Wyciek płynu hamulcowego – 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czogori » 6 mar 2009, 21:48

626 V6 2.5l 1993r wersja americ. Prosze o rade, bo specjalista nie jestem ale troche kumam czacze. Zapalila sie czerwona kontrolka hamulca. Po dolaniu dot4 oczywiscie gasnie i znowu jezdze. Ale dlaczego ubywa? Mam "niskie" klocki przod – czy to jest przyczyna? Czy mam gdzies wyciek? Przeczytalem ktoras wypowiedz i podobno jest pod akumulatorem przewod "miekki", ktory jest slabym ogniwem ukladu hamulcowego.
Od czego zaczac?
pozdrawiam greg
Ostatnio edytowano 7 mar 2009, 22:36 przez czogori, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 08:49
Posty: 11
Skąd: oslo

Postprzez Hugo » 7 mar 2009, 02:27

czogori napisał(a):Mam "niskie" klocki przod – czy to jest przyczyna?
Tak.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 7 mar 2009, 12:36

Hugo napisał(a):czogori napisał:
Mam "niskie" klocki przod – czy to jest przyczyna?
Tak.

Nie

Zlokalizuj wyciek i go usuń.

Tak jeździć nie wolno .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hugo » 7 mar 2009, 13:02

Hazu napisał(a):Nie
Ja akurat tak miałem jak się klocki przednie kończyły i jak dla mnie to logiczne.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 7 mar 2009, 13:30

Hugo napisał(a):Hazu napisał:
Nie
Ja akurat tak miałem jak się klocki przednie kończyły i jak dla mnie to logiczne


w sumie tak ale ciekawe czy płynu trzeba było dolać jednorazowo czy dalej też ubywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hugo » 7 mar 2009, 15:14

Hazu napisał(a):w sumie tak ale ciekawe czy płynu trzeba było dolać jednorazowo czy dalej też ubywa.
Racja. U mnie pomogło jednorazowe dolanie i spokój na jakiś czas, aż klocki znów nie siadły. Tyle, że taka sama sytuacja będzie miała miejsce w przypadku wycieku.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez MazDarek » 7 mar 2009, 17:22

czogori, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem (link podaję poniżej).
Regulamin
Temat możesz zmienić używając opcji Obrazek znajdującej się w prawym górnym rogu Twojego pierwszego posta. W tym momencie temat kwalifikuje się do kosza, popraw go jak najszybciej.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez czogori » 7 mar 2009, 22:50

czesc,
Jesli Hugo tak mial to pewnie jest ta przyczyna. Po dolaniu dot4 nie zmienilem klockow, dlatego plynu znowu ubylo. Klocki juz zamowilem i zmienie jak najszybciej.
Z kupnem klockow tez nie bylo latwo – kupowalem dwa razy i podczas wymiany okazywalo sie ze nie pasuja. Dokonalem foto i pomiaru i takie zamowilem na allegro.
Po wymianie bede wiedzial, ALE z jakiego miejsca wycieka plyn przy niskim klocku?
pozdrawiam
626 V6 2.5l Cronos93'
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 08:49
Posty: 11
Skąd: oslo

Postprzez Malpiszon78 » 8 mar 2009, 09:37

Pewnie nie chodzi o wyciek tylko o ciśnienie na tłoczek.
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez czogori » 8 mar 2009, 11:29

czogori napisał(a):Po dolaniu dot4 nie zmienilem klockow, dlatego plynu znowu ubylo.

...powyzej napisalem ze po dolaniu ubylo.
Teraz mam dolany na MAx, gdy pojezdze okolo 1000km znowu zapali sie kontrolka hamulca.
1. Ciekawi mnie jakiego miejsca wycieka plyn przy niskim klocku ?.
2. Co z tym "miekkim" polaczeniem pod akumulatorem /slabe ogniwo ukladu/
Pozdrawiam
626 V6 2.5l Cronos93'
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 08:49
Posty: 11
Skąd: oslo

Postprzez Hugo » 8 mar 2009, 12:26

czogori napisał(a): jakiego miejsca wycieka plyn przy niskim klocku?
z żadnego. Spada poziom płynu, bo w wyniku zużycia klocków i wysunięcia się tłoczków hamulcowych zwiększa się pojemność układu hamulcowego. Jak Ty sobie wyobrażasz to, że zużycie klocków powoduje wyciek płynu <lol>
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez czogori » 8 mar 2009, 13:36

nie,
wyobrazam sobie, ze po wymianie klockow na nowe okaze sie ze plyn uzupeniony na max po miesiacu znowu bedzie na min. i bede szukal przyczyny ubytku gdzies w systemie, np przy kole badz na polaczeniu "miekkim".
W takim razie wpierw wymienie klocki i zobacze co dalej.
Pozdrawiam!
626 V6 2.5l Cronos93'
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 08:49
Posty: 11
Skąd: oslo

Postprzez czogori » 22 mar 2009, 16:35

Madzia dostala nowe klocki przod. Swiatelko hamulca przestalo sie palic. Pojezdze i zobacze czy plynu ubywa.
pozdrawiam
626 V6 2.5l Cronos93'
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 08:49
Posty: 11
Skąd: oslo

Postprzez kierownik » 23 mar 2009, 20:47

Hugo napisał(a):Spada poziom płynu, bo w wyniku zużycia klocków i wysunięcia się tłoczków hamulcowych zwiększa się pojemność układu hamulcowego.

tak, ale klocki Ci się dosyć wolno zużywają... po 10kkm zużyjesz ile? 1mm? ja przy zmianie klocków przednich i tylnych nie musiałem dolewać wcześniej płynu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Hugo » 23 mar 2009, 22:00

kierownik napisał(a):tak, ale klocki Ci się dosyć wolno zużywają... po 10kkm zużyjesz ile? 1mm? ja przy zmianie klocków przednich i tylnych nie musiałem dolewać wcześniej płynu...
Tak, ale jednak pływak jest czuły w niektórych autach.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bazyl wspaniały » 23 mar 2009, 22:04

kierownik napisał(a): ale klocki Ci się dosyć wolno zużywają... po 10kkm zużyjesz ile? 1mm?

kierownik dobrze gada, chyba że miałeś "papierowe" klocki, niestety niektóre firmy robily badziew który się zużywał w ciągu kilku kkm.

czogori napisał(a):podobno jest pod akumulatorem przewod "miekki", ktory jest slabym ogniwem ukladu hamulcowego.

nie układu hamulcowego tylko sprzęgła, które jak wiesz jest hydrauliczne. otóż pod akumulatorem jest miękki odcinek przewodu hydraulicznego prowadzący do wysprzęgnika. jest to faktycznie słaby punkt całego układu. obejżyj go dokładnie czy nie jest mokry, wytrzyj do sucha, pojeździj 2 dni o znowu obejżyj, jak będzie mokry to wymiana i po problemie na 90%
Hugo napisał(a):Tak, ale jednak pływak jest czuły w niektórych autach.

no u mnie aż do przesady, jak osstro hamuję to mi się kontrolka zapala, mimo że płynu mam na max, ten typ tak ma
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez kierownik » 23 mar 2009, 23:34

Hugo napisał(a):Tak, ale jednak pływak jest czuły w niektórych autach.

miałem GE, teraz mam GW... jak Ci się zużyją klocki do połowy, to nie ubędzie Ci płynu poniżej min ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Hazu » 23 mar 2009, 23:51

kierownik napisał(a):miałem GE, teraz mam GW... jak Ci się zużyją klocki do połowy, to nie ubędzie Ci płynu poniżej min

dokładnie.
A jak ubywa to znaczy że wycieka :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hugo » 24 mar 2009, 00:33

Po wymianie klocków poziom bez zmian.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez twardytwardy » 24 mar 2009, 22:07

Witam,
mam to samo dolewam p,łyn który gdzies ucieka i nie moge znaleś gdzie.
na mokrym podwoziu nie widac sladów po wycieku.
Może są w mazdach miejsca gdzie szczególnie trzeba sprawdzic?
turbo-bocian
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 22:17
Posty: 13
Skąd: małe
Auto: Mazda 626 COMPREX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6