Witam szanownych Forumowiczów!
Otóż od pewnego czasu mam problem związany z moim autkiem. Kiedy silnik się nagrzeje, (np. jazda miejska lub trasa po ok 150km) zaczyna przerywać i w końcu
gaśnie. Po odczekaniu kilku minut normalnie zapala i jedzie dalej do czasu aż znów
zaczyna przerywać i gaśnie. Zauważyłem że nie dzieje się tak kiedy włączę w kabinie
na maksimum wentylator i ogrzewanie. Wskaźnik temperatury wskazuje cały czas
około 50% zakresu. Dodam jeszcze że po włączeniu ogrzewania i wentylatora powietrze
jest bardzo gorące. Zastanawiam się również przy jakiej temperaturze powinien się
włączać wentylator chłodnicy, bo jeżdżę tym autem już od pół roku i jeszcze nigdy mi się nie włączył. Silnik przerywa i gaśnie najczęściej kiedy jest na wyższych obrotach, po wciśnięciu gazu. Objawy takie same jak gdyby nie dostawał paliwa, ale wystarcza
włączenie ogrzewania na max. albo czekać aż silnik nieco ostygnie i dalej mogę jechać.
Proszę o pomoc i rady.
Pompa paliwa czy termostat? A może coś innego? Pomocy!
Strona 1 z 1
Diesel Power
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
- Od: 23 lis 2008, 10:42
- Posty: 18
- Skąd: Toruń / Piła
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD
Na początek odpowietrz układ chłodzenia. Sprawdź, czy masz sprawny wentylator – nie wiem, jak w tej wersji, ale w starszych na obudowie termostatu był czujnik, po zmasowaniu idącego do niego przewodu uruchamiał się wentylator. Czujnik możesz mieć też na chłodnicy.
Sprawdź jak szybko rozgrzewa się silnik i jak szybko ciepłe robią się przewody od termostatu do chłodnicy.
Sprawdź jak szybko rozgrzewa się silnik i jak szybko ciepłe robią się przewody od termostatu do chłodnicy.
Regeneracja wtryskiwaczy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=140109
- Od: 2 maja 2009, 12:34
- Posty: 20
Witam, miałem podobny problem 1,5 roku temu w swojej Madzi, wymiana filtra paliwa go rozwiązała.
Teraz niestety mam inny: problem z odpaleniem jak silnik jest ciepły, zimny pali bez problemu a ciepły za 2,3...6 razem. Byłem w serwisie, wyłączyli wtyczkę z czujnika temperatury wody następnie podłączyli pod jakąś machinę gdzie wyświetlił się komunikat "niesprawne IDM". Werdykt: pompa wtryskowa-3000 do 5000zł. Trochę mnie to podłamało
Zastanawiam się tylko czy nie zostałem oszukany, czy przypadkiem ten czujnik temp. nie jest walnięty. Jak wtyczka jest odłączona to odpala bez problemu, tylko że nie pokazuje temp. wody i miga kontrolka świec.
Może ktoś pocieszy?
Teraz niestety mam inny: problem z odpaleniem jak silnik jest ciepły, zimny pali bez problemu a ciepły za 2,3...6 razem. Byłem w serwisie, wyłączyli wtyczkę z czujnika temperatury wody następnie podłączyli pod jakąś machinę gdzie wyświetlił się komunikat "niesprawne IDM". Werdykt: pompa wtryskowa-3000 do 5000zł. Trochę mnie to podłamało
Może ktoś pocieszy?
- Od: 14 gru 2007, 10:30
- Posty: 4
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 2.0 TD GW combi 98'
Wczoraj kupiłem filtr paliwa – zobaczymy – może coś to pomoże. A z tym odpalanie to rzeczywiście przykra sprawa – ja jednak nie pomogę, bo się po prostu nie znam.
