Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy nadal dymi co robić?
1, 2
Witam klubowiczów ,jestem tu nowicjuszem i prosił bym o poradę .Kupiłem Mazdę 626 2.0
136KM 1999r GF.Gościu sprowadził ją z Niemiec miesiąc temu stan licznika 178 tyś.Jest jeden mankament rano po odpaleniu dymi aż do rozgrzania silnika ten koleś powiedział ,że wymieniał pierścienie i uszczelniacze i teraz potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe.Proszę o informację czy faktycznie może być taki objaw po wymianie tych części i wszystko się dotrze w miarę jeżdżenia.Olej który wlał to lotos 10W40.Pozdrawiam oczekuję na informację.
136KM 1999r GF.Gościu sprowadził ją z Niemiec miesiąc temu stan licznika 178 tyś.Jest jeden mankament rano po odpaleniu dymi aż do rozgrzania silnika ten koleś powiedział ,że wymieniał pierścienie i uszczelniacze i teraz potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe.Proszę o informację czy faktycznie może być taki objaw po wymianie tych części i wszystko się dotrze w miarę jeżdżenia.Olej który wlał to lotos 10W40.Pozdrawiam oczekuję na informację.
Ostatnio edytowano 20 lip 2008, 16:38 przez DonVictorio, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 19 lip 2008, 08:03
- Posty: 4
- Auto: mazda626 2.0 1999r.
Gościu Cie nieźle zbajerował. Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić. Jestem właśnie po takiej naprawie i nie dymi.Jest jeden mankament rano po odpaleniu dymi aż do rozgrzania silnika ten koleś powiedział ,że wymieniał pierścienie i uszczelniacze i teraz potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
ram napisał(a):Gościu Cie nieźle zbajerował. Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić.
dokladnie. poza tym taka operacja niesie ze soba koszty rzedu od 2 tys pln w gore
PS: popraw temat zgodnie z regulaminem

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
ram napisał(a):Gościu Cie nieźle zbajerował
To fakt ale.
DonVictorio napisał(a):potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe
jażeli tak naprawdę zrobił to nie ma prawa być dobrze.
Nadwymiarowe pierscienie zakłada się jeżeli robi się szlif cylindrów inaczej zakłada się wymiar nominalny.
ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić
To nie jest prawdą
Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.
Hazu napisał(a):Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.
pierwsze slysze. to co bedzie cylindry zmienial? dymi na niebiesko to albo pierscienie albo uszczelniacze. a cylindry to chyba sprawa 1 na 10000
Ostatnio edytowano 19 lip 2008, 22:41 przez Mieczyslaw, łącznie edytowano 1 raz

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
patrzyles w ogole ile Ci oleju bierze
to jakis felerny egzemplarz musi byc zeby z cylindrami sie bawic jeszcze
to jakis felerny egzemplarz musi byc zeby z cylindrami sie bawic jeszcze

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Mieczyslaw napisał(a):to co bedzie cylindry zmienial
cylindrów się na ogół nie zmiena (zależy od potrzeby) a jedynie szlifuje na wymiar "nadwymiar" wtedy się zmienia tłoki na nadwymiarowe oraz pierścienie.
A przed wymianą samych pierścieni pasowało by zmieżyć cylinder czy mieści się w dopuszczalnych odchyłkach wymiarach okr. przez producenta
jeżeli się mieści to wymiana samych pierścien
i jeżeli nie to albo remont silnika albo wymiana silnika
Dzięki serdeczne za wszystkie opinie po prostu oddam go kolesiowi a szkoda bo to naprawdę fajna furmanka kolorek taki sam jaką ma Mieczysław i nie źle się jeździ .Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
- Od: 19 lip 2008, 08:03
- Posty: 4
- Auto: mazda626 2.0 1999r.
A gdzie się znajduje ten regulamin bo jakoś nie mogę się dopatrzeć ?
- Od: 19 lip 2008, 08:03
- Posty: 4
- Auto: mazda626 2.0 1999r.
Hazu napisał(a):ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić
To nie jest prawdą
Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.
Zwróć uwagę, że napisałem
A fachowość oznacza m.in. sprawdzenie zużycia cylindów.ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Regulamin masz tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304 

Ostatnio edytowano 20 lip 2008, 12:35 przez Skrzypek_na_dachu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
A już znalazłem regulamin i skumałem o co chodzi ,przepraszam klubowiczów. Następnym razem się poprawię.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 19 lip 2008, 08:03
- Posty: 4
- Auto: mazda626 2.0 1999r.
podłaczam sie pod temat mój xedos v6 tez dymi – normalnie po odpaleniu jak silnik zaskoczy jest moze malusieńki dymek , podczas jazdy nie widze dymu ale jak na postoju przygazuje ok 10 – 20 sekund tak 3-4 tys obr to pojawia sie za mna chmura – dym raczej ma biały kolor i smierdzi płynu mi nie ubywa mazde kupiłem miesiąc temu zrobiłem rozrząd wymieniłem panewki bo stukala troche zaworek oleju wszystko niby ok tylko ten dym mnie denerwuje moze ktos miał podobny problem
pozdrawiam
pozdrawiam
paaawel5 napisał(a):moze ktos miał podobny problem
Sebas napisał(a):wejdź w szukajkę podobnych tematów było wiele

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
paaawel5 napisał(a):podłaczam sie pod temat mój xedos v6 tez dymi – normalnie po odpaleniu jak silnik zaskoczy jest moze malusieńki dymek , podczas jazdy nie widze dymu ale jak na postoju przygazuje ok 10 – 20 sekund tak 3-4 tys obr to pojawia sie za mna chmura – dym raczej ma biały kolor i smierdzi płynu mi nie ubywa mazde kupiłem miesiąc temu zrobiłem rozrząd wymieniłem panewki bo stukala troche zaworek oleju wszystko niby ok tylko ten dym mnie denerwuje moze ktos miał podobny problem![]()
pozdrawiam
Pawel! Patrz na stan oleju – jak ubywa to pali, jak nie to ok
Jak się dba tak się ma. Jeśli nie był wymieniany olej na czas albo jeśli był lany mineralny to później tak jest. Mam xedosa 2.0 V6 z 1992 na liczniku ma 180 000 ale ile ma naprawdę to nie wiem olej wymieniam co 10 tyś na 10W40 i od wymiany do wymiany dolewam max 0,7litra oliwy.
Ostatnio edytowano 18 maja 2009, 10:12 przez arni0000, łącznie edytowano 2 razy
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Hazu napisał(a):ram napisał(a):Gościu Cie nieźle zbajerował
To fakt ale.DonVictorio napisał(a):potrzeba czasu aby pierścionki się ułożyły bo były nad wymiarowe
jażeli tak naprawdę zrobił to nie ma prawa być dobrze.
Nadwymiarowe pierscienie zakłada się jeżeli robi się szlif cylindrów inaczej zakłada się wymiar nominalny.ram napisał(a):Po fachowo wykonanej wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie ma prawa dymić
To nie jest prawdą
Ma prawo dymić jezeli cylinder/cylindry będzie zużyty.
Święta prawda dałeś się nieźle wpuścić w malinytrze4ba było jechać do pierwszego lepszego mechanika w okolicy który robi remonty silników. Jeśli zakładał nadmiarowe tłoki bez honowania cylindrów to możesz szukać nowego silnika. Chyba że cię oszukał i nie robił nic to albo znajdziesz nowy motor albo zrobisz remont tego który masz w drugim przypadku to ok 4000zł
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6