Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
slawek268 napisał(a):Witam posiadam mazdę 323f z 98r i miałem podobny problem co przedmówcy mianowicie zaczął mi brać olej do tego stopnia że na 100 km ok 0,5l, dodatkowym efektem była zasłona dymna przy odpalaniu, postanowiłem więc kupić silnik i go wymienić łączny koszt nie był mały ale nie wiele większy od remontu i powiem tak że teraz jestem (odpukać) zadowolony gdyż zrobiłem już ok 10 tyś km i z baknetu nawet mm nie zeszło i dlatego jeśli miałbym komuś radzić – tak jak mi radzono to nie ma co się bawić w remont gdyż to jednak będzie "ruszony" silnik i nie zawsze efekt będzie zadowalający. Inna sprawa gdy już zaczyna brać powiedzmy ok 1l na 4 tyś km to już tylko może być gorzej bo mi tyle zaczynał brać na początku aż zeszło do tego jak wyżej opisałem. Dodatkowym atutem może być to że kupując cały silnik często możemy mieć gwarancję rozruchową 3 miesięczną "na branie oleju" a po remoncie to już jest loteria
no to miales szczescie.......pytanie tylko za ile ty km zacznie Ci znowu brac ? za 10, 20 tys ? przebiegu tego silnika ktory kupiles tez nie znasz....
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
flashmaniac napisał(a):slawek268 napisał(a):Witam posiadam mazdę 323f z 98r i miałem podobny problem co przedmówcy mianowicie zaczął mi brać olej do tego stopnia że na 100 km ok 0,5l, dodatkowym efektem była zasłona dymna przy odpalaniu, postanowiłem więc kupić silnik i go wymienić łączny koszt nie był mały ale nie wiele większy od remontu i powiem tak że teraz jestem (odpukać) zadowolony gdyż zrobiłem już ok 10 tyś km i z baknetu nawet mm nie zeszło i dlatego jeśli miałbym komuś radzić – tak jak mi radzono to nie ma co się bawić w remont gdyż to jednak będzie "ruszony" silnik i nie zawsze efekt będzie zadowalający. Inna sprawa gdy już zaczyna brać powiedzmy ok 1l na 4 tyś km to już tylko może być gorzej bo mi tyle zaczynał brać na początku aż zeszło do tego jak wyżej opisałem. Dodatkowym atutem może być to że kupując cały silnik często możemy mieć gwarancję rozruchową 3 miesięczną "na branie oleju" a po remoncie to już jest loteria
no to miales szczescie.......pytanie tylko za ile ty km zacznie Ci znowu brac ? za 10, 20 tys ? przebiegu tego silnika ktory kupiles tez nie znasz....
tak, i muszę się z tym liczyć, tego przewidzieć się już nie da
- Od: 9 maja 2009, 00:42
- Posty: 6
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 3 BK HB 2006r 1,6B
slawek268 napisał(a):Inna sprawa gdy już zaczyna brać powiedzmy ok 1l na 4 tyś km to już tylko może być gorzej bo mi tyle zaczynał brać na początku aż zeszło do tego jak wyżej opisałem
Czlowieku bredzisz. Mnie auto od poltora roku jak je kupilem bierze okolo 1l na 2500km i nie narzekam, Spora czesc z tego ucieka mi przez uszczelka pod deklem mimo, ze ja wymienilem to po 3 miesiacach juz przepuszczala olej znowu. Przez te poltora roku dolalem jakies 8-9l oleju przejechalem 20 k km koszt oleju jakies 200zl. Zanim wydam 1500zl na olej to juz ze dwa razy zmienie auto. Szkoda placic na remont ciezkie pieniadze nie znajac efektu koncowego, chyba ze masz dobrego mechanika oraz chcesz tym autem pojezdzic przynajmniej z 5 lat. Szkoda rowniez wg mnie zmieniac motor nie wiedzac czy nie trafisz gorzej. Takie jest moje zdanie na ten temat.
PS. Na poczatku zalewalem Mobila 10W40 i kopcil mi z rana niemilosiernie, Teraz leje Lotos 10W40 (tanszy) i nie kopci ani troche, choc ciagle podbiera
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Ja wlasnie co zakupilem Mazde 323F z 95 , slawetna Z5 bodajze, 1,5 16 v.
Czytalem wczesniej na forum o braniu oleju i zastanawialem sie jak to sprawdzic. Poprosilem mechanika by sprawdzil cisnienie na cylindrach (tak mi znajomy doradzil) Mechanik powiedzial ze ksiazkowe , i prawie jak nowka. Wogole byl w szoku ze takie osiagi. I teraz zastanawiam sie czy to ze cisnienie bylo ok jest jednoznzaczne z tym ze nie bedzie bral oleju ?
Czytalem wczesniej na forum o braniu oleju i zastanawialem sie jak to sprawdzic. Poprosilem mechanika by sprawdzil cisnienie na cylindrach (tak mi znajomy doradzil) Mechanik powiedzial ze ksiazkowe , i prawie jak nowka. Wogole byl w szoku ze takie osiagi. I teraz zastanawiam sie czy to ze cisnienie bylo ok jest jednoznzaczne z tym ze nie bedzie bral oleju ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Agerak napisał(a):Ja wlasnie co zakupilem Mazde 323F z 95 , slawetna Z5 bodajze, 1,5 16 v.
Czytalem wczesniej na forum o braniu oleju i zastanawialem sie jak to sprawdzic. Poprosilem mechanika by sprawdzil cisnienie na cylindrach (tak mi znajomy doradzil) Mechanik powiedzial ze ksiazkowe , i prawie jak nowka. Wogole byl w szoku ze takie osiagi. I teraz zastanawiam sie czy to ze cisnienie bylo ok jest jednoznzaczne z tym ze nie bedzie bral oleju ?
Nie to nie jest jednoznaczne, ciśnienie może być dobre a może brać olej
- Od: 9 maja 2009, 00:42
- Posty: 6
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 3 BK HB 2006r 1,6B
Ehh az sie boje zaczac testowac. Z tego co sprawdzilem pobieznie, to brak wyciekow oraz brak dymienia przy rozruchu. No coz musze byc dobrej mysli 
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
ralf8484 napisał(a):Agerak tak jak pisze slawek268 to nic nie znaczy bo olej bieże przez zapieczone pierscienie zgarniające ja miałem cisnienie dobre a pierscionki olejowe były zapieczone
wymieniales pierscienie na orginalne ?
cos czytalem ze jak wymieniac to tylko na orginaly...
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
flashmaniac napisał(a):wymieniales pierscienie na orginalne ?
cos czytalem ze jak wymieniac to tylko na orginaly...
dobre zamienniki też ci posłużą. Firma RIK robi dobre pierścienie.
Ja aktualnie robię remont silnika i takie będę zakładał.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Robaczki u mnie to wygląda tak że kopci przy odpalaniu , później przy bucie i nawet jak zagrzana to na każdym skrzyżowaniu zostawiam za sobą niebieską chmurkę .
Trochę obciach mieć znaczek z na klapie V6 i zasłaniać go obłoczkiem kierowcą podążającym za mną jeśli oczywiście zdołają utrzymać moje tempo
Od sprzedającego mam info że zalany jest Valvoline 10W40 ale czy to prawda ?
Przestudiowałem ten temat i im więcej czytam tym głupszy jestem
może lepiej powiecie ile przygotować na remoncik czyli pierścienie, uszczelniacze , uszczeli pod głowice, plus planowanie , szlif cylindrów , sprawdzenie szczelności do tego rozrząd od razu i średnio z robota mechaniora czyli od A do Z .
Nie zakladałem nowego tematu bo wydaje mi się że skoro to ma związek z braniem oleju to mogę o to tutaj zapytać .
Trochę obciach mieć znaczek z na klapie V6 i zasłaniać go obłoczkiem kierowcą podążającym za mną jeśli oczywiście zdołają utrzymać moje tempo
Od sprzedającego mam info że zalany jest Valvoline 10W40 ale czy to prawda ?
Przestudiowałem ten temat i im więcej czytam tym głupszy jestem

może lepiej powiecie ile przygotować na remoncik czyli pierścienie, uszczelniacze , uszczeli pod głowice, plus planowanie , szlif cylindrów , sprawdzenie szczelności do tego rozrząd od razu i średnio z robota mechaniora czyli od A do Z .
Nie zakladałem nowego tematu bo wydaje mi się że skoro to ma związek z braniem oleju to mogę o to tutaj zapytać .
- Od: 20 maja 2009, 04:58
- Posty: 27
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
nie napisales ile oleju Ci bieze
A o szlifie cylindrow mozesz zapomniec – na rynku nie kupisz nadwymiarowych pierscieni i tlokow....
A o szlifie cylindrow mozesz zapomniec – na rynku nie kupisz nadwymiarowych pierscieni i tlokow....
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
czarny.marcin To jest temat o 1.5 i innych rzędówkach więc ceny są sporo niższe, remont można zrobić mieszcząc się w 2 tys. Ty masz V6, więc musisz liczyć się z kwotami 2-4 tys. zależy kto Ci to będzie robił.
A części też nie radzę kupować tanich. Ogólnie rzecz biorąc w Twoim przypadku chyba lepiej pomyśleć o nowym silniku. Napisz jeszcze ile Ci oleju bierze bo może to tylko uszczelniacze
A części też nie radzę kupować tanich. Ogólnie rzecz biorąc w Twoim przypadku chyba lepiej pomyśleć o nowym silniku. Napisz jeszcze ile Ci oleju bierze bo może to tylko uszczelniacze
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
michi napisał(a):To jest temat o 1.5 i innych rzędówkach więc ceny są sporo niższe, remont można zrobić mieszcząc się w 2 tys.
dokładnie, robiłem remont w poprzedniej- remont się udał i w 1300zł się zamknąłem, niestety teraz mam v6 i miała brac mało oleju a okazuje się że łyka jak głupia
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):a okazuje się że łyka jak głupia
tzn. ile? u mnie V6 początkowo potrafiła wziąć 1 litr na 500 km, ale zrobiłem płukankę, wymieniłem świece – 2 były zaspawane, kable i wierzcie lub nie, ale teraz bierze max 200 ml na 1000 km,a już się ugadywałem na remont
- Od: 22 lis 2008, 21:07
- Posty: 71
- Skąd: Korabina, Lublin
- Auto: 323F BA 2.0 V6
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_stipowaga??a co na to faraon??nie wieże ze nie wiedział
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości