Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Andy1979 » 19 lut 2009, 14:56

Koledzy z tributami 2,0 łączniki stabilizatora dobrali mi z Mazdy PREMANCY zgadzały się długościa i wielkością śrub – zrobiłem z 1000 km i narazie jest lustro – początkowo waliło coś zaraz pow wymianie jak leciałem po nierównościach i okazało się że została jakaś śruba – mechanik sobie czymś pomagal i zapomniał wyjąć :) na kanale stacji diagnostycznej wypadła jak autko poszło do góry :D
(łączniki oryginalne dożyły 127.000 km)
nie wiem jak Wy ale ja mam niezłą frajdę z tego śniegu – extra jest ten zaczepiany napęd na tył jak się boczkiem idzie w zakręcie niesamowite prawie jakby ciągnęła na tył :-P
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez Pablo » 12 mar 2009, 16:09

Dla tych co myślą, że Tributek to terenówka ;)

Obrazek

Przyzwyczajony do jazdy B2500, z braku miejsca na parkingu wjechałem, wyjechać już sie nie dało, pomógł kolega z samurajkiem i linką ale szarpać trzeba było dosyć mocno. To tyle na temat zdolnosci terenowych Tributa, a szkoda, bo liczyłem ze stać go na więcej :(
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 13 mar 2009, 23:42

Ooo, nawet kolorek taki sam na autku... Pablo, bo go stac na wiecej. Bo pewnie tak tylko nieszczesliwie sie zlozylo z tym okropnym sniegiem ;)
Faktem jednak jest, ze Tribute to raczej miejska terenowka, z racji miejsca gdzie mieszkam, zwana bulwarowa. W prawdziwy offroad za zadne skarby bym sie nia nie wybral, faktem jednak jest, ze na tych wszystkich miejskich kraweznikach, rozjezdzonych trawnikach, grzaskich poboczach i dziurawych parkingach spisuje sie niezle. Oczywiscie w porownaniu do zwyklych samochodow.
Tak swoja droga to Samuraje sa nie do wyjecia. Zona miala tego malucha, silniczek 1.3 a Leona utopionego po maske w blocie wyszarpalismy bez zajakniecia.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 14 mar 2009, 01:43

No ja właśnie w mieście wkleiłem, na parkingu pod centrum handlowym ;). Fakt sytuacja nieco nieszcześliwa, a moze moje przyzwyczajenie do mozliwosci b2500. mocno zmarznięty śnieg, wyglądał na łągodne wzniesienie, że to wzniesienie konczyło się nagłym ścięciem, to tribut po prostu usiadł na brzuchu. W puchu to bym go może jeszcze rozkołysał i by wyszedł, a tu porażka, ani drgnął. Fakt faktem, że podczas tej zimy, u mnie na chodniku w 40 cm śniegu tylko ja parkowałem :), inne wszelkiego rodzaju tuaregi i ravki, nawet się nie phały, chyba, że po moich śladach ;)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 14 mar 2009, 05:22

I najlepszemu moze sie trafic zawisnac na brzuszku. Niemniej jednak na miejski off to Trib sie niezle spisuje. Ale niewiele ponad to. Wesolo bywa, jak na zatloczonym parkingu ruszam z problematycznego miejsca miejsca, a za mna juz stoi ktos i cieszy sie, ze sie miejsce zwalnia. Chrobot spojlera slychac i przy wlaczonej muzie.
Jak dla mnie to mimo czterolapowosci okazalo sie, ze jednak zimowe opony maja duze znaczenie. Na miekkim czy ubitym sniegu, na lodzie z ruszeniem nie ma najmniejszego klopotu. Problemy sie zaczynaja, jak trzeba sie zatrzymac lub skrecic. No ta cholera poprostu leciala jak kloc do przodu i niemal zadnej reakcji na manewry kierownica. I to juz niewiele powyzej 40km/h! Krotki szantaz ze strony mojej zony ( niby wlasciciel i glowny uzytkownik :| ) no i trzeba bylo dokonac ZAKUPU. Wybor padl na Pirelli, Snow Sport chyba... Teraz to juz nie straszne mi zamiecie, braki plugow, a nawet nieodsniezone parkingi! I nawet Trib skreca mi tam gdzie potrzebuje!
Co do lacznikow stabilizatora ( tak, wiem to bylo bardzo dawno... ), moje Yamato spisuja sie poki co bez zastrzezen. Nic nie puka ani nie chrupie. Ja wiem, za wczesnie na otwieranie szampana i euforie bo raptem zrobily kilka tysiecy.
ANDY, te dobrane od Premacy to sa ori czy zamienniki? Bo jesli ori no to tez musialy niezle kosztowac. A jesli zamienniki to jakiej firmy?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 16 mar 2009, 11:44

Witam.
Co prawda nie jestem posiadaczem Mazdy a bliznaczego forda Escape to ten temat jest jedynym w Polsce zródłem informacji na temat Tribute :)
Niestety nie udalo mi sie dostac Mazdy dlatego jest Fordzik i mam kilka pytań :
Czy macie problem po zamontowaniu LPG z swiecaca sie kontrolka silnika? emission system. Czytalem na pierwszej stronie ze ktos mial ten problem ale czy i jak udalo sie go rozwiazac?

Poza tym mam wyciek z (najprawdopodobniej) czujnika na reduktorze. Sruba i uszczelka i z tego przecieka delikatnie olej. Orientuje sie ktos co to moze byc i jak to mozna naprawic? Bo w serwisach forda nie maja pojecia o tym modelu, do Mazdy musze zadzwonic ale tez nie sadze by cos zdzialali.
Gdyby ktos mogl zajrzec u siebie to postaram sie zrobic zdjecia
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 16 mar 2009, 19:04

ja mam to samo, gazownicy próbowali różnych sztuczek, ustawień, regulacji i lakpka gasła na dzień, dwa, kilka ale zawsze później się paliła od nowa. Nauczyłem się z tym żyć ;)
A co do wycieku – co konkretnie Ci sprawdzić?
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 16 mar 2009, 23:12

Co smieszniejsze dzisiaj pojechałem do gazownika i w momencie przejechania bramy zakładu lampka zgasła i juz nie chciała sie zapalić.... Narazie cały dzień sie nie pojawiła.

Co sprawdzić. Nie wiem dokladnie co to jest . mechanik powiedział mi że jest to czujnik reduktora. Za przednim mostem na samej gorze jest sruba z gumowymi uszczelkami prawdopodobnie jest to jakis czujnik w reduktorze i z cieknie mi olej z tych uszczelek. Nie mam pewnosci co to jest dlatego moge zrobic zdjecie byś mógł rzucić okiem. Mysle ze jakis mechanik mi to rozbierze i zalozy nowe uszczelki z jakiegos sklepu dla hydraulików :) Jedyny problem to co to wlasciwie jest i jaki olej tam wlac.
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 17 mar 2009, 10:23

Olej sprawdzę Ci w manualu do mazdy jak tylko do domu dotrę, a co do uszczelnienia, pstryknij fotkę i zobaczymy, może w instrukcji jest podane co i jak rozebrać
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 18 mar 2009, 07:06

W temacie kontrolki Check Engine... Ta zolta paskuda mi sie swieci odkad Trib jest zagazowany. Moj mechanik zaklina sie, ze to od amerykanskich norm emisji ( ze niby podwyzszone ) i ze jak na gazie jezdze to sonda glupieje od innej temperatury spalin... I ze moze instalka jest cienka... Zmienilem sterownik w instalacji, same dysze sostaly przedluzone, zeby wtrysk gazu byl jak najblizej komor spalania, regulowane bylo iks razy i jak sie swiecila tak sie swieci. Ja tez sie nauczylem zyc z ta cholera, ale zeby mi sie to podobalo to nie powiem. Poszperalem nieco na innych forach i co wykopalem? Komputer wywala mi blad pierwszej sondy lambda. Ze niby ma za wysokie napiecie. Tylko czemu odwala mi to i na benzynie? Otoz podobno moze to byc spowodowane tym, ze grzaleczka w tej sondzie jest spalona, ewentualnie spalony jest bezpiecznik na zasilaniu tejze grzaleczki. Gdzies tutaj ktos proponowal rowniez cos co nazwal " resetowaniem pompy paliwa ". Nie wiem jak to sie robi i czy to moze pomoc ale temat bede drazyl i jak cos sie dowiem to sobie popisze...
No i jeszcze tylko dodam, ze ten blad sondy lambda moze byc rowniez spowodowany zwarciem przewodow/zwarciem do masy lub zlym stykiem na konektorach. Sama sonda tez juz byla wymieniona i mam to samo. Moze ja sie lepiej na poczatek zajme tym tajemniczym bezpiecznikiem od grzaleczki...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Pablo » 18 mar 2009, 09:52

U mnie check zapala sie tylko na gazie, wystarczy ze odpalę go na benzynce, po przejechaniu iluś tam km, lapmpka znika. To w sumie dziwne, bo myślałem, że jak juz komp "złapał" bład, to bedzie sie świecić aż do resetu.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Andy1979 » 18 mar 2009, 11:41

Tomash oczywiście zamienniki – łaczniki firmy blue print do mazdy premancy – chyba nie były tak drogie bo razem z wymianą oliwy zapłaciłem 280 zł za całość łacznie z kasowaniem poduszek (styczników o czym na dole...)

Koledzy z tą kontrolką check engine zmagałem się w mitsubishi zapalała się na wolnych i gasła dopiero jak się zgasiło silnik po czym się już nie zapalała – żadnego wpływu na jazdę nie miała nic się nie działo czy paliła się czy też nie – moja rada PRZYWYKNĄĆ :)
to samo jest w oplach vectra tam tylko zapala się żółta ikonka silnika – też bezstresowy sygnał.

Aha moje poduszki – znaczy się kontrolka – nareszcie zgasła – okazało się że konieczna była wymiana styków pod siedzonkami z przodu i problem out :)

Powodzenia
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 11:49
Posty: 31
Skąd: Zamość
Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi

Postprzez Tomash » 18 mar 2009, 13:42

U mnie jak juz sie zapali to nie gasnie... Z wlasnej ciekawosci poprubuje zglebic temat. Pocieszajace jest tylko to, ze jak pojawia sie nastepny blad Check Engine to palaca sie juz lampka zaczyna migac. Znak, ze cos tam sie dodatkowego dzieje.
Te zlaczki pod siedzeniami to slaby punkt naszych Tribow. Pierwsza reakcja na kontrolke podusiek to pomanewrowac kostkami pod siedzonkem. Zazwyczaj pomaga. Zdaje sie, ze i w 6 czujniki w siedzeniach lubia wariowac.
Andy, za takie pieniadze to warto bylo! Oby teraz jeszcze dluugo pojezdzily. Ori sporo musza kosztowac.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez trashskate.pl » 18 mar 2009, 16:47

U mnie też nie gasło, dopiero jak zaczałem jeździć na shell gazie to do tej pory sie nie zapaliło chociaż nie wiem czy to przypadek czy może coś w tym jest. Przeciek naprawiłem, okazało sie że było to chłodzenie reduktora i odkręciła sie sruba bo była bardzo luzno. Mam nadzieje że dokręcenie pomoże. Co do stabilzatorów to szukam szukam i nie moge znaleść nigdzie czegoś w przystępnej cenie.
Co do klocków z przodu znalezliście jakieś tanie zamienniki? bo nie wiem czy opłaca mi sie ze stanów ciągnać
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:35
Posty: 31
Skąd: Białystok
Auto: escape/tribute 3.0 V6

Postprzez BLUEJACEK » 22 mar 2009, 18:14

Witam jestem posiadaczem Mazdy Tribute 2002 lx-v6 w automacie. Zakupiłem ją w autohandlu ,jest sprowadzona z USA. Mam mały problem otóż silnik mi nierówno chodzi ,jak stoję na światłach i czasem szarpie jakby nie dostawał paliwa , nie wspominając już o tej pomarańczowej kontrolce :(. Jestem zmuszony oddać go na warsztat ale się trochę boje bo mi raz zepsuli auto na warsztacie. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestie dotyczące przyczyny usterek i naprawy. Byłbym zapomniał jeszcze od czasu do czasu występuje dziwne zjawisko wszystkie wskazówki skaczą do góry a później opadają z powrotem.Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 22 mar 2009, 18:39 przez BLUEJACEK, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 18:02
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda Tribute 2002 lx-v6 3.0

Postprzez Pablo » 22 mar 2009, 18:37

A świece sprawdzałeś? bo u mnie podobny objaw był na samym początku po kupnie, nasilało się w czasie pogody takiej jak teraz, czyli wilgotno i deszczowo. Pracował tak jak by któryś z garów nie palił, po wymianie, objawy ustały
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez BLUEJACEK » 22 mar 2009, 18:42

Ok sprawdzę świece ale jest też problem z tymi wskazówkami to pewnie elektryka pada...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 18:02
Posty: 10
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda Tribute 2002 lx-v6 3.0

Postprzez Pablo » 22 mar 2009, 18:55

To by sugerowało niestety coś z kompem jak na mój gust ale to juz chyba tylko diagnostyka Ci powie dokładnie
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Globy » 22 mar 2009, 23:56

Poczytaj w dziale 3/5/6 – takie zachowanie wskazówek to test komputera, przeprowadzany pewnie ze względu na wykryte usterki. Wklej tu błędy, jakie wywala Ci kontrolka CE i popatrzymy na forach zagranicznych. 3-litrowe silniki Forda nie należą do perełek bezawaryjności, powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mario_g76 » 23 mar 2009, 01:14

Mam mały problem otóż silnik mi nierówno chodzi ,jak stoję na światłach i czasem szarpie jakby nie dostawał paliwa

U mnie czasami (nie za często), ale zdarzy się właśnie "szarpnięcie", spadek obrotów bliski zero właśnie w sytuacjach stania na światłach. Szczególnie przy zimnym silniku. Na gazie jest auto bardziej czułe, ale i na benzynie się to zdarzy (oczywiście rzadziej niż na gazie). Byłem kiedyś w "serwisie" Mazdy. Do niczego nie doszli (już nie są "aytoryz. serwisem co może tłumaczyć wnioski do jakich doszli). Stawiałem na krokowy- wykres i zachowanie wyszło OK, szczelność – bo może jakiś przewód padł- OK itp. itd. Wykres sondy lamba – poszarpany a powinien być w miarę sinusoidalny. Wyszło również, że podobno nie równo pali na garach. Określili, że to pewnie cewka bo sonda wariuje bo cewka źle pali. Więc – wymieniłem cewkę, sondę lambda (tą pierwszą),świece też były nowe, gaz wyregulowany. Bez zmian. Używane były preparaty do czyszczenia gaźników/wlotów powietrza itp... BEZ zmian. A ponieważ rzadko silnikiem zatelepie dałem sobie spokój. Jedynie co to jeszcze przewody zapłonowe kupię lepsze bo pomysłów mi brak.
Pablo – tak jak i u Ciebie było – im pogoda bardziej mokra tym mam wrażenie, że te przypadłości są większe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:26
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele