
323 BF B6 Turbo
Gratuluję rodzyna, do tego biały
Dbaj o Nią, i tak wygląda zacnie – zadbany lakier i prawie oryginalna buda. Mam nadzieję, że kiedyś zobaczę Ją w akcji!

Jacol napisał(a):Cukierki w koninie będą przykładnie powieszeni za jaja do góry nogami za robienie OT w dziale Nasze Mazdy.
Sam jestem ciekawy jak to się odpycha, bo wiem jak jeździła Mazda Kamila z Iławy, a była bardzo szybka.

www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Dzięki, gdyby nie "elitarność" zlotu w Koninie moglibyście zobaczyć ją w akcji już w kwietniu, ale już widzę, że niestety nie mam co marzyć o załapaniu się.
A za auto powoli się zabieram – w sobotę wleciał kubeł i pasy, pół dnia rzeźbiłem mocowania z kątowników, ale wyszło całkiem nieźle, jak będę miał trochę czasu to zrobię fotki i zaprezentuję, przymierzam się też do montażu MBC i wskaźnika boosta w tym tygodniu.
A za auto powoli się zabieram – w sobotę wleciał kubeł i pasy, pół dnia rzeźbiłem mocowania z kątowników, ale wyszło całkiem nieźle, jak będę miał trochę czasu to zrobię fotki i zaprezentuję, przymierzam się też do montażu MBC i wskaźnika boosta w tym tygodniu.

- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Dzisiejszy dzień spędziłem pod hasłem GTX:
zamontowałem MBC i wkrótce potem przekonałem się jak działa boostcut.
pozytywne jest to, że włączał się już przy 3,5k rpm, czyli do tego momentu turbina dmucha już okolice 0,8 bar, zresztą ogólnie GTX dostał kopa w tyłek na niższych obrotach zgodnie z przewidywaniami.
razem z wcześniej wrzuconym stożkiem i po wstępnym czyszczeniu komora wygląda tak:
założyłem wreszcie tablicę przednią, mega mi się widzi ten kwadrat.
założyłem zegar doładowania (najgorszy z dostępnych modeli autogauge, ale dostałem razem z autem, więc nie wybrzydzałem i tak czuwa nade mną boostcut, więc zegar ma tu drugorzędne znaczenie)
miejsce montażu mi podchodzi, ale sposób już nie – muszę dopracować mocowanie tego ustrojstwa.
po wieczornych testach na wpół zaśnieżonych drogach pokazywało 0,75 bara w peaku i obyło się bez brzęczka i gryzienia kiery, więc można jeszcze co nieco mbc pokręcić co mnie niezmiernie cieszy.
wspomniane wcześniej, rzeźbione w weekend mocowania kubłów – fotel siedzi pewnie, nie buja się, ani nie trzęsie, także obędzie się chyba bez poprawek.
kubeł w całej okazałości (kolor mi średnio podchodzi, ale trafiła się okazja i nie wybrzydzałem)
wymarzona od dawna momo corse czeka na paczkę z nabą do mazdy – mam nadzieję, że w piątek całość wleci do auta.
zmieniłem też wiejską gałkę zmiany biegów na czarną skórę, miało być coś bardziej JDM, ale nie znalazłem nic ciekawego w ludzkich pieniądzach. teraz wygląda to tak:
na koniec przykleiłem maty na półki – wreszcie zaczną spełniać swoją funkcję
miałem jeszcze przykleić czerwone paski na listwy i zderzaki, ale już mi sił nie starczyło, jak na 1 dzień to i tak sporo zrobiłem, tym bardziej że w miedzy czasie było sporo czyszczenia różnych pierdółek, których nie warto wypisywać.
chyba tyle, mam nadzieję, że zaspokoiłem chwilowe zapotrzebowanie na fotki w tym temacie.
zamontowałem MBC i wkrótce potem przekonałem się jak działa boostcut.
pozytywne jest to, że włączał się już przy 3,5k rpm, czyli do tego momentu turbina dmucha już okolice 0,8 bar, zresztą ogólnie GTX dostał kopa w tyłek na niższych obrotach zgodnie z przewidywaniami.
razem z wcześniej wrzuconym stożkiem i po wstępnym czyszczeniu komora wygląda tak:
założyłem wreszcie tablicę przednią, mega mi się widzi ten kwadrat.
założyłem zegar doładowania (najgorszy z dostępnych modeli autogauge, ale dostałem razem z autem, więc nie wybrzydzałem i tak czuwa nade mną boostcut, więc zegar ma tu drugorzędne znaczenie)
miejsce montażu mi podchodzi, ale sposób już nie – muszę dopracować mocowanie tego ustrojstwa.
po wieczornych testach na wpół zaśnieżonych drogach pokazywało 0,75 bara w peaku i obyło się bez brzęczka i gryzienia kiery, więc można jeszcze co nieco mbc pokręcić co mnie niezmiernie cieszy.
wspomniane wcześniej, rzeźbione w weekend mocowania kubłów – fotel siedzi pewnie, nie buja się, ani nie trzęsie, także obędzie się chyba bez poprawek.
kubeł w całej okazałości (kolor mi średnio podchodzi, ale trafiła się okazja i nie wybrzydzałem)
wymarzona od dawna momo corse czeka na paczkę z nabą do mazdy – mam nadzieję, że w piątek całość wleci do auta.
zmieniłem też wiejską gałkę zmiany biegów na czarną skórę, miało być coś bardziej JDM, ale nie znalazłem nic ciekawego w ludzkich pieniądzach. teraz wygląda to tak:
na koniec przykleiłem maty na półki – wreszcie zaczną spełniać swoją funkcję
miałem jeszcze przykleić czerwone paski na listwy i zderzaki, ale już mi sił nie starczyło, jak na 1 dzień to i tak sporo zrobiłem, tym bardziej że w miedzy czasie było sporo czyszczenia różnych pierdółek, których nie warto wypisywać.
chyba tyle, mam nadzieję, że zaspokoiłem chwilowe zapotrzebowanie na fotki w tym temacie.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Adamos, skończył mi się wreszcie młyn na uczelni, także wkrótce powinienem się pojawić na spocie.
Quaki, fajnie – chętnie zobaczę jak lata Twoje Probe, po takim czasie spędzonym w garażu powinno mieć z 500 KM.
Quaki, fajnie – chętnie zobaczę jak lata Twoje Probe, po takim czasie spędzonym w garażu powinno mieć z 500 KM.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Nie chwaliłem się tym w swoim temacie, ale od zakupu auta miałem problem z przerywaniem na wysokich obrotach po porządnym rozgrzaniu auta, podejrzewałem od początku szczelność dolotu i walczyłem z nią spory kawał czasu, ostatecznie problem rozwiązał się wczoraj – winne okazały się .... kable zapłonowe. Trochę mi wstyd, że tyle czasu to trwało, ale temat wreszcie ogarnięty (dzięki luki za pożyczenie kabli na podmianę), zamówiłem już nowe kable NGK, swiece mają odpowiedni do zwiększonej mocy odstęp 0,8 i są w stanie bdb, więc je póki co zostawiam.
Pojechałem dzisiaj na wagę i wyszło dokładnie tyle ile przewidywałem, czyli 1015 kg z 1/3 zbiornika, z 1 kubłem zamiast fotela i bez tylnej kanapy, w bonusie walizka narzędzi, CB i jakieś pierdoły – myślę ze na sezon 950 kg powinno być.
EDIT: btw. podjąłem decyzję co do wydechu – po tym jak zobaczyłem jak wyglądają kolanka w obecnym stwierdziłem, że robię calutki wydech, prawdopodobnie łącznie z DP (nie sprawdziłem jeszcze jaką ma średnicę) od nowa, oczywiście 2,5 cala.
Pojechałem dzisiaj na wagę i wyszło dokładnie tyle ile przewidywałem, czyli 1015 kg z 1/3 zbiornika, z 1 kubłem zamiast fotela i bez tylnej kanapy, w bonusie walizka narzędzi, CB i jakieś pierdoły – myślę ze na sezon 950 kg powinno być.
EDIT: btw. podjąłem decyzję co do wydechu – po tym jak zobaczyłem jak wyglądają kolanka w obecnym stwierdziłem, że robię calutki wydech, prawdopodobnie łącznie z DP (nie sprawdziłem jeszcze jaką ma średnicę) od nowa, oczywiście 2,5 cala.
Ostatnio edytowano 17 mar 2009, 18:27 przez Adriano_4G, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Adriano_4G napisał(a):Dzisiejszy dzień spędziłem pod hasłem GTX:
zamontowałem MBC i wkrótce potem przekonałem się jak działa boostcut.
pozytywne jest to, że włączał się już przy 3,5k rpm, czyli do tego momentu turbina dmucha już okolice 0,8 bar, zresztą ogólnie GTX dostał kopa w tyłek na niższych obrotach zgodnie z przewidywaniami.
Będzie ciepło, będzie lepiej...
xXx napisał(a):Będzie ciepło, będzie lepiej...
Chyba z trakcją, ja tam lubię zimne powietrze prosto na IC.
