czujniki? w obudowie filtra powietrza, mocowanie filtra stożkowego

Postprzez Bartg » 13 kwi 2009, 19:26

Widziales jak u mnie zalozony jest stozek, mocy nie wiem czy ubylo bo przed nie bylem na hamownii, po pokazalo 86 km 126 nm wiec do przyjecia. Blacha u mnie sie sprawdza, po mocnym upalaniu stozek nawet nie jest ciepły. Jak na cos co nie dodalo osiagow ( ale i prawdopodobnie nie zabralo ), a dodało dźwięk a kosztowalo 100zl to nie narzekam. Teraz tylko planuje zmienic stozek na jakis porzadniejszy bo mam bodajze Jacky -_
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bł@żej » 13 kwi 2009, 23:54

coz wpadłem na troche inny pomysł w sprawie dolotu powietrza i filtra... może na wkład K&N sie skusze xD mniej roboty i efekt o wiele lepszy z tego co słyszałem xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Bartg » 14 kwi 2009, 00:03

Zalezy czy chcesz miec dzwiek czy 2km wiecej ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bł@żej » 14 kwi 2009, 00:05

po co mi dzwiek ;p jest jeden trik ktory robi to by bylo wiecej niz 2 km.... nawet moze do 5 dodac (dla mnie to juz duzo)... ale to moge zdradzic w 4 oczy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Bartg » 14 kwi 2009, 00:08

Chipy z allegro ? :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bł@żej » 14 kwi 2009, 00:09

Bartg napisał(a):Chipy z allegro ? język


aż taki głupi to nie jestem ;p chodzi tu nadal o lepszy dolot ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Bartg » 14 kwi 2009, 00:11

No jest pare metod, najlepiej zrobic airboxa z wywaleniem rezonatora z nadkola i zrobienie dolotu zimnego powietrza np zza halogena ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bł@żej » 14 kwi 2009, 00:19

Bartg musimy wrocic do tego tematu na zywo... szkoda iz mnie teraz na spocie nie bedzie :(

btw... do wszystkich którzy chca kupic tzw power rure... ktora jest robiona z jakiejs blachy... alu czy bog wie co to jest... zastanowcie sie nad tym jak to sie nagrzewa (aluminium dwa razy szybciej niz metal)... i praktycznie wszystko co lapiecie dzieki zimnemu dolotowi tracicie dzieki tej aluminiowej rurze xD (ale coż nie musicie mi wierzyć... każdy ma swoje zdanie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Bartg » 14 kwi 2009, 00:37

Mnie tez nie bedzie ;] Jak szukasz mocy to najpierw zajrzyj w katalizator i pre-kata, jak nie byly wymienane od nowosci to zakladajac nowe zyskasz wiecej mocy niz na dolocie ;]
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bł@żej » 14 kwi 2009, 00:53

Bartg napisał(a):zajrzyj w katalizator i pre-kata,


nastepne na liscie xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez hopek » 14 kwi 2009, 01:04

Ludzie, co wy piszecie wogóle :|
DonAntonio napisał(a):power rure... ktora jest robiona z jakiejs blachy
zachowujecie się jakby ten silnik miał startowac w mega zawodach <glupek2> można zrobić dolot z rur alu ale mozna tez odizolowac go od komory :]
i badziewie prawda ze zimne powietrze załapne a okolic zderzaka nagrzeje się tak szybko w tej rurze, że do cylindrów dopłynie gorace :P bez przesady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Bł@żej » 14 kwi 2009, 07:40

hopek napisał(a):i badziewie prawda ze zimne powietrze załapne a okolic zderzaka nagrzeje się tak szybko w tej rurze, że do cylindrów dopłynie gorace


wcale nie jak to napisałeś badziewie prawda... tylko prawde!!! i nagrzeje sie nagrzeje... ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez waldez » 14 kwi 2009, 07:52

Wydaje mi się, że od rury powietrze może się nagrzać, ale tylko na postoju. Przecież podczas jazdy jest ciągły przepływ powietrza i wątpię żeby nagrzało się w ciągu kilku sekund. Jeśli sie mylę to mnie poprawcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez Bł@żej » 14 kwi 2009, 08:07

waldez napisał(a):ale tylko na postoju.

czyli start masz slabszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez hopek » 14 kwi 2009, 15:56

DonAntonio napisał(a):i nagrzeje sie nagrzeje

tak jak napisał waldez...na postoju a w trakcie jazdy kiedy powietrze ciągle napływa zimne to nie nagrzeje się prawie wogóle :] i chociazby były spadki mocy to nawet tego nie odczujesz bo to ułamki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez JaySon » 15 kwi 2009, 22:12

lukasssss1 napisał(a):ja zrobiłem tak samo jak mariusz_sti tyle ze czujnik dałem za przepływomierzem czy coś to zmienia??


Moim zdaniem nie sądze by coś zmieniało ... ciśnienie powietrza ? (wynikające ze zwężenia dolotu) albo skład powietrza ? (też odpada to tylko czujnik) takie jest moje zdanie. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez Gandziej » 15 kwi 2009, 22:53

Czy ktoś na forum w ogóle założył sobie airboxa? Czy przy airboxie można zostawić tłumik szmerów ssania? Ustalmy – mnie zależy, żeby mieć poprawnie zamontowany stożek. Nie chcę otrzymywać dodatkowych koni, tylko fajny, rasowy dźwięk, ale bez straty parametrów silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez JaySon » 15 kwi 2009, 22:58

Gandziej napisał(a):Czy ktoś na forum w ogóle założył sobie airboxa? Czy przy airboxie można zostawić tłumik szmerów ssania? Ustalmy – mnie zależy, żeby mieć poprawnie zamontowany stożek. Nie chcę otrzymywać dodatkowych koni, tylko fajny, rasowy dźwięk, ale bez straty parametrów silnika.


Z tego co mi się wydaje (może nie :–)) to "rasowy" dźwięk otrzymasz wymontowująć tłumik szmerów, może się mylę ale pokombinuj ... wyciągnij odpal ... przysłuchaj :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Postprzez Gandziej » 15 kwi 2009, 23:51

Ale wtedy chyba będzie ciepłe powietrze zasysane? W końcu ono oryginalnie zasysane jest gdzieś z okolic nadkola, tak? to po wyjęciu tego trzeba by coś dorobić.
No a w końcu jak powiesz komuś, że masz stożek w aucie, to i tak mega szpan, mimo że ludzie nie wiedzą co to jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Bartg » 16 kwi 2009, 02:15

Byly robione airboxy do z5 tutaj na forum, poprzegladaj temat uzytkownika Hickx http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ota#612026 .
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323