Szarpanie w przedziale 1800 do 2500 obr po raz n-ty

Postprzez Czege » 12 maja 2009, 10:10

Witam,

przeczytałem całe forum odnośnie szarpania w każdym przedziale obrotów i nie znalazłem nic ciekawego, a dopisywanie się nie przynosi skutku, więc może nowy post coś zdziała. Jeśli Koledzy od porządku uważają inaczej, to proszę wywalić do kosza mój post.

Na początku (zima) pojawiły się mocne przerywania przy przyspieszaniu tak w okolicy 2000 obr. Znalazłem na forum, że wina leży w układzie zapłonowym. Co nie jest odkrywcze. Pierwsze co zrobiłem, to przeczyściłem kopułkę, palec i zaizolowałem przewód od cewki do kopułki. Pomogło nieznacznie, więc niesiony tym "sukcesem" postanowiłem wymienić świece i przewody. W międzyczasie też wyremontowałem swojego KF'a ponieważ oliwożerność powodowała u mnie <killer> .
Po złożeniu i pierwszej przejażdżce okazało się, że szarpanie pojawia się w przedziale 1800 do 2500 obr i tylko gdy utrzymuję obroty na stałym poziomie i tylko gdy silnik jest rozgrzany. Jak przyspieszam to wszystko idzie gładko. Postanowiłem brnąć dalej w układ zapłonowy i tak wymieniłem kopułkę i palec na nowe. Oczywiście zgodnie ze sztuką pojawiły się te zalecane do Mazdy czyli Mitsubishi. Wymieniłem też przewód od cewki do kopułki na jakiś pasujący Bosha. Nic to nie zmieniło więc stwierdziłem, że przewody które kupiłem są do d*** (nie NGK) dlatego też RC-ZE31 zostały zamówione i założone. Nadal nic to nie zmieniło. Ale tak przy okazji różnica RC-ZE31 w porównaniu do innych jeśli chodzi o wykonanie to niebo a ziemia.

Postanowiłem szukać dalej. Znalazłem post o czujniku położenia biegów w skrzyni, który to gdy zepsuty, powoduje podobne objawy. Niestety odłączenie go niewiele zmienia.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1373707

1. Jako, że mam lekko rozregulowany zapłon (informacji nt. poprawnego ustawienia zaplonu nie znalazłem na forum. Ani na tym forum, ani na zagranicznych), może ktoś powiedzieć jak mają być ustawione znaki w trybie testowym? Ustawienie na 10 stopni powoduje strzelanie a ustawienie na T nie eliminuje wszystkich skutków złego ustawienia zapłonu czyli nierównej pracy co któryś cykl. Jak go u licha ustawić? Lampę mam:)

2. Czy ktoś ma pomysł na to, co to może być? Czemu te przerywania ciągle są pomimo tak dużej ingerencji w silnik? Czy może sonda któraś tak szwankuje?

Co do błędów to pusto. Miałem swego czasu błąd 17-ty, który pomimo wymiany sondy nie zniknął. Po wyremontowaniu silnika i przedmuchaniu sond błąd zniknął.

Jakieś pomysły?

Dzięki z góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez lichy » 13 maja 2009, 22:08

Wymień świece zapłonowe na dobre jakościowo najlepiej NGK ja miałem te same objawy i to właśnie pomogło a ustawienie zapłonu na 10 stopni ale w trybie serwisowym obroty silnika muszą wynosić 700 na minutę.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez Speed » 13 maja 2009, 22:49

a wlej STP to czyszczenia okładu paliwawego (jakies 20zl) , jesli cos pomoze to wymiem filtry
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 23:08

lichy napisał(a):Wymień świece zapłonowe na dobre jakościowo najlepiej NGK ja miałem te same objawy i to właśnie pomogło a ustawienie zapłonu na 10 stopni ale w trybie serwisowym obroty silnika muszą wynosić 700 na minutę.


świece nowe DENSO. wsadziołem je 4000 km temu.


Speed napisał(a):a wlej STP to czyszczenia okładu paliwawego (jakies 20zl) , jesli cos pomoze to wymiem filtry


sprawdzę to. Chociaż jakis czas temu robiłem cały cykl czyszczenia tym preparatem. Co do filtrów – powietrza ma 2500km a paliwa 25 000km. To już czas?


lichy napisał(a):10 stopni ale w trybie serwisowym

Tak było. I walił w rurę. A obrotów było wtedy około 500. Jutro spróbuję jeszcze raz ustawić ten zapłon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Speed » 13 maja 2009, 23:28

przepustnica byla czyszczona? moze tak brudna jest ?
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Czege » 14 maja 2009, 07:35

No jak robiłem remont silnika ostatnio to wszystko wyczyściłem. Przepustnica moczyła sięw nafcie a potem jeszcze benzyną ekstrakcyjną pod ciśnieniem ją traktowałem.
Po prostu masakra. Zrobiłem wszystko co wydawało mi się, że trzeba zrobić i nadal szarpie. <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Barthek » 14 maja 2009, 09:02

Czege napisał(a):Przepustnica moczyła sięw nafcie a potem jeszcze benzyną ekstrakcyjną pod ciśnieniem ją traktowałem

No właśnie ja też czyściłem swoją i nigdy więcej – efekt odwrotny do zamierzonego. Przepustnica jest wtedy za czysta, bo nie ma żadnego nagaru, który uszczelnia szczeliny. Jeśli masz taką możliwość załóż inną przepustnicę nie czyszczoną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Czege » 14 maja 2009, 09:07

Barthek1983 napisał(a):Jeśli masz taką możliwość załóż inną przepustnicę nie czyszczoną.

Przepustnicy nie mam. Ale przed czyszczeniem miałem ten sam problem, więc nie wiem czy to coś zmieni :)
<jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Barthek » 14 maja 2009, 09:23

Czege napisał(a):Przepustnicy nie mam.

Pełno szrotów we Wrocku :)
Czege napisał(a):przed czyszczeniem miałem ten sam problem
hmmm... ale warto spróbować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Czege » 14 maja 2009, 09:40

:) najpierw sprawdzę świece, a potem ta przepustnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Lowiec » 14 maja 2009, 21:47

nie wiem czy w tych silnikach występuje coś takiego ale może jakiś przewód podciśnienia spadł/sparciał/przepuszcza? ja podobne objawy miałem jak miał już dość przewód podciśnienia połączony do regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu ale w innym aucie i oczywiście po wymianie elementów układu zapłonowego.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Czege » 15 maja 2009, 20:38

Lowiec napisał(a):przewód podciśnienia

Spaść nie spadł bo by syczało. Ale sprawdzę wszystkie i rozważę wymianę na nowe dosztukowane :)


Lowiec napisał(a):nie wiem czy w tych silnikach występuje coś takiego

W V-ce przewodów podciśnien pod dostatkiem. Sporo tam tego.

Dzięki za myśl. W poniedziałek sprawdzę. Dopiero wtedy będę przy Xedzie.


...
no i sprawdziłem te podciśnienia i nie wydaje się, aby coś z nimi było nie tak...
ech... momentami to mam ochotę wjechać nim w przepaść <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Czege » 26 maja 2009, 17:39

JAk odłączyłem wtyczki z Vrisów (solenoidów) to przerywań brak. Potwierdza to więc teorię z podciśnieniami. Hmm... Mam "zapasowy" kolektor dolotowy. Przełożę chyba dla sprawdzenia.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez DymeK » 26 maja 2009, 23:46

moze sprawdzić układ wydechowy cały kiedyś w maździe ojca 626 ge powodował on szarpania dokładnie środkowy około 2000 tys obr a umnie w xedie pękła ta harmonijka w kształcie L porozciągaj ja troche na chodzącym silniku bo u mnie walnęła pod spodem i dopiero tak wyczaiłem
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Czege » 28 maja 2009, 08:24

Czege napisał(a):JAk odłączyłem wtyczki z Vrisów (solenoidów) to przerywań brak


No niestety pojawiają się jednak po dłuższej jeździe. Ech.


DymeK napisał(a):moze sprawdzić układ wydechowy cały kiedyś w maździe ojca 626 ge powodował on szarpania dokładnie środkowy około 2000 tys obr a umnie w xedie pękła ta harmonijka


Ja harmonijkę mam w porządku. Tzn. cała poklejona :) Ale szczelna.
Co do wydechu, to hmm... nie mam pomysłu na to, jak sprawdzić czy jest dobry. Dla mnie jeśli nie "pierdzi" to znaczy, że wszystko w porządku. A katalizator na pewno sprawny. Może to kwestia sondy lamda? Sprawdzę i to.... Choć właściwie wszystko sprawdziłem – tak mi się wydaje....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Soluks » 28 maja 2009, 23:16

sprawdz TPS moze przy tych obrotach juz odcina Ci wtryski
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Czege » 29 maja 2009, 07:30

Soluks napisał(a):sprawdz TPS moze przy tych obrotach juz odcina Ci wtryski

Hmm... nawet jeśli ustawiałem już TPS'a pod kątem włączania/wyłączania wentylatora w trybie testowym?
Czy po prostu istnieje prawdopodobieństwo, że TPS walnięty...
Najlepiej to włożyć inny, ustawić i potestować :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez steven » 29 maja 2009, 10:15

po co wkładać inny ??
sprawdź czy ten działa !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Czege » 29 maja 2009, 10:36

steven napisał(a):sprawdź czy ten działa

poprzez pomiar napięć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez steven » 29 maja 2009, 10:43

no dokładnie, to ma być liniowa zmiana ;) czyli na zamkniętej przepustnicy masz mieć 0,5V na pełni otwartej 3,7V. oczywiści otwarty w połowie około 2,1V itd. pozostały kabelek +5V i masa – wysarczy na załączonym zapłonie, nie musisz uruchamiać do tego silnika, jeszcze proponowałbym sprawdzić sygnał na komputerze, bo może kabelek gdzieć jakaś myszka skubnęła i TPS działa prawidłowo a kabel nie przekazuje dalej na komputerze to są piny 2F – sygnałowy 2I – +5V, 3D – masa ale najważniejszy jest 2F to jest środkowa wtyczka w dolnym rzędzie 6 pin od prawej (3 od lewej).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6