Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Globy » 18 mar 2009, 20:40

Proszę Moderatora o dołączenie tematu do istniejącego o wymianie oleju w ASB w Maździe 6 lub 3.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Waluś » 18 mar 2009, 21:25

a więc proszę o dopięcie :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... iana+oleju

–>3/5/6
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez travisowski » 18 mar 2009, 22:55

MV i Mercon V to nie sa te same fluidy ale maja bardzo podobne parametry oraz specyfikacje.mozna smialo zalac skrzynke Merconem V i cieszyc sie z gladkiej pracy transmisji nie martwiac sie o jej awarie.problem polega na tym ze u nas w Polsce nie ma na rynku oryginalnych MERCON V zarówno castrola, mobila czy valvolina.wiec jak ktokolwiek ma tym zalac transmisje?owszem sa oleje np:valvoline max life ATF o specyfikacji mercon V ale tych bym nie proponowal.chociaz wiele osob w Polsce i na takim fluidzie smiga i jest oki chociazby ATF midlanda jeden z kilku ma ta specyfikacje.te biuletyny mazdowskie oraz informacje serwisowe wprowadzaja tylko zamieszanie.niedawno widzialem w necie fotorelacje z USA z wymiany oleju w madzie 3 i FNR5 bylo zalewane oryginalnym Merconem V.porownajcie parametry MV i mercona V i wszystko bedzie jasne.pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 18 mar 2009, 23:04

Wedlug Mazdy TSB nie mozna ... nie poroznach dodatkow ... oleju ...bez analizy chemicznej kosztownej zreszta to nie zwykla UOA.

Mazda nie wprowadza zamieszania ... bo do wybranych skrzyni zaleca Mercon – V wiec tu nie chodzi o zysk ....




Model Required Service Fluid Mazda Part Number
Mazda3 ATF M-V (TYPE M5) 0000-77-112E-01
Mazda5 ATF M-V (TYPE M5) 0000-77-112E-01
Mazda6 2.3L ATF M-V (TYPE M5) 0000-77-112E-01
Mazda6 3.0L (5-speed A/T) ATF M-V (TYPE M5) 0000-77-112E-01
Mazda6 3.0L (6-speed A/T) JWS3309 (T-IV) 0000-77-114E-01
B-Series MERCON®V ATF 0000-77-120E-05
Tribute MERCON®V ATF 0000-77-120E-05
Tribute HEV MERCON®V ATF 0000-77-120E-05


APPLICABLE MODEL(S)/VINS
2004 – 2008 Mazda3 A/T
2006 – 2008 Mazda5 A/T
2003 – 2008 Mazda6 A/T
2000 – 2008 B-Series A/T
2001 – 2006 Tribute A/T
2008 Tribute A/T
2008 Tribute HEV


DESCRIPTION
Always be sure to use the correct automatic transmission fluid when replacing ATF. Using the wrong ATF may
cause shift quality complaints or may even damage the transmission.
NOTE:
• ATF M-V (TYPE M5) IS NOT THE SAME FLUID AS MERCON®V ATF.
• ATF M-V (TYPE M5) HAS A GREATER VISCOSITY THAN MERCON®V ATF IN LOW TEMPERATURES.
• ATF M-V (TYPE M5) HAS A GREATER ANTI-JUDDER SPECIFICATION THAN MERCON®V ATF.
CAUTION:
• USING ATF OTHER THAN ATF M-V (TYPE M5) IN AUTOMATIC TRANSMISSIONS
DESIGNED TO USE ATF M-V (TYPE M5) MAY CAUSE SHIFT QUALITY COMPLAINTS.
• USING ATF OTHER THAN MERCON®V IN AUTOMATIC TRANSMISSIONS DESIGNED TO
USE MERCON®V MAY CAUSE TRANSMISSION DAMAGE.



Ja znam ludzi ... co jezdza na Universalnych ATF .....I zarowno Mercon V .... co nieznaczy ze to prawidlowe oleje ...

mogl bys podeslac linki do wlasciwosci M-V
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Tom » 19 mar 2009, 01:38

Mazda6 3.0L (6-speed A/T) JWS3309 (T-IV) 0000-77-114E-01

to czym zalac to co powyzej, zakupilem MOPAR ATF IV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Krisek » 19 mar 2009, 02:01

Mobil ATF .... z tego co pamietam jest ok for JWS zamiennik ...

moze ten mopar jest ok przeczytaj specifikacje
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 19 mar 2009, 16:26

dzisiaj w necie znalazlem taki oto link
http://www.prnd.pl/porady/vavoline.htm
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 19 mar 2009, 16:50

Mercon V ( jako sam nie moze wczoraj Amsoil Tech Line mi to potwierdziala rozmawialem z Allanem B. ) wiec nie zgadzam sie z powyzsza strona


Ze strony Valvoline .... tu nic nie pisze o M-V ale ze wzgledu ze to zammienik tylu skrzyni sklonny byl bym uwierzyc ... ale to Nie Mercon V tylko uniwersalny ATF ...

Product Specs

Recommended for use where the following fluids are specified:

Ford MERCON®, MERCON® V, MERCON® SP and LV
GM DEXRON, DEXRON II, III and VI
Toyota and Lexus Type T, T-III, T-IV and WS
Allison TES 295 and 389
Nissan Matic-D, Matic-J and Matic-K
Honda and Acura ATF Z-1 (except CVT)
Mercedes NAG-1
Mitsubishi Diamond SP-II and SP-III
Kia SP-II and SP-III

Wiec nie mozna dalej stosowac MERCON V jako zammienika w naszej szkrzyni ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 19 mar 2009, 17:03

postaram sie poszperac na temat fusiona jaki ATf zaleca w nim ford.fusion ma taka sama skrzynke jak moja .jak cos znajde to podesle.
midland np:zaleca do fusiona ATF omnimatic ktory ma specyfikacje mercona V i ani slowa tam nie wspominaja na temat MV czy mazdy.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 19 mar 2009, 17:06

wszystko co mowisz OmniMatic to znowu uniwersalny ATF ... a nie Mercon V czysta
te oleje spelniaja duzo standardow i sa zapewne OK ... jesli producent potwierdzi to ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 19 mar 2009, 20:38

krisek a wg ciebie co to jest za specyfikacja te M-V?
zaden ATF na Polskim rynku nie ma takiej specyfikacji.Chyba ze w serwisie.Co to za skrót?
Wg mnie M-V czy MV to jest Multi – Vehicle ATF bez znaczenia jakiej marki. W Polsce nie kupisz ATF Multi Vehicle chyba ze importowane ze stanów. A moze ktos z forumowiczów ma jakies dane na temat Dexelia ATF M-V?ciekawi mnie czym jest ten specyfik.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 19 mar 2009, 20:44

Jak bym wiedzial ... to bym wiedzial co polecac do tych skrzyni ... trzeba by zrobic Reverse Engineering zeby wybadac wszystkie dodatki ... uzyte ...

napewno M-V to nie jest Multi Vehicle – ATF ....

Midland o ktorym mowiles jest Multi Vehicle ATF ... tzn Universalny ze pasuje do roznych marek ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Blase » 25 mar 2009, 22:37

Podepnę się do tematu...

Byłem dziś zapytać w serwisie skrzyń w Bristolu ile za wymianę oleju w mojej Maździe, panowie krzyknęli 120 funciaków za kompletną wymianę razem z płukaniem, przy użyciu odpowiedniej maszynki. Podobnież zajmuje to parę godzin, więc cena bez tragedii, tyle że chcą zalać Dexron-III i mam wątpliowości czy na to pójść... Tyle że mam już ok 60k przejechane i wypadałoby coś zrobić, a w Polsce będę nie prędzej jak w sierpniu z autem. Jakieś opinie na temat tego ATF?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Krisek » 25 mar 2009, 23:12

Nie nie ...

Dexron calkiem inny ATF niz trzeba to 1

2 ze to plukanie maszynowe nie trwa kilka godzin
po 3 ... duzo zlego tym pisza ... oni wpuszczaja srodek czyszczacy ... pozniej uszlachetniacz olej ... ja bym nie robil tego napewno ... filter trzeba zmienic przy takim plukaniu bo moze sie zapchac ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Blase » 25 mar 2009, 23:28

Na mazda6club są ludzie którzy robili płukankę i sobie chwalą, podobnież filtr z racji tego że jest wewnętrzny wymienia się tylko przy remoncie skrzyni.
Co do tego dexrona, to rozglądam się po necie i większość olei spełnia dexron-III/mercon V, a są takie które do tego można i używać tam gdzie zalecają ATF-MV, np ten mobil:
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... e_ATF.aspx
Zadzwonię jutro i zapytam czy nie moga zalać innego oleju, co mi pozostaje ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Krisek » 25 mar 2009, 23:44

Filtr mozna normalnie wymienic zrzucasz ... miske masz filtr na tacy ... Ktos cie w blad wprowadza ...

No to mow ze universalny ATF a nie ze Dexron ..... to roznica :)

Oczywiscie ja tez mialem plukana skrzynie w swojej 3 maszyna .... I byla ok ....
Ale wymienilem na nowa ... wiec nie moge powiedziec nic na dluzsza mete ....

sam sobie wyplucz odlacz jeden waz od skrzyni I bedzie jak maszyna do pompowania .. I bezpieczniej dla skrzyni ...

PS ten Mobila ATF dobry produkt .. Pamietaj zeby sprawdzic specyfikacje EU wersjibo moze byc inna .. bardzo czesto tak bywa

http://www.amsoil.com/lit/filter_man_council01.pdf
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Tom » 25 mar 2009, 23:49

Krisek czy w M6 tez jest tak z filtrem w AT?? czeka mnie wymiana i tak sie zastanawiam ile roboty z tym bedzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Krisek » 26 mar 2009, 01:17

Tom mysle ze skrzynie sa te same ?

Chociaz nie bo ty masz V6 .... co ciekawe nigdzie moge znalesc filtra czyzbys mial tylko screen metalowy ? do czyszczenia
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez newuser » 28 mar 2009, 09:47

tak dla wiadomosci za rada mechanika pracujacego troche na automatycznych skrzyniach , jesli ktos nie wymienil oleju do 60 tys mil to lepiej juz nie wymieniac bo mozna wiecej zaszkodzic skrzyni niz pomoc ,
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez darryd » 16 lip 2009, 21:25

newuser napisał(a):tak dla wiadomosci za rada mechanika pracujacego troche na automatycznych skrzyniach , jesli ktos nie wymienil oleju do 60 tys mil to lepiej juz nie wymieniac bo mozna wiecej zaszkodzic skrzyni niz pomoc ,
pzdr


zmien mechanika! ;)

a od siebie,
troche stary temat, ale widze ze niezle jest zamieszanie i nikt nie wie co ma lac...

o co chodzi? wiekszosc aut od roku '98 zalewane sa juz olejami syntetycznymi!!! i zadne dexrony II czy III, czy ATF+3 nie moga byc zalewane jesli jest wymagany syntetyczny olej i odwrotnie do starych aut nie lac lepiej oleju syntetycznego bo niektore uszczelnienia moga puscic ze wzgledu na inna specyfikacje oleju i nie chodzi o uszczelki miski itp tylko uszczelnienia np koszy czy chocby plyty zaworowej (valve body)!

dexron II, III, ATF+3 i inne ktore posiadaja te specyfikacje to oleje mineralne!

dexron VI, ATF+4 i inne ktore posiadaja te specyfikacje to oleje syntetyczne!
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 12:23
Posty: 85
Skąd: Głogów
Auto: Oldsmobile Aurora 4.0L V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323