CB Radio

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2009, 00:00

mad_man napisał(a):lepsza antenka, proponuje lemma na stale na motylku...

Ew. opcja jest zamontowania antenki na "dzwonku" aby nie wiercić otworów w karoserii.
Ja mam właśnie w swoim starym autku na uchwycie krawędziowym Sirio Performer P800 i jest super – zakłuceń mi zbytnio nie łapie (fakt, ze Jackson jest dosyć odpornym na to radiem) a z zasięgami to nie mam tez problemów zarówno jeśli chodzi o lokal jak i DX'y (dzisiaj zaskoczony byłem łącznością np. ze stacją ze Szczecina) :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez paww99 » 4 maja 2009, 00:49

Mam takie pytanie. Jakieś CB tak do 200pln?

Antenę już mam, tata kiedyś zakupił u Pana spod Olsztyna(dość słynnego w olsztynie na CB) antenę przerobioną przez niego. marki nie pamiętam, ale ma strasznie długiego bata(1,5m) i strasznie z daleka ściaga. Tata jej nie używa, z racji tego ze sciagała strasznie z daleka, wszystkie szumy z szitowych CB. Teraz jedzie na Hustlerze.

W maździe mamy presidenta i jesteśmy zadowoleni, ale to nie ta półka cenowa. Chciałbym coś tańszego i w miare dobrej jakości, najważniejsze, zeby nie padło szybko. Polecicie jakies radyjko?

I jeszcze jedno. Antenka jest przykręcana na 2 śruby do relingów. W Sierce niestety ich brak, można dokupić jak coś samo mocowanie anteny, np na krawędź klapy? Tylko pojawia się kolejny problem, krótki kabel... Czy może zainwestować w magnes na dach? I żeby jeszcze on utrzymał tego bata przy trochę wyższych prędkościach?

Pozdrawiam
Ford Sierra 2,9 24v 4x4 Cosworth BOA :) Ta ze śmiercionośnym napędem... ~200 koni, v6, rwd, spalanie 10l lpg, lans, czego chcieć więcej? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 21:16
Posty: 211
Skąd: Olsztyn
Auto: -Sierra mk2 2.0 dohc –>2,9 24v6 4x4
-Sierra mk2 2.0 dohc
-Sierra mk1 85r. 2.0 ohc – Coupe GT :D

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2009, 07:29

paww99 – w tej cenie jak chcesz coś dobrego to .... poszukaj jakiegoś kilkunastoletniego radia z firmowych radyjek (proponuję president'a lub uniden'a).
A z psuciem się radyjek to uwierz mi, że te stare były ciężko do "zajeżdżenia".
Mój Jackson ma już ok. 17 lat i .... dopiero u mnie pierwszy raz zobaczył lutownicę i to wcale nie ze względu na jakieś istotne uszkodzenie!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez StorMBb » 6 maja 2009, 09:49

Witam chciał bym się zapytać co śądzicie o CB-radiu Midland 77-099B bo mogę kupić cały zestaw razem z antena za 250 czy się opłaca i jak z odbiorem zasięgiem to mam nadzieje że wy mi pomożecie bo ja ciemny jestem :((.

Więc tak CB-Radio
40 kanałów cb (26,965-27,405)
modulacja am
moc 4W

regulacje:
volume
sqelch
FOTO:
http://www.dak.com.pl/Midland%2077-099%20B.htm

Tylko microfon firmy : ,,ONWA"

Antena :
Midland
Foto:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1


Ale się naszukałem ale znalazłęm foto antenki bo nazwy na niej nie mogę znaleść nie wiem gdzie jest :/ jest tylko napisane Midland, a na antence cte international.

Proszę o porady i rady : Kolega od którego mam zamiar kupić CB-radio mówił że za duży zasięk jest niedobry bo się nakładają głosy z za dużej odległości więc jaki zasięg jest dobry? Jakie sa + a jakie – . . . z góry dziękuje . . .
MAZDAspeed Najlepsze Forum w SIECI !
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 35#1387735
8l. 1/100Km
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 20:44
Posty: 30
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 626 GE 92r 2.0 16v FS

Postprzez Marek 161BD081 » 6 maja 2009, 10:19

StorMBb – radio takie sobie, bez zbędnych "wodotrysków" ale nie wiem na ile będzie w stanie wytłumić zakłócenia z autka.
A co do anteny to nie oszukujmy się – jeśli chcemy mieć trochę "zasięgu" to musimy mieć dłuższą. W/g mnie ten metr długości to jest zupełne minimum aby radio normalnie miało pracować.
Napisz ile ta antenka ma długości.
Ale osobiście to proponowałbym Ci jednak jakieś lepsze radyjko aby mieś jakis komfort z jego użytkowania.

P.S. ... poszukaj może Alana 18 lub 28 – z tych będziesz juz bardziej zadowolony.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez StorMBb » 6 maja 2009, 11:03

Antena ma 135 Cm. od samej góry pod magnes ktury mocujemy na dachu.

Chodzi o to żę mogę kupić od kolegi za 250 zl czyli Marek 161BD081 Mówisz żeby sobie darować CB-Radio i antenę tak ? A jeżeli tak to jakie radio i jaką antenę byś polecił w miarę rozsądku cenowego może być używane . . . I nie wiem czy to się przyda ale Radia w samochodzie nie słucham tylko CD- bąc i.POD.a sobie podłączam (bo chodziło ci o zakłócenia od radia od anteny tak ?
MAZDAspeed Najlepsze Forum w SIECI !
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 35#1387735
8l. 1/100Km
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 20:44
Posty: 30
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 626 GE 92r 2.0 16v FS

Postprzez Marek 161BD081 » 6 maja 2009, 14:16

Proponowałem Ci radia jednak posiadające jakotakie filtry i dlatego najbardziej polecam stare presidenty czy alany. A co do zakłuceń to mam na myśli głównie elektrykę auta.
Ja tego radia za te pieniądze jednak nie kupiłbym ale to tylko moja opinia.

OT: czemu tylko głównie ja się tutaj wypowiadam a reszta milczy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez StorMBb » 6 maja 2009, 15:54

Reasumując 250 to:
A: Drogo za ten zestaw.
B: Ty byś go nie kupił ponieważ za słabe osiągi.
C: Jesteś przyzwyczajony do lepszego CB...
D: Kompletny złom nie nadaje się.

PS:
A orientujesz się jaki zasięg ma ta Antenka ?
Podobno 7 Km to nie za dużo ? Ile tak jest w sam ras ?
MAZDAspeed Najlepsze Forum w SIECI !
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 35#1387735
8l. 1/100Km
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 20:44
Posty: 30
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 626 GE 92r 2.0 16v FS

Postprzez Mytek » 6 maja 2009, 16:08

witam mam taki problem, ma cb midland alan199, i potrzebuje jakąs antenke na magnes ale nie zadroga , bo nie wiem na jaką sie zdecydowac na aledrogo :D czy to nie ma zadnej róznicy , pozdrawiam
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 6 maja 2009, 16:42

StorMBb napisał(a):A orientujesz się jaki zasięg ma ta Antenka ?
Podobno 7 Km to nie za dużo ? Ile tak jest w sam ras ?


Zasięg to pojęcie względne zależne od warunków terenowych, czułości radia, wielkości anteny i ... operatora :)
Jednak na takiej 135cm antenie uważam, że zasięg ok 10km poza miastem powinno się uzyskać bez większego wsłuchiwania się w rozmówcę.

Mytek – wybór anteny jest indywidualna sprawą każdego – jeden woli mieć króciutka aby "nie szpeciła" auta i zadowalającego się "zasiegięm" do 1-2 km a inny ... woli mieć dłuuuugi bat aby i te 20km lub więcej uzyskać.
Osobiście jeśli szukasz jakościowo dobrej anteny to poogladaj anteny firmy SIRIO – ich jakość wykonania obecnie jest chyba najlepsza.
Dobrze jest jeśli antena jest typu "zwartego" bo wówczas jest bardziej odporna na zbieranie "śmieci".

