Odpala i natychmiast gaśnie
Witam
Umieściłem ten post również w dziale "Elektronika", ale niekoniecznie może on tam pasować, bo nie wiem co sie mogło stać, dlatego dam go tutaj w ogólnych. Poza tym tutaj chyba zagląda więcej ludzi.
Przedwczoraj jechałem sobie w korku, czyli 20 metrów do przodu a potem minuta postoju, i trwało to jakieś 20minut. W pewnym momencie chciałem znowu ruszyć, a tu raptownie silnik zgasł. Niestety już nie odpalił. Tzn. odpala, ale po 1 sekundzie gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik ochoczo zaskakuje i znowu gaśnie. Przy otwartej masce jak silnik zgaśnie da się słyszeć takie: biip, biip. Czy ktoś wie co to może być?
Odpinanie akumulatora nic nie dało. Zmiana kluczyka na zapasowy również. Podpięcie pod komputer nie wykazało błędów w silniku. Czy ma ktoś jakieś pomysły?
Dodam jeszcze tylko, że temp była cały czas w normie przed zgaśnięciem silnika.
Umieściłem ten post również w dziale "Elektronika", ale niekoniecznie może on tam pasować, bo nie wiem co sie mogło stać, dlatego dam go tutaj w ogólnych. Poza tym tutaj chyba zagląda więcej ludzi.
Przedwczoraj jechałem sobie w korku, czyli 20 metrów do przodu a potem minuta postoju, i trwało to jakieś 20minut. W pewnym momencie chciałem znowu ruszyć, a tu raptownie silnik zgasł. Niestety już nie odpalił. Tzn. odpala, ale po 1 sekundzie gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik ochoczo zaskakuje i znowu gaśnie. Przy otwartej masce jak silnik zgaśnie da się słyszeć takie: biip, biip. Czy ktoś wie co to może być?
Odpinanie akumulatora nic nie dało. Zmiana kluczyka na zapasowy również. Podpięcie pod komputer nie wykazało błędów w silniku. Czy ma ktoś jakieś pomysły?
Dodam jeszcze tylko, że temp była cały czas w normie przed zgaśnięciem silnika.
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 104
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
Może głupio pytam – masz paliwo?
Sprawdź czy jest iskra – jak jest sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy paliwa (i czy działa).
Sprawdź czy jest iskra – jak jest sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy paliwa (i czy działa).
MarTnes napisał(a):Iskra jest bo odpala


Sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy. Jak dochodzi to trzeba sprawdzić czy pompa działa. Można zdjąć (odkręcić) przewód paliwowy przy listwie przed wtryskami i zakręcić rozrusznikiem – powinno siknąć z przewodu.
a ja bym obstawiał immobiliser...
jeżeli komputer nie widzi błędów... a podobno nie widzi
ewentualnie jakieś spięcie Ci się zrobiło, ale to będzie ju gorzej... bo trzebaby szukać po kablach
a co mówi dioda od immo
tylko nie mów, że nie masz, bo mi się teoria wywali 
jeżeli komputer nie widzi błędów... a podobno nie widzi
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Myślę, że przepływomierz by dusił silnik podczas jazdy, ale raczej pozwoliłby go odpalić.
Pompę przetrzepię na pewno.
Dioda od immo: Wkładam kluczyk, przekręcam i dioda od immo gaśnie, potem odpala, i po sekundzie gaśnie silnik, zapalają się kontrolki takie jak standardowo przed odpaleniem, a immo świeci na czerwono.
Pompę przetrzepię na pewno.
Dioda od immo: Wkładam kluczyk, przekręcam i dioda od immo gaśnie, potem odpala, i po sekundzie gaśnie silnik, zapalają się kontrolki takie jak standardowo przed odpaleniem, a immo świeci na czerwono.
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 104
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
no to wg mnie po zgaśnięciu silnika, samoczynnie immo nie powinno się załączyć – w sensie uzbroić! bo zapalona dioda oznacza, że immo się uzbroiło i nie odpali ponownie, odpalić możesz jak dioda sięnie pali...
Ale dlaczego immo się wywaliło to już nie wiem
Nigdy z nowszymi Mazdami się nie bawiłem. Ale ja bym obsawiał immobiliser!
Bo pompa jakby była walnięta to by raczej wogóle nie zapalił... ale to wysatrczy sprawdzić ciśnienie
jak jest ciśnienie za filtrem paliwa i jak jest iskra to obstawiałbym że immo blokuje wtyskiwacze... lub odcina po sekundzie iskre – w Passacie z tamtych lat właśnie tak się dzieje, że po mniej więcej jednej sekundzie bez immo silnik zgaśnie...
Ale dlaczego immo się wywaliło to już nie wiem
Nigdy z nowszymi Mazdami się nie bawiłem. Ale ja bym obsawiał immobiliser!
Bo pompa jakby była walnięta to by raczej wogóle nie zapalił... ale to wysatrczy sprawdzić ciśnienie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
sebudin napisał(a):Ja bym też obstawił przepływomierz, kiedy u siebie go udepnę to objaw mam identyczny – odpala i od razu gaśnie.
po 1. to jak miałato by być przepływka, to komp powinien wywalić błąd
po 2. też primo
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
A powiedzcie mi proszę jedna rzecz. Mechanik mówi, że w mazdach to tak jest, że jak się silnik nie zgłasza w kompie to znaczy, że jest ok. Mówi że jakby były błędy to wtedy tylko sypie błędami. Czy to prawda?
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 104
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
Na uszkodzonym przepływomierzu odpalisz auto z pedałem gazu wciśniętym w podłogę.MarTnes napisał(a):Myślę, że przepływomierz by dusił silnik podczas jazdy, ale raczej pozwoliłby go odpalić.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo, nie ma takiej reguły.
Poza tym jak już pisano wcześniej – uszkodzenie przepływki byłoby sygnalizowane przez kompa.
Słyszeliście kiedykolwiek o sytuacji że w trakcie jazdy na PB (bo rozumiem że GFka nie ma LPG) padła przepływka
MarTnes, długo masz auto? Filtr paliwa wymieniany?
Na chwilę obecną obstaję przy problemach z zasilaniem w paliwo, potem problem z immo.
Poza tym jak już pisano wcześniej – uszkodzenie przepływki byłoby sygnalizowane przez kompa.
Słyszeliście kiedykolwiek o sytuacji że w trakcie jazdy na PB (bo rozumiem że GFka nie ma LPG) padła przepływka
MarTnes, długo masz auto? Filtr paliwa wymieniany?
Na chwilę obecną obstaję przy problemach z zasilaniem w paliwo, potem problem z immo.
Grzyby wiesz, że tak siedzę i się mocno głowię, o!! i wiem
!! jeżeli odpala i gaśnie po 1. sekundzie i to jest gaśnięcie tak na raz – jakbyś wyłączył kluczyk, to jest immo
ale jak mu gaśnie tak jakby się zdusiła, obroty będą spadały na 600 potem 400 potem 300 i dopiero umrze i to spadanie będzie trwało kolejną sekundę, to wtedy Grzyby ma rację i to będzie coś z paliwskiem 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
@Grzyby
Samochód mam od pół roku. Niestety nie wymieniłem filtra paliwa
Nosiłem się z takim zamiarem, ale brak czasu itp. Sami wiecie...
Nie jest on zasilany gazem. Tylko benzynka.
steven
Auto gaśnie tak jakbym przekręcił kluczuk. Natychmiast. I słychac takie: biip, biip spod maski. Potem cisza.
Przekręcam kluczyk, znowu odpalam i gaśnie.
Samochód mam od pół roku. Niestety nie wymieniłem filtra paliwa
Nie jest on zasilany gazem. Tylko benzynka.
steven
Auto gaśnie tak jakbym przekręcił kluczuk. Natychmiast. I słychac takie: biip, biip spod maski. Potem cisza.
Przekręcam kluczyk, znowu odpalam i gaśnie.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2009, 16:13 przez MarTnes, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 104
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
MarTnes napisał(a):Nie jest on zasilany gazem. Tylko benzynka.
Więc nawet bym się nie zastanawiał nad przepływomierzem.
a nie miałeś jakiegoś starego alarmu, odciącia, chustek wie czego... bo nie wierzę, że komputer by się rozsypał, a skoro się nie rozsypał to powinien sypać błędami, no a skoro nie sypie, to albo jak mówi Grzyby pompa przestaje praować, ale skoro gaśnie na raz, to nie wydaję mi się, żeby to było spowodowane pompą, bo jednak jakieś ciśnienie tam jest i by tak się krztusił i zgasł w końcu. A jednak postawiłbym na jakieś odcięcie typu immo...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
tutaj nie chce nic krakać ani zapeszać, znajomym przetarł się kablek od immo, włożyli w serwisie drugie immo nie sprawdzając kabelka, i spalili drugie;) nie było to co prawda mazda... ale wg mnie poszukaj jakiegoś złodzieja i niech Ci zdejmie immo z komputera. Wtedy sprawdź, usługa nie powinna kosztować więcej jak 80-100zł.
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):poszukaj jakiegoś złodzieja

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6