jaka powinna byc kompresja?
Witam!
jak powinna byc wartosc kompresji w w/w silniku? nie wim czy wymieniac czy remontowac bo kopci na bialo z rana (wrecz max dymi) z tego co czytalem i sie dowiadywalem to uszkodzone sa uszczelniacze zaworowe, natomiast chcialbym sprawdzic czy kompresja jest prawidlowa ponieważ to zadecyduje czy bede robil ten silnik czy rozgladal sie za innym.
Drugie pytanie jest takie: jezeli beda to tylko uszczelniacze to jaki jest przewidywany koszt i kogo polecacie z bydgoszczy?
Pozdrawiam
jak powinna byc wartosc kompresji w w/w silniku? nie wim czy wymieniac czy remontowac bo kopci na bialo z rana (wrecz max dymi) z tego co czytalem i sie dowiadywalem to uszkodzone sa uszczelniacze zaworowe, natomiast chcialbym sprawdzic czy kompresja jest prawidlowa ponieważ to zadecyduje czy bede robil ten silnik czy rozgladal sie za innym.
Drugie pytanie jest takie: jezeli beda to tylko uszczelniacze to jaki jest przewidywany koszt i kogo polecacie z bydgoszczy?
Pozdrawiam
Na razie nowicjusz...
- Od: 17 mar 2009, 23:26
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA
ile łyka oleju?
bo jak tak kopci to na 90% nie tylko uszczelniacze ale przede wszystkim pierścienie, a koszt tkaiej usługi z częściami to okolice 1000-1500zł w zależności ile mechanior weźmie
bo jak tak kopci to na 90% nie tylko uszczelniacze ale przede wszystkim pierścienie, a koszt tkaiej usługi z częściami to okolice 1000-1500zł w zależności ile mechanior weźmie
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
właśnie w tym rzecz ze nie łyka tak dużo oleju bo ok na 500 km musze dolac 100 no max 150/ mysle ze to normalne jak cieknie przez te uszczelniacze.
Druga sprawa ktora wyklucza raczej pierscienie jest to ze jak juz pochozi po odpaleniu ok 1min to nie ma dymienia a po rozgrzaniu silnika moge palowac i praktycznie wszystko miesci sie w normie z tym dymieniem, wiadomo auto ma juz 12 lat i ma prawo puscic delikatnego pierdka
Martwi mnie tylko ta kompresja bo nie idzie tak jak isc powinna mimo ze wczesniej bylem motocyklista i moze troche sie przwyczailem do przyspieszen a ten silnik ma zaledwie 88 kucykow to uwazam ze nie zbiera sie tak jak powinna.
Oczywiscie moge sie mylic.
Druga sprawa ktora wyklucza raczej pierscienie jest to ze jak juz pochozi po odpaleniu ok 1min to nie ma dymienia a po rozgrzaniu silnika moge palowac i praktycznie wszystko miesci sie w normie z tym dymieniem, wiadomo auto ma juz 12 lat i ma prawo puscic delikatnego pierdka
Martwi mnie tylko ta kompresja bo nie idzie tak jak isc powinna mimo ze wczesniej bylem motocyklista i moze troche sie przwyczailem do przyspieszen a ten silnik ma zaledwie 88 kucykow to uwazam ze nie zbiera sie tak jak powinna.
Oczywiscie moge sie mylic.
Na razie nowicjusz...
- Od: 17 mar 2009, 23:26
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA
osamex napisał(a):Druga sprawa ktora wyklucza raczej pierscienie jest to ze jak juz pochozi po odpaleniu ok 1min to nie ma dymienia a po rozgrzaniu silnika moge palowac i praktycznie wszystko miesci sie w normie z tym dymieniem
u mnie było tak samo.... po rozgrzaniu nie kopciła a na zimnym masakra taka zadyma, i pierscienie były zapieczone jak nic, zbadaj komprechę to się dowiesz....
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Stan normalny -12,8 /bar/, minimum 10,1 z tym, że różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 1 bar
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):zbadaj komprechę to się dowiesz....
z tym że nie do konca ...
Zapiekaja sie głównie olejowe

osamex niech zgadnę, pierwsza wymiana oleju
-
Gość
Witam Was kompresja u mnie po regulacji zaworów wynosi przy 220 tysi 10.5 równo na wszystkich cylindrach.Jeżeli z rana tak kopci równie dobrze mogą to być uszczelniacze zaworowe. Przez noc po zaworach ścieka olej do komory spalania i z rana dymi.Badanie kompresji powinno to wyjaśnić.
Jeżeli jest niskie i nierówne wtryśnij do cylindrów minimalną ilość oleju-potem sprawdź kompreche jak sie poprawia to pierścienie jak nie to podparte zawory
Pozdrawiam
Jeżeli jest niskie i nierówne wtryśnij do cylindrów minimalną ilość oleju-potem sprawdź kompreche jak sie poprawia to pierścienie jak nie to podparte zawory
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
mialem to samo rano na zimnym kopcila jak oszalala przez ok 10-12 sek. i okazało sie ze uszczelniacze byly do wymiany i zapieczone pierscienie olejowe
ale juz jest zrobione na cacy
- Od: 24 lip 2008, 17:00
- Posty: 101
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6
48889 tak taki mały skromny remoncik na kwotę ok 3000zł.
u mnie uszczelniacze łamały sie jak zapałki były takie twarde ze starości no ale po rozbiorce silnika okazało sie ze bez pierścieni tez sie nie obejdzie.
u mnie uszczelniacze łamały sie jak zapałki były takie twarde ze starości no ale po rozbiorce silnika okazało sie ze bez pierścieni tez sie nie obejdzie.
- Od: 24 lip 2008, 17:00
- Posty: 101
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
juz po zabiegu. niestey wymiana samych uszczelniaczy nie wystarczyla, nadal jest dymek
(zostalo wymienione : uszczelniacze Ajuso-50 Lt, uszcelka pod pokrywe-37 Lt, praca znajomego mechanika 100 LT+piwo) w nastepnym tygodniu wymieniam pierscienie, ten zabieg juz bendzi o wiele drozszy.
(zostalo wymienione : uszczelniacze Ajuso-50 Lt, uszcelka pod pokrywe-37 Lt, praca znajomego mechanika 100 LT+piwo) w nastepnym tygodniu wymieniam pierscienie, ten zabieg juz bendzi o wiele drozszy.
- Od: 5 gru 2007, 13:01
- Posty: 22
- Skąd: Wilno
- Auto: Mazda 323c, 1.5 , 96 rok.
jarutis – a nie mówiłem
jak Z5 kopci i łyka więcej oleju to na 90% pierścienie, też z początku trudno było uwierzyć, ale jak zrobiłem remont, i inni na forum – każdemu przestało kopcić i brać olej dopiero po wymianie pierścieni
No i teraz jeszcze raz będziesz miał robotę, bo trzeba rozkręcać na nowo to co było zrobione... Ale powodzenia
jak Z5 kopci i łyka więcej oleju to na 90% pierścienie, też z początku trudno było uwierzyć, ale jak zrobiłem remont, i inni na forum – każdemu przestało kopcić i brać olej dopiero po wymianie pierścieni
No i teraz jeszcze raz będziesz miał robotę, bo trzeba rozkręcać na nowo to co było zrobione... Ale powodzenia
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Nie wiem czy Wy czytać nie umiecie?? Ile razy było napisane że same uszczelniacze g.,@no dadzą... Jeśli ktos to robił i podzielił sie swoimi doswiadczeniami to warto wziac to pod uwagę
Tak samo z cześciami, kupujecie tanie zamienniki i myslicie że bedzie oki. Niestety nie bedzie
Kasa wyrzucona w błoto...
pierścienie npr, rik
uszczelki ori,
uszczelniacze trzonków takoma
uszczelniacze wałków i wału korbowego ori
I na tym musi być oki

pierścienie npr, rik
uszczelki ori,
uszczelniacze trzonków takoma
uszczelniacze wałków i wału korbowego ori
I na tym musi być oki
-
Gość
mariusz_sti dużo wyszło bo dużo było robione
sprzęgło, hamulce przód tył i takie tam... teraz tylko lac i jeździć



- Od: 24 lip 2008, 17:00
- Posty: 101
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość