Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy nadal dymi co robić?

Postprzez DonVictorio » 19 lip 2008, 19:14

Witam klubowiczów ,jestem tu nowicjuszem i prosił bym o poradę .Kupiłem Mazdę 626 2.0
136KM 1999r GF.Gościu sprowadził ją z Niemiec miesiąc temu stan licznika 178 tyś.Jest jeden mankament rano po odpaleniu dymi aż do rozgrzania silnika ten koleś powiedział ,że wymieniał pierścienie i uszczelniacze i teraz potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe.Proszę o informację czy faktycznie może być taki objaw po wymianie tych części i wszystko się dotrze w miarę jeżdżenia.Olej który wlał to lotos 10W40.Pozdrawiam oczekuję na informację.
Ostatnio edytowano 20 lip 2008, 16:38 przez DonVictorio, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 19 lip 2008, 08:03
Posty: 4
Auto: mazda626 2.0 1999r.

Postprzez ram » 19 lip 2008, 22:18

Jest jeden mankament rano po odpaleniu dymi aż do rozgrzania silnika ten koleś powiedział ,że wymieniał pierścienie i uszczelniacze i teraz potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe.
Gościu Cie nieźle zbajerował. Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić. Jestem właśnie po takiej naprawie i nie dymi.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Mieczyslaw » 19 lip 2008, 22:29

ram napisał(a):Gościu Cie nieźle zbajerował. Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić.

dokladnie. poza tym taka operacja niesie ze soba koszty rzedu od 2 tys pln w gore

PS: popraw temat zgodnie z regulaminem
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Hazu » 19 lip 2008, 22:34

ram napisał(a):Gościu Cie nieźle zbajerował

To fakt ale.
DonVictorio napisał(a):potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe

jażeli tak naprawdę zrobił to nie ma prawa być dobrze.

Nadwymiarowe pierscienie zakłada się jeżeli robi się szlif cylindrów inaczej zakłada się wymiar nominalny.


ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić

To nie jest prawdą

Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mieczyslaw » 19 lip 2008, 22:35

Hazu napisał(a):Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.

pierwsze slysze. to co bedzie cylindry zmienial? dymi na niebiesko to albo pierscienie albo uszczelniacze. a cylindry to chyba sprawa 1 na 10000
Ostatnio edytowano 19 lip 2008, 22:41 przez Mieczyslaw, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Hazu » 19 lip 2008, 22:40

Mieczyslaw napisał(a):to co bedzie cylindry mizenial

Tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mieczyslaw » 19 lip 2008, 22:42

patrzyles w ogole ile Ci oleju bierze ??
to jakis felerny egzemplarz musi byc zeby z cylindrami sie bawic jeszcze
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Hazu » 19 lip 2008, 23:16

Mieczyslaw napisał(a):to co bedzie cylindry zmienial

cylindrów się na ogół nie zmiena (zależy od potrzeby) a jedynie szlifuje na wymiar "nadwymiar" wtedy się zmienia tłoki na nadwymiarowe oraz pierścienie.

A przed wymianą samych pierścieni pasowało by zmieżyć cylinder czy mieści się w dopuszczalnych odchyłkach wymiarach okr. przez producenta
jeżeli się mieści to wymiana samych pierścien
i jeżeli nie to albo remont silnika albo wymiana silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DonVictorio » 20 lip 2008, 08:37

Dzięki serdeczne za wszystkie opinie po prostu oddam go kolesiowi a szkoda bo to naprawdę fajna furmanka kolorek taki sam jaką ma Mieczysław i nie źle się jeździ .Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2008, 08:03
Posty: 4
Auto: mazda626 2.0 1999r.

Postprzez Sebas » 20 lip 2008, 11:24

DonVictorio najpierw przeczytaj regulamin działu potem wejdź w szukajkę :P podobnych tematów było wiele. Ten trafi do kosza
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez DonVictorio » 20 lip 2008, 12:14

A gdzie się znajduje ten regulamin bo jakoś nie mogę się dopatrzeć ?
Początkujący
 
Od: 19 lip 2008, 08:03
Posty: 4
Auto: mazda626 2.0 1999r.

Postprzez ram » 20 lip 2008, 12:33

Hazu napisał(a):
ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić

To nie jest prawdą
Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.

Zwróć uwagę, że napisałem
ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni
A fachowość oznacza m.in. sprawdzenie zużycia cylindów.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 20 lip 2008, 12:34

Ostatnio edytowano 20 lip 2008, 12:35 przez Skrzypek_na_dachu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez DonVictorio » 20 lip 2008, 12:35

A już znalazłem regulamin i skumałem o co chodzi ,przepraszam klubowiczów. Następnym razem się poprawię.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2008, 08:03
Posty: 4
Auto: mazda626 2.0 1999r.

Postprzez 3astec » 22 lip 2008, 23:16

A ta madzia Ci dymi na Biało czy na Niebiesko? Czy z rury wydechowej leci woda? Po jakim czasie dymienie ustaje?. Pytam bo jestem w podobnej sytuacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez paaawel5 » 14 maja 2009, 21:40

podłaczam sie pod temat mój xedos v6 tez dymi – normalnie po odpaleniu jak silnik zaskoczy jest moze malusieńki dymek , podczas jazdy nie widze dymu ale jak na postoju przygazuje ok 10 – 20 sekund tak 3-4 tys obr to pojawia sie za mna chmura – dym raczej ma biały kolor i smierdzi płynu mi nie ubywa mazde kupiłem miesiąc temu zrobiłem rozrząd wymieniłem panewki bo stukala troche zaworek oleju wszystko niby ok tylko ten dym mnie denerwuje moze ktos miał podobny problem ??
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez bazyl wspaniały » 14 maja 2009, 22:06

paaawel5 napisał(a):moze ktos miał podobny problem


Sebas napisał(a):wejdź w szukajkę podobnych tematów było wiele
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez sq2jul » 15 maja 2009, 01:48

paaawel5 napisał(a):podłaczam sie pod temat mój xedos v6 tez dymi – normalnie po odpaleniu jak silnik zaskoczy jest moze malusieńki dymek , podczas jazdy nie widze dymu ale jak na postoju przygazuje ok 10 – 20 sekund tak 3-4 tys obr to pojawia sie za mna chmura – dym raczej ma biały kolor i smierdzi płynu mi nie ubywa mazde kupiłem miesiąc temu zrobiłem rozrząd wymieniłem panewki bo stukala troche zaworek oleju wszystko niby ok tylko ten dym mnie denerwuje moze ktos miał podobny problem ??
pozdrawiam


Pawel! Patrz na stan oleju – jak ubywa to pali, jak nie to ok :) Jak nie ubywa to nie martw sie tym co sie wydostaje z rury... :P Ale po czesci Cie rozumiem – masz podobnego pier**lca w tych kwestiach co ja :D
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez arni0000 » 18 maja 2009, 10:06

Jak się dba tak się ma. Jeśli nie był wymieniany olej na czas albo jeśli był lany mineralny to później tak jest. Mam xedosa 2.0 V6 z 1992 na liczniku ma 180 000 ale ile ma naprawdę to nie wiem olej wymieniam co 10 tyś na 10W40 i od wymiany do wymiany dolewam max 0,7litra oliwy.
Ostatnio edytowano 18 maja 2009, 10:12 przez arni0000, łącznie edytowano 2 razy
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez arni0000 » 18 maja 2009, 10:08

Hazu napisał(a):
ram napisał(a):Gościu Cie nieźle zbajerował

To fakt ale.
DonVictorio napisał(a):potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe

jażeli tak naprawdę zrobił to nie ma prawa być dobrze.

Nadwymiarowe pierscienie zakłada się jeżeli robi się szlif cylindrów inaczej zakłada się wymiar nominalny.


ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić

To nie jest prawdą

Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.


Święta prawda dałeś się nieźle wpuścić w malinytrze4ba było jechać do pierwszego lepszego mechanika w okolicy który robi remonty silników. Jeśli zakładał nadmiarowe tłoki bez honowania cylindrów to możesz szukać nowego silnika. Chyba że cię oszukał i nie robił nic to albo znajdziesz nowy motor albo zrobisz remont tego który masz w drugim przypadku to ok 4000zł
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6