Wyciek oleju
1, 2
kast
Oleje mineralne to zło – tworzą nagar i zapychają silnik. Jak byś widzial jakiej średnicy są kanały olejowe smmarujące panewki i inne części silniak to byś zrozumial ten problem.
Oleje mineralne to zło – tworzą nagar i zapychają silnik. Jak byś widzial jakiej średnicy są kanały olejowe smmarujące panewki i inne części silniak to byś zrozumial ten problem.
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
witam...
wymienilem uszczelke pod zaworami na reinza... dalem sylikon... wytrzymla jakis miesiac i 2000 km
i zaczela ciec... myslicie ze jak ja jeszcze raz wyczyszcze i przesmaruje to bedzie trzymac...?
a i pytanie jak sprawdzic czy pokrywa zaworow jest rowna... i co zrobic jesli trzeba ja prostowac i jak to sie robi...?
jeszcze jedno pytanie na bloku silnika widzialem slady wydaje mi sie papieru sciernego... byc moze mechanik jak zmienial rozrzad oczyszczal powierzchnie... i teraz mysle co zrobic jak on tym papierem porobil nierownosci na bloku...? czy jest jakas rada na to..? czy uszczelka sie dopasuje...?
wymienilem uszczelke pod zaworami na reinza... dalem sylikon... wytrzymla jakis miesiac i 2000 km
i zaczela ciec... myslicie ze jak ja jeszcze raz wyczyszcze i przesmaruje to bedzie trzymac...?
a i pytanie jak sprawdzic czy pokrywa zaworow jest rowna... i co zrobic jesli trzeba ja prostowac i jak to sie robi...?
jeszcze jedno pytanie na bloku silnika widzialem slady wydaje mi sie papieru sciernego... byc moze mechanik jak zmienial rozrzad oczyszczal powierzchnie... i teraz mysle co zrobic jak on tym papierem porobil nierownosci na bloku...? czy jest jakas rada na to..? czy uszczelka sie dopasuje...?
- Od: 11 maja 2008, 16:43
- Posty: 120
- Skąd: Stróża/k. Myślenic
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96
Ostatnio zauważyłem wyciek oleju (zdjęcie nr.2)
nie znam się na mechanice, ale czy to coś poważnego czy jakaś uszczelkę trzeba wymienić i skąd to kapie (nie dużo kapię ale widać na rurce)
I drugi problem dla Madzi ciężko wejść na obroty, nie wiem jak to dokładnie opisać...ale coś takiego jak się rusza 1,2 bieg daje gazu i zero reakcji obroty są,jest głośniej ale nic przyspieszenia tylko po krótkim czasie dopiero dostaje kopa że ciągnie..też zauważyłem że na skręconych kołach tak samo (skręcam na zwykłym skrzyżowaniu, 2 w locie zmieniam i też dopiero przyspieszy jak koła od prostuje) czytałem co nie co na forum i czy możne to być przepływomierz
? trzeba go wyczyścić i czy można samemu czy lepiej do mechanika dać??? i jeżeli to ot czy ktoś może zaznaczyć na zdjęciu co i jak odkręcić żebym tego nie zepsuł
Pozdrawiam Łukasz
1.
2.
3.
nie znam się na mechanice, ale czy to coś poważnego czy jakaś uszczelkę trzeba wymienić i skąd to kapie (nie dużo kapię ale widać na rurce)
I drugi problem dla Madzi ciężko wejść na obroty, nie wiem jak to dokładnie opisać...ale coś takiego jak się rusza 1,2 bieg daje gazu i zero reakcji obroty są,jest głośniej ale nic przyspieszenia tylko po krótkim czasie dopiero dostaje kopa że ciągnie..też zauważyłem że na skręconych kołach tak samo (skręcam na zwykłym skrzyżowaniu, 2 w locie zmieniam i też dopiero przyspieszy jak koła od prostuje) czytałem co nie co na forum i czy możne to być przepływomierz
Pozdrawiam Łukasz
1.

2.

3.

Ostatnio edytowano 21 mar 2009, 21:04 przez lukasssss1, łącznie edytowano 2 razy
Co do wycieku to wygląda to mi ,ż eoring na aparacie trzeba wymienić ,możesz to zrobic samemu,chociaż może ci tez puszczać na rogu uszczelka pod zaworami. Jeśli wymieniać to najlepiej na oryginał a jak nie to kupić tanizne i splanowac pokrywe jak ja i będzie git
Co do mocy to aparat zapłonowy. Proponuje wymiane w uzywce. Mechanik ci nic nie poradzi. Ewentualnie Tadziol z Katowic regeneruje aparat z dożywotnią gwarancją
Jeśli na zimnym ci [tiiit] a na ciepłym silniku jest słaby to ,to co pisze sie pokrywa.
PS;Temat pewnie poleci do kosza
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
PS;Temat pewnie poleci do kosza
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a): Co do mocy to aparat zapłonowy. Proponuje wymiane w uzywce. Mechanik ci nic nie poradzi. Ewentualnie Tadziol z Katowic regeneruje aparat z dożywotnią gwarancjąJeśli na zimnym ci [tiiit] a na ciepłym silniku jest słaby to ,to co pisze sie pokrywa.
Ja zauważyłem u siebie taką przypadłość, wymiana oringu na aparacie zaplonowym pomoże?
- Od: 6 gru 2008, 13:59
- Posty: 270
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F BA BP 95'
sps-snipers to jest tez na zimnym, nie ma to styczności z temp. bo czy jest zimny czy ciepły to jest tak samo..i nie chodzi ze [tiiit] bo da rade można go do 190 rozbujać tyle jechał z Niemiec..a chodzi o to że daję gazu (jedzie się wolno) i reaguje po 2-3sek i wtedy daje buta dobrego
P,S a co jest źle to poprawie wydaje mi się że zgodnie z regulaminem napisałem
P,S a co jest źle to poprawie wydaje mi się że zgodnie z regulaminem napisałem
W Aso mazda Dyga Katowice ceny tych uszczelek wyglądają tak:
uszczelka pokrywy -83zł
o-ring aparatu -15zł
Wymiana u jakiegoś mechanika to koszt ok 50-70zł
Sprawdź też czy ta rura na którą kapie olej jest ok bo podobno pod wpływem temp. oleju potrafi napęcznieć i pęknąć.
Co do mocy, to czasem nie jest to ślizgające się sprzęgło???
uszczelka pokrywy -83zł
o-ring aparatu -15zł
Wymiana u jakiegoś mechanika to koszt ok 50-70zł
Sprawdź też czy ta rura na którą kapie olej jest ok bo podobno pod wpływem temp. oleju potrafi napęcznieć i pęknąć.
Co do mocy, to czasem nie jest to ślizgające się sprzęgło???
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)

Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
dude napisał(a):uszczelka pokrywy -83zł
Zadzwoń i spytaj sie o cene bo z tego co wiem euro posżło w góre i uszczelka w Aso to koszt 135 zł
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
ale to nie wiadomo z czego to leci..to chyba najlepiej jechać do mechanika niech sam powie co trzeba kupic i wymieni ..bo tak kupić a okaże się ze to nie z tego...
a da sie z tym narazie jeździć
bo to nie cieknie mocno tylko czasem kropla spadnie, a sączy się pod śróbko ta co widać i pada na wąż
a co do sprzęgła to nawet nie wiem jak to się charakteryzuje bo to moje pierwsze auto, z tego co czytałem na forum to objawy sa podobne ale nie takie same, no i u innych te objawy gorzej wyglądają to może u mnie nie jest całe sprzęgło padnięte da się jakoś "uzdrowić" czy jak juz to całe sprzęgło wymieniać, ostatnio chyba je trochę przypaliłem niechcący i jak wyszedłem z wozu to śmierdziało trochę spalenizna
a da sie z tym narazie jeździć
a co do sprzęgła to nawet nie wiem jak to się charakteryzuje bo to moje pierwsze auto, z tego co czytałem na forum to objawy sa podobne ale nie takie same, no i u innych te objawy gorzej wyglądają to może u mnie nie jest całe sprzęgło padnięte da się jakoś "uzdrowić" czy jak juz to całe sprzęgło wymieniać, ostatnio chyba je trochę przypaliłem niechcący i jak wyszedłem z wozu to śmierdziało trochę spalenizna
Owiń czymś ten wąż, żeby Ci nie napęczniał i możesz na razie jeździć tylko kontroluj poziom oleju..
Mechanior Ci powie skąd cieknie.. ale gwarantuję Ci że to będzie jedna z tych rzeczy, które wymieniliśmy, lub obydwie.
Z resztą zobacz jak to u mnie wyglądało:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1236219
O-ringu nie musisz mieć kupionego w aso, ale uszczelkę pokrywy proponuję oryginalną. Czytałeś pewnie tematy z tym związane to wiesz, że Ci co chcieli oszczędzić, często na tym tracili
W razie czego wal do kolegi Smirnoffa
Ja miałem w Matizie ślizgające sprzęgło, stąd moje pierwsze przypuszczenie.. Dajesz gazu i słychać jak silnik mieli jakby był wysprzęglony i dopiero po chwili łapie prędkość(kopa).. Tylko jak się bardzo spokojnie dodawało gazu to łapało.
Powodzenia!
Mechanior Ci powie skąd cieknie.. ale gwarantuję Ci że to będzie jedna z tych rzeczy, które wymieniliśmy, lub obydwie.
Z resztą zobacz jak to u mnie wyglądało:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1236219
O-ringu nie musisz mieć kupionego w aso, ale uszczelkę pokrywy proponuję oryginalną. Czytałeś pewnie tematy z tym związane to wiesz, że Ci co chcieli oszczędzić, często na tym tracili
W razie czego wal do kolegi Smirnoffa
Ja miałem w Matizie ślizgające sprzęgło, stąd moje pierwsze przypuszczenie.. Dajesz gazu i słychać jak silnik mieli jakby był wysprzęglony i dopiero po chwili łapie prędkość(kopa).. Tylko jak się bardzo spokojnie dodawało gazu to łapało.
Powodzenia!
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)

Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
no to właśnie takie mam objawy to może to samo być..jutro zajadę do mechanika i powiem co i jak i co on poleci..czy całe nowe sprzęgło czy da się coś zrobić
dzięki za odpowiedzi
dzięki za odpowiedzi
No właśnie
Nie oszczędzaj na częściach. Ja juz sie przejechałem na;
-tanich sworzniach
(2 wymienione a ori jak nowy)
-kilka chińskich przegubów wymieniłem
-uszczelki dekla to juz wsumie 4 ale teraz planowałem
i tanizna dobra 
-tanich sworzniach
-kilka chińskich przegubów wymieniłem
-uszczelki dekla to juz wsumie 4 ale teraz planowałem

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
dziś byłem w warsztacie i powiedzieli ze to bedzie uszczelka aparatu i bez problemu wymienia, wiec jeden kłopot bedzie z glowy
a co do tego sprzegła to powiedział ze to nie moze byc sprzegło bo jezeli slizgaloby sie sprzehlo to byloby tak caly czas (nie wjechalbym pod górke i cały czas robiłoby sie ze wchodzi na obroty a nie jedzie) i ze trzeba szukac innej przyczyny moze jakis filtr cos poradzicie???
sps-snipers napisał(a): Co do mocy to aparat zapłonowy. Proponuje wymiane w uzywce.
to może być wina tego aparatu? da się to jakoś sprawdzić czy to może być to ?
a może to filtr powietrza ? ? ?
E tam filtr powietrza odpada. W Mazdeczce masz troche kombinacji ,co do mocy a szukanie metodą wydatków czyli prób i błędów to dla tych co
kasą. Moja opinia może być mylna ale co do spadku mocy może być aparat zapłonowy,filtr paliwa,wod aw baku, jakis przewód zapłonowy wadliwy,świeca,,,dosłownie kupa rzeczy ale to trzeba znależć 


- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sory właśnie się pomyliłem chodziło mi o filtr paliwa
no to sporo tego jest i tak po kolei to wszytko wymieniać to kasy pójdzie
a da się np.podłączyć pod urządzenie do diagnostyki i to powie że np. świeca czy coś

no to sporo tego jest i tak po kolei to wszytko wymieniać to kasy pójdzie

a da się np.podłączyć pod urządzenie do diagnostyki i to powie że np. świeca czy coś
Nie pamietam gdzie ale jest na forum taki temacik czy gdzieś tam ..niewiem
Bierzesz diode i lutujesz do anody i katody czyli jej odnóży
kawałek przewodu .mostkujesz to w gnieżdzi ediagnostycznym i bierzesz kawałek przewodu (jedna żyła i mostkujesz) To wszystko wpinasz w gniazdo diagnostyczne i szukasz błędów
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Czytaj uwaznie ,wszystko w temacie powyżej
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Czytaj uwaznie ,wszystko w temacie powyżej

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości