Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez MEFEK » 9 maja 2009, 09:59

SŁAWEK268 a ile cie ten silnik kosztował ? z którego roku kupiłeś ten motor i jaki miał przebieg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez flashmaniac » 9 maja 2009, 11:04

slawek268 napisał(a):Witam posiadam mazdę 323f z 98r i miałem podobny problem co przedmówcy mianowicie zaczął mi brać olej do tego stopnia że na 100 km ok 0,5l, dodatkowym efektem była zasłona dymna przy odpalaniu, postanowiłem więc kupić silnik i go wymienić łączny koszt nie był mały ale nie wiele większy od remontu i powiem tak że teraz jestem (odpukać) zadowolony gdyż zrobiłem już ok 10 tyś km i z baknetu nawet mm nie zeszło i dlatego jeśli miałbym komuś radzić – tak jak mi radzono to nie ma co się bawić w remont gdyż to jednak będzie "ruszony" silnik i nie zawsze efekt będzie zadowalający. Inna sprawa gdy już zaczyna brać powiedzmy ok 1l na 4 tyś km to już tylko może być gorzej bo mi tyle zaczynał brać na początku aż zeszło do tego jak wyżej opisałem. Dodatkowym atutem może być to że kupując cały silnik często możemy mieć gwarancję rozruchową 3 miesięczną "na branie oleju" a po remoncie to już jest loteria


no to miales szczescie.......pytanie tylko za ile ty km zacznie Ci znowu brac ? za 10, 20 tys ? przebiegu tego silnika ktory kupiles tez nie znasz....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez slawek268 » 9 maja 2009, 12:35

flashmaniac napisał(a):
slawek268 napisał(a):Witam posiadam mazdę 323f z 98r i miałem podobny problem co przedmówcy mianowicie zaczął mi brać olej do tego stopnia że na 100 km ok 0,5l, dodatkowym efektem była zasłona dymna przy odpalaniu, postanowiłem więc kupić silnik i go wymienić łączny koszt nie był mały ale nie wiele większy od remontu i powiem tak że teraz jestem (odpukać) zadowolony gdyż zrobiłem już ok 10 tyś km i z baknetu nawet mm nie zeszło i dlatego jeśli miałbym komuś radzić – tak jak mi radzono to nie ma co się bawić w remont gdyż to jednak będzie "ruszony" silnik i nie zawsze efekt będzie zadowalający. Inna sprawa gdy już zaczyna brać powiedzmy ok 1l na 4 tyś km to już tylko może być gorzej bo mi tyle zaczynał brać na początku aż zeszło do tego jak wyżej opisałem. Dodatkowym atutem może być to że kupując cały silnik często możemy mieć gwarancję rozruchową 3 miesięczną "na branie oleju" a po remoncie to już jest loteria


no to miales szczescie.......pytanie tylko za ile ty km zacznie Ci znowu brac ? za 10, 20 tys ? przebiegu tego silnika ktory kupiles tez nie znasz....


tak, i muszę się z tym liczyć, tego przewidzieć się już nie da
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 00:42
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 3 BK HB 2006r 1,6B

Postprzez nicek777 » 10 maja 2009, 01:36

slawek268 napisał(a):Inna sprawa gdy już zaczyna brać powiedzmy ok 1l na 4 tyś km to już tylko może być gorzej bo mi tyle zaczynał brać na początku aż zeszło do tego jak wyżej opisałem



Czlowieku bredzisz. Mnie auto od poltora roku jak je kupilem bierze okolo 1l na 2500km i nie narzekam, Spora czesc z tego ucieka mi przez uszczelka pod deklem mimo, ze ja wymienilem to po 3 miesiacach juz przepuszczala olej znowu. Przez te poltora roku dolalem jakies 8-9l oleju przejechalem 20 k km koszt oleju jakies 200zl. Zanim wydam 1500zl na olej to juz ze dwa razy zmienie auto. Szkoda placic na remont ciezkie pieniadze nie znajac efektu koncowego, chyba ze masz dobrego mechanika oraz chcesz tym autem pojezdzic przynajmniej z 5 lat. Szkoda rowniez wg mnie zmieniac motor nie wiedzac czy nie trafisz gorzej. Takie jest moje zdanie na ten temat.

PS. Na poczatku zalewalem Mobila 10W40 i kopcil mi z rana niemilosiernie, Teraz leje Lotos 10W40 (tanszy) i nie kopci ani troche, choc ciagle podbiera :]!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Agerak » 11 maja 2009, 16:02

Ja wlasnie co zakupilem Mazde 323F z 95 , slawetna Z5 bodajze, 1,5 16 v.
Czytalem wczesniej na forum o braniu oleju i zastanawialem sie jak to sprawdzic. Poprosilem mechanika by sprawdzil cisnienie na cylindrach (tak mi znajomy doradzil) Mechanik powiedzial ze ksiazkowe , i prawie jak nowka. Wogole byl w szoku ze takie osiagi. I teraz zastanawiam sie czy to ze cisnienie bylo ok jest jednoznzaczne z tym ze nie bedzie bral oleju ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez slawek268 » 11 maja 2009, 17:34

Agerak napisał(a):Ja wlasnie co zakupilem Mazde 323F z 95 , slawetna Z5 bodajze, 1,5 16 v.
Czytalem wczesniej na forum o braniu oleju i zastanawialem sie jak to sprawdzic. Poprosilem mechanika by sprawdzil cisnienie na cylindrach (tak mi znajomy doradzil) Mechanik powiedzial ze ksiazkowe , i prawie jak nowka. Wogole byl w szoku ze takie osiagi. I teraz zastanawiam sie czy to ze cisnienie bylo ok jest jednoznzaczne z tym ze nie bedzie bral oleju ?


Nie to nie jest jednoznaczne, ciśnienie może być dobre a może brać olej
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 00:42
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 3 BK HB 2006r 1,6B

Postprzez ralf8484 » 11 maja 2009, 20:30

Agerak tak jak pisze slawek268 to nic nie znaczy bo olej bieże przez zapieczone pierscienie zgarniające ja miałem cisnienie dobre a pierscionki olejowe były zapieczone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Agerak » 12 maja 2009, 00:16

Ehh az sie boje zaczac testowac. Z tego co sprawdzilem pobieznie, to brak wyciekow oraz brak dymienia przy rozruchu. No coz musze byc dobrej mysli :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez flashmaniac » 18 maja 2009, 15:41

ralf8484 napisał(a):Agerak tak jak pisze slawek268 to nic nie znaczy bo olej bieże przez zapieczone pierscienie zgarniające ja miałem cisnienie dobre a pierscionki olejowe były zapieczone


wymieniales pierscienie na orginalne ?
cos czytalem ze jak wymieniac to tylko na orginaly...
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez lesiux » 18 maja 2009, 17:04

flashmaniac napisał(a):wymieniales pierscienie na orginalne ?
cos czytalem ze jak wymieniac to tylko na orginaly...


dobre zamienniki też ci posłużą. Firma RIK robi dobre pierścienie.
Ja aktualnie robię remont silnika i takie będę zakładał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez czarny.marcin » 20 maja 2009, 05:23

Robaczki u mnie to wygląda tak że kopci przy odpalaniu , później przy bucie i nawet jak zagrzana to na każdym skrzyżowaniu zostawiam za sobą niebieską chmurkę .
Trochę obciach mieć znaczek z na klapie V6 i zasłaniać go obłoczkiem kierowcą podążającym za mną jeśli oczywiście zdołają utrzymać moje tempo :D :D
Od sprzedającego mam info że zalany jest Valvoline 10W40 ale czy to prawda ?
Przestudiowałem ten temat i im więcej czytam tym głupszy jestem
<lol>
może lepiej powiecie ile przygotować na remoncik czyli pierścienie, uszczelniacze , uszczeli pod głowice, plus planowanie , szlif cylindrów , sprawdzenie szczelności do tego rozrząd od razu i średnio z robota mechaniora czyli od A do Z .
Nie zakladałem nowego tematu bo wydaje mi się że skoro to ma związek z braniem oleju to mogę o to tutaj zapytać .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2009, 04:58
Posty: 27
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca

Postprzez flashmaniac » 20 maja 2009, 09:13

nie napisales ile oleju Ci bieze :)
A o szlifie cylindrow mozesz zapomniec – na rynku nie kupisz nadwymiarowych pierscieni i tlokow....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez michi » 21 maja 2009, 13:11

czarny.marcin To jest temat o 1.5 i innych rzędówkach więc ceny są sporo niższe, remont można zrobić mieszcząc się w 2 tys. Ty masz V6, więc musisz liczyć się z kwotami 2-4 tys. zależy kto Ci to będzie robił.
A części też nie radzę kupować tanich. Ogólnie rzecz biorąc w Twoim przypadku chyba lepiej pomyśleć o nowym silniku. Napisz jeszcze ile Ci oleju bierze bo może to tylko uszczelniacze ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez tadeyro » 21 maja 2009, 16:20

W przypadku V6 to chyba lepiej jest dołożyć kilkaset zł więcej i wsadzić 2,5 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez MariuS » 21 maja 2009, 16:30

michi napisał(a):To jest temat o 1.5 i innych rzędówkach więc ceny są sporo niższe, remont można zrobić mieszcząc się w 2 tys.


dokładnie, robiłem remont w poprzedniej- remont się udał i w 1300zł się zamknąłem, niestety teraz mam v6 i miała brac mało oleju a okazuje się że łyka jak głupia :| Sam już nie wiem co myśleć... jedno pewne- że remont V6 to na bank grubo powyżej 2500zł więc raczej nieopłacalne :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez ralf8484 » 21 maja 2009, 21:20

mariusz_sti ja na twoim miejscu zrobiłbym płukankę niczym nie ryzykujesz a moze pierscionki puszczą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez rizer » 21 maja 2009, 21:31

mariusz_sti napisał(a):a okazuje się że łyka jak głupia


tzn. ile? u mnie V6 początkowo potrafiła wziąć 1 litr na 500 km, ale zrobiłem płukankę, wymieniłem świece – 2 były zaspawane, kable i wierzcie lub nie, ale teraz bierze max 200 ml na 1000 km,a już się ugadywałem na remont :D zrobiłem już 5 tys i cały czas tak samo, tylko że wcześniej olej wywalało w wydech i wszystko mam tam zawalone olejem i nie chce się wypalić, przez to nie miło pachnie czasami i dymi jak ostro przegazuje, ale mam nadzieje że to minie.
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2008, 21:07
Posty: 71
Skąd: Korabina, Lublin
Auto: 323F BA 2.0 V6

Postprzez MariuS » 21 maja 2009, 21:35

wzięła mi ok 0,7l/800km

własnie myśle nad plukanką itp bo remontować nie mam zamiaru...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez rizer » 21 maja 2009, 21:38

no to trochę sporo, ja po płukance zalałem mobila 10w40 i jestem zadowolony,
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2008, 21:07
Posty: 71
Skąd: Korabina, Lublin
Auto: 323F BA 2.0 V6

Postprzez konrad278 » 21 maja 2009, 22:11

mariusz_stipowaga??a co na to faraon??nie wieże ze nie wiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323