Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krzysiekk38 » 16 kwi 2009, 06:54

Ja zatankwalem nowego Shela,weszlo mi do zbiornika 25 litrow czyli okolo 40 litrow mialem starego paliwa Ultimate.Niestety nie zauwazylem zadnej roznicy(podobnie jak nie zauwazylem roznicy pomiedzy zwykla ropka a Ultimate).Moze jak zatankuje pelen zbiornik to ocena bedzie bardziej wiarygodna.Dobra konczmy juz z tym DPF bo w najlepszym razie pokolocimy sie na amen :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Marcin5 » 16 kwi 2009, 13:32

Sorry za offtop ale korzystając z tego że Myjk często sie tu pokazujesz a z tego co kojarze jesteś z wawy pytanko do ciebie- do którego ASO jeździsz na przeglądy, wróciłem właśnie wczoraj z Auto Księżyno i zciachali ze mnie 1400zł Wymiana filtrów,płynów, oleju, klocków hamulcowych-nie za dużo???
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez kulca » 25 kwi 2009, 23:45

napiszcie jaka macie metode sprawdzania poziomu oleju, u mnie gniazdo bagnetu jest powywijane jak S, i wyciagajac bagnet zawsze mam pomazany ze nie widze dokladnie poziomu, sprawdzacie na zimnym, ceplym po jakims okreslonym czasie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez krzych » 25 kwi 2009, 23:59

W mojej M6 zaobserwowalem, ze tylko jedna metoda dziala naprawde dobrze (abstrahujac od tego, ze kazdy zdrowy mechanik niemazdziany popukalby mi sie w czolo jakby to uslyszal):

Stawiasz Mazde na noc, rano przychodzisz, wyjmujesz bagnet i OD RAZU patrzysz (bez wycierania i wkladania jeszcze raz) – wiem, zupelnie inaczej niz w innych samochodach, ale tylko wtedy silnik Mazdy Ci bagnetu nie zachlapie – nie wiem dlaczego to robi, ale mi sie to osobiscie nie podoba – straszny tam burdel sie musi odbywac w trakcie pracy – inne samochody tak nie robia :).

Owszem, jest tez druga metoda – wytrzec, wlozyc, wyjac i patrzec, ale wtedy musisz miec dobre wyczucie zeby oddzielic czesc "pomazana" od "calkowicie zalanej", a co wiecej, patrzec tylko na jedna strone, ta na ktorej poziom jest nizszy, bo z tej drugiej jest pomazany bagnet az do maksa prawie tak jakby lekko lezal w misce, a z tego co widzialem w ogole nie lezy (kat jakies 15-20 st).

Mazda to ciapa. Po bagnecie ciapie (czy moze po jego prowadnicy/dziurze ;) ).

A, jeszcze drobiazg – nawet jak odczekasz godzine po wylaczeniu silnika to nadal g... zobaczysz. Noc jak nic jest potrzebna tej mieszance oleju z paliwem zeby splynac z "kapilary" bagnetowej do michy. Tak ze nawet sie nie ludz ;)

PS. No co, lubie moja Mazde, ale wad ukrywal nie bede :P Pod maska wydaje sie klekotac coraz bardziej, a i klima jakos kilka sekund tylko spreza a pozniej odpoczywa kilkanascie i tak w kolo Macieju... tez troche podejrzane :P Moze wieczorem uznaje ze nie jest az tak potrzebna, ale skoro ustawilem 15 st. to powinna mrozic az milo... A DPF malo mnie dzis nie zamordowal – pol godziny sie wypalal przy jezdzie 2500-3000 obr na tempomacie i NIC! dopiero jak depnalem mocno i pozniej minute utrzymywalem obroty pow 3000 to sie uspokoil. BADZIEWIE.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 26 kwi 2009, 10:28

krzych napisał(a):klima jakos kilka sekund tylko spreza a pozniej odpoczywa kilkanascie i tak w kolo Macieju... tez troche podejrzane język Moze wieczorem uznaje ze nie jest az tak potrzebna, ale skoro ustawilem 15 st. to powinna mrozic az milo...

w trybie ECO?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 26 kwi 2009, 19:45

W obu trybach – przestawialem, ale jakos niewiele pomoglo. W nieECO to chyba nawet rzadziej sie wlaczala.... juz nie pamietam bo to wczoraj na "zaspanego" robilem :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 26 kwi 2009, 23:34

krzych napisał(a):W obu trybach – przestawialem, ale jakos niewiele pomoglo. W nieECO to chyba nawet rzadziej sie wlaczala.... juz nie pamietam bo to wczoraj na "zaspanego" robilem :)

znaczy się, sprawdź układ
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Myjk » 27 kwi 2009, 08:56

krzych napisał(a):a i klima jakos kilka sekund tylko spreza a pozniej odpoczywa kilkanascie i tak w kolo Macieju...

Znaczy chodzi Ci o to, że się "szum" załącza? To jest normalne zachowanie – to tylko wentylator klimy – a to nie jest tożsame ze sprężarką. Sprężarka, jeśli klima jest załączona, działa cały czas. W trybie ECO jest załączana w zależności od potrzeb i obciążenia silnika.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mr_t » 27 kwi 2009, 09:02

krzych napisał(a):Stawiasz Mazde na noc, rano przychodzisz, wyjmujesz bagnet i OD RAZU patrzysz (bez wycierania i wkladania jeszcze raz) – wiem, zupelnie inaczej niz w innych samochodach

Dokładnie tak samo robię u siebie. Taki poniedziałkowy rytuał :D
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 27 kwi 2009, 09:28

Pewnie jestem inny, ale jakoś nie mam problemu ze sprawdzaniem oleju...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kulca » 27 kwi 2009, 21:03

Myjk napisał(a):Pewnie jestem inny, ale jakoś nie mam problemu ze sprawdzaniem oleju...

nie mow ze wyciagasz bagnet, czyscisz go, wkladasz i po wyjeciu masz idealnie wskazany poziom...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Myjk » 27 kwi 2009, 21:28

kulca napisał(a):nie mow ze wyciagasz bagnet, czyscisz go, wkladasz i po wyjeciu masz idealnie wskazany poziom...

Od spodu jest zapaprany na całej długości, ale z frontu da się spokojnie odczytać poziom.
Zrobić Ci fotkę jutro po dojeździe do pracy? :P

PS może go "do góry nogami" wkładacie... ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kulca » 27 kwi 2009, 21:31

Myjk napisał(a):Zrobić Ci fotkę jutro po dojeździe do pracy?

zrob, tylko zeby bylo widac dobrze :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Myjk » 27 kwi 2009, 21:45

kulca napisał(a):zrob, tylko zeby bylo widac dobrze :p

OK, tylko będę musiał poprosić koleżankę, żeby mi potrzymała bagnet... :D
PS o wiem, jej zlecę sprawdzenie oleju :>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Yapa » 27 kwi 2009, 22:51

Myjk napisał(a):
kulca napisał(a):zrob, tylko zeby bylo widac dobrze :p

OK, tylko będę musiał poprosić koleżankę, żeby mi potrzymała bagnet... :D
PS o wiem, jej zlecę sprawdzenie oleju :>

żeby Ci uszczelka na głowicy wytrzymała
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Myjk » 28 kwi 2009, 07:47

Yapa napisał(a):żeby Ci uszczelka na głowicy wytrzymała

ROTFL :D Niestety koleżanka miała PMS, więc nici z trzymania mojego bagnetu.
Musiałem sobie radzić sam. :P

kulca napisał(a):zrob, tylko zeby bylo widac dobrze :p

Proszę. Pomiar dokonany po przejechaniu 35 km w cyklu mieszanym w Wawie.
Odmierzałem w 5-8 minut po zgaszeniu silnika... musiałem skoczyć po aparat.

Obrazek
Ostatnio edytowano 28 kwi 2009, 08:14 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 28 kwi 2009, 07:55

Myjk Jestes zaj....koles :D Mnie tylko zastanawia jak mozesz miec tak malo oleju(mieszanki olejowo-paliwowej)w silniku :) Ja mam zawsze pod sam "x" :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Myjk » 28 kwi 2009, 08:25

krzysiekk38 napisał(a):Myjk Jestes zaj....koles

Spokojnie, to było tylko zwykłe mierzenie poziomu oleju ;)

krzysiekk38 napisał(a):Mnie tylko zastanawia jak mozesz miec tak malo oleju(mieszanki olejowo-paliwowej)w silniku usmiech Ja mam zawsze pod sam "x"

W pewnym momencie po wymianie miałem już 1/3. Wtedy wróciłem do metody podwyższonych obrotów. ;)
Spalanie wychodzi takie samo 8,2 – 8,5 (ostatnio nawet zszedłem do 8), no i jednak spada poziom ON w oleju
dzięki podwyższeniu temperatury silnika. Oczywiście podwyższanie obrotów ma sens jedynie w mieście
i cyklu mieszanym z przewagą miasta. W trasie jeżdżę normalnie, przy najlepszym stosunku momentu
obrotowego do mocy silnika, tj. 2000-2200 obr.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kulca » 28 kwi 2009, 08:40

spoko, dzieki za fotke (myslalem ze bedzie jakas ladna kolezanka :p)
u mnie jakos sie bardziej rozmazuje olej ze scianek prowadnicy bagnetu :/
musze pocwiczyc, niby takie proste :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez malmund6 » 28 kwi 2009, 12:33

miarodajny odczyt poziomu oleju z bagnetu to problem nie tylko mazdy ja spotkalem sie z wieloma glupszymi rozwiazaniami ktore potrafia zirytowac jeszcze bardziej.
Jakby nie bylo jest na to pewne rozwiazanie, w jednym przypadku (nie pamietam w jakim modelu auta) postanowilem prostym sposobem <cisza> naprawic problem przez skrecenie w imadle dolnej czesci bagnetu tej ponizej "L" o 90 stopni w stosunku do pozostalej reszty i powiem wam ze za kazdym razem po tym skomplikowanym zabiegu poziom oleju byl w 100% bezbledny gdyz scianki bagnetu nie dotykaly prowadnicy <sex:algida> w miejscu odczytu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6