Remont zawieszenia tył i przod

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kamil0109 » 16 mar 2009, 00:51

Witam. Ostatni strasznie tłucz mi sie zawieszenie, zwlaszcza tył. Po wstępnych oględzinach okazalo sie że większość gum jest w nie najlepszym stanie.

Więc mam zamiar wszystko kupić i wymienić. Tylko co mam kupić?? Wypatrzyłem w tylnym zawieszeniu następujące elementy: Simerbloki [waaaczego?] poprzecznych (4 szt), simerbloki [waaaczego?] wzdłużnych (4 szt.), dwie gumy na których trzyma sie ten poprzeczny drążek (nie wiem jak sie nazywa).

Przód: Simerbloki [waaaczego?] (4 szt.) końcówki drążków kierowniczych (2 szt.) łączniki (4 szt. tylko nie wiem czy one mają jakieś gumy, bo nie dopatrzylem.

Moja prośba: Napiszcie czy czegoś nie pominąłlem, ewentualnie czy wszystko dobrze nazwałem. Ile to może kosztować i gdzie moge to dostać (ew. kogo z forum pytać). Czy te gumy można są dostępne osobno czy trzeba kupować cały [waaaco?]??

Ps. Amory już wymienione.
Ostatnio edytowano 17 mar 2009, 17:42 przez kamil0109, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez Kluska » 16 mar 2009, 12:32

Witam

podepnę się pod temat


mam pytanie, czy tulejki wahacza, a dokładniej tulejkę śruby tylnego wahacza można dokupić osobno czy jedynie z wahaczem, muszę wymienić śrubę tylnego wahacza, tą która reguluje się zbieżność tylnego koła [mam źle ustawione] śrubę i nakrętkę już znalazłem w sklepie, ale samej tulejki nie mogę znaleźć, czy muszę kopić cały wahacz?
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez kamil0109 » 17 mar 2009, 00:57

Nikt nie pomoże??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez People_Hate_Me » 17 mar 2009, 17:47

Kluska napisał(a):mam pytanie, czy tulejki wahacza, a dokładniej tulejkę śruby tylnego wahacza można dokupić osobno czy jedynie z wahaczem, muszę wymienić śrubę tylnego wahacza, tą która reguluje się zbieżność tylnego koła [mam źle ustawione] śrubę i nakrętkę już znalazłem w sklepie, ale samej tulejki nie mogę znaleźć, czy muszę kopić cały wahacz?


niestety cały [waaaco?]. nie ma tych tuleji oddzielnie.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez SponeR » 17 mar 2009, 18:01

yoozio w mparts ma nowe i tanie :]
bo u mnie na miescie w sklepie gosciu chciał za 1 wahacz 170zł <killer>
http://www.m-parts.pl/wahacz-tylny-wzdluzny-p-608.html

ps. musisz sie dowiedziec czy to te
bo tam pisze ze to do BG jest więc niewiem czy do twojego
kto by te wszystkie nazwy 323 spamiętał :]
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Xenocyd » 17 mar 2009, 18:25

bo u mnie na miescie w sklepie gosciu chciał za 1 wahacz 170zł

ja niedawno placilem 210 zlych za sztuke, oczywiscie oryginal Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez SponeR » 17 mar 2009, 19:29

Xenocyd napisał(a):
bo u mnie na miescie w sklepie gosciu chciał za 1 wahacz 170zł

ja niedawno placilem 210 zlych za sztuke, oczywiscie oryginal Mazda :)

no ok ale on chciał tyle za wyciągnięty (coprawda oryginał) z rozbitka ze szrotu
wolałem zapłacić 65zł za 1szt , może i zamiennik ale narazie się trzyma dobrze :) :D
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez waldii » 17 mar 2009, 20:42

kamil0109 napisał(a):Ile to może kosztować

kupe siana,dwa razy wiecej niz do BA z silnikiem 1.5 :|



kamil0109 napisał(a):gdzie moge to dostać (ew. kogo z forum pytać).

na forum nazywa sie Smirnoff ale lepiej dzwonic www.carspeed.pl
waldii
 

Postprzez kamil0109 » 18 mar 2009, 01:57

Wielkie dzięki Waldii. Nareszcie jakaś konkretna odpowiedź:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez egom » 18 mar 2009, 08:32

Podepne sie pod temat
Po wizycie na stacji diagnostycznej stwierdzo u mnie luz na koncowce prawej zawieszenia i locznikach stabilizatorow z tylu wiec pokornie wybralem sie do hurtowni kupilem wymienine czesci plus gumy do drazka stabilizatora z tylu pojechalem na stacje i po wnikliwej kontroli pan powiedzial ze wszystko jest idealnie!! lecz ja nadal slysze stuki z przodu szczegolenie na dziurach bo jak droga w miare to cichutko. macie moze pomysl co to moze byc i co jeszcze wymienic(na szarpakach nie wyszlo nic)??
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 13:10
Posty: 35
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323c 1.5 1997

Postprzez Xenocyd » 18 mar 2009, 09:51

egom napisał(a):lecz ja nadal slysze stuki z przodu szczegolenie na dziurach bo jak droga w miare to cichutko

moze poduszki silnika/skrzyni? u mnie sie tluklo niemilosiernie, bo silnik podskakiwal na nierownosciach – wymiana poduszek i po sprawie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez qazxsw1 » 18 mar 2009, 15:07

mocowanie górne amortyzatora też może być... ja mam ten problem ale sądzę że w aucie z 1997 roku nie powinno być z tym kłopotów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez waldii » 18 mar 2009, 23:34

egom koncowki stabilizatora ;) na szarpaku raczej nic nie wykaze a slychac na dziurach
waldii
 

Postprzez egom » 19 mar 2009, 08:28

waldii napisał(a):egom koncowki stabilizatora ;) na szarpaku raczej nic nie wykaze a slychac na dziurach

no wlasnie nie wyszlo nic a stuka jeszcze, tylko gdzie z przodu sa te laczniki stabilizatora?
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 13:10
Posty: 35
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323c 1.5 1997

Postprzez Kluska » 19 mar 2009, 09:01

hmm
po skręceniu kołami zobaczysz
trudny dostęp, jak mechanik mi wymieniał to miał już dosyć
nie dość że nie dało się odkręcić to jeszcze troszkę to jest w niedostępnym miejscu

Obrazek

pozycja nr 34-150B
oraz 34-150Z
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez arturd » 19 mar 2009, 14:17

kamil0109, sprawdź czy sprężyna tylna nie lata Ci zbyt lużno w swoich kielichach na górze i dole. U mnie właśnie tak jest i dlatego są ciagłe stuki z tyłu auta mimo, że zawieszenie tylne jest w niezłym ogólnym stanie a cały układ stabilizatora nowy + poduszki amorów. Doszliśmy z mechanikiem do tego na dzisijszym przeglądzie, którymś juz z kolei w celu zlokalizowania stuków. Muszę powiedzieć, że sam mu to zasugerowałem po przemyśleniach i przeczytaniu postów na innych forach samochodowych. Sprężyny są juz na tyle oklapłe, że rozprężają sie zbyt słabo i nie przylegaja pewnie do swych gniazd i uderzają o mocowania przy byle ruchu karoserii. Trzeba nowe sprężynki.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez egom » 20 mar 2009, 00:24

wiec tak jak juz wspominalem wymienione koncowki drazkow kierowniczych samochod sprawdzony na szarpakach wyszlo wszystko ok a ja slysze nadal jakies stuki ale teraz je moge okreslic. slychac je jedynie kiedy ktoras ze stron wpadnie w dziure lub szybciej najedzie na nierownosc ale tylko albo prawa albo lewa np przy lezacym policjancie nic nie slychac nic a nic. jakies sugestie bo jeszcze chwila i bede mial nowy samochod bo wszystko wymienie
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 13:10
Posty: 35
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323c 1.5 1997

Postprzez bartekdw » 20 mar 2009, 22:17

egom napisał(a):slychac je jedynie kiedy ktoras ze stron wpadnie w dziure lub szybciej najedzie na nierownosc ale tylko albo prawa albo lewa np przy lezacym policjancie nic nie slychac nic a nic

tez tak mam i na diagnostyce padło na łączniki stabilizatorów, niedługo wymiana, dam znać czy pomoże
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Dav » 21 mar 2009, 20:07

Podepne sie pod temat. Mam problem z przednim zawieszeniem. Drazki itp sa jak najbardziej ok. Denerwujace jest tylko stukanie na dziurach. Mechanik powiedzial ze na przekladni jest jakas listwa do tego ida tuleje i ta listwa jest juz wyrobiona i na dziurach powoduje to pukanie. Nie ma to wplywu na stabilnosc czy bezpieczenstwo ale jest bardzo denerwujace. Podobno trzeba by to zdemontowac i wyslac do regeneracji ale koszty moga byc konkretne. Ktos z was spotkal sie z czyms takim? Jakies sugestie?
Mazda. There's no other way!
Ćwierć miliona kilometrów i wciąż ta sama radość z jazdy !
Początkujący
 
Od: 6 sty 2007, 22:40
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Auto: 323F BA 95r 1,5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323