MBC juz skorygowałem tak, żeby się boostcut nie włączał, zresztą ecumaster wjedzie jak wydech zrobię, więc mnie mała stabilność MBC nie będzie blokować przed niczym.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Zimniejsze powietrze, gesciejsze powietrze, przeplywka zamyka sie zbyt szybko, paliwo zostaje odciete... Po prostu nie przeskoczysz pewnego progu, nawet jak ustawisz idealnie gdy bedzie cieplo, to gdy zrobi sie zimno znowu pozamiatane...
Dlatego napisałem, że zakładam ecumastera i skoki boosta o 0,1 bara będę miał głęboko – powinienem się do tego czasu dorobić EGT albo wideband'a, więc nawet jeśli doładowanie przekroczy wydajność wtrysków to wszystko będzie pod kontrolą.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Adriano_4G
Wpadaj na spota. Chetnie zobacze B6T
Ja mam tylko B3
P.S.
Fajne felgi
Wpadaj na spota. Chetnie zobacze B6T
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
P.S.
Fajne felgi

- Od: 8 maja 2005, 23:52
- Posty: 1117
- Skąd: 樹雷星
- Auto: 日産自動車株式会社
Bardzo się cieszę, że to auto powróciło na świat w tym dziale. Aktualnie sporo się zmieniło ale mam nadzieję że Adrian naskrobie co nieco na ten temat 
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Dzięki za awans do działu Projekty.
Od zalockowania tematu w NM trochę się zmieniło:
– większa turbina VJ-11 z Probe 2.2T
– większe wtryski z Probe 2.2T (326 cc vs 300 cc seria)
– downpipe z osobnym kanałem 40 mm na wastegate + wydech 2,5", made by Lukster
– założony Ecumaster DET II (podpięty pod wtryski) + mapsensor 1,5 barowy Motoroli, auto wystrojone na 1,0 bara w peaku, potem doładowanie niestety spada i z tym aktualnie walczę
– seryjna dźwignia zmiany biegów przerobiona na shortshifter
– kierownica Momo Corse + naba Momo + klakson Momo
– czerwone paski na listwach
– maska pomalowana od wewnątrz na rising sun, z zewnątrz czarny mat
auto przed strojeniem, przy ciągłym doładowaniu 0,75 bara jechało tak:
po strojeniu jest lepiej, 3,5-4 tys. obrotów przy 1,0 bara na dwójce czy trójce są okrutne
, jak uporam się z uciekającym boostem i będzie tyle trzymać do odcinki to powinno być naprawdę fajnie. ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zrobiłem też update pierwszej strony, m.in. z aktualnymi fotkami.
Od zalockowania tematu w NM trochę się zmieniło:
– większa turbina VJ-11 z Probe 2.2T
– większe wtryski z Probe 2.2T (326 cc vs 300 cc seria)
– downpipe z osobnym kanałem 40 mm na wastegate + wydech 2,5", made by Lukster
– założony Ecumaster DET II (podpięty pod wtryski) + mapsensor 1,5 barowy Motoroli, auto wystrojone na 1,0 bara w peaku, potem doładowanie niestety spada i z tym aktualnie walczę
– seryjna dźwignia zmiany biegów przerobiona na shortshifter
– kierownica Momo Corse + naba Momo + klakson Momo
– czerwone paski na listwach
– maska pomalowana od wewnątrz na rising sun, z zewnątrz czarny mat
auto przed strojeniem, przy ciągłym doładowaniu 0,75 bara jechało tak:
po strojeniu jest lepiej, 3,5-4 tys. obrotów przy 1,0 bara na dwójce czy trójce są okrutne
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zrobiłem też update pierwszej strony, m.in. z aktualnymi fotkami.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
pieknie idzie.troszke brakuje do osiagniec lukstera ale niewiele.
gratulacje.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
dzięki piwo, fakt – do lukstera mi trochę brakuje – do 160 zbieram 3-4 długości także całkiem sporo, co gorsza jak ja zrobię stabilne 1,1 bara to lukster już będzie na 0,5 śmigał więc klozet raczej poza zasięgiem w tym roku, ale dobry sezon się szykuje także ciekawych rywali raczej nie zabraknie. 
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
miło mi to czytać, ja liczyłem na to, że da się z tego auta sporo wyciągnąć, natomiast pozytywnie zdziwiły mnie koszty modyfikacji – wystarczyło się dobrze wczytać w kilka amerykańskich for.
najlepszym przykładem jest chyba turbina pasująca praktycznie plug&play i wytrzymująca 1.2 bara przy cenie rzędu 300 zł.![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
najlepszym przykładem jest chyba turbina pasująca praktycznie plug&play i wytrzymująca 1.2 bara przy cenie rzędu 300 zł.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości