Odpala i natychmiast gaśnie

Postprzez MarTnes » 20 kwi 2009, 10:26

Witam
Umieściłem ten post również w dziale "Elektronika", ale niekoniecznie może on tam pasować, bo nie wiem co sie mogło stać, dlatego dam go tutaj w ogólnych. Poza tym tutaj chyba zagląda więcej ludzi.
Przedwczoraj jechałem sobie w korku, czyli 20 metrów do przodu a potem minuta postoju, i trwało to jakieś 20minut. W pewnym momencie chciałem znowu ruszyć, a tu raptownie silnik zgasł. Niestety już nie odpalił. Tzn. odpala, ale po 1 sekundzie gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik ochoczo zaskakuje i znowu gaśnie. Przy otwartej masce jak silnik zgaśnie da się słyszeć takie: biip, biip. Czy ktoś wie co to może być?
Odpinanie akumulatora nic nie dało. Zmiana kluczyka na zapasowy również. Podpięcie pod komputer nie wykazało błędów w silniku. Czy ma ktoś jakieś pomysły?
Dodam jeszcze tylko, że temp była cały czas w normie przed zgaśnięciem silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 10:28

Może głupio pytam – masz paliwo?
Sprawdź czy jest iskra – jak jest sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy paliwa (i czy działa).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MarTnes » 20 kwi 2009, 10:32

3/4 baku paliwa
Iskra jest bo odpala. Ale sprawdzę jeszcze to napięcie do pompy paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez ROMAN-R87 » 20 kwi 2009, 10:38

i sprawdz przeplywomierz ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 10:40

MarTnes napisał(a):Iskra jest bo odpala

<glupek2> jeszcze kawy nie spiłem <lol>
Sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy. Jak dochodzi to trzeba sprawdzić czy pompa działa. Można zdjąć (odkręcić) przewód paliwowy przy listwie przed wtryskami i zakręcić rozrusznikiem – powinno siknąć z przewodu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez steven » 20 kwi 2009, 10:59

a ja bym obstawiał immobiliser... ;)

jeżeli komputer nie widzi błędów... a podobno nie widzi ;) ewentualnie jakieś spięcie Ci się zrobiło, ale to będzie ju gorzej... bo trzebaby szukać po kablach :( a co mówi dioda od immo ;) tylko nie mów, że nie masz, bo mi się teoria wywali ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MarTnes » 20 kwi 2009, 11:50

Myślę, że przepływomierz by dusił silnik podczas jazdy, ale raczej pozwoliłby go odpalić.
Pompę przetrzepię na pewno.
Dioda od immo: Wkładam kluczyk, przekręcam i dioda od immo gaśnie, potem odpala, i po sekundzie gaśnie silnik, zapalają się kontrolki takie jak standardowo przed odpaleniem, a immo świeci na czerwono.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez steven » 20 kwi 2009, 12:16

no to wg mnie po zgaśnięciu silnika, samoczynnie immo nie powinno się załączyć – w sensie uzbroić! bo zapalona dioda oznacza, że immo się uzbroiło i nie odpali ponownie, odpalić możesz jak dioda sięnie pali...

Ale dlaczego immo się wywaliło to już nie wiem :(

Nigdy z nowszymi Mazdami się nie bawiłem. Ale ja bym obsawiał immobiliser!

Bo pompa jakby była walnięta to by raczej wogóle nie zapalił... ale to wysatrczy sprawdzić ciśnienie ;) jak jest ciśnienie za filtrem paliwa i jak jest iskra to obstawiałbym że immo blokuje wtyskiwacze... lub odcina po sekundzie iskre – w Passacie z tamtych lat właśnie tak się dzieje, że po mniej więcej jednej sekundzie bez immo silnik zgaśnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez sebudin » 20 kwi 2009, 13:29

Ja bym też obstawił przepływomierz, kiedy u siebie go udepnę to objaw mam identyczny – odpala i od razu gaśnie.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 21:51
Posty: 21
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1,8 DOHC 96r

Postprzez steven » 20 kwi 2009, 13:44

sebudin napisał(a):Ja bym też obstawił przepływomierz, kiedy u siebie go udepnę to objaw mam identyczny – odpala i od razu gaśnie.


po 1. to jak miałato by być przepływka, to komp powinien wywalić błąd ;P
po 2. też primo ;) możesz to bardzo łatwo sprawdzić, powinieneś mieć na jednym katelku 2V które wzrastają wraz z dodaniem gazu przy włączonym silniku, a 1V przy włączonym samym zapłonie ;) – ławo sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MarTnes » 20 kwi 2009, 14:23

A powiedzcie mi proszę jedna rzecz. Mechanik mówi, że w mazdach to tak jest, że jak się silnik nie zgłasza w kompie to znaczy, że jest ok. Mówi że jakby były błędy to wtedy tylko sypie błędami. Czy to prawda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez Hugo » 20 kwi 2009, 15:34

MarTnes napisał(a):Myślę, że przepływomierz by dusił silnik podczas jazdy, ale raczej pozwoliłby go odpalić.
Na uszkodzonym przepływomierzu odpalisz auto z pedałem gazu wciśniętym w podłogę.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 15:48

Hugo, nie ma takiej reguły.
Poza tym jak już pisano wcześniej – uszkodzenie przepływki byłoby sygnalizowane przez kompa.

Słyszeliście kiedykolwiek o sytuacji że w trakcie jazdy na PB (bo rozumiem że GFka nie ma LPG) padła przepływka ??

MarTnes, długo masz auto? Filtr paliwa wymieniany?
Na chwilę obecną obstaję przy problemach z zasilaniem w paliwo, potem problem z immo.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez steven » 20 kwi 2009, 16:02

Grzyby wiesz, że tak siedzę i się mocno głowię, o!! i wiem ;)!! jeżeli odpala i gaśnie po 1. sekundzie i to jest gaśnięcie tak na raz – jakbyś wyłączył kluczyk, to jest immo ;) ale jak mu gaśnie tak jakby się zdusiła, obroty będą spadały na 600 potem 400 potem 300 i dopiero umrze i to spadanie będzie trwało kolejną sekundę, to wtedy Grzyby ma rację i to będzie coś z paliwskiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MarTnes » 20 kwi 2009, 16:09

@Grzyby
Samochód mam od pół roku. Niestety nie wymieniłem filtra paliwa :| Nosiłem się z takim zamiarem, ale brak czasu itp. Sami wiecie...
Nie jest on zasilany gazem. Tylko benzynka.

steven
Auto gaśnie tak jakbym przekręcił kluczuk. Natychmiast. I słychac takie: biip, biip spod maski. Potem cisza.
Przekręcam kluczyk, znowu odpalam i gaśnie.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2009, 16:13 przez MarTnes, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 16:11

MarTnes napisał(a):Nie jest on zasilany gazem. Tylko benzynka.

Więc nawet bym się nie zastanawiał nad przepływomierzem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez steven » 20 kwi 2009, 16:55

a nie miałeś jakiegoś starego alarmu, odciącia, chustek wie czego... bo nie wierzę, że komputer by się rozsypał, a skoro się nie rozsypał to powinien sypać błędami, no a skoro nie sypie, to albo jak mówi Grzyby pompa przestaje praować, ale skoro gaśnie na raz, to nie wydaję mi się, żeby to było spowodowane pompą, bo jednak jakieś ciśnienie tam jest i by tak się krztusił i zgasł w końcu. A jednak postawiłbym na jakieś odcięcie typu immo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MarTnes » 20 kwi 2009, 17:06

Mi też się wydaje, że to immo. Żadnego alarmu kombinowanego nie było na 100%. Wszystko to co seryjnie. Ale czemu to zdechło podczas jazdy? Tego nie wiem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez steven » 20 kwi 2009, 17:31

tutaj nie chce nic krakać ani zapeszać, znajomym przetarł się kablek od immo, włożyli w serwisie drugie immo nie sprawdzając kabelka, i spalili drugie;) nie było to co prawda mazda... ale wg mnie poszukaj jakiegoś złodzieja i niech Ci zdejmie immo z komputera. Wtedy sprawdź, usługa nie powinna kosztować więcej jak 80-100zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 17:37

steven napisał(a):poszukaj jakiegoś złodzieja

<glupek2> to oni stoją na jakimś rogu ?? Sorry ale takie porady to mnie wywalają kołami do góry ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6