Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jancio68 » 1 cze 2009, 11:03

Deniorek jak tam nowa Verso. Odebrałeś już?
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Deniorek » 1 cze 2009, 12:38

Tak, dwie strony wcześniej pisałem, że fajne jeździ. Zupełnie inne auto niż CX-7 (czego oczywiście trzeba być świadomym). Osiągi spoko, 7 literków średniego spalania przy cięższej nodze (8,5 maksymalne jakie dało się wycisnąć, najniższe 5,3 ). Ma wiele fajnych bajerów, które ciężko szukać w siódemce. Ale częściowo brakuje w najwyższej wersji skóry (chociaż akurat ta nie była mi potrzebna i elektrycznego fotela dla kierowcy – to już bardziej irytujące, ale cóż...). Widać, że auto całkowicie nastawione na rodzinę (lustro do oglądania co się dzieje w samochodzie, komputer pokładowy sprawdza, czy KAŻDY jest przypięty, jak mu coś się nie podoba to pipczy to jest czasami wkurzające, drzwi zamykają się od razu po ruszeniu – tylko kierowca może je otworzyć <lol> oprócz tempomatu jest coś co jak ustawisz to nie przekroczysz niedozwolonej prędkości, nawigacja jak ją nie przestawisz to ciągle gada coś stwarzaniu niebezpieczeństwa na drodze > to dbanie o bezpieczeństwo czasami wręcz irytuje). Ale auto jest ogromne jak na zewnętrzne gabaryty, w środku zdaje się więcej przestrzeni niż w siódemce, niezłe wyciszenie (w ogóle nie słychać klekotu diesela). Czarna z pakietem chrome i life w najwyższym pakiecie (czyli szklanym dachem) i navi z tablicami imiennymi. Taki wiejski lans. <faja> Ale niektórzy próbując ścigać się z tym niepozornym "rodzinnym GTI" (jak to określił redaktor w nowym "Top Gear") nieźle się wpieniają chyba. :) Ale ciężko porównywać Verso z CX-7 – to tylko ja nie mogłem zdecydować się, czy SUV, czy van chyba... :) Pewny jestem faktu, że diesel w CX-7 nie da takiej radości z jazdy jakich by tam przełożeń nie miał, a benzynka w siódemce za dużo pali na moje przebiegi.

BTW: Pierwsza odebrana w Gorzowie i na razie jedyna, która przyjechała z Turcji w pierwszej partii w takim wyp. i kolorze, ale chyba pisałem, że trzeba było zdecydować się natychmiast, bo chętnych sporo. No i Toyota nie patrzy na kursy tak jak Mazda... Ceny takie jak były, takie zostały...

Może wkrótce jakiś link do zdjęć, które mam jedno (z tematu z łosiami parkingowymi):
Obrazek

Jak ktoś szuka coś w dieselu z rozsądną ilością miejsca, całkiem niezłymi cenami i dla rodziny, jeśli irytuje go już salon Mazdy – polecam Verso (chociaż nie porównywać do CX-7, co najwyżej do Mazdy 5 – mało sexy w tej chwili biorąc pod uwagę konkurencję).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez jancio68 » 1 cze 2009, 13:06

No to gratuluję! Co prawda widzę tylko pół Verso ale całkiem, całkiem. Prawie jak Cx :P
Właściciel/ka Yaris'a ma chyba ambicje na dużo większy samochód <lol>
Jesteś zadowolony i pewnie będzie dobrze służyła jak to Toyotka-to najważniejsze. Nie chcę wsadzać kija w mrowisko ale to też nie jest tani samochód. Spalanie rzeczywiście przyjazne.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 1 cze 2009, 18:55

Deniorek napisał(a):jeśli irytuje go już salon Mazdy


Hehe...taaa... :D
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 1 cze 2009, 19:03

Faja napisał(a):
tery napisał(a):Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.

Przyznam że się mylisz.
Ja powiem że nie masz racji.


To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Lucass » 1 cze 2009, 21:46

tery napisał(a):
Faja napisał(a):
tery napisał(a):Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.

Przyznam że się mylisz.
Ja powiem że nie masz racji.


To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam ;)


Jeśli chodzi o te wspólczesne diesele to oczekuje się od nich super osiągów z małym spalaniem i w dodatku normy czystości spalin Euro są bardzo wysrubowane.
Te wszystkie czynniki powodują ze producenci niemają łatwo a zwłaszcza tacy którzy niekoncentrowali się nad tymi silinkami jak np. Mazda.Niemieccy czy francuscy producenci dieselów to w porównaniu z japonczykami prawdziwi wyjadacze którzy zjedli wszystkie zęby na tych jednostkach .Nieznaczy to wcale że niemieckie czy francuskie diesele sa bezawaryjne.Ja generalnie miałem kilka japonczyków ale nigdy diesela , bo japonczyk i diesel do mnie jakos nieprzemawia do końca.Chociaz faktycznie Toyota i Honda lekcje budowy jednostek wysokooprężnych mają juz za sobą.mimo tego jak dla mnie to Japońskie auto tylko w benzynie i basta ! :D
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Lucass » 1 cze 2009, 22:09

Deniorek napisał(a):Tak, dwie strony wcześniej pisałem, że fajne jeździ. Zupełnie inne auto niż CX-7 (czego oczywiście trzeba być świadomym). Osiągi spoko, 7 literków średniego spalania przy cięższej nodze (8,5 maksymalne jakie dało się wycisnąć, najniższe 5,3 ). Ma wiele fajnych bajerów, które ciężko szukać w siódemce. Ale częściowo brakuje w najwyższej wersji skóry (chociaż akurat ta nie była mi potrzebna i elektrycznego fotela dla kierowcy – to już bardziej irytujące, ale cóż...). Widać, że auto całkowicie nastawione na rodzinę (lustro do oglądania co się dzieje w samochodzie, komputer pokładowy sprawdza, czy KAŻDY jest przypięty, jak mu coś się nie podoba to pipczy to jest czasami wkurzające, drzwi zamykają się od razu po ruszeniu – tylko kierowca może je otworzyć <lol> oprócz tempomatu jest coś co jak ustawisz to nie przekroczysz niedozwolonej prędkości, nawigacja jak ją nie przestawisz to ciągle gada coś stwarzaniu niebezpieczeństwa na drodze > to dbanie o bezpieczeństwo czasami wręcz irytuje). Ale auto jest ogromne jak na zewnętrzne gabaryty, w środku zdaje się więcej przestrzeni niż w siódemce, niezłe wyciszenie (w ogóle nie słychać klekotu diesela). Czarna z pakietem chrome i life w najwyższym pakiecie (czyli szklanym dachem) i navi z tablicami imiennymi. Taki wiejski lans. <faja> Ale niektórzy próbując ścigać się z tym niepozornym "rodzinnym GTI" (jak to określił redaktor w nowym "Top Gear") nieźle się wpieniają chyba. :) Ale ciężko porównywać Verso z CX-7 – to tylko ja nie mogłem zdecydować się, czy SUV, czy van chyba... :) Pewny jestem faktu, że diesel w CX-7 nie da takiej radości z jazdy jakich by tam przełożeń nie miał, a benzynka w siódemce za dużo pali na moje przebiegi.

BTW: Pierwsza odebrana w Gorzowie i na razie jedyna, która przyjechała z Turcji w pierwszej partii w takim wyp. i kolorze, ale chyba pisałem, że trzeba było zdecydować się natychmiast, bo chętnych sporo. No i Toyota nie patrzy na kursy tak jak Mazda... Ceny takie jak były, takie zostały...

Może wkrótce jakiś link do zdjęć, które mam jedno (z tematu z łosiami parkingowymi):
Obrazek

Jak ktoś szuka coś w dieselu z rozsądną ilością miejsca, całkiem niezłymi cenami i dla rodziny, jeśli irytuje go już salon Mazdy – polecam Verso (chociaż nie porównywać do CX-7, co najwyżej do Mazdy 5 – mało sexy w tej chwili biorąc pod uwagę konkurencję).


