Remont zawieszenia tył i przod
Strona 1 z 1
Witam. Ostatni strasznie tłucz mi sie zawieszenie, zwlaszcza tył. Po wstępnych oględzinach okazalo sie że większość gum jest w nie najlepszym stanie.
Więc mam zamiar wszystko kupić i wymienić. Tylko co mam kupić?? Wypatrzyłem w tylnym zawieszeniu następujące elementy: Simerbloki [waaaczego?] poprzecznych (4 szt), simerbloki [waaaczego?] wzdłużnych (4 szt.), dwie gumy na których trzyma sie ten poprzeczny drążek (nie wiem jak sie nazywa).
Przód: Simerbloki [waaaczego?] (4 szt.) końcówki drążków kierowniczych (2 szt.) łączniki (4 szt. tylko nie wiem czy one mają jakieś gumy, bo nie dopatrzylem.
Moja prośba: Napiszcie czy czegoś nie pominąłlem, ewentualnie czy wszystko dobrze nazwałem. Ile to może kosztować i gdzie moge to dostać (ew. kogo z forum pytać). Czy te gumy można są dostępne osobno czy trzeba kupować cały [waaaco?]??
Ps. Amory już wymienione.
Więc mam zamiar wszystko kupić i wymienić. Tylko co mam kupić?? Wypatrzyłem w tylnym zawieszeniu następujące elementy: Simerbloki [waaaczego?] poprzecznych (4 szt), simerbloki [waaaczego?] wzdłużnych (4 szt.), dwie gumy na których trzyma sie ten poprzeczny drążek (nie wiem jak sie nazywa).
Przód: Simerbloki [waaaczego?] (4 szt.) końcówki drążków kierowniczych (2 szt.) łączniki (4 szt. tylko nie wiem czy one mają jakieś gumy, bo nie dopatrzylem.
Moja prośba: Napiszcie czy czegoś nie pominąłlem, ewentualnie czy wszystko dobrze nazwałem. Ile to może kosztować i gdzie moge to dostać (ew. kogo z forum pytać). Czy te gumy można są dostępne osobno czy trzeba kupować cały [waaaco?]??
Ps. Amory już wymienione.
Ostatnio edytowano 17 mar 2009, 17:42 przez kamil0109, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 paź 2008, 14:12
- Posty: 33
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V
Witam
podepnę się pod temat
mam pytanie, czy tulejki wahacza, a dokładniej tulejkę śruby tylnego wahacza można dokupić osobno czy jedynie z wahaczem, muszę wymienić śrubę tylnego wahacza, tą która reguluje się zbieżność tylnego koła [mam źle ustawione] śrubę i nakrętkę już znalazłem w sklepie, ale samej tulejki nie mogę znaleźć, czy muszę kopić cały wahacz?
podepnę się pod temat
mam pytanie, czy tulejki wahacza, a dokładniej tulejkę śruby tylnego wahacza można dokupić osobno czy jedynie z wahaczem, muszę wymienić śrubę tylnego wahacza, tą która reguluje się zbieżność tylnego koła [mam źle ustawione] śrubę i nakrętkę już znalazłem w sklepie, ale samej tulejki nie mogę znaleźć, czy muszę kopić cały wahacz?
Kluska




- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Kluska napisał(a):mam pytanie, czy tulejki wahacza, a dokładniej tulejkę śruby tylnego wahacza można dokupić osobno czy jedynie z wahaczem, muszę wymienić śrubę tylnego wahacza, tą która reguluje się zbieżność tylnego koła [mam źle ustawione] śrubę i nakrętkę już znalazłem w sklepie, ale samej tulejki nie mogę znaleźć, czy muszę kopić cały wahacz?
niestety cały [waaaco?]. nie ma tych tuleji oddzielnie.
yoozio w mparts ma nowe i tanie
bo u mnie na miescie w sklepie gosciu chciał za 1 wahacz 170zł
http://www.m-parts.pl/wahacz-tylny-wzdluzny-p-608.html
ps. musisz sie dowiedziec czy to te
bo tam pisze ze to do BG jest więc niewiem czy do twojego
kto by te wszystkie nazwy 323 spamiętał![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
bo u mnie na miescie w sklepie gosciu chciał za 1 wahacz 170zł

http://www.m-parts.pl/wahacz-tylny-wzdluzny-p-608.html
ps. musisz sie dowiedziec czy to te
bo tam pisze ze to do BG jest więc niewiem czy do twojego
kto by te wszystkie nazwy 323 spamiętał
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
=x


Xenocyd napisał(a):bo u mnie na miescie w sklepie gosciu chciał za 1 wahacz 170zł
ja niedawno placilem 210 zlych za sztuke, oczywiscie oryginal Mazda
no ok ale on chciał tyle za wyciągnięty (coprawda oryginał) z rozbitka ze szrotu
wolałem zapłacić 65zł za 1szt , może i zamiennik ale narazie się trzyma dobrze
=x


kamil0109 napisał(a):Ile to może kosztować
kupe siana,dwa razy wiecej niz do BA z silnikiem 1.5
kamil0109 napisał(a):gdzie moge to dostać (ew. kogo z forum pytać).
na forum nazywa sie Smirnoff ale lepiej dzwonic www.carspeed.pl
-
waldii
Podepne sie pod temat
Po wizycie na stacji diagnostycznej stwierdzo u mnie luz na koncowce prawej zawieszenia i locznikach stabilizatorow z tylu wiec pokornie wybralem sie do hurtowni kupilem wymienine czesci plus gumy do drazka stabilizatora z tylu pojechalem na stacje i po wnikliwej kontroli pan powiedzial ze wszystko jest idealnie!! lecz ja nadal slysze stuki z przodu szczegolenie na dziurach bo jak droga w miare to cichutko. macie moze pomysl co to moze byc i co jeszcze wymienic(na szarpakach nie wyszlo nic)??
Po wizycie na stacji diagnostycznej stwierdzo u mnie luz na koncowce prawej zawieszenia i locznikach stabilizatorow z tylu wiec pokornie wybralem sie do hurtowni kupilem wymienine czesci plus gumy do drazka stabilizatora z tylu pojechalem na stacje i po wnikliwej kontroli pan powiedzial ze wszystko jest idealnie!! lecz ja nadal slysze stuki z przodu szczegolenie na dziurach bo jak droga w miare to cichutko. macie moze pomysl co to moze byc i co jeszcze wymienic(na szarpakach nie wyszlo nic)??
- Od: 11 mar 2009, 13:10
- Posty: 35
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 323c 1.5 1997
egom napisał(a):lecz ja nadal slysze stuki z przodu szczegolenie na dziurach bo jak droga w miare to cichutko
moze poduszki silnika/skrzyni? u mnie sie tluklo niemilosiernie, bo silnik podskakiwal na nierownosciach – wymiana poduszek i po sprawie
hmm
po skręceniu kołami zobaczysz
trudny dostęp, jak mechanik mi wymieniał to miał już dosyć
nie dość że nie dało się odkręcić to jeszcze troszkę to jest w niedostępnym miejscu
pozycja nr 34-150B
oraz 34-150Z
po skręceniu kołami zobaczysz
trudny dostęp, jak mechanik mi wymieniał to miał już dosyć
nie dość że nie dało się odkręcić to jeszcze troszkę to jest w niedostępnym miejscu
pozycja nr 34-150B
oraz 34-150Z
Kluska




- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
kamil0109, sprawdź czy sprężyna tylna nie lata Ci zbyt lużno w swoich kielichach na górze i dole. U mnie właśnie tak jest i dlatego są ciagłe stuki z tyłu auta mimo, że zawieszenie tylne jest w niezłym ogólnym stanie a cały układ stabilizatora nowy + poduszki amorów. Doszliśmy z mechanikiem do tego na dzisijszym przeglądzie, którymś juz z kolei w celu zlokalizowania stuków. Muszę powiedzieć, że sam mu to zasugerowałem po przemyśleniach i przeczytaniu postów na innych forach samochodowych. Sprężyny są juz na tyle oklapłe, że rozprężają sie zbyt słabo i nie przylegaja pewnie do swych gniazd i uderzają o mocowania przy byle ruchu karoserii. Trzeba nowe sprężynki.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
wiec tak jak juz wspominalem wymienione koncowki drazkow kierowniczych samochod sprawdzony na szarpakach wyszlo wszystko ok a ja slysze nadal jakies stuki ale teraz je moge okreslic. slychac je jedynie kiedy ktoras ze stron wpadnie w dziure lub szybciej najedzie na nierownosc ale tylko albo prawa albo lewa np przy lezacym policjancie nic nie slychac nic a nic. jakies sugestie bo jeszcze chwila i bede mial nowy samochod bo wszystko wymienie
- Od: 11 mar 2009, 13:10
- Posty: 35
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 323c 1.5 1997
egom napisał(a):slychac je jedynie kiedy ktoras ze stron wpadnie w dziure lub szybciej najedzie na nierownosc ale tylko albo prawa albo lewa np przy lezacym policjancie nic nie slychac nic a nic
tez tak mam i na diagnostyce padło na łączniki stabilizatorów, niedługo wymiana, dam znać czy pomoże
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Podepne sie pod temat. Mam problem z przednim zawieszeniem. Drazki itp sa jak najbardziej ok. Denerwujace jest tylko stukanie na dziurach. Mechanik powiedzial ze na przekladni jest jakas listwa do tego ida tuleje i ta listwa jest juz wyrobiona i na dziurach powoduje to pukanie. Nie ma to wplywu na stabilnosc czy bezpieczenstwo ale jest bardzo denerwujace. Podobno trzeba by to zdemontowac i wyslac do regeneracji ale koszty moga byc konkretne. Ktos z was spotkal sie z czyms takim? Jakies sugestie?
Mazda. There's no other way!
Ćwierć miliona kilometrów i wciąż ta sama radość z jazdy !
Ćwierć miliona kilometrów i wciąż ta sama radość z jazdy !
- Od: 6 sty 2007, 22:40
- Posty: 10
- Skąd: kuj-pom
- Auto: 323F BA 95r 1,5 16V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości