dziwna maż w płynie chłodnicy
Strona 1 z 1
dziwna maż w płynie chłodnicy mokre koło pompy wody i rozrzadu o co chodzi
- Od: 23 gru 2007, 12:35
- Posty: 11
- Skąd: mysłowice
- Auto: mazda323f 92r bg 1.6 16v
vegochomik napisał(a):dziwna maż w płynie chłodnicy
Jeśli to ma konsystencję kawy z mlekiem to przypuszczam, że to olej przedostaje się do układu chłodzenia. Nie chce Cie martwic ale być może masz walnietą uszczelkę pod glowicą i olej dostaje sie do ukladu chlodzenia.
- Od: 23 mar 2009, 10:40
- Posty: 118
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.
Miałem ten sam problem i dokładnie tak jak kolega wyżej napisał musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą
U mnie wyglądało to tak że jak odkręcałem korek od wlewu oleju to pod nim miałem taką maź i jak np. auto stało całą noc i rano sprawdzałem poziom oleju na bagnecie to na samym końcu bagnetu był kawałek mazi a później zaczynał sie olej
Jak masz takie cosik to czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą 


Moja Madzia http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68387
Panie Boże pomóż mi pamiętać:
Kiedy mam naprawdę zły dzień, i zdaje mi się, że wszyscy dookoła chcą mnie [tiiit], niech nie zapomnę, że do zrobienia smutnego grymasu potrzeba aż 42 mięśni, a tylko 4 do wyprostowania środkowego palca i powiedzenia im, "że mogą mi skoczyć" !
Panie Boże pomóż mi pamiętać:
Kiedy mam naprawdę zły dzień, i zdaje mi się, że wszyscy dookoła chcą mnie [tiiit], niech nie zapomnę, że do zrobienia smutnego grymasu potrzeba aż 42 mięśni, a tylko 4 do wyprostowania środkowego palca i powiedzenia im, "że mogą mi skoczyć" !
- Od: 13 paź 2008, 08:31
- Posty: 46
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: 323 C 1.3 16v BA
@madzia
praktycznie zawsze przy wymianie uszczelki nalezy planowac glowice...
kwestia tylko ile planowac sa tgo zwykle jakies setne czesci milimetra jesli mnie pamiec nie myli
praktycznie zawsze przy wymianie uszczelki nalezy planowac glowice...
kwestia tylko ile planowac sa tgo zwykle jakies setne czesci milimetra jesli mnie pamiec nie myli
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
vegochomik napisał(a):dziwna maż w płynie chłodnicy
Mam takie same objawy dodatkowo jeszcze prawe nadkole jest jakby tłuste i na wahaczu znajduje się olej jak i na misce olejowej
zauważyłem jeszcze ze strasznie duzo pali benzyny oraz bierze dosc duzo oleju po 150-200 km jest juz na LOW a dziwne jest to ze na parkingu nie ma żadnej plamy
niepokoi mnie tez to ze dymi ostro
Ostatnio na trasie grzała mi sie chlodnica wskazówka podchodziła pod literke H a potem wracała do normy i tak pare razy
jestem załamany!! co moze być przyczyną? POMÓŻCIE!!(przepraszam za nieład ale pisałem w pośpiechu)
daniello88 Przyczyna to wg. mnie uszczelka pod głowicą właśnie. Silnik nie ma odpowiedniego chłodzenia i szybko się grzeje, zależy na jakiej uszczelka akurat wysypała się magistrali i może Ci właśnie dymić jak smok wawelski , pobór oliwy też by się zgadzał , tylko czy przed awarią mazda też brała Ci tak olej
Bo jeśli stało się tak nagle i zaczeła brać to może być tylko kwestia uszczelki, ale jeśli podobnie było wcześniej a objawy tylko się nasiliły to może już po prostu pierścionki się kończą ... , lub też uszczelniacze zaworowe.
Tak czy siak radziłbym nie jeździć z tym bo możesz przegrzać mocno madzie
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Bo jeśli stało się tak nagle i zaczeła brać to może być tylko kwestia uszczelki, ale jeśli podobnie było wcześniej a objawy tylko się nasiliły to może już po prostu pierścionki się kończą ... , lub też uszczelniacze zaworowe.
Tak czy siak radziłbym nie jeździć z tym bo możesz przegrzać mocno madzie
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Radek89 napisał(a):tylko czy przed awarią mazda też brała Ci tak olej pytajnik
powiem ci ze tak brała
czy jest to skomplikowana operacja i ile moze kosztować taka robocizna?
tak wygląda z pod spodu :









Ostatnio edytowano 17 maja 2009, 15:40 przez D4NI3L, łącznie edytowano 2 razy
waldii napisał(a):daniello88 a najpierw sie zagrzala czy zaczelo sie z tym olejem i plynem?
kurcze cieżko powiedzieć mi sie wydaje ze najpierw zauwazyłem ze zacza brac olej i płyn a raczej jestem przekonany
(dałem zdjecia wyzej)
dodam jeszcze ze po rozgrzaniu i dłuzszej jezdzie wzrasł poziom płynu w chodnicy aż ponad full, prawie sie az wylewało... :/ i było widac bombelki tak jak by sie woda gotowała a jak sprawdzałem palcem płyn to był zimny...
Sprawdź jeszcze sobie czy nie wycieka ci bardzo dużo oleju spod a raczej znad miski olejowej , no ale wtedy zostawiała by plamy. Oczywiście nie jest to główną przyczyną i do roboty madzia będzie tak czy siak ale może część oleju po prostu wypływa miską. Ja na twoim miejscu najpierw bym polikwidował wszystkie rzeczy tanie do zrobienia Typu : Oring na aparacie zapłonowym, miska olejowa, sprawdzić uszczelę klawiatury, potem zabrać się za wymianę uszczelki pod głowicą i jak zdejmiecie głowice to może można będzie już coś powiedzieć w temacie stanu Cylindrów i pierścionków. Przy okazji można wymienić uszczelniacze zaworowe. Powiem tak, jeśli to tylko uszczelka , a cylindry i pierścionki trzymają kompresję to ja bym się bawił w naprawę a jeśli w gre wchodzi wyeksploatowany silnik to odradzał bym próby remontowania go. Wtedy można by było pomyśleć o swapie na coś w mairę pewnego ( domyślam się że goły silnik w dobrym stanie można dorwać za ok 1000 zł )
Jeśli była by to uszczelka , to cena uszczelki + planowanie i robocizna – strzelam tak w grubym zaokrągleniu że coś ok 700 zł ale może mnie ktoś poprawi bo w cenach średnio się oriętuje
Jeśli była by to uszczelka , to cena uszczelki + planowanie i robocizna – strzelam tak w grubym zaokrągleniu że coś ok 700 zł ale może mnie ktoś poprawi bo w cenach średnio się oriętuje
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
juz nie wiem co mam myśleć
w wymiane silnika to mi sie nie chce
Spokojnie, nie zakładaj najgorszego.Jeśli przed tym całym zamieszaniem brała Ci oleju przyzwoicie to moze skończyć się na wymienie uszczelki pod głowicą tylko
Z tą ceną to brałem pod uwagę wysoką robociznę raczej więc może też uda się taniej, ale nauczony doświadczeniem wiem że przy takich kalkulacjach zawsze wychodzi drożej 
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Radek89 napisał(a):moze skończyć się na wymienie uszczelki pod głowicą tylko
lepiej zeby tak był
siema ja wlasnie przerabiam podobny temat i śą trzy opcje
1)korzystna-walnięta uszczelka pod głowicą,trzeba kupić uszczelke splanować głowice i dobrze zamontować
2)mniej korzystna-walnięta głowica,trzba kupić głowice splanować i kupić uszczelke
3)tragiczne-walnięty blok silnika-kupić nowy blok silnika uszczelke pod głowice i planowanie
Pytanie tylko czy są jakieś wyrózniające obiawy pekniecia bloku silnika??
1)korzystna-walnięta uszczelka pod głowicą,trzeba kupić uszczelke splanować głowice i dobrze zamontować
2)mniej korzystna-walnięta głowica,trzba kupić głowice splanować i kupić uszczelke
3)tragiczne-walnięty blok silnika-kupić nowy blok silnika uszczelke pod głowice i planowanie
Pytanie tylko czy są jakieś wyrózniające obiawy pekniecia bloku silnika??
- Od: 9 sty 2008, 19:22
- Posty: 142
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r
Słuchajcie generalnie żadna opcja nie jest tragiczna
Szczególnie jeśli ma się warsztat do dyspozycji albo nawet drzewo i wyciągarkę
Silnik rześki można kupić goły za grosze. Często można nawet go sprawdzić przed wymontowaniem , także zmiana silnika na taki który już był ( ten sam osprzęt i wszystkie wtyczki itp. ) to 500 zł, dzień roboty i z 8 piw na dwie osoby – a potem już tylko przyjemność z jazdy
:)
Silnik rześki można kupić goły za grosze. Często można nawet go sprawdzić przed wymontowaniem , także zmiana silnika na taki który już był ( ten sam osprzęt i wszystkie wtyczki itp. ) to 500 zł, dzień roboty i z 8 piw na dwie osoby – a potem już tylko przyjemność z jazdy
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości