no hej dokładnie te same objawy mam w mojej mx3sanders napisał(a):siema--zauwazylem ze ostatnio przy skrecaniu kierownica szczegolnie jak wolna jade--10km/h lub na postoju--slychac u mnie z prawego przedniego kola czeszczenie jak by cos pekalo
Mysle ze to nie przegub bo nie puka nic przy skrecie--moze to drazek---ale moze gdzies wystarczy jak przesmaruje---powieccie mi co to moze byc
Trzeszczenie i zgrzytanie przy skrecaniu kierownica
- Od: 6 sie 2007, 09:59
- Posty: 12
- Skąd: LIBIAZ
- Auto: mazda mx 3 , 1.6 16v 90 KM
gdy kręcisz i trzeszczy to raczej wysypało się łożysko w poduszce McPhersona. trzeszczy jak skręcasz koła prawie max,jadąc powoli... przegub robi podczas jazdy na skręcie takie rrrt rrrt rrrt...
Witam
Podepnę się pod temat , żeby nie zakładać nowego...
Mam pytanko czy podczas wymiany przegubu zewnętrznego w Mazdzie Xedos 6 2.0 V6 trzeba przekładać pierścień ABS-u? Czy są przeguby w komplecie z tym pierścieniem do kupienia? Mi mechanik , u którego będę to wymieniał zamówił dla mnie taki przegub , ale jego zdaniem według katalogu, przegub jest bez tego pierścienia i będzie konieczna przekładka. Będę to wymieniał u niego w poniedziałek i z ciekawości chcę sie dowiedzieć jak jest z tym faktycznie.
Pozdrawiam
Podepnę się pod temat , żeby nie zakładać nowego...
Mam pytanko czy podczas wymiany przegubu zewnętrznego w Mazdzie Xedos 6 2.0 V6 trzeba przekładać pierścień ABS-u? Czy są przeguby w komplecie z tym pierścieniem do kupienia? Mi mechanik , u którego będę to wymieniał zamówił dla mnie taki przegub , ale jego zdaniem według katalogu, przegub jest bez tego pierścienia i będzie konieczna przekładka. Będę to wymieniał u niego w poniedziałek i z ciekawości chcę sie dowiedzieć jak jest z tym faktycznie.
Pozdrawiam
-
Gość
oblivion napisał(a):gdy kręcisz i trzeszczy to raczej wysypało się łożysko w poduszce McPhersona.
a gdy trzeszczy gdy zjezdzam z policjanta slychac chrobotniecie,lub gdy wjade w jakis uskok na drodze to tez lozysko.Bylem u diagnosty amory,zawieszenie ok drazki galki i te inne elementy sa dobre,czy wiec to moze wlasnie lozysko?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Niekupuj żadnych tanich poduszek,mi również mechanik polecił bym kupił poduszki odrazu.Kupiłem wymienili mi (wdodatku źle-ledwo co udało mi się udowodnić że źle to zrobili) ,niepotrzebnie bo stare miałem w b.dobrym stanie.Szybko wymieniłem spowrotem na stare poduchy.Autem na nowych poduszkach niedało się jeździć,gumy okazały się totalnie fatalnej jakości i całą prace kół,zawieszenia itp.przenosiły mi do kabiny.Jak wymieniłem spowrotem na stare w aucie znów można cicho rozmawiać.Teraz czekam na uwzględnienie reklamacji,w co wątpie by uznali wtym kraju.interpc napisał(a):Witam. Mam do wymiany łożyska McPersona objaw jest na razie nie wielki bardzo jeszcze słabo słyszalny.Mechanik powiedzaił że najlepiej zebym kupił łożyska wraz z ''poduszkami''. Czy to jest konieczne? gdyz łożyska kosztuja 55zł oryginał /szt a poduszki ponad 300zł. pozdrawiam.
- Od: 19 lis 2007, 20:41
- Posty: 49
- Skąd: Dolny Śląsk
- Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V
Hej.U mnie zgrzyta cos zarowno jak stoje czy jade przy skrecie w lewo.Do tego kierownica jest lekko w lewo jak jade prosto.Chcialem zrobic zbieznosc ale mechanior sprawdzal i lozyska mcpersona niby ok ale mam z tego co pamietam luzy na przekladni z lewej strony i najpierw to musze wyeliminowac.ponoc mozna regenerowac ale najlepiej wymienic.I teraz jeszcze lepsze.Jak stoje i przy wlaczonym silniku poruszam sobie kierownica lewo – prawo to obroty mi skacza.Pomijam fakt i watek ,ktory juz byl walkowany i gdzie tez sie podczepilem,ze mam 2000 i spadaja do 1000.Sle jak mam 2000 i poruszam kierownica to schodza do 1600...1800 ...masakra 
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html

- Od: 18 sty 2008, 16:31
- Posty: 28
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF
to ze obroty skacza przy skrecaniu to jest normalne przeciez,bo wkoncu wspomaganie masz
a skrec na maxa w prawo lub w lewo do wyboru twojego i uslyszysz takie sssssss... to tez jest normalne. a i panowie tez mam problem... ale auto u mechanika juz ,a objawy juz mowie:
przy skrecaniu kierownica zgrzyta i nie tylko przy skrecaniu bo jak polozysz rece na nadkolu i pobujasz nia czyli madzia to jest ten sam dzwiek i nic tu niema zwiazaniego z amortyzatorem tylko wg mojej oceny wahaczem ...jakas guma
przy skrecaniu kierownica zgrzyta i nie tylko przy skrecaniu bo jak polozysz rece na nadkolu i pobujasz nia czyli madzia to jest ten sam dzwiek i nic tu niema zwiazaniego z amortyzatorem tylko wg mojej oceny wahaczem ...jakas guma
davvvid90
- Od: 22 mar 2009, 12:03
- Posty: 17
- Skąd: chrzanow/regulice
- Auto: mazda 323f ba 1.5 16v Z5
Panowie mam taki problem:
Jadąc przy skręcie w lewo strasznie treszczy mi lewe koło. Dźwięk słyszany z zewnątrz i wewnątrz. Po szybkim rozpoznaniu zauważyłem pękniętą gumową osłonę od przegubu. Osłona została wymieniona został dołożony smar jednak problem dalej występuje. Mechanik stwierdził, że smar musi wejsc na nowo w przeguby.
I teraz pytanie jezeli trzeszczenie nie bedzie ustawalo to grozi mi wymiana przegubu? I czy możliwa jest jego ewentualna wymiana samemu?
Posiadam mazde 626, benzyna 2,2 12v, rok 1991 – kombi
Jadąc przy skręcie w lewo strasznie treszczy mi lewe koło. Dźwięk słyszany z zewnątrz i wewnątrz. Po szybkim rozpoznaniu zauważyłem pękniętą gumową osłonę od przegubu. Osłona została wymieniona został dołożony smar jednak problem dalej występuje. Mechanik stwierdził, że smar musi wejsc na nowo w przeguby.
I teraz pytanie jezeli trzeszczenie nie bedzie ustawalo to grozi mi wymiana przegubu? I czy możliwa jest jego ewentualna wymiana samemu?
Posiadam mazde 626, benzyna 2,2 12v, rok 1991 – kombi
-
Uzi
davvvid90 napisał(a):niema zwiazaniego z amortyzatorem tylko wg mojej oceny wahaczem ...jakas guma
_________________
Możesz mieć sworzeń wahacza do wymiany- on też lubi skrzypieć, gdy jest wyrobiony
Ps: pozdrawiam kolejnego mazdowicza-klubowicza z powiatu chrzanowskiego
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Jeśli to przegób to nie wiesz w cuda. Jak zaczął porządnie skrzypieć, to nowy smar mu nie pomoże. Zawsze możesz jeżdzić na skrzypiącym... Mój kolega, miał taką 626 jak ja, kupił na skrzypiacych przegóbach zrobił 70 000km i jeszcze na takich sprzedał 
- Od: 28 kwi 2009, 09:46
- Posty: 77
- Skąd: Warszawa- Bródno
- Auto: 626 1.8 16V GE "96 Hatchback
misiek@07 napisał(a):Jeśli to przegób to nie wiesz w cuda. Jak zaczął porządnie skrzypieć, to nowy smar mu nie pomoże. Zawsze możesz jeżdzić na skrzypiącym... Mój kolega, miał taką 626 jak ja, kupił na skrzypiacych przegóbach zrobił 70 000km i jeszcze na takich sprzedał
...ja jeszcze nie słyszałem o skrzypiących przegubach

www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
ja moze powiem co u siebie bo mazdziara zaliczyła mechanika i okazało sie ze drazek stabilizatora skrzypiał przy skrecie kierownica wlasnie na nierownosciach tak samo, ale kazałem mu wymienic cale zawieszenie przod i tyl oprocz amorków bo sa dobre.. no do tego lozyska, szczeki i klocki no i dzisiaj test bo wieczorkiem bedzie juz u mnie
mazda uzaleznia
pozdro

davvvid90
- Od: 22 mar 2009, 12:03
- Posty: 17
- Skąd: chrzanow/regulice
- Auto: mazda 323f ba 1.5 16v Z5
davvvid90 napisał(a):drazek stabilizatora skrzypiał przy skrecie kierownica wlasnie na nierownosciach tak samo
ja chyba mam to samo, podaj prosze wartosć tego drązka jeśli mozesz...
pozdrawiam
Patryk
Patryk
podpinam się 
jadąc na wprost jest cisza, przy wyhamowaniu do zera słychać takie PUK, gdy jadę z pewną prędkością i skręcę to też słychać PUK co to może być???
dziś pogmyrałem przy bolidzie i okazało się że jak ruszam budą (kołysze nadwoziem przykladając siłę z boku
) to słychać luz z przodu gdzieś w kole od strony pasażera, natomiast tyłu jakaś dziwna sytuacja bo coś też stuka i sprężyną normalnie moge poruszyć o kilka mm w jedną kilka mm w drugą przy tym straszcznie trzeszczy :/ z drugiej strony sprężyny nie moge nawet drgnąć. może ma ktoś jakiś pomysł
? bez trzepaków i stacji diagnostycznej i tak sie pewnie nie obejdzie. jakiekolwiek sugestie mile widziane 
jadąc na wprost jest cisza, przy wyhamowaniu do zera słychać takie PUK, gdy jadę z pewną prędkością i skręcę to też słychać PUK co to może być???
dziś pogmyrałem przy bolidzie i okazało się że jak ruszam budą (kołysze nadwoziem przykladając siłę z boku
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:51 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6