przełożeń nie miał, a benzynka w siódemce za dużo pali na moje przebiegi.
BTW: Pierwsza odebrana w Gorzowie i na razie jedyna, która przyjechała z Turcji w pierwszej partii w takim wyp. i kolorze, ale chyba pisałem, że trzeba było zdecydować się natychmiast, bo chętnych sporo. No i Toyota nie patrzy na kursy tak jak Mazda... Ceny takie jak były, takie zostały...
Może wkrótce jakiś link do zdjęć, które mam jedno (z tematu z łosiami parkingowymi):
Jak ktoś szuka coś w dieselu z rozsądną ilością miejsca, całkiem niezłymi cenami i dla rodziny, jeśli irytuje go już salon Mazdy – polecam Verso (chociaż nie porównywać do CX-7, co najwyżej do Mazdy 5 – mało sexy w tej chwili biorąc pod uwagę konkurencję).

BTW: Pierwsza odebrana w Gorzowie i na razie jedyna, która przyjechała z Turcji w pierwszej partii w takim wyp. i kolorze, ale chyba pisałem, że trzeba było zdecydować się natychmiast, bo chętnych sporo. No i Toyota nie patrzy na kursy tak jak Mazda... Ceny takie jak były, takie zostały...
Może wkrótce jakiś link do zdjęć, które mam jedno (z tematu z łosiami parkingowymi):

Jak ktoś szuka coś w dieselu z rozsądną ilością miejsca, całkiem niezłymi cenami i dla rodziny, jeśli irytuje go już salon Mazdy – polecam Verso (chociaż nie porównywać do CX-7, co najwyżej do Mazdy 5 – mało sexy w tej chwili biorąc pod uwagę konkurencję).
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
No to gratuluję! Co prawda widzę tylko pół Verso ale całkiem, całkiem. Prawie jak Cx
Właściciel/ka Yaris'a ma chyba ambicje na dużo większy samochód
Jesteś zadowolony i pewnie będzie dobrze służyła jak to Toyotka-to najważniejsze. Nie chcę wsadzać kija w mrowisko ale to też nie jest tani samochód. Spalanie rzeczywiście przyjazne.
Właściciel/ka Yaris'a ma chyba ambicje na dużo większy samochód

Jesteś zadowolony i pewnie będzie dobrze służyła jak to Toyotka-to najważniejsze. Nie chcę wsadzać kija w mrowisko ale to też nie jest tani samochód. Spalanie rzeczywiście przyjazne.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Faja napisał(a):tery napisał(a):Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.
Przyznam że się mylisz.
Ja powiem że nie masz racji.
To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam
tery napisał(a):Faja napisał(a):tery napisał(a):Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.
Przyznam że się mylisz.
Ja powiem że nie masz racji.
To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam
Jeśli chodzi o te wspólczesne diesele to oczekuje się od nich super osiągów z małym spalaniem i w dodatku normy czystości spalin Euro są bardzo wysrubowane.
Te wszystkie czynniki powodują ze producenci niemają łatwo a zwłaszcza tacy którzy niekoncentrowali się nad tymi silinkami jak np. Mazda.Niemieccy czy francuscy producenci dieselów to w porównaniu z japonczykami prawdziwi wyjadacze którzy zjedli wszystkie zęby na tych jednostkach .Nieznaczy to wcale że niemieckie czy francuskie diesele sa bezawaryjne.Ja generalnie miałem kilka japonczyków ale nigdy diesela , bo japonczyk i diesel do mnie jakos nieprzemawia do końca.Chociaz faktycznie Toyota i Honda lekcje budowy jednostek wysokooprężnych mają juz za sobą.mimo tego jak dla mnie to Japońskie auto tylko w benzynie i basta !
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Deniorek napisał(a):Tak, dwie strony wcześniej pisałem, że fajne jeździ. Zupełnie inne auto niż CX-7 (czego oczywiście trzeba być świadomym). Osiągi spoko, 7 literków średniego spalania przy cięższej nodze (8,5 maksymalne jakie dało się wycisnąć, najniższe 5,3 ). Ma wiele fajnych bajerów, które ciężko szukać w siódemce. Ale częściowo brakuje w najwyższej wersji skóry (chociaż akurat ta nie była mi potrzebna i elektrycznego fotela dla kierowcy – to już bardziej irytujące, ale cóż...). Widać, że auto całkowicie nastawione na rodzinę (lustro do oglądania co się dzieje w samochodzie, komputer pokładowy sprawdza, czy KAŻDY jest przypięty, jak mu coś się nie podoba to pipczy to jest czasami wkurzające, drzwi zamykają się od razu po ruszeniu – tylko kierowca może je otworzyćoprócz tempomatu jest coś co jak ustawisz to nie przekroczysz niedozwolonej prędkości, nawigacja jak ją nie przestawisz to ciągle gada coś stwarzaniu niebezpieczeństwa na drodze > to dbanie o bezpieczeństwo czasami wręcz irytuje). Ale auto jest ogromne jak na zewnętrzne gabaryty, w środku zdaje się więcej przestrzeni niż w siódemce, niezłe wyciszenie (w ogóle nie słychać klekotu diesela). Czarna z pakietem chrome i life w najwyższym pakiecie (czyli szklanym dachem) i navi z tablicami imiennymi. Taki wiejski lans.
