Piszczący pasek klinowy przy zimnym silnku

Postprzez misiek3118 » 12 lut 2009, 14:37

Więc jak wyjaśniesz fazi fakt, że po wymianie akumulatora na większy pasek alternatora przestał piszczeć, a po wcześniejszej zmianie pasków problem nie ustał...
Ja doszłem do tego metodą prób i błędów, najpierw wymiana pasków, kosmetyka z naciąganiem poluźnianiem, potem mierzenie napięcia na akumulatorze, aż w końcu wymiana aku na większy.

Nie chce się tu z nikim kłócić a Moderatorów proszę o posprzątanie niepotrzebnych wypowiedzi...
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez fazzi » 12 lut 2009, 15:29

misiek3118, zrobiłem to w pierwszych słowach mojego listu:
fazzi napisał(a):Ja bym raczej stawiał na to że ten stary był już 'wypracowany'

Innymi słowy wydaje mi się ze gdybyś wstawił również 45Ah (ale nówkę) to problem również by ustał.

A to co próbuję usilnie przekazać to, że producent nie bez powodu podaje zalecane pojemności dla danego silnika/alternatora. Włożenie większego akumulatora po prostu nie jest wskazane i może spowodować uszkodzenie układu ładowania. W Twoim przypadku dałeś 1.5 raza większą pojemność niż zalecana. To naprawdę duża różnica! Póki wszystko działa to działa. Ale jeśli kiedyś aku się rozładuje (nie ważne z jakiego powodu) to będzie problem żeby go standardowa instalacja naładowała. Zwyczajnie może się spalić.
Kiedyś robiło się takie numery bo akumulatory od nowości były do <dupa> i rzadko kiedy trzymały znamionowe parametry. Wtedy brało się większy bo działał tak, jak powinien działać odpowiedni – mniejszy.
Jeśli kupujesz markowy akumulator i to z punktu gdzie nimi handlują (a nie np z supermarketu) to naprawdę nie ma powodu dla którego miałbyś zakładać większej pojemności.
A te dodatkowe odbiorniki zużywają na tyle niewiele prądu (w trybie czuwania oczywiście), ze nawet auto które stało tydzień powinno odpalić.
Zaryzykowałbym nawet 2 tygodnie ale może nie w zimie. ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Majki88 » 12 lut 2009, 18:20

Witam chciałem zapytać jakiej długości powinien być założony pasek który napędza pompę wspomagania i sprężarkę klimy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez lupo » 8 mar 2009, 18:49

U mnie też piszczy rano niemiłosiernie nowy pasek od alternatora przez ok. 10 sek.Ktoś mi poradził żeby lekko (kilka kropel) rozsmarować po pasku smoły.Co sądzicie o tym pomyśle?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 17:01
Posty: 12
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323f,1,5 BA'98SE

Postprzez gabber_ » 21 kwi 2009, 22:06

Chyba każdy w 323f BA spotkał się z tym popiskiwaniem/piszczeniem paska/pasków klinowych. Przez rok miałem wymienione 2 paski i nadal było tak samo, naciąganie pomagało na tydzień a czasem na 2 dni.
Ale jest rada na to "dziecinnie prosta' – puder do pupy dla niemowląt – DZIAŁA <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 14:40
Posty: 104
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 1997r.

Postprzez misiek3118 » 22 kwi 2009, 22:48

Heh, koledzy z tym piszczeniem to kicha jest... <glupek2>
A jaki wstyd jak zapalam auto pod uczelnia, a tu pisk na max-a, jakby to była jakaś nie wiadomo jaka blachara...
Ostatnio sprawdzałem nowy patent, :D posmarowałem pasek odrobiną żywicy, i muszę powiedzieć, że pomogło, ale niestety tylko na 1 tydzień.... <głaszcze>
A może ktoś z was ma pasek z jakiejś sprawdzonej firmy, który nie piszczy.... <głaszcze>
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez MariuS » 22 kwi 2009, 23:01

a mi tam nie piszczy nawet najmniej :P


wymieniałem w październiku bo stary już nie najlepszy był
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez brisk1 » 19 maja 2009, 09:29

Mam wielka prośbę. Jaki rozmiar ma pasek klinowy alternatora Mazda 323f 1.5 16v DOHC Z5 BA. Nigdzie nie moge znalesc tej informacji. W internecie znalazlem 4PK1000 okazalo się ze to nie ten pasek co trzeba tylko ten od klimy i rozrusznika. Proszę o pomoc
brisk1
 

Postprzez świeżak » 19 maja 2009, 10:46

Mi zaczął piszczeć tydzień temu:) Jak wyjeżdżam autem z garażu to luz, bo nikt nie widzi, ale jak stoje pod blokiem i zapalam silnik to wszyscy wokół skupiają wzrok na jedno auto:D hehe na moje :P
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Agerak » 19 maja 2009, 12:50

Mi zaczal piszczec wczoraj ale to raczej kwestia zamoczenia paska. Zalalo mi wczoraj cale miasto i musialem zgarnac z niego dwie kochane mi osoby. Bylem w szoku ze pomimo tak wysokiej wody jedynym objawem usterki (jak narazie i mam nadzieje ze jedynej) byl wlasnie ten piszczacy pasek. Dzis rano odpalalem na zimnym i chyba bylo ok (nie kojarze czy piszczal) Wiec jesli macie wysoka wilgotnosc powietrza lub poprostu pada deszcz pasek moze piszczec :)
Aha pytanie ktos mi moze powiedziec na co powinienem zwrocic uwage mechanikowi po tej amfibiowej akcji bo niedlugo daje madzie do sprawdzenia. Sprawila sie super, ucalowalem ja i przeprosilem :P j za przeplyniecie a teraz chce poprosic mechanika by sprawdzil czy aby nic jej nie dolega :P

Zaraz dorzuce fotki i zobaczycie co jest w stanie przejechac nasza kochana madzia :) Cud nie samochod :P
http://www.kutno.net.pl/zasoby/zdjecie.php?id=14373
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez świeżak » 19 maja 2009, 19:51

Odpaliłem dzisiaj auto.. Ok godziny 14 i nic nie piszczało:D Cud heheh

Co do tego zdjęcia, to ja bym się swoją Madzią na taką wode nie wypuścił:D heheh żaden ze mnie marynarz:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez gregorius 323 F » 19 maja 2009, 20:44

A ja mam taki patent.
Wszystkie objawy spowodawane są tym że wirnik alternatora jest ciężkim elementem i stawia duży opór dla paska i czasem piszczy.
W nowych alternatorach dużej mocy np przy silniku 2.0 tdci forda u ojca jest sprzęgło jednokierunkowe które ma na celu wyrównywanie prędkości obrotowych silnika i wirnika.
Gdyby coś takiego założyć do Madzi to by było po piszczeniu.
A tak zostaje okresowa wymiana paska na coś dobrego np gates albo BOSH
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Davit » 19 maja 2009, 22:08

robicie z igły widły jak macie dobrze naciągniety i stosunkowo dobry to po co robic sobie problemy-popiszczy i przestanie :P
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez elementh » 19 lip 2009, 17:36

a czasami problem jest nie w pasku a w alternatorze. wystarczy , że łożysta będą już wiekowe
elementh
 

Postprzez Dorian » 1 gru 2009, 22:40

Ludzie drodzy...widać, ze moja Mazda jest kolejną na tym forum która sobie piszczy. Tak jak wyżej pisaliście pasek nowy, nawet dwa razy cały ten mechanizm jak na dłoni rozłożony, przeczyszczony (to tez ponoć pomaga) i ponownie założony i dalej nawija swoje!!! Jest pewne wyjście...ostatnie...jak nie to sprzedaje auto. chodzi o SPRZĘGŁO ALTERNATORA. Wymienię to za tydzień i zobaczymy. W moim przypadku odpada chyba jakiekolwiek naciąganie paska, bo w M6 jest samonapinacz. Jeśli ktoś wie cokolwiek na ten temat to proszę o słów kilka... Dzięki a raczej ratunku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 mar 2009, 21:46
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0TDI 136KM, 2003rok

Postprzez Setritus » 12 gru 2009, 18:21

u mnie też piszczy, był wymieniany 8000 temu, naciągalem go ale nic to nie daje, piszczy itak. dzis chcialem go dociągnąć to ukręciłem śrube naciągu. także zostawie tak jak jest. od mechanika uslyszalem ze to raczej rolki świszczą a nie pasek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez lupo » 24 lut 2010, 15:12

Wreszcie się udało!!!Pasek Mitsuboshi+odpowiedni naciąg=cisza
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 17:01
Posty: 12
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323f,1,5 BA'98SE

Postprzez Lesiu » 24 lut 2010, 16:36

w każdym motoryzacyjnym są spraye do pasków klinowych koszt ok 15 zł psikasz i spokoj, bo często się zdarza że pasek nowy i naciagnięty piszczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez kosteq7 » 24 lut 2010, 17:12

To psikanie bezpieczne jest? Chodzi o silikon w sprayu?

No i czy rzeczywsicie pomaga :P Bo u mnie tez problem wystepuje :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez jaaco » 24 lut 2010, 17:13

kosteq7 napisał(a):To psikanie bezpieczne jest? Chodzi o silikon w sprayu?

No i czy rzeczywsicie pomaga :P Bo u mnie tez problem wystepuje :P


Skoro to do tego właśnie jest przeznaczone to chyba będzie bezpieczne i pomoże... Jak u mnie po wymianie pasek będzie się odzywał to go chyba tym potraktuję <cisza>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323