brak kontroli rezerwy paliwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Ken » 31 mar 2009, 07:09

Witam
Już dwa razy zabrakło mi paliwa. Kontrolka rezerwy się nie zapala wskaźnik nie schodzi do zera a komputer pokazuje jeszcze zasięg. Więc jak to jest z ta rezerwą? Zapala się ona od pływaka w baku czy na podstawie obliczeń komputera? Jeżeli chodzi o komputer to jakiś rok temu sprawdzałem poprawność jego wskazań i wszystko było ok. (odchyłka jakieś 0,2 litra/100km), Nie dokonywałem żadnych zmian w nastawach – mam tu na myśli ukryte opcje komputera parametr chyba 50 d15. Test kontrolki rezerwy robiłem i jest ok.
Coś mogło się samo przestawić? Pływak się rozkalibrował?
Ostatnio edytowano 22 sty 2012, 02:44 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2007, 21:33
Posty: 11
Auto: M6 2.0 GY 02r

Postprzez jasne » 31 mar 2009, 10:20

Kiedyś widziałem przypadek gdzie gość najechał na jakiś wielki kamień i wgiął lekko zbiornik paliwa. Wskazania na desce rozdzielczej były podobnie przekłamane. Wskazywał że zostało gdzieś 7 litrów ale w rzeczywistości trzeba było tankować. Jednakże mowa tutaj o VW Polo (bez komputera pokładowego). Jak nie wizyta w ASO lub wyspecjalizowanym warsztacie to pozostało tobie dobrze przeliczać ilość zatankowanego paliwa na spalanie, samemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 17:31
Posty: 33
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez Ken » 31 mar 2009, 13:35

Przy okazji jeszcze jedno pytanie z tej samej beczki a raczej baku. Czy wam zasysa się korek od wlewu paliwa? Bo u mnie się zasysa, to chyba nie jest normalne? Może podciśnienie w baku mej Magdaleny wpływa na kantowanie wskazań?
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2007, 21:33
Posty: 11
Auto: M6 2.0 GY 02r

Postprzez jasne » 31 mar 2009, 15:24

A jak odkręcasz korek to słyszysz uciekające powietrze ? Jeśli tak to nie dokręcaj go do końca na maksa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 17:31
Posty: 33
Auto: Mazda 3 1.6

Postprzez Yapa » 31 mar 2009, 16:36

Ken napisał(a):Bo u mnie się zasysa, to chyba nie jest normalne?

u mnie się korek nie zasysa. trzeba może obejrzeć ten zbiornik, kontrolka rezerwy raczej nie jest powiązana z komputerem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez savage » 20 kwi 2009, 11:33

Ken napisał(a):Witam
Już dwa razy zabrakło mi paliwa. Kontrolka rezerwy się nie zapala wskaźnik nie schodzi do zera a komputer pokazuje jeszcze zasięg. Więc jak to jest z ta rezerwą? Zapala się ona od pływaka w baku czy na podstawie obliczeń komputera? Jeżeli chodzi o komputer to jakiś rok temu sprawdzałem poprawność jego wskazań i wszystko było ok. (odchyłka jakieś 0,2 litra/100km), Nie dokonywałem żadnych zmian w nastawach – mam tu na myśli ukryte opcje komputera parametr chyba 50 d15. Test kontrolki rezerwy robiłem i jest ok.
Coś mogło się samo przestawić? Pływak się rozkalibrował?

Kolego mam podobnie ! I raczej juz nie ryzykuje z ta kontrolką – jezdze do 250 mil (bo to amerykanin) i na stacje ! W ASO sprawdzali i z plywakiem wszystko ok, natomiast gdzies ktos mi mówil, ze wersje USA maja sygnalizator dzwiekowy, zamiast kontrolki. Nie wiem, nie znam sie, wole nie probowac :/
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 00:00
Posty: 29
Skąd: kraków / warszawa
Auto: mazda 3 2.0 BK USA

Postprzez kocio » 20 kwi 2009, 13:14

Ken napisał(a):Już dwa razy zabrakło mi paliwa

Ken masz benzynę? Czy po wlaniu paliwa samochód startuje bez problemu czy coś trzeba robić, odpowietrzać lub tp?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez hanzhans » 20 kwi 2009, 20:05

ja mam wersję amerykańśka i kontrolka od rezerwy zapala się normalnie jak w większości aut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 20:16
Posty: 31
Auto: Mazda6 2.3 2003

Postprzez savage » 20 kwi 2009, 21:24

hanzhans napisał(a):ja mam wersję amerykańśka i kontrolka od rezerwy zapala się normalnie jak w większości aut

No ale w "trójce" moze jest inaczej :/ A po ilu milach zapala Ci sie ta kontrolka ?
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 00:00
Posty: 29
Skąd: kraków / warszawa
Auto: mazda 3 2.0 BK USA

Postprzez Karwoś » 20 kwi 2009, 21:39

Ja mam 2.3 z USA 2004 – kontrolka rezerwy zapala się jak zostaje ok 9litrów w baku – bak do pełna to ok 63litry. Mało tego jak pojeżdze na kontrolce z 2-3 litry to dodatkowo zapala sie kontrolka CHECK ENGINE (przypomnę że jest to jak najbardziej parwidłowe – tak mówi moja instrukcja obsługi – orginalna) – po zatankowaniu od razu gaśnie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez 0426slawek » 22 kwi 2009, 00:43

witam ma mazde 6 1.8 ts 2003 anglik
i nie wiem czy jest ta kontrolka czy nie
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 21:57
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 1.8 ts 2003

Postprzez Karol » 28 kwi 2009, 15:44

0426slawek zalej do pelna i komp ci sie zresetuje wtedy bedzie rezerwa ja mialem tak samo :)
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez radekbialy » 3 maja 2009, 21:27

mialem tak w omedze gdzies byl zapchany odpowietrznik i robiła sie taka próżnia ze bak sie sam wgniatał i tez nie mogłem dojeżdzic do rezerwy
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6