Źle ustawiona kierownica. Demontaż kierownicy czy ustawienie zbieżności

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez skowal » 25 kwi 2009, 14:38

syberek1 napisał(a):koło chodziło przód tył tak z 2 cm

ok ale byłem na szarpakach i nie widać było że gdzieś są luzy. Oczywiście dzięki za info, sprawdzę to być może masz racje
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez manu » 26 kwi 2009, 02:42

Też mam przedliftowca no i dwie strzałki ;) Kierownica też mi uciekła z 1,5 cm (chyba w lewo) ale na geometrii i zbieżności jeszcze nie byłem. Auto na alumach nie ściąga czego nie mogę powiedzieć o zimowych oponach na stalowych felgach.
Pozdrawiam,
manu-m.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez gryzoon » 26 kwi 2009, 19:06

ja akurat będę oddawał Mazde za 2 tyg. do serwisu – to powiem żeby zerknęli na tą tuleję wahacza – mi co prawda bardzo nie przeszkadza przesuniecie tej kierownicy, ALE warto jednak żeby była tam gdzie być powinna. Wielkie dzięki za podpowiedz :)
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez syberek1 » 27 kwi 2009, 19:14

zniszczona tuleja wahacza- efekt ścinania opony... więc lepiej wszystko zobaczyć, sama kierownica się nie przestawia :P
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez SKAZANY » 17 maja 2009, 12:38

gryzoon napisał(a):W moim przypadku w Mazda 6 MPS mam w miejscu preset tez strzałkę – i kierownica po roku obróciła się o jakieś 1,5cm w prawo – nie wiem czemu tak się stało i co jest przyczyną, ale wydaje mi się że nie ma w Twoim przypadku nic ponad normę Mazdy i naszych dróg – ustaw dobrze zbieżność (może przestaw kierownicę) i póki co się nie przejmuj tym za bardzo. Byle auto jechało prosto jak puścisz kierownice i jest OK.


no nie wiem czy to jest taka dobra rada nawet jesli sie pusci kierownice auto moze jechac prosto ale jest jedno ale....

ale jest takie ze po dodaniu gazu auto moze schodzić z prostego toru i zaczasc skrecac dzieje sie to wtedy kiedy jest luz na luleji wachacza . pusc kierownice i rusz bez trzymania kierownicy patrzac czy kierownica czasem ci nie skreci sama. mozesz miec jeszcze luz na drazku kierowniczym jak zeszla ci kierownica o 1,5 cm... odpal auto poruszaj kierownica w prawo i w lewo sprawdz czy puka. lepiej na zapalonym silniku gdyz wspomaganie na wylaczonym silniku ma prawo pukac przy ruszaniu kierownica ale nie po odpaleniu . gdy puka po odpaleniu i nie sa to drazki to jest luz na samej maglownicy z tym mozna sie udac do regeneracji lub do aso ;) co z tego ze auto bedzi ejechalo prosto jak bedzie bralo opony ;) lepiej sprawdzic wszystko za wczasu
SKAZANY
 

Postprzez przemek_w » 3 cze 2009, 13:54

Witam

Podepnę się pod temat bo mam luzy na wahaczu przednim. Bo z tego co się doedukowałem to mamy z przodu 3 wahacze. Górny i 2 dolne – przedni i tylny. Mam podobno luzy na tulejach wahacza przedniego z prawym kole, ale w lewym też już podobno zaczyna się coś dziać. Znalazłem na allegro
http://www.allegro.pl/item650957410_kpl ... _nowy.html

Ale jest to dość drogi interes w komplecie. Osobno też sporo kosztują. Można niby kupić same tuleje, ale czy warto? Czy będą one ori czy zamienniki? Wymieniał ktoś same tuleje?
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez gacek » 3 cze 2009, 14:48

Ostatnio byłem na kalibracji wtrysków i poprosiłem równiez o przesmarowanie wielowypustu. Czy dotej operacji wypina się jakoś wielowypust ? Bo zauwazyłem ze u mnie kierownica przekrzywiona jest w prawo . Ma cos wspólnego jedno z drugim?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Enduro » 3 cze 2009, 16:24

gacek napisał(a):Ostatnio byłem na kalibracji wtrysków i poprosiłem równiez o przesmarowanie wielowypustu. Czy dotej operacji wypina się jakoś wielowypust ? Bo zauwazyłem ze u mnie kierownica przekrzywiona jest w prawo . Ma cos wspólnego jedno z drugim?

tak!
popros o poprawke...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gacek » 4 cze 2009, 08:33

No i podjechałem przed chwilką. Wyskoczył gościu w garniturze z serwisu, poleciał na warsztawt wział klucze pokręcił i ustawił mi na placu :)
Ale efekt jest taki że w prawo juz nie jest skręcona :) tylko leciutkow w lewo :)

Czy sam sobie to przestawie bo już do nich nie chce mi sie jechac ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Enduro » 4 cze 2009, 12:34

gacek napisał(a):Czy sam sobie to przestawie bo już do nich nie chce mi sie jechac ?

raczej nie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sławeko » 16 cze 2009, 17:41

przemek_w napisał(a):Mam podobno luzy na tulejach wahacza przedniego z prawym kole, ale w lewym też już podobno zaczyna się coś dziać.

Jeśli masz luzy na tulejach to wymień tuleje-mazda dała nam taką możliwość :–)
Zdecydowanie tańsze przedsięwzięcie.

przemek_w napisał(a):Znalazłem na allegro
http://www.allegro.pl/item650957410_kpl ... _nowy.html

Ale jest to dość drogi interes w komplecie. Osobno też sporo kosztują.

Tez zestaw nie jest oryginalny-firma też NN. Zadzwoń do ASO i zapytaj o oryginały to wtedy zobaczysz jaki to drogi interes :–)

A gdzie diagnozowałeś auto?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 18:47
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 141 KM Ex '03

Postprzez Eniek_uk » 3 lis 2013, 14:44

Nie chcąc zakładać nowego tematu. Chciałbym zapytac czy można wymienić kierownice bez sterowania radiem i tempomatem na taką, która posiada sterowanie radiem i tempomatem? Czy trzeba coś aktywować coś w kompie?
Najbardziej mi zależy na tempomacie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2013, 14:45
Posty: 4
Skąd: Sheffield UK
Auto: Mazda 6 [2005]
1.8 Benzyna

Postprzez Enduro » 4 lis 2013, 13:55

Eniek_uk napisał(a):.. 1. czy można wymienić kierownice bez sterowania radiem i tempomatem na taką, która posiada sterowanie radiem i tempomatem? 2. Czy trzeba coś aktywować coś w kompie?
3. Najbardziej mi zależy na tempomacie.

ad.1. tak, plug and play
ad.2.nie
ad.3 ale w twoim przpadku tj. silnika "otto" trzeba domontowac mechanizm sterowania otwarciem przepustnicy...

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez thesilent » 24 kwi 2014, 20:43

A powiedzcie mi proszę, jak ściągnąć samą kierownicę? Planuję jutro wyrwać deskę rozdzielczą celem upchania wszędzie porosa. Demontaż tunelu i zegarów mam opanowany :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez misiek89 » 24 kwi 2014, 21:22

Jak wyciągniesz poduche to dasz sobie rade bodajże 2 śruby od dołu kiery i rób dużo fotek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez adi7 » 24 kwi 2014, 21:24

Tak jak na tym filmiku,ściągałem kiere i w 6 jest tak samo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2014, 00:48
Posty: 55
Skąd: Zakopane/Kraków
Auto: Mazda 6 GY '03 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6