Pamiętajcie – dobra antena i jej instalacja najbardziej warunkuje jakość pracy radia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mytek » 6 maja 2009, 18:21

mi zalezy aby antenka dobrze ściągała,i to jest najwazniejsze dla mnie , tylko chodzi mi czy antenka sirio bedzie ok do mojego radia jesli tammt to wiem juz jaka kupic
ps, co to znaczy antena typu "zwartego " ;D pozdrawiam
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 6 maja 2009, 21:56

Mytek – jak Ci zależy na zasięgu to MUSISZ jednak kupić antenę dłuższą a co do tego typu zwartego posłużę sie cytatem z innego Forum:
Anteny mocowane za pomocą magnesu maja tą wadę że kontakt masą pojazdu ogranicza się do minimum i jest w sztuczny sposób oszukiwany. Wystarczy trochę wody w nieodpowiednim miejscu i zmienia się charakterystyka pracy anteny. Dopasowanie to jedna strona a rezonans to druga. To że antena mam poprawne dopasowanie nie oznacza że jest w rezonansie. Obierasz dużo zakłóceń elektrycznych i to jest bolączka wielu użytkowników . Radziłbym zastosować antenę montażową i na dodatek typu zwartego. Antena taka elektrycznie zwarta jest do masy przez co duża część niechcianych ładunków elektrycznych zostaje wyeliminowana. Niestety zdecydowana większość anten to anteny rozwartego gdzie promiennik nie ma kontaktu z masą pojazdu.


Pamietaj też, ze długa antena = więcej ew. niepotrzebnych sygnałów możesz odebrać – wówczas staje sie przydatne pokrętło RF-Gain w radiu aby zmniejszyć jego czułość (np. w terenie miejskim).

Ważna informacja: niezależnie jakie radio CB posiadasz to wiedz, że do niego możesz podłączyć DOWOLNĄ antenę przystosowana do pracy takich radyjek. Istotne jest aby ona była poprawnie zamontowana i oczywiście zestrojona.
Dlatego czy Ty pod posiadane radio CB podłączysz małą President Georgia, SIRIO ML145 czy stacjonarną np. President Black Pirate 5/8 (o ile anteny są poprawnie zestrojone!) to radio dalej będzie działało właściwie. Różnica będzie tylko w możliwych osiągach dystansu łączności.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Mytek » 7 maja 2009, 11:08

aha oki , teraz juz wiem , dziekuje i pozdrawiam a jeszcze jedno ostatnie pytanie , na czym polega zestrojenie i jak to sie robi :d pozdro
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 7 maja 2009, 15:24

Mytek napisał(a):na czym polega zestrojenie i jak to sie robi


Chodzi o dopasowanie ANTENY do wyjścia nadajnika aby uzyskać max wypromieniowanej mocy.
A jak to się robi to ... google się kłania – jest duuużo stron o tym a mi niekoniecznie chce się powielać te informacje.

Ważne: stroimy antenę a nie radio! Jak zmienisz radio to anteny nie musisz stroić pod kątem nowego radia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krzych » 7 maja 2009, 16:42

A ja tak zupelnie z "glupa" zapytam, bo gdzies trzebaby zaczac...

Nie jestem pewien czy lubie CB, nie wiem czy mi potrzebne, ale mam ochote sie o tym przekonac. Nie chce wydawac zbyt duzo pieniedzy na nie, ale tez nie chce badziewia. Chetnie widzialbym je jako maly sprzet nie rzucajacy sie w oczy w srodku samochodu, a jednoczesnie nie chcialbym tracic zbyt wiele funkcjonalnosci (ktrej zreszta nie znam w ogole – zielony jestem). Generalnie, najgorszy typ klienta jestem obecnie ;). I w zwiazku z tym mam pytania:

1. Gdzie mozna zdobyc podstawowa wiedze o CB bez mieszania mi w glowie zbednymi drobiazgami, ale rowniez bez polecania chlamu (czyli wypowiadaja sie specjalisci, ale nie jest to forum do wymiany informacji o elektronice, a bardziej uzytkowe i jest tam tez gdzies poczatek takich rozmow, a nie od razu ze srodka z gubej rury o rzeczach o ktorych nie mam pojecia)

2. Co byscie polecili takiemu zoltodziobowi na poczatek (abstrahujac od kwoty chwilowo zebym mogl sie tez zorientowac jakie finanse musialbym przygotowac zeby miec w miare dobrze, ale bez mianiackich zapedow)

Bede wdzieczny za info, wszak CB juz prawie powszechne jest a ja nadal nic o nim nie wiem :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Marek 161BD081 » 8 maja 2009, 07:23

krzych napisał(a):Nie jestem pewien czy lubie CB, nie wiem czy mi potrzebne, ale mam ochote sie o tym przekonac. Nie chce wydawac zbyt duzo pieniedzy na nie, ale tez nie chce badziewia. Chetnie widzialbym je jako maly sprzet nie rzucajacy sie w oczy w srodku samochodu, a jednoczesnie nie chcialbym tracic zbyt wiele funkcjonalnosci (ktrej zreszta nie znam w ogole – zielony jestem) ....


Spotkaj się z kimś, kto coś takiego posiada juz dłuższy okres czasu, kto juz miał u siebie kilka różnych radyjek i wówczas będziesz miał lepszą orientację co i jak.
Poczytaj też np. tutaj
A w kwestii wymiarów radia to niestety muszę Cię zasmucić – nie jest to realne aby połączyć te dwie rzeczy czyli małe radio i funkcjonalne.
Małym może być np. Cobra 75ST ale .... nie polecam Ci jej – uzywałem tego raptem jeden dzień i ... totalna porażka.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez krzych » 8 maja 2009, 22:50

Ok, juz podpytalem – podobno Uniden 520XL (jakas podroba presidenta taiwanska) jest dobre, prawda to?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Don Gregorio » 8 maja 2009, 23:06

To nie podróba tylko jest to radio robione na podzespołach presidenta Niestety radio to nie posiada ważnej homologacji ale jest na to sposób Dokonując zakupu wystarczy ściągnąć z internetu homologację tzw deklaracje zgodności zmienić sobie datę i wydrukować i wtedy wszystko gra Sam mialem takie kupić jednak kupiłem okazyjnie radio marki OMEGA i tez nie narzekam:) a co do homologacji to ani krokodyle ani miski jeszcze nie wzięli sie za sprawdzanie tego:) takze uniden bylby dobrym wyborem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez krzych » 8 maja 2009, 23:39

Dzesia1988 napisał(a):Dokonując zakupu wystarczy ściągnąć z internetu homologację tzw deklaracje zgodności zmienić sobie datę i wydrukować i wtedy wszystko gra


A tak troche jasniej? Homologacja tyczy sie konkretnego sprzetu, czyli ze niby jest do Unidena tyle ze nieaktualna, czy chodzi Ci o jakas deklaracje ze Uniden to to samo co President? Bo nie zakumalem :)

A swoja droga, jakis tani sklep w Wawie z Unidenami znasz? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Don Gregorio » 9 maja 2009, 01:49

Deklaracja zgodności zwana tez homologacja to dokument w ktorym jest zawarta informacja ze model tego radia pomyślnie przeszedł testy dotyczące nadawania Uniden niestety nie przeszedł jakiś czas temu takie testy i przestano wydawać tym radiom takie wlasnie dokumenty Chodziło o to ze moc z jaką nadają unideny jest za duża Polskie prawo pozwala na max moc radia 4W a uniden nadaje trochę mocniej Z tego co słyszałem to i tak nikt nie sprawdza czy posiada sie deklaracje czy nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki