Przejście z mineralnego na pół syntetyk?

Postprzez KP » 25 mar 2009, 23:24

Zastanawiam się nad zmianą oleju z mineralnego na pół syntetyczny? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez Inte » 26 mar 2009, 00:00

Brat cukierka :)
tylko on od 3 dni spawa wydech i pewnie nie ma czasu :P
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Cukierek » 26 mar 2009, 00:06

Ja zmieniałem w eFce BG z minerała na półsyntetyk i nic się nie działo niepokojącego z silnikiem. Na minerale zdarzało się puszczenie dymka przy odpaleniu zarówno w mojej eFce jak i w BG brata, po wlaniu płukanki, spuszczeniu starego oleju i wlaniu nowego półsyntetyka wszystko było jak najbardziej ok.
Krzysiek nie miałem nawet czasu zapytać się młodego co i jak.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez KP » 26 mar 2009, 00:10

Cukierek napisał(a):Ja zmieniałem w eFce BG z minerała na półsyntetyk i nic się nie działo niepokojącego z silnikiem. Na minerale zdarzało się puszczenie dymka przy odpaleniu zarówno w mojej eFce jak i w BG brata, po wlaniu płukanki, spuszczeniu starego oleju i wlaniu nowego półsyntetyka wszystko było jak najbardziej ok.
Krzysiek nie miałem nawet czasu zapytać się młodego co i jak.



...juz mi odpisał i jestem przerażony:( koszty, koszty , koszty.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7174
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez PGO » 26 mar 2009, 02:16

Ja także zmieniłem olej z mineralnego na półsyntetyk. Podczas zmiany zrobiłem płukankę. Po ok 3000km od zmiany mogę stwierdzić że auto bierze ok 3l oleju na 10000km przy przebiegu mw 220000km (myślę że to całkiem niezły wynik). Ile brało wcześniej nie wiem, gdyż olej zmieniłem po zakupie. Jedyne co, to fakt że tuż po zmianie trochę zaczęły hałasować popychacze hydrauliczne ale z biegiem czasu w miarę ucichły i teraz je ledwo co słychać. W sobotę będę znów zmieniał olej także mogę zdać w najbliższym czasie relację jak silniczek zachowuje się po kolejnej zmianie.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 14:21
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1,8 16V DOHC

Postprzez aurum » 26 mar 2009, 03:29

Szczerze mówiąc zmiana oleju nie jest zalecana. Głównym wyznacznikiem doboru oleju jest zalecenie producenta, zwłaszcza w autach nowszego typu.
Zmiana oleju z mineralengo na półsyntetyk moze powodowac rozszczelnienie sie silnika. Olej półsyntetyczny jest rzadszy przez co wymywa nieco uszczelniajacy osad i moze powodowac wejscie w reakcje z gumowymi uszczelkami. Jezeli silnik jest suchy i nie bierze oleju mozna taka zmiane przeprowadzic ale szczerze mówiac radziłbym pozostac przy tym co było zwłaszcza gdy auto ma juz sporo kilometów na stanie.
MAZ:DA !
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 03:14
Posty: 18
Skąd: Bełchatów
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'

Postprzez marcin5644 » 26 mar 2009, 08:31

A ja zmieniłem olej z 10W40 Mobil1 na 15W40 Lotos Gas w sumie wielkiej różnicy nie mam tyle że silnik głośniej trochę pracuje i nic po za tym wszystko w normie i ja też na powaznie myślę o powrocie na 10W40.
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)

III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 20:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez NoMaD » 26 mar 2009, 14:13

w Listopadzie zakupiłem Mazde 323F BG 1.8 SOHC prawdopodobnie była zalana olejem mineralnym, bo takie butelki jeździły w bagażniku. Zaraz po zakupie wymieniłem olej na Castrola Magnatec 10w40. Przejechałem nią już 5.000 km i dolałem 0.8 litra od wymiany:) z tym że ja mam wyciek na uszczelce pod pokrywa zaworów, wiec gdyby nie to, to mniej bym dolewał zapewne :) Mam nadzieje że nic złego dziać się nie będzie z silnikiem przez kolejne km...:) A mam jeszcze takie pytanie : Co by było gdybym przy najbliższej wymianie znów przeszedł na mineralny :> Pytam tak z czystej ciekawości ;]
NoMaD
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 09:19
Posty: 192
Skąd: Szwedy/Domostawa/Nisko
Auto: 323F BG 1.6 --->323F BG 1.8---> 323F BA 1.5 ---> chwilowo toyota yaris I

Postprzez aurum » 26 mar 2009, 14:32

Duzo by sie raczej nie stało ale skoro juz zapewniłes silnikowi wiekszy komfort pracy a oleju az tak duzo nie ubywa to doszczelnij pokrywe bo to znikomy koszt i jezdz na 10W40, magnatec to bardzo dobry olej.
MAZ:DA !
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 03:14
Posty: 18
Skąd: Bełchatów
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'

Postprzez Lukano » 26 mar 2009, 14:35

aurum napisał(a):magnatec to bardzo dobry olej.

No z tym akurat nie wszyscy się zgodzą ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez aurum » 26 mar 2009, 14:44

Lukano napisał(a):No z tym akurat nie wszyscy się zgodzą ;)


A co polecasz?? Bo mnie fachowo doradzano castrola
MAZ:DA !
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 03:14
Posty: 18
Skąd: Bełchatów
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'

Postprzez bzzyczek » 26 mar 2009, 14:47

Ja polecam dział eksplatacja 80 str o olejach :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez moro » 26 mar 2009, 14:49

aurum napisał(a):
A co polecasz?? Bo mnie fachowo doradzano castrola


tak fachowo jak..
aurum napisał(a):Zmiana oleju z mineralengo na półsyntetyk moze powodowac rozszczelnienie sie silnika. Olej półsyntetyczny jest rzadszy przez co wymywa nieco uszczelniajacy osad i moze powodowac wejscie w reakcje z gumowymi uszczelkami.


ręce opadają!
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez KyRy » 26 mar 2009, 15:44

byłoo. Temat trafi do kosza.

KP zapoznaj się z regulaminem i zacznij korzystać z "szukajki".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez sepamx3 » 26 mar 2009, 21:07

zapieczesz pierścionki jak zmienisz na polówke
a tak wogle to słyszałem że mazda ma delikatne silniki i nie powinna być zalana mineralem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez aurum » 26 mar 2009, 23:33

moro napisał(a):ręce opadają!

konkrety poprosze
MAZ:DA !
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 03:14
Posty: 18
Skąd: Bełchatów
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'

Postprzez Gandziej » 27 mar 2009, 00:12

sepamx3 napisał(a):zapieczesz pierścionki jak zmienisz na polówke
a tak wogle to słyszałem że mazda ma delikatne silniki i nie powinna być zalana mineralem

To co? Jedynym wyjściem jest syntetyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Inte » 27 mar 2009, 00:18

ojj teraz to już się czepiacie.
jeśli ktoś nie jest w stanie pojąć, ze zmiana oleju na rzadszy nie zrobi krzywdy silnikowi to już tak będzie. dla tych co myślą inaczej to tym lepiej dla nich. ;)
z resztą było juz tyle razy na forum...
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez aurum » 27 mar 2009, 08:35

MAZ:DA !
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 03:14
Posty: 18
Skąd: Bełchatów
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'

Postprzez majorkca » 27 mar 2009, 09:05

jako ze bylo wiele razy ale napisze przyklad z zycia kumpel mial crx-a ktory dlogi czas jezdzil na mineralu zmienil na polsyntetyk to zaczlo mu cieknac z kazdej mozliwej uszczelki i po przejechaniu 700 kilometrow mial sucho w silniku ....
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323