Gratuluje zakupu autka i zycze bezawaryjnej eksploatacji.Kupiles auto które jest odpowiednie dla twojego profilu uzytkowania a to ważne.
Ja nie potrzebuje rodzinnego i oszczędnego auta i dlatego bym niekupił Verso.
Dla mnie jest wazna dynamika którą daje mi Cx oraz napęd 4x4 który jest nieoceniony smigając w zime po górach i o duzym przeswicie niebęde juz wspominał.
Masz ReXa którym zawsze możesz sie wyżyć :) i wiem ile daje on radości z jazdy.
Dlatego w twoim przypadku kupno Verso było raczej dobrym wyborem.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Faja » 1 cze 2009, 22:55

tery napisał(a):To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam oczko

Nie zmieniłem zdania ;)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez tery » 2 cze 2009, 07:51

Faja napisał(a):
tery napisał(a):To przyjedź do Trójmiasta...przejedź się do ASO Mazda jednego czy drugiego, poobserwuj troszkę i porozmawiaj z mechanikami o Mazdach z silnikami diesla, starszymi czy też nowszymi...a następnie udziel sam sobie odpowiedzi czy Mazdy są bezawaryjne. Pozdrawiam oczko

Nie zmieniłem zdania ;)


Masz do tego prawo...Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 2 cze 2009, 08:19

jancio68 napisał(a):
tery napisał(a):Pomyślcie jeszcze sobie tylko,że te 11,3 sekundy do100km/h to dane fabryczne i w rzeczywistości może być jeszcze mniej "różowo" bo może się okazać, że tak naprawdę to jest ponad 11,5sek... <lol> .Dramat...Cóż za gorycz...


I jakaś Corsa 1.4 lub Fabia na pompowtryskiwaczach może wstydu narobić...
400Nm ewentualnie się przyda jak się zamontuje hak i pociągnie przyczepkę z gruzem lub betoniarkę <zawstydzony>
Poniżonym i zdesperowanym pozostanie cziptuning, który zmasakruje całą tą nanotechnologię ekologiczną i silnik a spalanie podniesie do 14-15l. Okopcony wydech i pół zderzaka-gratis.

pozdrawiam


...sternik CX-7 MZR-CD 2.2 może sobie na trasie pokonkurować z KIĄ Ceed 1.4 109 KM
Zacięty, pełen emocji i nieprzeciętnych wrażeń pojedynek gwarantowany :D
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez jancio68 » 2 cze 2009, 11:27

tery napisał(a):
Masz do tego prawo...Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej ;)


o przepraszam nic mi nie paruje.
Wszystkie samochody nie są bez wad. Poziom wykonania prawie wszystkich marek się bardzo podniósł. Konkurencja. Dlatego Mazda już tak bardzo nie przebija reszty jakością. Jak widzę, forda focus'a w czołówce bezawaryjnych to szok.
Kiedyś kupując drogi samochód kupowało się solidne rzemiosło na lata. Teraz płaci się za kupę elektroniki i bajerów. Chciałoby się zapytać ile teraz jest Mazdy w Mazdzie. Lista gotowych komponentów z całego świata jest bardzo długa. Czy Mazda robi reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 2 cze 2009, 11:47

jancio68 napisał(a):o przepraszam nic mi nie paruje.


Mam na myśli M6 nie CX-a. O tych przypadłościach wielu już pisało. Nie wiem czy robi lampy, ale ma wpływ na to co i jak montuje firmując to swoją marką. Na każdym kroku podkreśla się, że auta Mazdy jako jedne z nielicznych montowane są w Japonii. Auto bardzo mi się podoba, jeżeli podniosą jakość materiałów wnętrza to pełnia szczęścia. Oczywiście ma też swoje mankamenty. Zgadzam się z Deniorkiem, że diesla powinni zmodernizować.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 2 cze 2009, 19:50

tery napisał(a):Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej oczko
To radzę poczytać listy w Motorze czy AŚ, parujące lampy dotyczą praktycznie każdych marek. Po prostu w niektórych modelach to wychodzi, dziwi mnie, że nie wyłapują tego w fazie testów. Później tłumaczą, że to na nic nie wpływa ale jak dla mnie to nawet w samochodzie za 50 tys. nie powinny parować i tyle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Faja » 2 cze 2009, 21:50

tery napisał(a):Masz do tego prawo...Bezawaryjność bezawaryjnością, ale jak czytam na forum, że w nowych Mazdach 6, autach jak by nie liczyć za 100-130 tys. lampy parują to o czym my mówimy? Gdzie ta japońska precyzja wykonania? Mam nadzieję, że CX-7 po faceliftingu wykonany będzie lepiej oczko

Myślę że wiele tu zależy od danego Modelu, może nawet fabryki w Japonii w końcu są dwie.
Mamy MPS-a z 2006r no i nic tam nie paruje. Nawet po 130tys plastików nie słychać w środku. Słyszałem za to że 6MPS jest bardzo awaryjna.
A my jak do tej pory wymieniliśmy jedna poduszkę silnika, nadszarpniętą po mega dziurze.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez tery » 15 cze 2009, 13:30

Odnośnie osiągów CX-7 2.2 MZR-CD , podobno (tak twierdzą sprzedawcy) to ma być faktycznie ten sam silnik co w M6 Sport kombi a więc te 173KM podane w Genewie są mocno dyskusyjne. Nowa Mazda3 1.6 MZR 105KM ma na przykład katalogowo podane przyspieszenie 12,2 sekundy do 100mk/h. Dilerzy Mazdy jeździli ostatnio na szkoleniu taką niedotartą Mazdą 3 z przebiegiem 800km i uzyskali na torze opomiarowaną wartość o 1 sekundę lepszą niż zawierają katalogi. Dlatego też, te podane 11,3 sekundy diesla CX-7 oraz moc 173KM są mocno dyskusyjne. Sprzedawcy twierdzą , że z tym dieslem nie będzie tak źle. Ten sam silnik 185KM w M6 Sport kombi (masa 1626kg) sprawuje się bardzo dobrze (spalanie 7-8l) i nie ma problemu z elastycznością, zwiastuje dobre osiągi CX-7. Ważna i kluczowa będzie waga Cx-7 2.2 MZR-CD, według nich waga nie powinna być dużo wyższa niż 2.3 MZR DISI (jakieś kilkadziesiąt kilogramów więcej). Dowiedziałem się , że Mazda położy nacisk na sprzedaż diesla, to będzie priorytet a 2.3 MZR DISI to będzie taki dodatek dla koneserów. Cena będzie oscylować w granicach ceny obecnej. Mam prośbę do użytkowników, moglibyście podać jego prawdziwą masę , nie katalogową a sprawdzoną?
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 15 cze 2009, 15:59

tery napisał(a):Mam prośbę do użytkowników, moglibyście podać jego prawdziwą masę , nie katalogową a sprawdzoną?
A czym niby miałaby się różnić? Masa własna jest 1770 kg (masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejem, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego).
Wyposażenie waży praktycznie to samo w wersji Exclusive i Sport (zmieniarka czy keyless nie robią większej różnicy). Czasami różnice są znaczne przy różnym wyposażeniu ale w CX-sie tego nie ma :P Nie widzę też powodu, dla którego producent miałby kłamać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 15 cze 2009, 17:48

domin1979 napisał(a):Masa własna jest 1770 kg (masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejem, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego).


Niekoniecznie...bowiem oto w katalogu Mazdy CX-7 na stronie 24 znajdę następujące stwierdzenie :"Masa własna (kg) z kierowcą (75kg) (min) – 1770 kg " ...a więc 1770 bez kierującego czy z kierującym? Najprościej na wadze sprawdzić. Ja jeszcze CX-7 nie mam...Pozdrawiam :P
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 15 cze 2009, 20:03

Wg polskiego kodeksu masa własna jest bez kierowcy i przynajmniej tak powinno być w dowodzie rejestracyjnym ALE wg tego:
"many European Union manufacturers include the weight of a 75 kilogram driver to follow European Directive 95/48/EC.[3] Additionally, organizations may define curb weight with fixed levels of fuel and other variables to equalize the value for the comparison of different vehicles."
Czyli możliwe, że jednak 1700 bo przedstawiciela kodeks pewnie guzik obchodzi i tłumaczył ze specyfikacji kraju o innych przepisach. W takim razie mam źle w dowodzie :)

Tutaj jest 1695 kg http://www.autoebid.co.uk/carDetails.asp?locator=37647
Więc chyba to jest to.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawko_6 » 15 cze 2009, 21:09

W moim dowodzie jest wpisana masa własna 1695 kg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez domin1979 » 15 cze 2009, 21:56

Pawko_6 napisał(a):W moim dowodzie jest wpisana masa własna 1695 kg.
Czyli na 100% taka jest, u mnie wzięli z briefa, a prawdopodobnie w Niemczech liczy się +75kg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto