dziwna maż w płynie chłodnicy

Postprzez vegochomik » 11 maja 2009, 20:08

dziwna maż w płynie chłodnicy mokre koło pompy wody i rozrzadu o co chodzi
Początkujący
 
Od: 23 gru 2007, 12:35
Posty: 11
Skąd: mysłowice
Auto: mazda323f 92r bg 1.6 16v

Postprzez Cingular » 11 maja 2009, 21:31

maź czyli co coś jak ser masło w płynie chłodniczym ??a mokre koło papy i rozżadu ale płynem chłodniczym czy olejem ?
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez madzia » 12 maja 2009, 10:11

vegochomik napisał(a):dziwna maż w płynie chłodnicy

Jeśli to ma konsystencję kawy z mlekiem to przypuszczam, że to olej przedostaje się do układu chłodzenia. Nie chce Cie martwic ale być może masz walnietą uszczelkę pod glowicą i olej dostaje sie do ukladu chlodzenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez fuksss » 13 maja 2009, 15:48

Miałem ten sam problem i dokładnie tak jak kolega wyżej napisał musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą :( U mnie wyglądało to tak że jak odkręcałem korek od wlewu oleju to pod nim miałem taką maź i jak np. auto stało całą noc i rano sprawdzałem poziom oleju na bagnecie to na samym końcu bagnetu był kawałek mazi a później zaczynał sie olej !!Jak masz takie cosik to czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą !!
Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68387

Panie Boże pomóż mi pamiętać:
Kiedy mam naprawdę zły dzień, i zdaje mi się, że wszyscy dookoła chcą mnie [tiiit], niech nie zapomnę, że do zrobienia smutnego grymasu potrzeba aż 42 mięśni, a tylko 4 do wyprostowania środkowego palca i powiedzenia im, "że mogą mi skoczyć" !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 08:31
Posty: 46
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 323 C 1.3 16v BA

Postprzez madzia » 13 maja 2009, 16:21

jeśli był mocno przegrzany silnik , to przy wymianie uszczelki należało by planować głowicę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez mad_man » 13 maja 2009, 16:53

@madzia
praktycznie zawsze przy wymianie uszczelki nalezy planowac glowice...
kwestia tylko ile planowac sa tgo zwykle jakies setne czesci milimetra jesli mnie pamiec nie myli
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez D4NI3L » 16 maja 2009, 11:44

vegochomik napisał(a):dziwna maż w płynie chłodnicy


Mam takie same objawy dodatkowo jeszcze prawe nadkole jest jakby tłuste i na wahaczu znajduje się olej jak i na misce olejowej :(
zauważyłem jeszcze ze strasznie duzo pali benzyny oraz bierze dosc duzo oleju po 150-200 km jest juz na LOW a dziwne jest to ze na parkingu nie ma żadnej plamy
niepokoi mnie tez to ze dymi ostro
Ostatnio na trasie grzała mi sie chlodnica wskazówka podchodziła pod literke H a potem wracała do normy i tak pare razy :(
jestem załamany!! co moze być przyczyną? POMÓŻCIE!!(przepraszam za nieład ale pisałem w pośpiechu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Radek89 » 17 maja 2009, 11:26

daniello88 Przyczyna to wg. mnie uszczelka pod głowicą właśnie. Silnik nie ma odpowiedniego chłodzenia i szybko się grzeje, zależy na jakiej uszczelka akurat wysypała się magistrali i może Ci właśnie dymić jak smok wawelski , pobór oliwy też by się zgadzał , tylko czy przed awarią mazda też brała Ci tak olej ??

Bo jeśli stało się tak nagle i zaczeła brać to może być tylko kwestia uszczelki, ale jeśli podobnie było wcześniej a objawy tylko się nasiliły to może już po prostu pierścionki się kończą ... , lub też uszczelniacze zaworowe.

Tak czy siak radziłbym nie jeździć z tym bo możesz przegrzać mocno madzie :)

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez D4NI3L » 17 maja 2009, 15:22

Radek89 napisał(a):tylko czy przed awarią mazda też brała Ci tak olej pytajnik


powiem ci ze tak brała :( eh

czy jest to skomplikowana operacja i ile moze kosztować taka robocizna?


tak wygląda z pod spodu :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 17 maja 2009, 15:40 przez D4NI3L, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez waldii » 17 maja 2009, 15:28

daniello88 a najpierw sie zagrzala czy zaczelo sie z tym olejem i plynem?
waldii
 

Postprzez qwasol » 17 maja 2009, 15:32

w najlepszym wypadku uszczelka do wymiany+planowanie w najgorszym głowica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez D4NI3L » 17 maja 2009, 15:43

waldii napisał(a):daniello88 a najpierw sie zagrzala czy zaczelo sie z tym olejem i plynem?


kurcze cieżko powiedzieć mi sie wydaje ze najpierw zauwazyłem ze zacza brac olej i płyn a raczej jestem przekonany :(
(dałem zdjecia wyzej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez D4NI3L » 17 maja 2009, 15:49

dodam jeszcze ze po rozgrzaniu i dłuzszej jezdzie wzrasł poziom płynu w chodnicy aż ponad full, prawie sie az wylewało... :/ i było widac bombelki tak jak by sie woda gotowała a jak sprawdzałem palcem płyn to był zimny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Radek89 » 17 maja 2009, 15:51

Sprawdź jeszcze sobie czy nie wycieka ci bardzo dużo oleju spod a raczej znad miski olejowej , no ale wtedy zostawiała by plamy. Oczywiście nie jest to główną przyczyną i do roboty madzia będzie tak czy siak ale może część oleju po prostu wypływa miską. Ja na twoim miejscu najpierw bym polikwidował wszystkie rzeczy tanie do zrobienia Typu : Oring na aparacie zapłonowym, miska olejowa, sprawdzić uszczelę klawiatury, potem zabrać się za wymianę uszczelki pod głowicą i jak zdejmiecie głowice to może można będzie już coś powiedzieć w temacie stanu Cylindrów i pierścionków. Przy okazji można wymienić uszczelniacze zaworowe. Powiem tak, jeśli to tylko uszczelka , a cylindry i pierścionki trzymają kompresję to ja bym się bawił w naprawę a jeśli w gre wchodzi wyeksploatowany silnik to odradzał bym próby remontowania go. Wtedy można by było pomyśleć o swapie na coś w mairę pewnego ( domyślam się że goły silnik w dobrym stanie można dorwać za ok 1000 zł )

Jeśli była by to uszczelka , to cena uszczelki + planowanie i robocizna – strzelam tak w grubym zaokrągleniu że coś ok 700 zł ale może mnie ktoś poprawi bo w cenach średnio się oriętuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez D4NI3L » 17 maja 2009, 15:58

juz nie wiem co mam myśleć :( w wymiane silnika to mi sie nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Radek89 » 17 maja 2009, 16:09

Spokojnie, nie zakładaj najgorszego.Jeśli przed tym całym zamieszaniem brała Ci oleju przyzwoicie to moze skończyć się na wymienie uszczelki pod głowicą tylko :) Z tą ceną to brałem pod uwagę wysoką robociznę raczej więc może też uda się taniej, ale nauczony doświadczeniem wiem że przy takich kalkulacjach zawsze wychodzi drożej :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez D4NI3L » 17 maja 2009, 16:18

Radek89 napisał(a):moze skończyć się na wymienie uszczelki pod głowicą tylko


lepiej zeby tak był :( jak na złość wczoraj mi sie badania techniczne skończyły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Kissu » 30 maja 2009, 18:16

siema ja wlasnie przerabiam podobny temat i śą trzy opcje
1)korzystna-walnięta uszczelka pod głowicą,trzeba kupić uszczelke splanować głowice i dobrze zamontować
2)mniej korzystna-walnięta głowica,trzba kupić głowice splanować i kupić uszczelke
3)tragiczne-walnięty blok silnika-kupić nowy blok silnika uszczelke pod głowice i planowanie

Pytanie tylko czy są jakieś wyrózniające obiawy pekniecia bloku silnika??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Radek89 » 30 maja 2009, 19:04

Słuchajcie generalnie żadna opcja nie jest tragiczna :) Szczególnie jeśli ma się warsztat do dyspozycji albo nawet drzewo i wyciągarkę :P

Silnik rześki można kupić goły za grosze. Często można nawet go sprawdzić przed wymontowaniem , także zmiana silnika na taki który już był ( ten sam osprzęt i wszystkie wtyczki itp. ) to 500 zł, dzień roboty i z 8 piw na dwie osoby – a potem już tylko przyjemność z jazdy :):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323