Pompa paliwa czy termostat? A może coś innego? Pomocy!

Postprzez industrial » 11 maja 2009, 15:49

Witam szanownych Forumowiczów!
Otóż od pewnego czasu mam problem związany z moim autkiem. Kiedy silnik się nagrzeje, (np. jazda miejska lub trasa po ok 150km) zaczyna przerywać i w końcu
gaśnie. Po odczekaniu kilku minut normalnie zapala i jedzie dalej do czasu aż znów
zaczyna przerywać i gaśnie. Zauważyłem że nie dzieje się tak kiedy włączę w kabinie
na maksimum wentylator i ogrzewanie. Wskaźnik temperatury wskazuje cały czas
około 50% zakresu. Dodam jeszcze że po włączeniu ogrzewania i wentylatora powietrze
jest bardzo gorące. Zastanawiam się również przy jakiej temperaturze powinien się
włączać wentylator chłodnicy, bo jeżdżę tym autem już od pół roku i jeszcze nigdy mi się nie włączył. Silnik przerywa i gaśnie najczęściej kiedy jest na wyższych obrotach, po wciśnięciu gazu. Objawy takie same jak gdyby nie dostawał paliwa, ale wystarcza
włączenie ogrzewania na max. albo czekać aż silnik nieco ostygnie i dalej mogę jechać.
Proszę o pomoc i rady.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:42
Posty: 18
Skąd: Toruń / Piła
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez marcpol » 11 maja 2009, 16:13

Na początek odpowietrz układ chłodzenia. Sprawdź, czy masz sprawny wentylator – nie wiem, jak w tej wersji, ale w starszych na obudowie termostatu był czujnik, po zmasowaniu idącego do niego przewodu uruchamiał się wentylator. Czujnik możesz mieć też na chłodnicy.

Sprawdź jak szybko rozgrzewa się silnik i jak szybko ciepłe robią się przewody od termostatu do chłodnicy.
Regeneracja wtryskiwaczy

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 12:34
Posty: 20

Postprzez kristof77 » 12 maja 2009, 20:44

Witam, miałem podobny problem 1,5 roku temu w swojej Madzi, wymiana filtra paliwa go rozwiązała.

Teraz niestety mam inny: problem z odpaleniem jak silnik jest ciepły, zimny pali bez problemu a ciepły za 2,3...6 razem. Byłem w serwisie, wyłączyli wtyczkę z czujnika temperatury wody następnie podłączyli pod jakąś machinę gdzie wyświetlił się komunikat "niesprawne IDM". Werdykt: pompa wtryskowa-3000 do 5000zł. Trochę mnie to podłamało :( Zastanawiam się tylko czy nie zostałem oszukany, czy przypadkiem ten czujnik temp. nie jest walnięty. Jak wtyczka jest odłączona to odpala bez problemu, tylko że nie pokazuje temp. wody i miga kontrolka świec.

Może ktoś pocieszy? :(
Początkujący
 
Od: 14 gru 2007, 10:30
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 2.0 TD GW combi 98'

Postprzez industrial » 13 maja 2009, 09:04

Wczoraj kupiłem filtr paliwa – zobaczymy – może coś to pomoże. A z tym odpalanie to rzeczywiście przykra sprawa – ja jednak nie pomogę, bo się po prostu nie znam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:42
Posty: 18
Skąd: Toruń / Piła
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez thomass » 13 maja 2009, 09:49

kristof77 napisał(a):Teraz niestety mam inny: problem z odpaleniem jak silnik jest ciepły, zimny pali bez problemu a ciepły za 2,3...6 razem. Byłem w serwisie, wyłączyli wtyczkę z czujnika temperatury wody następnie podłączyli pod jakąś machinę gdzie wyświetlił się komunikat "niesprawne IDM". Werdykt: pompa wtryskowa-3000 do 5000zł.

czesc.nie moge juz na to patrzec .co patrze na post to to samo nie pali na cieplym.mazda ditd to w takim razie zlom jakich malo.i tylko jedna naprawa wchodzi wgre wymiana pompy.co za bzudry.najlepiej mozna na pompie zarobic.powiem ci tak pompe masz dobra na bank.problemy sa z elektryka.ale niestety malo kto wie co siada.daj sobie spokoj z wymiana pompy.wystarczy ze zalozysz to http://moto.allegro.pl/item625729225_zl ... w_tdi.html
do mazdy tez pasuje.i bedzie palic na dotyk.ja to mam zalozone i pali.a z pompa walczylem od roku.i powiem ci szczerze daj spokoj z serwisami.ale wiem jedno juz nigdy nie kupie mazdy ditd.malo pali ale ml straszny.kazdy wv tdi mnie zalatwi.tak jak pisalem kiedys jak MAZDA TO TYLKO BENZYNA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez industrial » 13 maja 2009, 14:13

Ja prawdę mówiąc jestem zadowolony z DiTD do tej pory. Na razie takie rzeczy się nie dzieją, ale dobrze wiedzieć czego się mogę spodziewać w najbliższej przyszłości – na razie mam ten problem który opisałem u góry – dziś po południu wymienię filtr paliwa i mam nadzieję, że to pomoże. Mam jeszcze pytanko – przy jakiej temperaturze (na wskaźniku w aucie) włącza się wam wentylator chłodnicy? Ja jeżdzę od pół roku i jeszcze go nie słyszałem. Nie wiem też jak sprawdzić czy jest sprawny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:42
Posty: 18
Skąd: Toruń / Piła
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez Riki » 13 maja 2009, 17:22

thomass napisał(a):malo pali ale ml straszny.kazdy wv tdi mnie zalatwi.


no to kolego... pompa do roboty <lol> i proszę nie zamieszczaj więcej linków z w/w produktem.... na forum nie polecamy ściemy. Dziękuję.

thomass napisał(a):MAZDA TO TYLKO BENZYNA.

To zmień na benzynę..... i po problemie.

industrial myślę, że zaczyna kuleć pompa..... :| ale zmień jeszcze ten filtr i zobacz czy sie gdzies nie zapowietrza..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez industrial » 13 maja 2009, 18:58

filtr wymieniony – co prawda trochę syfu tam było, ale był jeszcze w miarę czysty – mechanik poradził mi jedynie abym podłączył Mazdę pod komputer, bo wina może leżeć też w czujniku temperatury... jutro potestuję trochę jazdę po mieście i zobaczymy czy problem ustapił
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:42
Posty: 18
Skąd: Toruń / Piła
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez industrial » 13 maja 2009, 19:05

tylko gdzie ja podłączę DiTD w Toruniu pod komputer :( Może znacie kogoś w kujawsko-pomorskiem z takim cackiem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:42
Posty: 18
Skąd: Toruń / Piła
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez Paweł Mo » 14 maja 2009, 07:06

industrial napisał(a):Mam jeszcze pytanko – przy jakiej temperaturze (na wskaźniku w aucie) włącza się wam wentylator chłodnicy? Ja jeżdzę od pół roku i jeszcze go nie słyszałem. Nie wiem też jak sprawdzić czy jest sprawny.

Jeżdżę swoją Mazdą prawie 2 lata i w tym okresie ani razu nie słyszałem wentylatora. Robiłem długie trasy gdzie prędkość dochodziła do 160km/h i też nic. Wskaźnik temperatury zatrzymuje się w jednym miejscu i ani drgnie. Skoro silnik się nie przegrzewa to wszystko jest OK.

Jeżeli chodzi o urządzenie, o którym pisał Thomass to miałem coś podobnego. Pomogło na 2 tygodnie a później było jeszcze gorzej.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez kristof77 » 22 maja 2009, 11:52

thomass napisał(a):do mazdy tez pasuje.i bedzie palic na dotyk


Dzięki wielkie thomass!! Pali jak nowa <jupi>
Początkujący
 
Od: 14 gru 2007, 10:30
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 2.0 TD GW combi 98'

Postprzez komats » 19 lip 2010, 21:35

ale co pasuje żeby paliła jak nowa
komats
 

Postprzez dyxon » 22 sie 2010, 20:56

Mam podobny
industrial napisał(a):Witam szanownych Forumowiczów!

Otóż od pewnego czasu mam problem związany z moim autkiem. Kiedy silnik się nagrzeje, (np. jazda miejska lub trasa po ok 150km) zaczyna przerywać i w końcu

gaśnie. Po odczekaniu kilku minut normalnie zapala i jedzie dalej do czasu aż znów

zaczyna przerywać i gaśnie.

Mam podobny problem i chciałbym dowiedzieć jak zakończyło się to w twoim przypadku
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 lip 2009, 16:14
Posty: 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6