Ale niektórzy próbując ścigać się z tym niepozornym "rodzinnym GTI" (jak to określił redaktor w nowym "Top Gear") nieźle się wpieniają chyba.
Ale ciężko porównywać Verso z CX-7 – to tylko ja nie mogłem zdecydować się, czy SUV, czy van chyba...
Pewny jestem faktu, że diesel w CX-7 nie da takiej radości z jazdy jakich by tam przełożeń nie miał, a benzynka w siódemce za dużo pali na moje przebiegi.
BTW: Pierwsza odebrana w Gorzowie i na razie jedyna, która przyjechała z Turcji w pierwszej partii w takim wyp. i kolorze, ale chyba pisałem, że trzeba było zdecydować się natychmiast, bo chętnych sporo. No i Toyota nie patrzy na kursy tak jak Mazda... Ceny takie jak były, takie zostały...
Może wkrótce jakiś link do zdjęć, które mam jedno (z tematu z łosiami parkingowymi):
Jak ktoś szuka coś w dieselu z rozsądną ilością miejsca, całkiem niezłymi cenami i dla rodziny, jeśli irytuje go już salon Mazdy – polecam Verso (chociaż nie porównywać do CX-7, co najwyżej do Mazdy 5 – mało sexy w tej chwili biorąc pod uwagę konkurencję).
Gratuluje zakupu autka i zycze bezawaryjnej eksploatacji.Kupiles auto które jest odpowiednie dla twojego profilu uzytkowania a to ważne.
Ja nie potrzebuje rodzinnego i oszczędnego auta i dlatego bym niekupił Verso.
Dla mnie jest wazna dynamika którą daje mi Cx oraz napęd 4x4 który jest nieoceniony smigając w zime po górach i o duzym przeswicie niebęde juz wspominał.
Masz ReXa którym zawsze możesz sie wyżyć
Dlatego w twoim przypadku kupno Verso było raczej dobrym wyborem.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
tery napisał(a):To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam oczko
Nie zmieniłem zdania
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):tery napisał(a):To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam oczko
Nie zmieniłem zdania
Masz do tego prawo...Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej
jancio68 napisał(a):tery napisał(a):Pomyślcie jeszcze sobie tylko,że te 11,3 sekundy do100km/h to dane fabryczne i w rzeczywistości może być jeszcze mniej "różowo" bo może się okazać, że tak naprawdę to jest ponad 11,5sek....Dramat...Cóż za gorycz...
I jakaś Corsa 1.4 lub Fabia na pompowtryskiwaczach może wstydu narobić...
400Nm ewentualnie się przyda jak się zamontuje hak i pociągnie przyczepkę z gruzem lub betoniarkę![]()
Poniżonym i zdesperowanym pozostanie cziptuning, który zmasakruje całą tą nanotechnologię ekologiczną i silnik a spalanie podniesie do 14-15l. Okopcony wydech i pół zderzaka-gratis.
pozdrawiam
...sternik CX-7 MZR-CD 2.2 może sobie na trasie pokonkurować z KIĄ Ceed 1.4 109 KM
Zacięty, pełen emocji i nieprzeciętnych wrażeń pojedynek gwarantowany
tery napisał(a):
Masz do tego prawo...Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej
o przepraszam nic mi nie paruje.
Wszystkie samochody nie są bez wad. Poziom wykonania prawie wszystkich marek się bardzo podniósł. Konkurencja. Dlatego Mazda już tak bardzo nie przebija reszty jakością. Jak widzę, forda focus'a w czołówce bezawaryjnych to szok.
Kiedyś kupując drogi samochód kupowało się solidne rzemiosło na lata. Teraz płaci się za kupę elektroniki i bajerów. Chciałoby się zapytać ile teraz jest Mazdy w Mazdzie. Lista gotowych komponentów z całego świata jest bardzo długa. Czy Mazda robi reflektory?
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
jancio68 napisał(a):o przepraszam nic mi nie paruje.
Mam na myśli M6 nie CX-a. O tych przypadłościach wielu już pisało. Nie wiem czy robi lampy, ale ma wpływ na to co i jak montuje firmując to swoją marką. Na każdym kroku podkreśla się, że auta Mazdy jako jedne z nielicznych montowane są w Japonii. Auto bardzo mi się podoba, jeżeli podniosą jakość materiałów wnętrza to pełnia szczęścia. Oczywiście ma też swoje mankamenty. Zgadzam się z Deniorkiem, że diesla powinni zmodernizować.
To radzę poczytać listy w Motorze czy AŚ, parujące lampy dotyczą praktycznie każdych marek. Po prostu w niektórych modelach to wychodzi, dziwi mnie, że nie wyłapują tego w fazie testów. Później tłumaczą, że to na nic nie wpływa ale jak dla mnie to nawet w samochodzie za 50 tys. nie powinny parować i tyle.tery napisał(a):Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej oczko
tery napisał(a):Masz do tego prawo...Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej oczko
Myślę że wiele tu zależy od danego Modelu, może nawet fabryki w Japonii w końcu są dwie.
Mamy MPS-a z 2006r no i nic tam nie paruje. Nawet po 130tys plastików nie słychać w środku. Słyszałem za to że 6MPS jest bardzo awaryjna.
A my jak do tej pory wymieniliśmy jedna poduszkę silnika, nadszarpniętą po mega dziurze.
Zoom-Zoom!
Odnośnie osiągów CX-7 2.2 MZR-CD , podobno (tak twierdzą sprzedawcy) to ma być faktycznie ten sam silnik co w M6 Sport kombi a więc te 173KM podane w Genewie są mocno dyskusyjne. Nowa Mazda3 1.6 MZR 105KM ma na przykład katalogowo podane przyspieszenie 12,2 sekundy do 100mk/h. Dilerzy Mazdy jeździli ostatnio na szkoleniu taką niedotartą Mazdą 3 z przebiegiem 800km i uzyskali na torze opomiarowaną wartość o 1 sekundę lepszą niż zawierają katalogi. Dlatego też, te podane 11,3 sekundy diesla CX-7 oraz moc 173KM są mocno dyskusyjne. Sprzedawcy twierdzą , że z tym dieslem nie będzie tak źle. Ten sam silnik 185KM w M6 Sport kombi (masa 1626kg) sprawuje się bardzo dobrze (spalanie 7-8l) i nie ma problemu z elastycznością, zwiastuje dobre osiągi CX-7. Ważna i kluczowa będzie waga Cx-7 2.2 MZR-CD, według nich waga nie powinna być dużo wyższa niż 2.3 MZR DISI (jakieś kilkadziesiąt kilogramów więcej). Dowiedziałem się , że Mazda położy nacisk na sprzedaż diesla, to będzie priorytet a 2.3 MZR DISI to będzie taki dodatek dla koneserów. Cena będzie oscylować w granicach ceny obecnej. Mam prośbę do użytkowników, moglibyście podać jego prawdziwą masę , nie katalogową a sprawdzoną?
A czym niby miałaby się różnić? Masa własna jest 1770 kg (masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejem, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego).tery napisał(a):Mam prośbę do użytkowników, moglibyście podać jego prawdziwą masę , nie katalogową a sprawdzoną?
Wyposażenie waży praktycznie to samo w wersji Exclusive i Sport (zmieniarka czy keyless nie robią większej różnicy). Czasami różnice są znaczne przy różnym wyposażeniu ale w CX-sie tego nie ma
domin1979 napisał(a):Masa własna jest 1770 kg (masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejem, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego).
Niekoniecznie...bowiem oto w katalogu Mazdy CX-7 na stronie 24 znajdę następujące stwierdzenie :"Masa własna (kg) z kierowcą (75kg) (min) – 1770 kg " ...a więc 1770 bez kierującego czy z kierującym? Najprościej na wadze sprawdzić. Ja jeszcze CX-7 nie mam...Pozdrawiam
Wg polskiego kodeksu masa własna jest bez kierowcy i przynajmniej tak powinno być w dowodzie rejestracyjnym ALE wg tego:
"many European Union manufacturers include the weight of a 75 kilogram driver to follow European Directive 95/48/EC.[3] Additionally, organizations may define curb weight with fixed levels of fuel and other variables to equalize the value for the comparison of different vehicles."
Czyli możliwe, że jednak 1700 bo przedstawiciela kodeks pewnie guzik obchodzi i tłumaczył ze specyfikacji kraju o innych przepisach. W takim razie mam źle w dowodzie
Tutaj jest 1695 kg http://www.autoebid.co.uk/carDetails.asp?locator=37647
Więc chyba to jest to.
"many European Union manufacturers include the weight of a 75 kilogram driver to follow European Directive 95/48/EC.[3] Additionally, organizations may define curb weight with fixed levels of fuel and other variables to equalize the value for the comparison of different vehicles."
Czyli możliwe, że jednak 1700 bo przedstawiciela kodeks pewnie guzik obchodzi i tłumaczył ze specyfikacji kraju o innych przepisach. W takim razie mam źle w dowodzie
Tutaj jest 1695 kg http://www.autoebid.co.uk/carDetails.asp?locator=37647
Więc chyba to jest to.
W moim dowodzie jest wpisana masa własna 1695 kg.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości