Syczący dzwięk podczas otwierania kurka od wlewu...
dziwnie hmm raczej nie dziwnie:P jak syczy to znaczy ze odpowietrzanie baku nie działa dopse a to nic dobrego bo wtedy ciezej jest pompie paliwa juz sie naczytałem gdzies tu ze własnie łatwiej jest pompie jak syczy tylko niby jak?? skoro wytwarza sie podcisnienie hmm??
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
mysle kolego ze to normalne. ja mam to samo od samego poczatku tzn. od czterech miesiecy. ja mam inny problem. brak mocy. delikatna gorka i jest problem gaz na maksa a predkosc stoi w miejscu. pozatym od strony rozrzadu slychac jakby jakies lozysko szumilo, wymienilem caly rozrzad i jest to samo. moze wiesz cos na ten temat, pozdrawiam.
-
sawik
No i pytanie jak w temacie,gdy odkrecam korek od wlewu paliwa np taka sytuacja ,dzis zrobilem około 50km (załużmy) jade na stacje odkręcam korek od paliwa i nagle słysze sssss...tak jakby jakiś gaz uciekł,całe syczenie trwa okolo 3 sekund,niewiem czego to przyczyna i niewiem czy to jest normalne,wie ktoś może?? z góry dzięki
- Od: 26 paź 2008, 21:38
- Posty: 17
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: 1.Mazda 323f BG 1.6 16V-sprzedane:)
2.Mitusishi Carisma 1.8 16V GDI-obecnie:)
diesel8230 napisał(a):odkręcam korek od paliwa i nagle słysze sssss
i tak ma być

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
hehee ok dzieki prosto i na temat:)
- Od: 26 paź 2008, 21:38
- Posty: 17
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: 1.Mazda 323f BG 1.6 16V-sprzedane:)
2.Mitusishi Carisma 1.8 16V GDI-obecnie:)
diesel8230 napisał(a):i nagle słysze sssss...tak jakby jakiś gaz uciekł
Nie wypuszczaj gazu bo to jest naturalne "nitro"
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
to znaczy jak ,bo tankowałem i weszło mi 44 l a niby powinno wiecej
w paliwie prawdopodobnie znajdują się jakieś substancje lotne(chyba każdy z nas czuje zapach benzyny i to najlepszy dowód) które przy szczelnym zamknięciu baku gromadzą się pod ciśnieniem (niewiele wyższym niż atmosferyczne), to właśnie daje ten efekt przy odkręcaniu baku.
to moje pierwsze auto ale jak zmienie to Ci powiem, dodam jeszcze że jak przebijesz oponę to też usłyszysz takie pssss tylko będzie trwało dłużejCzy to pssst jest tylko w mazdach czy spotkaliscie sie z tym w innych samochodah ?
- Od: 19 wrz 2008, 01:38
- Posty: 12
- Skąd: Łódź
- Auto: Obecnie MPK
nie z pustym nie ale niby powinna byc rezerwa 7-8 l a u mnie wyszło 11 l
Chyba wszyscy dobrze pamiętają z Fizyki, że nie benzyna się pali, ale jej opary.
Ten psssst to nic innego jak opary benzyny.
Dlatego nie zaleca się palenia papierosa podczas tankowania
w nowszych autach jest system zabezpieczający przed takim psssst.
Ten psssst to nic innego jak opary benzyny.
Dlatego nie zaleca się palenia papierosa podczas tankowania
w nowszych autach jest system zabezpieczający przed takim psssst.
- Od: 13 cze 2008, 11:51
- Posty: 22
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 323 F (BA) 1,5 16V 1998r
w nowszych autach jest system zabezpieczający przed takim psssst.
miałem polo 2f z 93 roku i tak nie było (konstrukcja auta wywodziła sie z roku 86 a więc mit o nowoczesnych zabezpieczeniach przed psst zostal obalony):/
może to nie jest usterka ale tankując benzynę jak otworzę korek wlewu to ludzie sie dziwwnie patrzą jakby nigy mazdą nie jezdzili:/
Mi to wygląda na brak odpowietrzenia zbiornika paliwa (można by było zrobić małą dziurkę w przewodzie paliwowym na samej górze) no ale jak jest dobrze to niema sensu kombinowac
wniosek jest jeden
TEN TYP TAK MA
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Tego pssst nie powinno być, bo od tego jest odpowietrzenie zbiornika. Gdzieś na forum było, że w BA znajduje się przy zawieszeniu i może się zapychać – przez to opary nie mają gdzie się ulatniać i TAK NIE MA BYĆ (chociaż ja to zostawiłem). Rozwiązaniem jest oczyszczenie odpowietrzenia albo nawiercenie korka malutkim wiertełkiem. Ja osobiście z tym jeżdżę i, załóżmy, co 50km odkręcam korek. Co grozi wytworzenie się podciśnienia? Ano w końcu tak zassa zbiornik, który w końcu pęknie.
A co do tego to ja też nie wiem o co cho. Problem z wlewaniem paliwa i odskakującym pistoletem jest masakra irytujące.
marcin255 napisał(a):nie z pustym nie ale niby powinna byc rezerwa 7-8 l a u mnie wyszło 11 l
A co do tego to ja też nie wiem o co cho. Problem z wlewaniem paliwa i odskakującym pistoletem jest masakra irytujące.
- Od: 17 gru 2008, 22:43
- Posty: 120
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r
A z tego co mi wiadomo to tak ma być, bo gdy tego nie ma oznacza to, że masz nieszczelny układ/zbiornik paliwa.
W mojej Hondzie też jest
luki88 napisał(a):Czy to pssst jest tylko w mazdach czy spotkaliscie sie z tym w innych samochodah ?
W mojej Hondzie też jest
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
michi napisał(a):A z tego co mi wiadomo to tak ma być, bo gdy tego nie ma oznacza to, że masz nieszczelny układ/zbiornik paliwa.
Odpowietrzenie uznajesz za nieszczelność?
Wyobraź sobie picie z plastikowej butlki. Jakbyś zakrył cały otwór i wciągał wodę, to butelka by się deformowała. To samo dzieje się w kwestii paliwa.
- Od: 17 gru 2008, 22:43
- Posty: 120
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości