Wyciek płynu hamulcowego – 626 GE
626 V6 2.5l 1993r wersja americ. Prosze o rade, bo specjalista nie jestem ale troche kumam czacze. Zapalila sie czerwona kontrolka hamulca. Po dolaniu dot4 oczywiscie gasnie i znowu jezdze. Ale dlaczego ubywa? Mam "niskie" klocki przod – czy to jest przyczyna? Czy mam gdzies wyciek? Przeczytalem ktoras wypowiedz i podobno jest pod akumulatorem przewod "miekki", ktory jest slabym ogniwem ukladu hamulcowego.
Od czego zaczac?
pozdrawiam greg
Od czego zaczac?
pozdrawiam greg
Ostatnio edytowano 7 mar 2009, 22:36 przez czogori, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 lut 2009, 08:49
- Posty: 11
- Skąd: oslo
Tak.czogori napisał(a):Mam "niskie" klocki przod – czy to jest przyczyna?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Ja akurat tak miałem jak się klocki przednie kończyły i jak dla mnie to logiczne.Hazu napisał(a):Nie
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):Hazu napisał:
Nie
Ja akurat tak miałem jak się klocki przednie kończyły i jak dla mnie to logiczne
w sumie tak ale ciekawe czy płynu trzeba było dolać jednorazowo czy dalej też ubywa.
Racja. U mnie pomogło jednorazowe dolanie i spokój na jakiś czas, aż klocki znów nie siadły. Tyle, że taka sama sytuacja będzie miała miejsce w przypadku wycieku.Hazu napisał(a):w sumie tak ale ciekawe czy płynu trzeba było dolać jednorazowo czy dalej też ubywa.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
czogori, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem (link podaję poniżej).
Regulamin
Temat możesz zmienić używając opcji
znajdującej się w prawym górnym rogu Twojego pierwszego posta. W tym momencie temat kwalifikuje się do kosza, popraw go jak najszybciej.
Regulamin
Temat możesz zmienić używając opcji

Pozdrawiam,
Darek
Darek
czesc,
Jesli Hugo tak mial to pewnie jest ta przyczyna. Po dolaniu dot4 nie zmienilem klockow, dlatego plynu znowu ubylo. Klocki juz zamowilem i zmienie jak najszybciej.
Z kupnem klockow tez nie bylo latwo – kupowalem dwa razy i podczas wymiany okazywalo sie ze nie pasuja. Dokonalem foto i pomiaru i takie zamowilem na allegro.
Po wymianie bede wiedzial, ALE z jakiego miejsca wycieka plyn przy niskim klocku?
pozdrawiam
Jesli Hugo tak mial to pewnie jest ta przyczyna. Po dolaniu dot4 nie zmienilem klockow, dlatego plynu znowu ubylo. Klocki juz zamowilem i zmienie jak najszybciej.
Z kupnem klockow tez nie bylo latwo – kupowalem dwa razy i podczas wymiany okazywalo sie ze nie pasuja. Dokonalem foto i pomiaru i takie zamowilem na allegro.
Po wymianie bede wiedzial, ALE z jakiego miejsca wycieka plyn przy niskim klocku?
pozdrawiam
626 V6 2.5l Cronos93'
- Od: 12 lut 2009, 08:49
- Posty: 11
- Skąd: oslo
Pewnie nie chodzi o wyciek tylko o ciśnienie na tłoczek.
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
- Od: 31 sty 2006, 15:27
- Posty: 65
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5
czogori napisał(a):Po dolaniu dot4 nie zmienilem klockow, dlatego plynu znowu ubylo.
...powyzej napisalem ze po dolaniu ubylo.
Teraz mam dolany na MAx, gdy pojezdze okolo 1000km znowu zapali sie kontrolka hamulca.
1. Ciekawi mnie jakiego miejsca wycieka plyn przy niskim klocku ?.
2. Co z tym "miekkim" polaczeniem pod akumulatorem /slabe ogniwo ukladu/
Pozdrawiam
626 V6 2.5l Cronos93'
- Od: 12 lut 2009, 08:49
- Posty: 11
- Skąd: oslo
z żadnego. Spada poziom płynu, bo w wyniku zużycia klocków i wysunięcia się tłoczków hamulcowych zwiększa się pojemność układu hamulcowego. Jak Ty sobie wyobrażasz to, że zużycie klocków powoduje wyciek płynuczogori napisał(a): jakiego miejsca wycieka plyn przy niskim klocku?

Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
nie,
wyobrazam sobie, ze po wymianie klockow na nowe okaze sie ze plyn uzupeniony na max po miesiacu znowu bedzie na min. i bede szukal przyczyny ubytku gdzies w systemie, np przy kole badz na polaczeniu "miekkim".
W takim razie wpierw wymienie klocki i zobacze co dalej.
Pozdrawiam!
wyobrazam sobie, ze po wymianie klockow na nowe okaze sie ze plyn uzupeniony na max po miesiacu znowu bedzie na min. i bede szukal przyczyny ubytku gdzies w systemie, np przy kole badz na polaczeniu "miekkim".
W takim razie wpierw wymienie klocki i zobacze co dalej.
Pozdrawiam!
626 V6 2.5l Cronos93'
- Od: 12 lut 2009, 08:49
- Posty: 11
- Skąd: oslo
Hugo napisał(a):Spada poziom płynu, bo w wyniku zużycia klocków i wysunięcia się tłoczków hamulcowych zwiększa się pojemność układu hamulcowego.
tak, ale klocki Ci się dosyć wolno zużywają... po 10kkm zużyjesz ile? 1mm? ja przy zmianie klocków przednich i tylnych nie musiałem dolewać wcześniej płynu...
Tak, ale jednak pływak jest czuły w niektórych autach.kierownik napisał(a):tak, ale klocki Ci się dosyć wolno zużywają... po 10kkm zużyjesz ile? 1mm? ja przy zmianie klocków przednich i tylnych nie musiałem dolewać wcześniej płynu...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
kierownik napisał(a): ale klocki Ci się dosyć wolno zużywają... po 10kkm zużyjesz ile? 1mm?
kierownik dobrze gada, chyba że miałeś "papierowe" klocki, niestety niektóre firmy robily badziew który się zużywał w ciągu kilku kkm.
czogori napisał(a):podobno jest pod akumulatorem przewod "miekki", ktory jest slabym ogniwem ukladu hamulcowego.
nie układu hamulcowego tylko sprzęgła, które jak wiesz jest hydrauliczne. otóż pod akumulatorem jest miękki odcinek przewodu hydraulicznego prowadzący do wysprzęgnika. jest to faktycznie słaby punkt całego układu. obejżyj go dokładnie czy nie jest mokry, wytrzyj do sucha, pojeździj 2 dni o znowu obejżyj, jak będzie mokry to wymiana i po problemie na 90%
Hugo napisał(a):Tak, ale jednak pływak jest czuły w niektórych autach.
no u mnie aż do przesady, jak osstro hamuję to mi się kontrolka zapala, mimo że płynu mam na max, ten typ tak ma

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Hugo napisał(a):Tak, ale jednak pływak jest czuły w niektórych autach.
miałem GE, teraz mam GW... jak Ci się zużyją klocki do połowy, to nie ubędzie Ci płynu poniżej min
Po wymianie klocków poziom bez zmian.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam,
mam to samo dolewam p,łyn który gdzies ucieka i nie moge znaleś gdzie.
na mokrym podwoziu nie widac sladów po wycieku.
Może są w mazdach miejsca gdzie szczególnie trzeba sprawdzic?
mam to samo dolewam p,łyn który gdzies ucieka i nie moge znaleś gdzie.
na mokrym podwoziu nie widac sladów po wycieku.
Może są w mazdach miejsca gdzie szczególnie trzeba sprawdzic?
turbo-bocian
- Od: 20 mar 2009, 22:17
- Posty: 13
- Skąd: małe
- Auto: Mazda 626 COMPREX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6