Ciężko zapala – dlaczego? JUŻ WIEM! :) znowu NIE wiem :(

Postprzez Jaksa » 26 lut 2009, 12:14

wojowniczek napisał(a):To co sprawdził:
– świece – są OK,
– kable WN – są OK,
– zawór zwrotny – jest OK,
– "odpowietrzanie baku" – sprawne,
– zapowietrzanie układu paliwowego – nie ma takiej opcji,
– wtryski – są OK,
– rozrząd – jest OK,
– błędy kompa – nie występują.
W/w opis dotyczy jakiego auta ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kierownik » 26 lut 2009, 12:17

chyba DiTD....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wojowniczek » 26 lut 2009, 12:18

Jaksa GW '99 DiTD 101KM RF2A
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Jaksa » 26 lut 2009, 13:27

Misiu, od kiedy diesel ma przewody WN ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wojowniczek » 26 lut 2009, 13:39

xANDy już pisał :)
hehe, nie będę ściemniał, że "znam się" :|
zwrotu WN użył "styczniowy mechanik" – dostałem to na kartce (nie wiem tylko wg jakiej kolejności sprawdzał).
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Piotr_323F » 26 lut 2009, 19:33

a próbowałeś podpompować paliwo ręczną pomką na filtrze, przed porannym rozruchem ?
Może masz jakąś nieszczelność na wejściu do pompy i zapowietrza się przewód łączący filtr z pompą – i dlatego gaśnie zanim nie zaciągnie paliwa do pompy. Widze że mechanik pisał że nie ma możliwości zapowietrzenia się układu – ale z czystej przekory nie wierze w takie zapewnienia :).
Początkujący
 
Od: 29 paź 2004, 12:42
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 1998

Postprzez wojowniczek » 26 lut 2009, 20:07

pompowałem – nie ma różnicy :(
jak podgrzeję świece 2-3 razy – noooo jakby było lepiej (autosugestia?), ale i tak gaśnie...
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez wojowniczek » 16 mar 2009, 20:19

gwoli relacji z moich przypadków: do rzeszowa nie dojechałem – zimno było, silnik nie chciał zaskoczyć. ostatnio cieplej: wózek pojechał do warsztatu we wrocku na nasypowej (serwis diesli). dałem pełny opis, nawet film chciałem zostawić (z nagraniem jak się go odpala), ale usłyszałem, że nie trzeba: wystarczy sam zapis w karci napraw "problemy z odpalaniem".
wg kodów: P0380 – uszkodzony przekaźnik świec żarowych. teraz mam nowy (używany za 100 pln) przekaźnik, kod "nie mruga". odpala? taaaak: tak jak przed usterką z "mrugającym" kodem.
ale silnik chodzi jakoś inaczej –> trzesie się na wolnych obrotach i przy ~1000 przestaje (tak nie było zanim oddawałem auto).
zastanawiam się: ostatnio na allegro znalazłem "mój" silnik z całym osprzętem za 3500 (za 3000 do wzięcia) – hehehe.
dam znać.
w sobotę jadę albo do mabi albo do hoffmana – może głosowanie? kto gdzie by oddał? :)

ps: warsztatu na nasypowej nie polecam – chyba że do "hamulców, amortyzatorów i wyważania kół".
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Autko » 16 mar 2009, 23:42

a moze zanim do Mabi to zobaczylbys serwis Bochenskich we W-wiu? Na stronie sie chwala, ze pompy DENSO naprawiaja ;) Z tego co wiem sa tansi od Mabi ]:–>
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez magdek » 17 mar 2009, 21:38

Ja robiłem pompę u hoffmana w Rzeszowie jakieś 2 latka temu zrobiłem około 30 tyś. i jak na razie autko hula perfekt.
magdek
 

Postprzez wojowniczek » 6 kwi 2009, 10:44

3 IV 2009 – nowe narodziny mojego gw, w pewnych kręgach znanego jako "byczy chwost"... ;)

przyczyną wszystkich problemów (poza kodem 0380) był/była:
A klątwa sąsiada, który był zwyczajnie zazdrosny o mazdę?
B tasiemiec w przewodzie paliwowym pochłaniający część ropy?
C pompa wtryskowa?
odpowiedź prawidłowa: C! kto wygrał? Jaksa!!! (ukłony, szacunek i deklaracja, że auto będzie robione zawsze u Ciebie) :)

obecnie auto się dobrze zbiera, zero problemów z odpalaniem, chodzi ciszej, jest bardziej "zrywne", przy zmianie biegów nie ma już efektu jakby "lekkiego przymulenia" – ogólnie: radość z jazdy.
do 150 km doszedł bez najmniejszego problemu, więcej nie chciałem "cisnąć", dlaczego? bo: byłem na zimowych oponach, bo: przed sobą miałem znak "ostry zakręt w lewo", bo: mi więcej nie potrzeba :)
ale czuć było, że gdybym nie zdjął nogi z gazu to szedłby dalej, dalej i dalej... :)

co mogę poradzić? diagnozę u Jaksy.
mnie ta wyprawa kosztowała dzień urlopu, dwie nieprzespane noce (1: jazda i 2: spotkałem przyjaciół z Wawy). efekt? jak powyżej. chłopak, który robił auto był przeze mnie zasypywany pytaniami: a co to? ze stoickim spokojem wszystko mi opowiadał.

w razie pytań: zapraszam (tu w wątku, na pw i tel).
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez kierownik » 6 kwi 2009, 10:49

wojowniczek a coś więcej? co było z pompą? w Mabi skończyła?

podpis sobie już możesz zmienić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wojowniczek » 6 kwi 2009, 10:58

kierownik napisał(a):co było z pompą?

kupiłem pompę z gwarancją po pełnej regeneracji i oddałem swoją. co w niej było walnięte? nie wiem.

podpis już zmieniłem :P
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Paweł Mo » 6 kwi 2009, 12:13

Swoją drogą ile kosztowała taka pompa po regeneracji??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez wojowniczek » 6 kwi 2009, 12:34

Paweł M.
i tu z żalem, ale nie powiem. nie mogę – "zobowiązałem się do milczenia..." :(
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez MarekW » 6 kwi 2009, 13:44

skoro nei mozesz poweidzec co bylo zle, bo sie zobowiazales do milczenia to chociaz powiedz co bylo dobre. Bo jak sadze to mozesz powiedziec.
Szczelnosc pompy?
Zawor SPV?
Zawor TCV?
Filtry?
Zawor przelewowy?

Prosze wypisz wszystko co wiesz ze bylo dobre ..i tym sposobem nie zlamiesz slowa :–)

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez wojowniczek » 6 kwi 2009, 15:31

MarekW napisał(a):skoro nei mozesz poweidzec co bylo zle, bo sie zobowiazales do milczenia
to nie tak: napisałem, że nie powiem ile zapłaciłem za zregenerowaną pompę, a nie: "nie powiem co było dobre/złe"
ja problem z odpalaniem miałem od "zawsze" – ale w grudniu nasiliło się to tak bardzo, że trzeba było "naprawić usterkę". całe drążenie tematu (od grudnia to 4 mce!) trochę mnie zmęczyło – miałem już nawet zalążek myśli: "sprzedam GW z uszkodzoną pompą...".
dlatego gdy "znalazłem" pompę po regeneracji z 6 miesięczną gwarancją (ze starych części był tylko korpus) to po prostu ją kupiłem – nie interesowało mnie co było nie-tak z moją pompą.
optycznie moja pompa nie była mokra/wilgotna – nie było wycieków paliwa. tcv nie ciekł. zworki na tcv i spv były czyste. filtry i zawór: nie wiem...
auto z moim przebiegiem (~230 tys) i tak potrzebowało "nowej" pompy – no i ją ma. co było ze starą: przyznam, że nie wiem. mogę jedynie zakładać, że "kończyła się kopułka".
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Paweł Mo » 7 kwi 2009, 08:44

Nie ma co drążyć tematu, najważniejsze, że jesteś zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez wojowniczek » 7 kwi 2009, 09:27

Paweł M. <faja>
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Janusz626 » 7 kwi 2009, 12:04

wojowniczek napisał(a):uszkodzony przekaźnik świec żarowych

mozesz powiedziec ktory to jest i gdzie sie znajduje??

EDIT: czy to sa te przekazniki z prawej strony chlodnicy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6