Ciężko zapala – dlaczego? JUŻ WIEM! :) znowu NIE wiem :(
właśnie rodzinnie i po znajomych, robili tam pompy wprawdzie nie od mazdy (citroen ax, bx, xantia, vw passat, volvo v40)
Dzwoniłem też do bocheńskich i podali mi cenę co najmniej 1000. Może jak w mazdzie w serwisie nie wyszły im błędy elektroniczne to obędzie się bez zbędnych kosztów.
Domyślam się czemu pompa nie działa – filtr paliwa nie był zmieniany. To znaczy ostatnio zmieniałem go ale wcześniej po prostu nie wiedziałem o zmianie i zmieniałem wszystko prócz tego filtra. po prostu jestem początkującym kierowcą ( 1 auto mazda 626 kupiona 3 lata temu) a i nie wiadomo jak dawno nie zmieniony był filtr w niemczech przed kupnem.
Od Bocheńskich dowiedziałem się że serwis z długołęki do nich zawodzi auta. Oni robią pompy razem z wyciągnięciem ich i z powrotem do mazdy na komputer bo Bocheńscy nie mają złączki do mazd.
Zaraz idę z kablem do mostkowania i sprawdzę migające kody czy jakieś są.
Dzwoniłem też do bocheńskich i podali mi cenę co najmniej 1000. Może jak w mazdzie w serwisie nie wyszły im błędy elektroniczne to obędzie się bez zbędnych kosztów.
Domyślam się czemu pompa nie działa – filtr paliwa nie był zmieniany. To znaczy ostatnio zmieniałem go ale wcześniej po prostu nie wiedziałem o zmianie i zmieniałem wszystko prócz tego filtra. po prostu jestem początkującym kierowcą ( 1 auto mazda 626 kupiona 3 lata temu) a i nie wiadomo jak dawno nie zmieniony był filtr w niemczech przed kupnem.
Od Bocheńskich dowiedziałem się że serwis z długołęki do nich zawodzi auta. Oni robią pompy razem z wyciągnięciem ich i z powrotem do mazdy na komputer bo Bocheńscy nie mają złączki do mazd.
Zaraz idę z kablem do mostkowania i sprawdzę migające kody czy jakieś są.

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
tak, mam do nich tel, ale kom jest wyłączony (od stycznia) a stacjonarny ciągle zajęty...Autko napisał(a):mowa o starej bazie za Pulaskiego w kierunku Krakowskiej?
buraczanej nie bardzo znam, raz byłem – nie jestem zadowolony – trafiłem na jakiegoś gościa i nie przypadliśmy sobie do gustu – nie jest to ocena warsztatu, ale i tak odpadli
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
w końcu umówiłem się na jutro do bocheńskich.
Sprawdzałem dzisiaj kody na zwartych pinach diagnostycznych i nic się nie świeci ale jak odpiąłem kabel od filtra powietrza to dioda cały czas migała nawet nie musiałem czekać pół minuty, nie zauważyłem też przerw 2 sekundowych ani 2 sekundowych zapaleń się diody.
Tak czy inaczej niedługo będzie po wszystkim.
wojowniczek mam do Ciebie pytanie na inny temat bo nikt nie dał mi informacji na ten mój inny problem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75628&highlight=
Sprawdzałem dzisiaj kody na zwartych pinach diagnostycznych i nic się nie świeci ale jak odpiąłem kabel od filtra powietrza to dioda cały czas migała nawet nie musiałem czekać pół minuty, nie zauważyłem też przerw 2 sekundowych ani 2 sekundowych zapaleń się diody.
Tak czy inaczej niedługo będzie po wszystkim.
wojowniczek mam do Ciebie pytanie na inny temat bo nikt nie dał mi informacji na ten mój inny problem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75628&highlight=

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
mahalnet napisał(a):Sprawdzałem dzisiaj kody na zwartych pinach diagnostycznych i nic się nie świeci ale jak odpiąłem kabel od filtra powietrza to dioda cały czas migała nawet nie musiałem czekać pół minuty,
Witam! Jeżeli są błędy to po zmostkowaniu powinna migać kontrolka świec żarowych. Informacja na ten temat jest w poradniku diesla w punkcie nr 10. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
no właśnie nie miga, próbowałem odłączać różne rzeczy i jak odłączę to różnie miga.
Zastanawiam się czy to pompa. Jak pisałem wcześniej na zimnym mi w miarę normalnie odpala ale na ciepłym to jak za 2 długim odpali to jest ok. Tak czy inaczej jutro z rana jestem umówiony do bocheńskich.
Zastanawiam się czy to pompa. Jak pisałem wcześniej na zimnym mi w miarę normalnie odpala ale na ciepłym to jak za 2 długim odpali to jest ok. Tak czy inaczej jutro z rana jestem umówiony do bocheńskich.

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
pompa nie daje kodów (błędów)...
z kolei zworkowanie na łączu diagnostycznym nie wymruga każdego błędu (nie wszystkie).
bocheńscy powiedzieli mi jedną (dającą nadzieję) rzecz: często wystarczy wyczyścić sitka (filtry na pompie).
zakłądając, że nasze auta mają już 10/11 lat to ile syfu musi być w baku? może trzeba przeczyścić cały układ zasilania – od korka wlewu do sitek na pompie?
z kolei zworkowanie na łączu diagnostycznym nie wymruga każdego błędu (nie wszystkie).
bocheńscy powiedzieli mi jedną (dającą nadzieję) rzecz: często wystarczy wyczyścić sitka (filtry na pompie).
zakłądając, że nasze auta mają już 10/11 lat to ile syfu musi być w baku? może trzeba przeczyścić cały układ zasilania – od korka wlewu do sitek na pompie?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
wojowniczek napisał(a):bocheńscy powiedzieli mi jedną (dającą nadzieję) rzecz: często wystarczy wyczyścić sitka (filtry na pompie).
zakłądając, że nasze auta mają już 10/11 lat to ile syfu musi być w baku? może trzeba przeczyścić cały układ zasilania – od korka wlewu do sitek na pompie?
Jak to sie mowi- daja nadzieje
Pozatym gdzies znalazlem odnosnik do forum peugota, gdzie jeden z udzielajacych sie zrobil podobny poradnik jak xAndy tylko z dokladnymi schematami i "trobleschooting" dla kazdego z ukladow. Stwierdzil w nim, ze 90% awari silnika to nie pompa i uklad wysokiego cisnienia (pompa, wtryskiwacze itd) tylko wlasnie sitka, filtry, dziory w rurkach. Pisal to na podstawie baaardzo w PL awaryjnych silnikow francuzkich
- Od: 25 mar 2008, 11:43
- Posty: 31
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99
Autko napisał(a):Stwierdzil w nim, ze 90% awari silnika to nie pompa i uklad wysokiego cisnienia
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
to w takim razie czy śa jescze jakieś elementy do wyczyszczenia pomiędzy bakiem a silnikiem z pominięciem filtra paliwa i pompy wtryskowej?
oraz jak wyczyścić bak, oczywiście domowym sposobem bo oddać do warsztatu i odebrać.
oraz jak wyczyścić bak, oczywiście domowym sposobem bo oddać do warsztatu i odebrać.

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
mahalnet nie wiem, ale zastanawia mnie jak szybko padałaby pompa gdyby nie filtr paliwa? 
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
mahalnet napisał(a):worek z piaskiem dałby rady?
albo czyste jak łza paliwo na stacjach
?
coś nie kumam...
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
kurde u mnie zdiagnozowali wżery w obudowie pompy ale nic nie ciekło. Nie zdążyłem sprawdzić komputera czy jest zalany.
Sam już nie wiem.
Proponują rozwiązanie:
-wymiana obudowy na nową
-złożenie tego co jest bez gwarancji jak długo będzie ok
– oczywiście wymiana pompy ale to kosztowo jest najbardziej niekorzystne
Rozmawiałem tel. z facetem z forum który sprzedaje części i mówił że ta pompa musiała wiele kilometrów przejechać jak są wżery.
Co jeszcze może prawdopodobnie walnąć przy dużym przebiegu?
moja przy zakupie (lipiec 2007 r.) miała 193000 a teraz 223000 pewnie ze 100000 ucieli z licznika
Sam już nie wiem.
Proponują rozwiązanie:
-wymiana obudowy na nową
-złożenie tego co jest bez gwarancji jak długo będzie ok
– oczywiście wymiana pompy ale to kosztowo jest najbardziej niekorzystne
Rozmawiałem tel. z facetem z forum który sprzedaje części i mówił że ta pompa musiała wiele kilometrów przejechać jak są wżery.
Co jeszcze może prawdopodobnie walnąć przy dużym przebiegu?
moja przy zakupie (lipiec 2007 r.) miała 193000 a teraz 223000 pewnie ze 100000 ucieli z licznika

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
mahalnet napisał(a):moja przy zakupie (lipiec 2007 r.) miała 193000 a teraz 223000 pewnie ze 100000 ucieli z licznika
Optymista – raczej ze 250-300 zniknęło...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
może 200 – 300 tys to nie bo jak kupowałem auto to było u handlarza inne które miało 265tys. Po przyjeździe do polski po ok 2 tyg. sprawdziłem na stronie tego handlarza to te samo auto miało 100 tys mniej czyli 165 tys.

- Od: 18 mar 2008, 03:07
- Posty: 68
- Skąd: wrocław
- Auto: 626 2,0 diesel gw '98 zielony
wżery? a to nie jest objaw korozji pompy, która dłuuugo leżała bez paliwa?
mahalnet... podaj tel – coś Ci "poradzę"
ale: wszystko zależy po co Ci to auto? może sprzedaj w tym stanie ze szczerą informacją: "walnięta pompa". może napraw: wyłóż ~5000 i zrób to auto. może sprzedaj na części. opcji masz wiele – po dwóch latach przemysleń żadna opcja nie jest straszna
626 w kombi z dieslem z anglii jest do kupienia od 4000 (uszkodzone) do 7000 pln (ze zdjęć –> OK).
poszukaj, nie spiesz się: zarzuć filtr na allegro, zapytaj ludzi z forum (–> PW jak chcesz napiszę ci na PW kogo pytać), poszukaj auta bez prawa rejestracji, zrób pompę u bocheńskich, w mabi, u hofmanna.
i pomyśl co ci się opłaca bardziej: sprzedać i kupić coś innego czy zrobić to auto. ale jak sprzedasz to co kupisz? i pamiętaj, że będziesz robił rozrząd, wszystkie płyny + filtry + nowe ubezpieczenie + rejestracja – czy aby nie lepiej będzie zrobić to auto?
nie łam się, mazdy się nie psują, psują je ludzie – taki tekst ktos tu kiedyś miał przy swoim nicku
mahalnet... podaj tel – coś Ci "poradzę"
ale: wszystko zależy po co Ci to auto? może sprzedaj w tym stanie ze szczerą informacją: "walnięta pompa". może napraw: wyłóż ~5000 i zrób to auto. może sprzedaj na części. opcji masz wiele – po dwóch latach przemysleń żadna opcja nie jest straszna
626 w kombi z dieslem z anglii jest do kupienia od 4000 (uszkodzone) do 7000 pln (ze zdjęć –> OK).
poszukaj, nie spiesz się: zarzuć filtr na allegro, zapytaj ludzi z forum (–> PW jak chcesz napiszę ci na PW kogo pytać), poszukaj auta bez prawa rejestracji, zrób pompę u bocheńskich, w mabi, u hofmanna.
i pomyśl co ci się opłaca bardziej: sprzedać i kupić coś innego czy zrobić to auto. ale jak sprzedasz to co kupisz? i pamiętaj, że będziesz robił rozrząd, wszystkie płyny + filtry + nowe ubezpieczenie + rejestracja – czy aby nie lepiej będzie zrobić to auto?
nie łam się, mazdy się nie psują, psują je ludzie – taki tekst ktos tu kiedyś miał przy swoim nicku
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
wojowniczek napisał(a):nie łam się, mazdy się nie psują, psują je ludzie – taki tekst ktos tu kiedyś miał przy swoim nicku
I jest on bardzo prawdziwy.
Sam silnik (prócz pompy) jeździ prawie bez zająknięcia wieczność. Można wykończyć pompę paliwa, ale genralnie silnik kula się dalej.
Wżery to objaw najczęściej siarki w paliwie+wilgoć co powoduje przy takich dużych ciśnieniach powstawanie kwasu siarkowego – a ten wyjada aluminium i stal. Zależy gdzie były te wżery...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6