Wyciek oleju

Postprzez luki88 » 2 sty 2009, 23:58

kast
Oleje mineralne to zło – tworzą nagar i zapychają silnik. Jak byś widzial jakiej średnicy są kanały olejowe smmarujące panewki i inne części silniak to byś zrozumial ten problem.
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez awruk » 12 lut 2009, 20:49

witam...
wymienilem uszczelke pod zaworami na reinza... dalem sylikon... wytrzymla jakis miesiac i 2000 km
i zaczela ciec... myslicie ze jak ja jeszcze raz wyczyszcze i przesmaruje to bedzie trzymac...?
a i pytanie jak sprawdzic czy pokrywa zaworow jest rowna... i co zrobic jesli trzeba ja prostowac i jak to sie robi...?
jeszcze jedno pytanie na bloku silnika widzialem slady wydaje mi sie papieru sciernego... byc moze mechanik jak zmienial rozrzad oczyszczal powierzchnie... i teraz mysle co zrobic jak on tym papierem porobil nierownosci na bloku...? czy jest jakas rada na to..? czy uszczelka sie dopasuje...?
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez lukasssss1 » 7 mar 2009, 16:35

Ostatnio zauważyłem wyciek oleju (zdjęcie nr.2)
nie znam się na mechanice, ale czy to coś poważnego czy jakaś uszczelkę trzeba wymienić i skąd to kapie (nie dużo kapię ale widać na rurce)
I drugi problem dla Madzi ciężko wejść na obroty, nie wiem jak to dokładnie opisać...ale coś takiego jak się rusza 1,2 bieg daje gazu i zero reakcji obroty są,jest głośniej ale nic przyspieszenia tylko po krótkim czasie dopiero dostaje kopa że ciągnie..też zauważyłem że na skręconych kołach tak samo (skręcam na zwykłym skrzyżowaniu, 2 w locie zmieniam i też dopiero przyspieszy jak koła od prostuje) czytałem co nie co na forum i czy możne to być przepływomierz ??? trzeba go wyczyścić i czy można samemu czy lepiej do mechanika dać??? i jeżeli to ot czy ktoś może zaznaczyć na zdjęciu co i jak odkręcić żebym tego nie zepsuł ;)
Pozdrawiam Łukasz :)

1. Obrazek
2. Obrazek
3. Obrazek
Ostatnio edytowano 21 mar 2009, 21:04 przez lukasssss1, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez sps-snipers » 7 mar 2009, 16:59

Co do wycieku to wygląda to mi ,ż eoring na aparacie trzeba wymienić ,możesz to zrobic samemu,chociaż może ci tez puszczać na rogu uszczelka pod zaworami. Jeśli wymieniać to najlepiej na oryginał a jak nie to kupić tanizne i splanowac pokrywe jak ja i będzie git :] Co do mocy to aparat zapłonowy. Proponuje wymiane w uzywce. Mechanik ci nic nie poradzi. Ewentualnie Tadziol z Katowic regeneruje aparat z dożywotnią gwarancją :D Jeśli na zimnym ci [tiiit] a na ciepłym silniku jest słaby to ,to co pisze sie pokrywa.
PS;Temat pewnie poleci do kosza :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez butters » 7 mar 2009, 18:06

sps-snipers napisał(a): Co do mocy to aparat zapłonowy. Proponuje wymiane w uzywce. Mechanik ci nic nie poradzi. Ewentualnie Tadziol z Katowic regeneruje aparat z dożywotnią gwarancją :D Jeśli na zimnym ci [tiiit] a na ciepłym silniku jest słaby to ,to co pisze sie pokrywa.



Ja zauważyłem u siebie taką przypadłość, wymiana oringu na aparacie zaplonowym pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez lukasssss1 » 7 mar 2009, 18:49

sps-snipers to jest tez na zimnym, nie ma to styczności z temp. bo czy jest zimny czy ciepły to jest tak samo..i nie chodzi ze [tiiit] bo da rade można go do 190 rozbujać tyle jechał z Niemiec..a chodzi o to że daję gazu (jedzie się wolno) i reaguje po 2-3sek i wtedy daje buta dobrego

P,S a co jest źle to poprawie wydaje mi się że zgodnie z regulaminem napisałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez dude » 7 mar 2009, 19:24

W Aso mazda Dyga Katowice ceny tych uszczelek wyglądają tak:
uszczelka pokrywy -83zł
o-ring aparatu -15zł

Wymiana u jakiegoś mechanika to koszt ok 50-70zł
Sprawdź też czy ta rura na którą kapie olej jest ok bo podobno pod wpływem temp. oleju potrafi napęcznieć i pęknąć.

Co do mocy, to czasem nie jest to ślizgające się sprzęgło???
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez sps-snipers » 7 mar 2009, 23:24

dude napisał(a):uszczelka pokrywy -83zł

Zadzwoń i spytaj sie o cene bo z tego co wiem euro posżło w góre i uszczelka w Aso to koszt 135 zł :D ale oczywiscie może sie myle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez lukasssss1 » 8 mar 2009, 10:07

ale to nie wiadomo z czego to leci..to chyba najlepiej jechać do mechanika niech sam powie co trzeba kupic i wymieni ..bo tak kupić a okaże się ze to nie z tego...
a da sie z tym narazie jeździć ?? bo to nie cieknie mocno tylko czasem kropla spadnie, a sączy się pod śróbko ta co widać i pada na wąż
a co do sprzęgła to nawet nie wiem jak to się charakteryzuje bo to moje pierwsze auto, z tego co czytałem na forum to objawy sa podobne ale nie takie same, no i u innych te objawy gorzej wyglądają to może u mnie nie jest całe sprzęgło padnięte da się jakoś "uzdrowić" czy jak juz to całe sprzęgło wymieniać, ostatnio chyba je trochę przypaliłem niechcący i jak wyszedłem z wozu to śmierdziało trochę spalenizna :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez dude » 8 mar 2009, 11:53

Owiń czymś ten wąż, żeby Ci nie napęczniał i możesz na razie jeździć tylko kontroluj poziom oleju..
Mechanior Ci powie skąd cieknie.. ale gwarantuję Ci że to będzie jedna z tych rzeczy, które wymieniliśmy, lub obydwie.
Z resztą zobacz jak to u mnie wyglądało:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1236219

O-ringu nie musisz mieć kupionego w aso, ale uszczelkę pokrywy proponuję oryginalną. Czytałeś pewnie tematy z tym związane to wiesz, że Ci co chcieli oszczędzić, często na tym tracili :P
W razie czego wal do kolegi Smirnoffa

Ja miałem w Matizie ślizgające sprzęgło, stąd moje pierwsze przypuszczenie.. Dajesz gazu i słychać jak silnik mieli jakby był wysprzęglony i dopiero po chwili łapie prędkość(kopa).. Tylko jak się bardzo spokojnie dodawało gazu to łapało.

Powodzenia!
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez lukasssss1 » 8 mar 2009, 11:59

no to właśnie takie mam objawy to może to samo być..jutro zajadę do mechanika i powiem co i jak i co on poleci..czy całe nowe sprzęgło czy da się coś zrobić :)
dzięki za odpowiedzi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez sps-snipers » 8 mar 2009, 12:33

No właśnie :D Nie oszczędzaj na częściach. Ja juz sie przejechałem na;
-tanich sworzniach :P (2 wymienione a ori jak nowy)
-kilka chińskich przegubów wymieniłem
-uszczelki dekla to juz wsumie 4 ale teraz planowałem :D i tanizna dobra <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez lukasssss1 » 9 mar 2009, 11:10

dziś byłem w warsztacie i powiedzieli ze to bedzie uszczelka aparatu i bez problemu wymienia, wiec jeden kłopot bedzie z glowy :) a co do tego sprzegła to powiedział ze to nie moze byc sprzegło bo jezeli slizgaloby sie sprzehlo to byloby tak caly czas (nie wjechalbym pod górke i cały czas robiłoby sie ze wchodzi na obroty a nie jedzie) i ze trzeba szukac innej przyczyny moze jakis filtr cos poradzicie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez lukasssss1 » 9 mar 2009, 18:14

sps-snipers napisał(a): Co do mocy to aparat zapłonowy. Proponuje wymiane w uzywce.


to może być wina tego aparatu? da się to jakoś sprawdzić czy to może być to ?
a może to filtr powietrza ? ? ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez sps-snipers » 9 mar 2009, 19:09

E tam filtr powietrza odpada. W Mazdeczce masz troche kombinacji ,co do mocy a szukanie metodą wydatków czyli prób i błędów to dla tych co <dupa> kasą. Moja opinia może być mylna ale co do spadku mocy może być aparat zapłonowy,filtr paliwa,wod aw baku, jakis przewód zapłonowy wadliwy,świeca,,,dosłownie kupa rzeczy ale to trzeba znależć <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez lukasssss1 » 9 mar 2009, 19:24

sory właśnie się pomyliłem chodziło mi o filtr paliwa <glupek2>
no to sporo tego jest i tak po kolei to wszytko wymieniać to kasy pójdzie <lol>
a da się np.podłączyć pod urządzenie do diagnostyki i to powie że np. świeca czy coś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez sps-snipers » 9 mar 2009, 19:40

Nie pamietam gdzie ale jest na forum taki temacik czy gdzieś tam ..niewiem :D Bierzesz diode i lutujesz do anody i katody czyli jej odnóży :D kawałek przewodu .mostkujesz to w gnieżdzi ediagnostycznym i bierzesz kawałek przewodu (jedna żyła i mostkujesz) To wszystko wpinasz w gniazdo diagnostyczne i szukasz błędów :D
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Czytaj uwaznie ,wszystko w temacie powyżej hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323