Problem z lampką przy stacyjce 323

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez herbert » 4 maja 2005, 16:46

Chciałem podłączyć pod tą lampkę diody, przy tej czynności zrobiłem zwarcie. Wymieniłem 2 bezpieczniki wszystkie pozostałe były oki. Nowa żaróweczka ale widzę że niema odpowiedniej mocy na przewodach doprowadzającej do tej lampeczk ( świeci się dioda ale nie gaśnie , a żarówka tylko sie lekko żarzy). Może ktoś wie gdzie tkwi problem. Może jest gdzieś jakiś dodatkowy bezpiecznik , a może jakaś płytka sterująca czy coś takiego. Będę wdzięczny za podpowiedz.



pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2005, 23:59
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323c BA

Postprzez Dethar » 4 maja 2005, 17:13

herbert to witam w klubie, zrobilem identycznie jak Ty !!
zwarłem przypadkiem te 2 kabelki od podswietlenia stacyjki cos strzelilo i zamiast 12 V mam 1,5 V zasilania i lipa
wszystkie bezpieczniki sa okej

mi sie wydaje ze schematow ze cos w tym CPU sie sypnelo :(
jakby udalo Ci sie to naprawic to prosze daj znac bo ja juz sie poddalem jezeli chodzi o to podswietlenie... a teraz ide naprawiac tylne swiatlo bo padlo :( jeb.... elektryka zawsze z nia cos nie tak

ps. ktore bezpieczniki 2 Ci walnely ? bo umnie wszystkie byly ok po tym zwarciu

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez emik » 5 maja 2005, 14:40

Oj panowie, a na co wam były ledziki (diody)?? Ta żawórka wkońcu się tak szybko nie przepala i ma taki kojący zielony kolor :P A teraz jest Kicha :( Pewnie ECU dostał. Sam kiedyś zmieniałem i wolałem wziąć ciut mniejszą moc jak wiekszą zeby nie przesadzic z amperazem.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Dethar » 5 maja 2005, 18:28

emik napisał(a):Oj panowie, a na co wam były ledziki (diody)

ja nie chcialem zadnych ledzikow i tez mam za swoje :(
poprostu chcialem naprawic to ustrojstwo i przypadkiem zwarcie zrobilem.... i lipa teraz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Shoovar » 6 maja 2005, 10:44

Napewno walnęło coś więcej niż tylko bezpieczniki <lol> . Nie wiem jak dokładnie zrobione jest opóźnienie w wygaszaniu, ale szukałbym tam (Jak steruje tym ECU to porażka). Jakiś dobry schemacik i pewnie by się udało coś więcej wywnioskować, ale dobrych schematów instalacji elektrycznej 323 jeszcze nie trafiłem. W najbliższym czasie będę grzebał przy tablicy to może wylookam coś więcej
Ostatecznie lampke można podłączyć tak jak oświetlenie wnętrza (korzysta zresztą z tego samego wyłącznika w drzwiach), tylko to opóźnienie wygaszania :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2005, 08:56
Posty: 30
Skąd: Nowa Ruda
Auto: 323F '90 1.6 16V

Postprzez Dethar » 6 maja 2005, 11:36

Shoovar napisał(a):tylko to opóźnienie wygaszania

no wlasnie a caly widz polega na tym wygaszeniu bo inaczej to mija sie z celem :(
mam schemat do mx3 elektryki i na chlopski rozum mogl pasc bezpiecznik a on jest OK albo CPU :|
tak ze lipa chyba....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Shoovar » 6 maja 2005, 11:44

Dethar napisał(a):no wlasnie a caly widz polega na tym wygaszeniu bo inaczej to mija sie z celem

Jak znajdę chwilkę to pomyślę nad takim układem za niewielkie pieniądze coby dało się dorobić coś bez wymiany CPU. A tak BTW to jak mógłbyś podesłać schemat może coś bym sobie wywnioskował ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2005, 08:56
Posty: 30
Skąd: Nowa Ruda
Auto: 323F '90 1.6 16V

Postprzez Shoovar » 6 maja 2005, 11:55

No i znalazło się. Wiem, że to nie rozwiązanie, ale dla każdego kto "położył" <killer> oryginalne sterowanie, a nie ma forsy na kosztowną jak podejżewam naprawę związaną z wymianą CPU propozycja zamienna. Podłaczamy lampkę przy stacyjce tak jak oświetlenie wnętrza i w obwód montujemy takie coś http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=50374999
Wiem, że to "sztuka" ale jak ktoś tęskni za lampką (nomenomen bardzo wg mnie przydatną) to zawsze jest to jakieś wyjście ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2005, 08:56
Posty: 30
Skąd: Nowa Ruda
Auto: 323F '90 1.6 16V

Postprzez Dethar » 6 maja 2005, 12:02

tez myslalem nawet nad olaniem tego podswietlenia i wmontowaniem wlasnie takiego wygaszacza z allegro do gornej lampki... wtedy podswietlenie stacyjki bylo by zbedne i problem sam by sie rozwiazal :)

a schemat wrzucilem tutaj:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Shoovar » 6 maja 2005, 12:14

Dethar napisał(a):do gornej lampki... wtedy podswietlenie stacyjki bylo by zbedne

Możesz do górnej, a możesz i wmontować w lampke od stacyjki ;) a nawet w obie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2005, 08:56
Posty: 30
Skąd: Nowa Ruda
Auto: 323F '90 1.6 16V

Postprzez Puhcio » 6 maja 2005, 12:58

Dethar napisał(a):na chlopski rozum mogl pasc bezpiecznik a on jest OK albo CPU


A co się stanie jak CPU padnie ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Dethar » 6 maja 2005, 13:33

Puhcio napisał(a):A co się stanie jak CPU padnie ?

na chlopski rozum to znaczy ze bedzie to duzo kosztowalo :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Puhcio » 6 maja 2005, 13:43

Dethar napisał(a):na chlopski rozum to znaczy ze bedzie to duzo kosztowalo :|


Ale ja sie pytam w kwsetii samochodu :P

Ps. Mi walnął czujnik, który w aso kosztuje 1500 zł (w ramach pocieszenia)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Dethar » 6 maja 2005, 14:22

Puhcio napisał(a):Ale ja sie pytam w kwsetii samochodu

z tego co patrze na schemat i jesli dobrze go odczytuje to gdyby caly ten CPU padl w mx-3 to nie dzialal by tylny spryskiwacz i wycieraczka no i buczenie gdy zostawi sie kluczyk w stacyjce, umnie cos strzelilo ale nie mam pojecia co bo wszystko dziala poza tym podswietleniem stacyjki

Puhcio napisał(a):Mi walnął czujnik, który w aso kosztuje 1500 zł (w ramach pocieszenia)

masakra :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Puhcio » 6 maja 2005, 14:28

Dethar napisał(a):wszystko dziala poza tym podswietleniem stacyjki


i poza lampą :P

Dethar napisał(a):masakra :|


w końcu mamy ma$$$$dy <lol>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Dethar » 6 maja 2005, 14:33

Puhcio napisał(a):i poza lampą

blueheh no wlasnie lampa tylna prawa tez mi nie dziala ale po tym zwarciu dzialala tak ze to nie chyba tu lezy wina :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Mumin » 6 maja 2005, 14:36

Dethar napisał(a):
Puhcio napisał(a):Ale ja sie pytam w kwsetii samochodu

z tego co patrze na schemat i jesli dobrze go odczytuje to gdyby caly ten CPU padl w mx-3 to nie dzialal by tylny spryskiwacz i wycieraczka no i buczenie gdy zostawi sie kluczyk w stacyjce, umnie cos strzelilo ale nie mam pojecia co bo wszystko dziala poza tym podswietleniem stacyjki


Ja mam co prawda Mazdę 323 BA, ale właśnie zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka, ale nie włączeniu silnika, spod maski coś jakby buczało. Czy to znaczy, że mam coś nie tak z CPU? <szok>
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Shoovar » 6 maja 2005, 20:00

Dethar napisał(a):z tego co patrze na schemat i jesli dobrze go odczytuje to gdyby caly ten CPU padl w mx-3 to nie dzialal by tylny spryskiwacz i wycieraczka no i buczenie gdy zostawi sie kluczyk w stacyjce, umnie cos strzelilo ale nie mam pojecia co bo wszystko dziala poza tym podswietleniem stacyjki

Dobrze patrzysz, ale nie do końca. przy założeniu, że usmażyłeś cały CPU tak by właśnie było, jednak sądząc po ilości urządzeń które są w niego wpięte nie będzie taki prosty do usmażenia w całości. Według mnie tylko sygnał ze stacyjki steruje wspólnie całym CPU, pozostałe urządzenia są sterowane osobnymi blokami, słowem jeśli usmażyć wejscie ze stacyjki to nie będzie działało nic. Jeśli zwarte zostały tylko kabelki od podświetlenia stacyjkii to według mnie usmażyła się jedynie część odpowiadająca za sterowanie podświetleniem stacyjki (czyli wyłacznie po czasie lub po przekręceniu kluczyka). Reszta CPU działa prawidłowo, sterowanie ze stacyjki też działa prawidłowo, tylko nie świeci podświetlenie stacyjki.
Nawiasem mówiąc to z analizy schamtu wynika, że są 3 bezpieczniki po drodze które mogły się sfajczyć przy zwarciu, więc może faktycznie warto poszukać trzeciego, a jeśli nie to jest problemik, bo raczej niewiele da się zrobić poza wymianą samego CPU. Aha... Przy zwarciu kabelków od podświetlenia najszybciej może przestać dizałać brzęczyk od kluczyka, bo jest sterowny tymi samymi wyłacznikami drzwiowymi co oświetlenie wnętrza i podświetlenie stacyjki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2005, 08:56
Posty: 30
Skąd: Nowa Ruda
Auto: 323F '90 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323