jaka powinna byc kompresja?

Postprzez osamex » 18 mar 2009, 00:09

Witam!

jak powinna byc wartosc kompresji w w/w silniku? nie wim czy wymieniac czy remontowac bo kopci na bialo z rana (wrecz max dymi) z tego co czytalem i sie dowiadywalem to uszkodzone sa uszczelniacze zaworowe, natomiast chcialbym sprawdzic czy kompresja jest prawidlowa ponieważ to zadecyduje czy bede robil ten silnik czy rozgladal sie za innym.

Drugie pytanie jest takie: jezeli beda to tylko uszczelniacze to jaki jest przewidywany koszt i kogo polecacie z bydgoszczy?

Pozdrawiam
Na razie nowicjusz...
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:26
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA

Postprzez MariuS » 18 mar 2009, 00:15

ile łyka oleju?

bo jak tak kopci to na 90% nie tylko uszczelniacze ale przede wszystkim pierścienie, a koszt tkaiej usługi z częściami to okolice 1000-1500zł w zależności ile mechanior weźmie
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez osamex » 18 mar 2009, 00:26

właśnie w tym rzecz ze nie łyka tak dużo oleju bo ok na 500 km musze dolac 100 no max 150/ mysle ze to normalne jak cieknie przez te uszczelniacze.

Druga sprawa ktora wyklucza raczej pierscienie jest to ze jak juz pochozi po odpaleniu ok 1min to nie ma dymienia a po rozgrzaniu silnika moge palowac i praktycznie wszystko miesci sie w normie z tym dymieniem, wiadomo auto ma juz 12 lat i ma prawo puscic delikatnego pierdka :)

Martwi mnie tylko ta kompresja bo nie idzie tak jak isc powinna mimo ze wczesniej bylem motocyklista i moze troche sie przwyczailem do przyspieszen a ten silnik ma zaledwie 88 kucykow to uwazam ze nie zbiera sie tak jak powinna.

Oczywiscie moge sie mylic.
Na razie nowicjusz...
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:26
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA

Postprzez MariuS » 18 mar 2009, 00:35

osamex napisał(a):Druga sprawa ktora wyklucza raczej pierscienie jest to ze jak juz pochozi po odpaleniu ok 1min to nie ma dymienia a po rozgrzaniu silnika moge palowac i praktycznie wszystko miesci sie w normie z tym dymieniem


u mnie było tak samo.... po rozgrzaniu nie kopciła a na zimnym masakra taka zadyma, i pierscienie były zapieczone jak nic, zbadaj komprechę to się dowiesz....
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez osamex » 18 mar 2009, 00:47

a nie wiesz przypadkiem jakie powiny byc wartosci kompresii? nigdzie niestety nie moge znalesc
Na razie nowicjusz...
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:26
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA

Postprzez MariuS » 18 mar 2009, 00:51

Stan normalny -12,8 /bar/, minimum 10,1 z tym, że różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 1 bar
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gość » 18 mar 2009, 01:10

mariusz_sti napisał(a):zbadaj komprechę to się dowiesz....

z tym że nie do konca ...:P mazda trzyma moc a olej wpier...la jak oszalała.
Zapiekaja sie głównie olejowe <killer>
osamex niech zgadnę, pierwsza wymiana oleju ??
Gość
 

Postprzez osamex » 18 mar 2009, 01:10

DZIĘKI
Na razie nowicjusz...
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:26
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA

Postprzez osamex » 18 mar 2009, 01:12

olej wymienilem zaraz po zakupie tak samo jak rozrzad, na starym jak i nowym kopci tak samo.. oczywiscie komplet filtrow tez byl wymieniany
Na razie nowicjusz...
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:26
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA

Postprzez gregorius 323 F » 18 mar 2009, 11:10

Witam Was kompresja u mnie po regulacji zaworów wynosi przy 220 tysi 10.5 równo na wszystkich cylindrach.Jeżeli z rana tak kopci równie dobrze mogą to być uszczelniacze zaworowe. Przez noc po zaworach ścieka olej do komory spalania i z rana dymi.Badanie kompresji powinno to wyjaśnić.
Jeżeli jest niskie i nierówne wtryśnij do cylindrów minimalną ilość oleju-potem sprawdź kompreche jak sie poprawia to pierścienie jak nie to podparte zawory
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez jarutis » 18 mar 2009, 13:06

u mnie tez jest 10,5 i dzis jade do mechanika na wymiane uszczelniaczy zaworuw :) jak mazda bedzie po zabiegu to dam znac jaki jest efekt
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 13:01
Posty: 22
Skąd: Wilno
Auto: Mazda 323c, 1.5 , 96 rok.

Postprzez osamex » 18 mar 2009, 18:40

elo... jak zrobisz daj znac ile cie to kosztowalo, ja w przeciagu miesiaca chce sie za to zabrac bo mnie juz wkurza jak za zadymiarke na osiedlu robie :)
Na razie nowicjusz...
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:26
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323C 96' 1,5 16V Z5 BA

Postprzez W_o_j_T_e_K » 18 mar 2009, 22:16

mialem to samo rano na zimnym kopcila jak oszalala przez ok 10-12 sek. i okazało sie ze uszczelniacze byly do wymiany i zapieczone pierscienie olejowe :( ale juz jest zrobione na cacy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Postprzez 48889 » 19 mar 2009, 11:25

czyli remoncik?? ja robie taka zadyme z rana ze az wstyd, cisnienie w normie po 11 a w jedym cylindrze 10,5, po wyplacie bede wymienial uszczelniacze zaworów i mam nadzieje ze to rozwiaze problem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 11:04
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA Z5 95'

Postprzez W_o_j_T_e_K » 19 mar 2009, 11:57

48889 tak taki mały skromny remoncik na kwotę ok 3000zł.


u mnie uszczelniacze łamały sie jak zapałki były takie twarde ze starości no ale po rozbiorce silnika okazało sie ze bez pierścieni tez sie nie obejdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Postprzez MariuS » 19 mar 2009, 14:55

W_o_j_T_e_K napisał(a):taki mały skromny remoncik na kwotę ok 3000zł.



lol, dużo dałeś :|

ja dałem 1300
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez jarutis » 19 mar 2009, 16:33

juz po zabiegu. niestey wymiana samych uszczelniaczy nie wystarczyla, nadal jest dymek :(
(zostalo wymienione : uszczelniacze Ajuso-50 Lt, uszcelka pod pokrywe-37 Lt, praca znajomego mechanika 100 LT+piwo) w nastepnym tygodniu wymieniam pierscienie, ten zabieg juz bendzi o wiele drozszy.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 13:01
Posty: 22
Skąd: Wilno
Auto: Mazda 323c, 1.5 , 96 rok.

Postprzez MariuS » 19 mar 2009, 17:02

jarutis – a nie mówiłem :P

jak Z5 kopci i łyka więcej oleju to na 90% pierścienie, też z początku trudno było uwierzyć, ale jak zrobiłem remont, i inni na forum – każdemu przestało kopcić i brać olej dopiero po wymianie pierścieni


No i teraz jeszcze raz będziesz miał robotę, bo trzeba rozkręcać na nowo to co było zrobione... Ale powodzenia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gość » 19 mar 2009, 17:19

Nie wiem czy Wy czytać nie umiecie?? Ile razy było napisane że same uszczelniacze g.,@no dadzą... Jeśli ktos to robił i podzielił sie swoimi doswiadczeniami to warto wziac to pod uwagę :| Tak samo z cześciami, kupujecie tanie zamienniki i myslicie że bedzie oki. Niestety nie bedzie !!Kasa wyrzucona w błoto...
pierścienie npr, rik
uszczelki ori,
uszczelniacze trzonków takoma
uszczelniacze wałków i wału korbowego ori
I na tym musi być oki :)
Gość
 

Postprzez W_o_j_T_e_K » 19 mar 2009, 17:40

mariusz_sti dużo wyszło bo dużo było robione :P sprzęgło, hamulce przód tył i takie tam... teraz tylko lac i jeździć <jupi> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323