Kiepska elastyczność

Postprzez zoltrix » 28 kwi 2009, 10:28

Witam!

Mam pewien problem z elastycznością. Ostatnio kilka razy mierzyłem sobie przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 5 biegu i dość słabe wyniki uzyskałem tzn 11,8 – 12,0 s. Czytałem na forum, ze 136 konne kombi diesel ma ok 10 sek. Mam także wrażenie,ze więcej dymu ostatnio pojawia się za mną gdy wcisnę gaz do deski.
Pytanie co może być przyczyną?
Filtry regularnie (co 15tys) wymieniane
Auto nie bierze oleju (nie dolewam miedzy przegladami)
Wtryski kalibrowane 5tys km temu
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Enduro » 28 kwi 2009, 10:34

a geometria turbiny pracuje poprawnie?
a filterki ukladu podcisnienia sa okay?
a EGR chodzi bez nieszczelnosci i zawieszania sie?
a rurki gumowe podcisnien szczelne?
moze byc wiele przyczyn!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zoltrix » 28 kwi 2009, 11:01

Enduro napisał(a):a geometria turbiny pracuje poprawnie?
a filterki ukladu podcisnienia sa okay?

Byłbym wdzieczny gdybys podpowiedział mi jak to sprawdzic :)
EGR właśnie wymontowuje i będę czyścił w benzynie ekstrakcyjnej... Zastanawiam sie czy przy okazji go nie zaślepić...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Enduro » 28 kwi 2009, 11:58

po plastikem silnika jest turbina i ma ono dzwignie, ktora to przesuwa się za sprawą podcisnienia i sprawdz czy chodzi bez oporowo, od konca do konca!
a filterki (niewielkie biało/zielone) masz,
jeden na głowicy silnika a drugi z boku akumulatora
sprawdz czy nie są zapchane!

P.S.
Egra możesz zaslapić jeżli jest bez czujnika polożenia!
i jesli już to użyj do tego dobrej blachy,
bo taka z puszki długo nie wytrzyma...przepali się!
powodz.
E.
Ostatnio edytowano 23 lut 2014, 16:01 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zoltrix » 28 kwi 2009, 14:20

Dzieki za informacje :)

EGR chwilo mnie pokonał, jedna ze szpilek się fest zapiekła i nie mogę jej wykręcić <killer>
Przez filterki przepływa powietrze bez większych problemów.
Zastanawia mnie natomiast dzwigienka sterowani geometria turbiny. Dosyć ciężko chodzi.
Gdy silnik pracuje wygląda to tak:

http://www.youtube.com/watch?v=8DVtIbgdO1g

Widać,ze po odpaleniu następuje duży ruch dźwigni. Gdy auto wkręcam na obroty ok 4tys ruch jak widać jest dużo mniejszy. Tak ma być czy mam już się zacząć martwic :P
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Enduro » 28 kwi 2009, 16:30

zoltrix napisał(a):Widać,ze po odpaleniu następuje duży ruch dźwigni. Gdy auto wkręcam na obroty ok 4tys ruch jak widać jest dużo mniejszy. Tak ma być czy mam już się zacząć martwic :P

raczej nie bo wyglada okay!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zoltrix » 28 kwi 2009, 18:37

Enduro napisał(a):wyglada okay

<jupi>

W takim razie z listy kontrolnej został mi EGR. Mam nadzieje,ze to on jest winowajcą i uda mi sie go zdemontować :|
Dzieki za pomoc
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Enduro » 28 kwi 2009, 21:28

zoltrix napisał(a):uda mi sie go zdemontować :|

najprosciej jest go zdemontowac
no i potem zamontowac
jak wykrecisz obydwie szpilki
porzadnie go wydrap z nagaru
i jesli masz bez czujnika o go zaslep!!!!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adas » 30 kwi 2009, 14:44

Witam.Mam podobny problem.Turbina chodzi mi podobnie jak u kolegi na filmie.Filterki ok.Egr widać,że też pracuje, IC mam nowy(akcja serwisowa), a jednak kopci przy "deptaniu" i raz jedzie dobrze, a raz źle.Jak to jest to ja jużniewiem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Enduro » 1 maja 2009, 17:45

nie powinna kopcic!
bo znaczy to,
ze waruki spalania nie sa idealne
a ze diesel jest dosc czuly na wiele czynnikow
to poszukiwania dolegliwosci nie beda proste
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6