Problemem Mazdy (według TUV podobno najbardziej bezawaryjnej marki, jak się mylę to proszę mnie poprawić) jest fakt, że o ile jedne modele sprawują się świetnie, to są takie, które niekoniecznie pięknie wypadają w testach na żywotność (na szczęście słabo tyczy się mimo wszystko marki tego forum, prawdziwy bigos mamy przy Mercu – jedne modele sprawują się co najmniej dobrze, drugie to totalna porażka). Ale chyba stąd płyną te podzielone zdania (nie każdy model musi być idealny). Jednego jestem w chwili obecnej pewny. Po prawie pięcioletniej Toyotce jeżdżonej od nowości z przebiegiem 175 000 km wiem, że te samochody faktycznie się nie psują (dosłownie nic). Następnie, że rankingi są chyba dobre (o tak, Corolla Verso wg TUV na 1 miejscu przed Mazdą 2, 3 i czymś tam jeszcze, faktycznie nic w niej się nie popsuło. Test obejmował pięć lat użytkowania auta, dla niedowiarków:
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... -2009.html ). Jako, że RX-8 to moja pierwsza Mazda (mam nadzieję, że nie ostatnia) i po wcześniejszym właścicielu nie mam praw osądzać jej za sprzęgło, które po kupnie musiałem wymienić. Ale jednak.

Prawda jest więc taka, że zależy na jaki samochód traficie porównując dobrze wykonane bryczki, a nie Koreańczyka lub Francuza do Niemca lub Japońca (i niech znowu nie wraca temat, że Francuzy są takie bezawaryjne, bo nie są).
BTW: Komu nie chce się wchodzić pod podany link:
1. Toyota Corolla Verso (2%)
2. Mazda2 (2,1%)
3. Porsche 911 ex aequo z Ford Fusion (2,2%)
5. Mazda3 ex aequo z Ford Fiesta (2,7%)
***
112. Renault Espace ex aequo z Fiat Stilo (10,1%)
114. Peugeot 407 (11,2%)
115. Chrysler PT Cruiser ex aequo z Seat Arosa (11,5%)
117. Kia Carnival (26,1%)