Diesel Power
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
- Od: 23 lis 2008, 10:42
- Posty: 18
- Skąd: Toruń / Piła
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD
kristof77 napisał(a):Teraz niestety mam inny: problem z odpaleniem jak silnik jest ciepły, zimny pali bez problemu a ciepły za 2,3...6 razem. Byłem w serwisie, wyłączyli wtyczkę z czujnika temperatury wody następnie podłączyli pod jakąś machinę gdzie wyświetlił się komunikat "niesprawne IDM". Werdykt: pompa wtryskowa-3000 do 5000zł.
czesc.nie moge juz na to patrzec .co patrze na post to to samo nie pali na cieplym.mazda ditd to w takim razie zlom jakich malo.i tylko jedna naprawa wchodzi wgre wymiana pompy.co za bzudry.najlepiej mozna na pompie zarobic.powiem ci tak pompe masz dobra na bank.problemy sa z elektryka.ale niestety malo kto wie co siada.daj sobie spokoj z wymiana pompy.wystarczy ze zalozysz to

do mazdy tez pasuje.i bedzie palic na dotyk.ja to mam zalozone i pali.a z pompa walczylem od roku.i powiem ci szczerze daj spokoj z serwisami.ale wiem jedno juz nigdy nie kupie mazdy ditd.malo pali ale ml straszny.kazdy wv tdi mnie zalatwi.tak jak pisalem kiedys jak MAZDA TO TYLKO BENZYNA.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Ja prawdę mówiąc jestem zadowolony z DiTD do tej pory. Na razie takie rzeczy się nie dzieją, ale dobrze wiedzieć czego się mogę spodziewać w najbliższej przyszłości – na razie mam ten problem który opisałem u góry – dziś po południu wymienię filtr paliwa i mam nadzieję, że to pomoże. Mam jeszcze pytanko – przy jakiej temperaturze (na wskaźniku w aucie) włącza się wam wentylator chłodnicy? Ja jeżdzę od pół roku i jeszcze go nie słyszałem. Nie wiem też jak sprawdzić czy jest sprawny.
Diesel Power
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
- Od: 23 lis 2008, 10:42
- Posty: 18
- Skąd: Toruń / Piła
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD
thomass napisał(a):malo pali ale ml straszny.kazdy wv tdi mnie zalatwi.
no to kolego... pompa do roboty

thomass napisał(a):MAZDA TO TYLKO BENZYNA.
To zmień na benzynę..... i po problemie.
industrial myślę, że zaczyna kuleć pompa.....
filtr wymieniony – co prawda trochę syfu tam było, ale był jeszcze w miarę czysty – mechanik poradził mi jedynie abym podłączył Mazdę pod komputer, bo wina może leżeć też w czujniku temperatury... jutro potestuję trochę jazdę po mieście i zobaczymy czy problem ustapił
Diesel Power
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
- Od: 23 lis 2008, 10:42
- Posty: 18
- Skąd: Toruń / Piła
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD
tylko gdzie ja podłączę DiTD w Toruniu pod komputer
Może znacie kogoś w kujawsko-pomorskiem z takim cackiem?
Diesel Power
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
Moja 626: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Zapraszam również na: http://www.nadio.pl
- Od: 23 lis 2008, 10:42
- Posty: 18
- Skąd: Toruń / Piła
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD
industrial napisał(a):Mam jeszcze pytanko – przy jakiej temperaturze (na wskaźniku w aucie) włącza się wam wentylator chłodnicy? Ja jeżdzę od pół roku i jeszcze go nie słyszałem. Nie wiem też jak sprawdzić czy jest sprawny.
Jeżdżę swoją Mazdą prawie 2 lata i w tym okresie ani razu nie słyszałem wentylatora. Robiłem długie trasy gdzie prędkość dochodziła do 160km/h i też nic. Wskaźnik temperatury zatrzymuje się w jednym miejscu i ani drgnie. Skoro silnik się nie przegrzewa to wszystko jest OK.
Jeżeli chodzi o urządzenie, o którym pisał Thomass to miałem coś podobnego. Pomogło na 2 tygodnie a później było jeszcze gorzej.
Mam podobny
Mam podobny problem i chciałbym dowiedzieć jak zakończyło się to w twoim przypadku
Pozdrawiam
industrial napisał(a):Witam szanownych Forumowiczów!
Otóż od pewnego czasu mam problem związany z moim autkiem. Kiedy silnik się nagrzeje, (np. jazda miejska lub trasa po ok 150km) zaczyna przerywać i w końcu
gaśnie. Po odczekaniu kilku minut normalnie zapala i jedzie dalej do czasu aż znów
zaczyna przerywać i gaśnie.
Mam podobny problem i chciałbym dowiedzieć jak zakończyło się to w twoim przypadku
Pozdrawiam
- Od: 30 lip 2009, 16:14
- Posty: 9
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6