Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez tery » 29 maja 2009, 18:23

misiekwaw napisał(a):w wagę ysz


W wagę...no dobrze... Cx-7 2.2 173KM to będzie jakieś 1900-1950kg, przyśpieszenie 11.3 sek. do 100km/h. Toyota Land Cruiser 120, rasowa kultowa terenówka 177KM waży 2200kg a przyspiesza w takim samym czasie, więc to chyba nie tylko o wagę chodzi ??
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Deniorek » 29 maja 2009, 20:10

misiekwaw napisał(a):
Deniorek napisał(a):BTW: Zdradzam realne spalanie Verso w dieselu o osiągach DISI w CX-7


8.7 w Verso będzie realne ale przy takim momencie obrotowym bedziesz się przezabawnie siłował z przednimi kołami, a CX poprostu, bez zbednego robienia wsi piskiem kół, teleportuje się z miejsca w aktalogowe 8 sekund, jak to czterołap ;) i na drodze ta różnica będzie bardzo wyraźna

Deniorek napisał(a):Może nie brzmi to jak DISI, ale załączające się turbiny diesela


tutaj też się troszeczkę zagalopowałeś D-Cat to fajny silnik a nie technologia kosmiczna ;) i wciąż ma jedną turbinę. no chyba że strony Toyoty kłamią <zeby>


Z turbinami zagalopowałem się, oczywiście ma jedną, ale skuteczną. :) Osiągi jakby nie patrzeć (czy napęd, czy moment obrotowy) takie same w realu będą jeśli chodzi o zachowanie. No nie oszukujmy się, że da się dostrzec je na zwykłej drodze. No i nie zapominaj, że póki kierowca CX-7 zredukuje bieg to już kierowca z dieselem dawno zrobi to co będzie chciał (to mi imponuje w dieselu > mój pierwszy, zawsze benzynki były – łapie na każdych obrotach niemal identycznie). A nawet jak ta różnica jest jakaś znikoma w osiągach to ja już wolę lać te 7 litrów ropy na 100km zamiast 11-13 litrów benzynki. CX-7 ma to coś, ale z osiągami DISI, a nie śmiesznego dieselka z epoki kamienia łupanego. :)

Co do wagi to tery chociażby podał Tobie przykład na to, że to nie do końca od niej zależy. :) Skoro 177KM diesela Toyoty potrafi tak ciągnąć Land Cruisera, to co jest nie tak z dieselem Mazdy?

BTW: Na polskich drogach ściganie uturbionego diesela RX-8`ką wymaga trochę wczucia się. ;] Aż czasami mi blado było. Za każdym wyprzedzeniem to taki dieselek "teleportował się" (jak to ładnie ująłeś), a poczciwego Wankla trzeba było wkręcić 6 tysięcy obrotów i więcej > dopiero wtedy łapał właściwą moc. Jechałem CX-7 DISI, uwierz mi, że jakoś nie poczułem różnicy w przyśpieszeniu. Jedynie dźwięk był inny. Oczywiście zbyt katować nie można było go, ale od razu odczuwa się, że aż tak żwawo jak diesel nie idzie bez redukcji biegu. ;)

O ile DISI to wzór do naśladowania, to diesel wydaje się być antykandydatem. :| Szkoda trochę. :(
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 20:22 przez Deniorek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez domin1979 » 29 maja 2009, 20:16

Deniorek napisał(a):No nie oszukujmy się, że da się dostrzec je na zwykłej drodze. No i nie zapominaj, że póki kierowca CX-7 zredukuje bieg to już kierowca z dieselem dawno zrobi to co będzie chciał (to mi imponuje w dieselu > mój pierwszy, zawsze benzynki były – łapie na każdych obrotach niemal identycznie)
Pamiętaj, że DISI to nie benzyna, a benzyna turbo więc łączy zalety turbo diesla i benzyny. Od 2 tys. do 7 na jednym biegu to raczej dieslem nie pociągniesz...
Miałem wcześniej M6 w dieslu i fajnie chodziła ale do DISI nawet nie ma co porównywać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Deniorek » 29 maja 2009, 20:27

domin1979 napisał(a):Miałem wcześniej M6 w dieslu i fajnie chodziła ale do DISI nawet nie ma co porównywać :)


Ciężko w ogóle porównywać diesela do benzyny. Właśnie takie rozbieżności wychodzą. :)

Dla mnie w tej chwili liczy się to, że palę prawie jak kompakt, a nie jeden już ostro się zdziwił próbując mnie wyprzedzić lub uciec. :P Dla kierowcy w CX-7 z dieselem to już raczej będzie irytujące, że przyciśnie i nic się nie stanie. Samochód trochę bardziej pociągnie do przodu. Tam to dopiero chyba trzeba namęczyć się wyprzedzając dieselem (zakres obrotów mały, a to nie ciągnie). :D Ale poczekajmy na cenę oficjalną, a nuż pozytywnie wszystkich zaskoczą widząc te pesymistyczne nastroje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez domin1979 » 29 maja 2009, 20:58

Jak dla mnie za dużo gdybania póki co. Start do setki może wynikać choćby z zestopniowania pierwszych 3 biegów, elastyczność może być OK. Nikt nie zna ceny i nie jechał, a silnik skreślony... ten sam, który w M6 wygrywa test w AŚ, pewnie jakiś potencjał jednak posiada.
tery napisał(a):W wagę...no dobrze... Cx-7 2.2 173KM to będzie jakieś 1900-1950kg, przyśpieszenie 11.3 sek. do 100km/h. Toyota Land Cruiser 120, rasowa kultowa terenówka 177KM waży 2200kg a przyspiesza w takim samym czasie, więc to chyba nie tylko o wagę chodzi pytajnik
Małe sprostowanie:
Nowy LC 120 w dieslu ma 3.0 pojemności to po pierwsze.

D-4D M/T 3-drzwiowy (5-drzwiowy):
Masa własna: 1850–2030 (1950–2190)

Przyspieszenie podają jedno: 11.5s i jestem pewny, że dotyczy najlżejszej wersji, a ta waży tyle co CX-7... oczywiście dla efektu można wybrać najcięższy wariant ;)

Nie bawmy się w cyferki tylko poczekajmy jeszcze... kilka miesięcy :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Deniorek » 29 maja 2009, 21:38

No właśnie... poczekajmy. Coś za długo też karzą czekać jednak. :] Ale coś mi się wydaje, że ten diesel nie porwie recenzentów. Bynajmniej wszystko okaże się w bliżej nieokreślonym czasie. ;P Jakby nie patrzeć za samą CX-7 to jakoś rzadko w testach chwytają się. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez tery » 29 maja 2009, 22:02

domin1979 napisał(a):tery napisał:
W wagę...no dobrze... Cx-7 2.2 173KM to będzie jakieś 1900-1950kg, przyśpieszenie 11.3 sek. do 100km/h. Toyota Land Cruiser 120, rasowa kultowa terenówka 177KM waży 2200kg a przyspiesza w takim samym czasie, więc to chyba nie tylko o wagę chodzi pytajnik
Małe sprostowanie:
Nowy LC 120 w dieslu ma 3.0 pojemności to po pierwsze.

D-4D M/T 3-drzwiowy (5-drzwiowy):
Masa własna: 1850–2030 (1950–2190)

Przyspieszenie podają jedno: 11.5s i jestem pewny, że dotyczy najlżejszej wersji, a ta waży tyle co CX-7... oczywiście dla efektu można wybrać najcięższy wariant


Dobrze...dobrze... :) ale co powiesz o takich modelach jak Citroen C-crosser,Mitsubishi, RAV 4, itp.? Można by tu jeszcze wymieniać i wymieniać. W wielkim skrócie te auta mają 2 litrowe silniki i zbliżoną masę do CX-7 2.2 MZR-CD 173KM. Niektóre modele mają nawet mniej koni mechanicznych np.160 KM a osiągi zdecydowanie lepsze. Citroen bodajże 9,9 sekundy przy masie 1750 kg bez kierowcy. Jak to wytłumaczysz domin1979 ? Pozdrawiam ;)
Ostatnio edytowano 30 maja 2009, 00:13 przez tery, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 29 maja 2009, 22:39

tery napisał(a):Jak to wytłumaczysz domin1979 ? Pozdrawiam oczko
Mówisz tylko i wyłącznie o przyspieszeniu do setki. Dla mnie liczy się też 60-100 i 80-120 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 29 maja 2009, 23:59

domin1979 napisał(a):Dla mnie liczy się też 60-100 i 80-120


Masz rację. Dla mnie elastyczność też jest ważna i to bardziej niż przyspieszenie do 100 km/h. To chyba ostatnia szansa 2.2 MZR-CD 173KM....wykazanie się w tym aspekcie i miłe zaskoczenie potencjalnych klientów. Nie sądzę jednakże, aby w tym przypadku Mazda wykazała się czymś nadzwyczajnym i aby jej wyniki 60-100km/h i 80 -120km/h górowały nad konkurencją. Coś mi się zdaje, że czeka nas niemiłe rozczarowanie a co za tym idzie porażka Mazdy, ale tak jak wielokrotnie już podkreślaliśmy pozostaje nam czekać. Być może inżynierowie projektu czytali nasze gorliwe dyskusje i w międzyczasie skorygowali to i owo :P Fakt faktem masa CX-7 jest większa niż masa aut konkurencji średnio o jakieś 100-150 kg. Z czego to wynika? Bo gabaryty i wymiary są naprawdę zbliżone. Przydałoby się z pewnością "odchudzić" tego diesla :P

Jakie są parametry elastyczności 60-100km/h i 80-120 km/h 2.3 DISI w CX-7 na IV/V biegu?
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez domin1979 » 30 maja 2009, 07:38

tery napisał(a):Jakie są parametry elastyczności 60-100km/h i 80-120 km/h 2.3 DISI w CX-7 na IV/V biegu?
Auto Motor i Sport 11/2008
Osiągi (pomiary własne): przyspieszenie 0-50 km/h 2,6 s, 0-100 km/h 7,6 s, 0-160 km/h 18,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h, elastyczność 60-100 km/h (IV/V bieg) 6,7/11,6 s, 80-120 km/h (IV/V/VI bieg) 6,0/8,8/18,6 s,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Deniorek » 30 maja 2009, 12:40

domin1979 napisał(a):prędkość maksymalna 210 km/h


Jest przyblokowany limiterem, czy tyle po prostu ciągnie? Dla diesela producent podaje 200, a to nieźle w porównaniu z tym jak DISI przyśpiesza i jeździ 210. Więc może elastyczność jakaś tam znikoma jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez DISItune » 30 maja 2009, 12:43

Deniorek napisał(a):
domin1979 napisał(a):prędkość maksymalna 210 km/h


Jest przyblokowany limiterem, czy tyle po prostu ciągnie?


imho limiter
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 30 maja 2009, 15:11

tery napisał(a):Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.

Przyznam że się mylisz.
Ja powiem że nie masz racji.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez brii » 30 maja 2009, 17:17

Faja napisał(a):tery napisał:
Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.


Przyznam że się mylisz.
Ja powiem że nie masz racji.

To zerknij do działu 6 i diesel ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Faja » 30 maja 2009, 19:40

brii napisał(a):Faja napisał:
tery napisał:
Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.


Przyznam że się mylisz.
Ja powiem że nie masz racji.

To zerknij do działu 6 i diesel oczko

Zerknij na inne fora. heh
I zerknij do mnie do garażu.
Potem do garażu mojego wujka, a na koniec do znajomych.

brii napisał(a):diesel oczko

Nie widzę racjonalnego kupna diesla, tak jak i auta z gwarancja opłaca się kupić tak i silnika który nie posiada już gwarancji z doładowaniem takim jak w Subaru WrX STI bo tak to wygląda w najnowszym 2.2 l Mazdowskim dieslu.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Deniorek » 30 maja 2009, 22:36

Problemem Mazdy (według TUV podobno najbardziej bezawaryjnej marki, jak się mylę to proszę mnie poprawić) jest fakt, że o ile jedne modele sprawują się świetnie, to są takie, które niekoniecznie pięknie wypadają w testach na żywotność (na szczęście słabo tyczy się mimo wszystko marki tego forum, prawdziwy bigos mamy przy Mercu – jedne modele sprawują się co najmniej dobrze, drugie to totalna porażka). Ale chyba stąd płyną te podzielone zdania (nie każdy model musi być idealny). Jednego jestem w chwili obecnej pewny. Po prawie pięcioletniej Toyotce jeżdżonej od nowości z przebiegiem 175 000 km wiem, że te samochody faktycznie się nie psują (dosłownie nic). Następnie, że rankingi są chyba dobre (o tak, Corolla Verso wg TUV na 1 miejscu przed Mazdą 2, 3 i czymś tam jeszcze, faktycznie nic w niej się nie popsuło. Test obejmował pięć lat użytkowania auta, dla niedowiarków: http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... -2009.html ). Jako, że RX-8 to moja pierwsza Mazda (mam nadzieję, że nie ostatnia) i po wcześniejszym właścicielu nie mam praw osądzać jej za sprzęgło, które po kupnie musiałem wymienić. Ale jednak. :) Prawda jest więc taka, że zależy na jaki samochód traficie porównując dobrze wykonane bryczki, a nie Koreańczyka lub Francuza do Niemca lub Japońca (i niech znowu nie wraca temat, że Francuzy są takie bezawaryjne, bo nie są). :)

BTW: Komu nie chce się wchodzić pod podany link:

1. Toyota Corolla Verso (2%)
2. Mazda2 (2,1%)
3. Porsche 911 ex aequo z Ford Fusion (2,2%)
5. Mazda3 ex aequo z Ford Fiesta (2,7%)
***
112. Renault Espace ex aequo z Fiat Stilo (10,1%)
114. Peugeot 407 (11,2%)
115. Chrysler PT Cruiser ex aequo z Seat Arosa (11,5%)
117. Kia Carnival (26,1%)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez domin1979 » 31 maja 2009, 19:54

Deniorek napisał(a):Jest przyblokowany limiterem, czy tyle po prostu ciągnie?
Elektroniczny kaganiec...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Lucass » 1 cze 2009, 10:19

tery napisał(a):
Czy diesel Mazdy będzie mniej awaryjny od Toyoty?Wątpię, moim zdaniem nie. Bezawaryjność obecnych Mazd to mit.



Dlaczego tak twierdzisz ?
Ja niechce bronic Mazdy w żaden sposób i generalnie obecnie samochody są tak skomplikowane że musza byc bardziej awaryjne.Po ponad roku jezdżenia Cx-em z przebiegiem 32tkm poprostu niewiem że mam samochód (niezapeszyć byle tak dalej) , wszystko w aucie jak w szwajcarskim zegarku.
Mając wczesniej Audi A4 czyli jak to kiedyś polska wersja brukowca Auto Bild napisała"niemiecki niedościgniony synonimi jakości i marzenie wielu kierowców" hahaha po przejechaniu takiego samego dystansu to miałem nie jedną a nawet kilka awarii , co prawda żadnych poważnych ale irytujących.
znam też osobe która kupiła nowego Avensisa i musiała sie go pozbyć bo niestety elektryka szwanowała na całej linii , jak naprawili to za jakiś czas to samo.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Deniorek » 1 cze 2009, 10:31

Lucass napisał(a):Mając wczesniej Audi A4 czyli jak to kiedyś polska wersja brukowca Auto Bild napisała"niemiecki niedościgniony synonimi jakości i marzenie wielu kierowców" hahaha po przejechaniu takiego samego dystansu to miałem nie jedną a nawet kilka awarii , co prawda żadnych poważnych ale irytujących.
znam też osobe która kupiła nowego Avensisa i musiała sie go pozbyć bo niestety elektryka szwanowała na całej linii , jak naprawili to za jakiś czas to samo.


To tylko potwierdza teorię, że zależy na co trafisz. Też miałem Audi i oprócz zawieszenia nic tam nie trzeba było robić (największa bolączka tego samochodu to tuleje, które padały czasami po pół roku użytkowania!!!). Co do Avensisa to znam jedynie zadowolone osoby, chociaż mam osobę, która narzeka na przykładowo RAV4 (podobno odwiedza serwis co 2 tygodnie, czy miesiąc bo co chwilę coś się dzieje). Jedno znowu jest pewne, mit o jakościowych Niemcach względem Japońców to... mit. :)

A co do wynalazków (myślę tutaj m.in. właśnie o uturbowionych dieselach czy chociażby Wanklach) – im coś bardziej jest skomplikowane tym większe prawdopodobieństwo awarii jest większe. Pytanie kto zajmie się tym najlepiej? Inni producenci względem Mazdy po prostu mają większe doświadczenie w budowaniu takich ropociągów i stąd mogą płynąć ew. awarie. Myślę, że tery to właśnie miał na myśli. Przykładowo Toyota stosuje swoje D4D od wielu lat w niemal każdym swoim większym modelu i wszystkie usterki usuwają na czasie (nic tak nie pokazuje ew. błędy jak sami użytkownicy odwiedzający serwisy). Nie wiem jak jest u innych producentów, ale Mazda budując od podstaw diesela pod CX-7 może mieć początkowo problemy z bezawaryjnością przy większych przebiegach... Co NIE znaczy, że MUSI je mieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Lucass » 1 cze 2009, 10:54

Deniorek napisał(a): Nie wiem jak jest u innych producentów, ale Mazda budując od podstaw diesela pod CX-7 może mieć początkowo problemy z bezawaryjnością przy większych przebiegach... Co NIE znaczy, że MUSI je mieć.



Zgadza się może ale niemusi , co udowodniła np. Honda swoim pierwszym dieselem.
Generalnie to zawsze japonczyki kojarzyły mi sie z benzyniakami , chciałem miec diesela to kupiłem Audi – jakos tak mi lepiej to pasuje.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto