Praca skrzyni biegów w BJ

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jacekm_ » 25 paź 2008, 21:14

Witam, przymierzam się do kupienia BJ z silnikiem 2.0 (Sportive)
Upatrzyłem sobie egzemplarz w dobrym stanie, ale martwi mnie prace lewarka zmiany biegów. Chodzi BARDZO LEKKO, bez wyczuwalnego oporu, do jakiego jestem przyzwyczajony z aut, jakimi do tej pory jeździłem. To znaczy nie lata sam, a biegi wchodzą normalnie, ale jak dla mnie jego praca jest podejrzana. Nie miałem wcześniej mazdy i nie wiem, jak pracują w3 niej skrzynie, więc trudno mi stwierdzić, czy to normalne, dlatego proszę WAS o opinie. Sprawa dość pilna.
Ostatnio edytowano 7 lut 2009, 22:19 przez Jacekm_, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Jacekm_ » 26 paź 2008, 08:12

^UP^
Nikt nie wie, jak pracuje drązek zmiany biegów w BJ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Bakss » 26 paź 2008, 10:32

Hm, u mnie jest tak że lewarek jest dosyć sztywno w pozycji N (nie goni) a na boki trzeba zdecydowanie ale lekko.
Chyba nie masz się czym martwić, ja jak miałem BG i drążek ciężko chodził przesmarowałem go smarem do przegubów i chodził bardzo lekko, może poprzedniemu właścicielowi wydawało się ,że ciężko chodzi i też tak zrobił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Postprzez Jacekm_ » 27 paź 2008, 17:17

^up^ im więcej opinii tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Jacekm_ » 7 lut 2009, 22:17

Hehe, odkopuje swój stary wątek, w sumie problemu o którym powyżej pisałem już nie mam. Po zmianie oleju w skrzyni zaczęła pracować normalnie, lewarek chodzi ładnie i sprężyście, wsteczny wchodzi za każdym razem, z tego jestem zadowolony.

Żeby nie było tak słodziutko, to mam inne zastrzeżenia do pracy skrzyni w 2 przypadkach:

1. po pierwsze trzeci bieg...
Przy dynamicznej jeździe... no dobra, pałowaniu spod świateł jedziemy: jedynka, dwójka, i ściana, jest za duża przerwa pomiędzy 1 a trzecim biegiem i praktycznie zawsze nie mogę trafić w ten cholerny trzeci bieg.
Czy wy też tak macie w swoich BJ? Dodam, że technikę jazdy bym tutaj zignorował, mam w domu 5 aut i w żadnym nie mam tego problemu. Słyszałem o tym problemie w skrzyni Mazdy 3 MPS, ale w BJ?

2. po drugie dźwięk na wstecznym.
Przy wrzuceniu wstecznego i cofaniu bez wciśniętego sprzęgła jest ok, ale jak wcisnę sprzęgło to pojawia się jakby wycie, tak głośna praca [skrzyni/sprzęgła – nie wiem]. Problem występuje tylko po wciśnięciu sprzęgła i gdy auto się toczy, nie występuje na postoju na wstecznym jak i przy cofaniu bardzo szybkim, czyli podsumowując dzieje się tak, jak cofam normalnie, przy wciśniętym sprzęgle.

Prosiłbym o opinię właścicieli BJ'ek, nie mam pojęcie czy wszystkie mają takie same skrzynie, moja ma silnik 2.0 FS :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Borys » 7 lut 2009, 22:48

Ad 1. Wrzucam trójkę "po skosie" i nie napotykam na ścianę...
Ad.2. Jacekm_ chodzi ci o cofanie na półsprzęgle?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Jacekm_ » 7 lut 2009, 22:57

No wiem, że po skosie, inaczej się nie da, ew. można pozwolić lewarkowi odbić i dopiero wrzucić, ale ja piszę o szybkiej zmianie biegu, gdzie nie ma na to czasu, przy normalnej nie ma problemu.

Nie, chodzi mi o cofanie przy wciśniętym sprzęgle, czyli cofam normalnie, wciskam sprzęgło i auto toczy się dalej nadal na wstecznym, zanim je zatrzymam. Problemu nie ma przy toczeniu bez biegu i przy cofaniu przy puszczonym sprzęgle. Cofania na półsprzęgle nie stosuje więc nie opisuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Borys » 7 lut 2009, 23:04

Co do pierwszego to nie mam problemu przy szybkiej zmianie.
Co do drugiego to sprawdze u siebie. Może to docisk sprzęgła nie puszcza do końca przy wciśnięciu pedału, ale wtedy podobnie działo by się np. na I biegu, gdy ruszysz i wciśniesz sprzęgło.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez ewrejushka » 10 lut 2009, 18:36

Jacekm_ napisał(a):nie mogę trafić w ten cholerny trzeci bieg

Też tak mam czasami, ale bardzo rzadko. Zazwyczaj trafiam w bieg :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 02:33
Posty: 21
Skąd: Wrocław/Zgorzelec/Goerlitz
Auto: Protege5, 2.0 FS 16V,2002, M/T

Postprzez blodziu » 16 lut 2009, 21:32

Jako, że jestem tu nowy i jeszcze za wiele pojęcia nie mam to zadam podobne pytanie odnośnie właśnie działania skrzyni/lewarka. Dość często nie wchodzi wsteczny (lewarek trafia w ścianę), może się mylę ale odniosłem wrażenie że częściej wchodzi gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany. Czym może być to spowodowane i jak poprawić tą sytuacje z tym wstecznym ?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 19:09
Posty: 53
Skąd: Ełk
Auto: Mazda 323 BJ 1.5 99r

Postprzez knyklu » 16 lut 2009, 23:37

blodziu napisał(a):Jako, że jestem tu nowy i jeszcze za wiele pojęcia nie mam to zadam podobne pytanie odnośnie właśnie działania skrzyni/lewarka. Dość często nie wchodzi wsteczny (lewarek trafia w ścianę), może się mylę ale odniosłem wrażenie że częściej wchodzi gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany. Czym może być to spowodowane i jak poprawić tą sytuacje z tym wstecznym ?

to jest, że tak powiem, normalne. Jest tak chyba u kazdego. Jezeli masz problem z wrzuceniem wstecznego, to wrzuc jako pierwszą 3 i dopiero z 3 na wsteczny.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez blodziu » 17 lut 2009, 09:20

No właśnie ten sposób z trójką działa :)
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 19:09
Posty: 53
Skąd: Ełk
Auto: Mazda 323 BJ 1.5 99r

Postprzez D4NI3L » 28 lut 2009, 10:20

albo przed wrzuceniem biegu lekko przygazuj tez pomaga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez soul » 28 lut 2009, 12:01

albo jak chcesz wrzucic wsteczny i trafisz na sciane to zostaw lewarek w tej pozycji, lekko popusc sprzeglo rownoczesnie lekko probujac reka wrzucic wsteczny, puszczsz pusczasz sprzeglo z wyczuciem i w koncu wejdzie :P
sposobow na wsteczny w mazdzie jest sporo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez deinonychus » 28 lut 2009, 13:42

ja mam bj'tkę z silnikiem benzynowym 1840, ogólnie skrzynia pracuje lekko (czuć lekkie opory) w trafianiem w przełożenia nie mam problemów, ale nigdy nie mam możliwości szybkiej zmiany biegu z 1 na 2, przed wrzuceniem dwójki zawsze czuję wyczuwalny opór co uniemożliwia szybką zmianę biegu....
tym bardziej jest to męczące bo silnik albo ma za duży moment przy niskich obrotach czy coś innego i przez to często mi szarpie przy zmianie na drugi bieg jak silnik już zejdzie z obrotów, oczywiście jakbym gazował do 5000rpm to mimo wolnej zmiany na 2 bieg obroty nie zdążą nisko spaść i wtedy nie szarpie, ale czy na zimnym czy ogólnie takie gazowanie jest trochę bezcelowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez Jacekm_ » 28 lut 2009, 14:10

U mnie wsteczny wchodzi praktycznie zawsze, zupełnie nie mam z nim problemów.

Z trzecim biegiem może trochę przesadziłem, w zasadzie jeszcze docieram się z tym autkiem, i to raczej tak już jest – taka skrzynia.

Tak na prawdę jedyną poważną (?) uwagą do pracy skrzyni u mnie jest dźwięk przy cofaniu, byłem w warsztacie, który zajmuje się naprawą skrzyń, powiedzieli mi, żeby zupełnie się tym nie przejmować, bo nie jest to jakoś specjalnie wyraźne i na pewno skrzynia nie jest uszkodzona. Dodatkowo powiedzieli, że mogą na moje życzenie ją rozłożyć i sprawdzić, ale na 99% nic tam nie znajdą, także daje spokój i cieszę się jazdą, w końcu wszystko działa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez maros223 » 28 lut 2009, 21:24

Witam! Jacekm_ nie martw sie! U mnie to samo:) trojke czasami wrzucic to stres można złapać :) troche to topornie chodzi, ale podobno to kwestia przyzwyczajenia. Na początkui myślałem, że to tulejki od drążka, ale po ich odkreceniu mechanik stwierdził, że są jak nowe. Nasmarował... i to nie pomogło <glupek2> Więc pozostaje się przyzwyczaić :) pozdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 21:54
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323f BJ 1.5 98'

Postprzez pinky » 28 lut 2009, 23:00

Na źle wchodzący bieg 3 i czasami 4 jest rada. Wymiana widełek w skrzyni, koszt widełek to 150zł (cena w ASO za nówke), wymiana nie jest tragicznie trudna. Ja u siebie wymieniałem przy okazji wzmacniania szpery. Kod części:

-F5E017404

lub

-FC011740Y
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacekm_ » 6 cze 2009, 00:28

Hmm,
więc tak – trzeci bieg już okej.
Nadal mam dziwny dźwięk (wycie) przy cofaniu z wbitym wstecznym biegiem (głośniejsze przy wciśniętym sprzęgle.
Dodatkowo jest jeszcze problem pojawiający się czasami z wyłączeniem biegu wstecznego.
Czasem wsteczny jakoś się blokuje, że po cofani trzeba na prawdę sporej (większej niż normalnie) siły, by wrzucić z wstecznego luz.
Tak sobie myślę, że możliwe, że któraś poduszka skrzyni (ile ich jest?) może być walnięta i skrzynia nie jest w idealnej pozycji, dlatego mam te problemy z dźwiękiem przy cofaniu i wrzuceniem na luz z wstecznego.
Macie jakieś propozycje techniczne/doświadczenia z mechanizmami skrzyń biegów, by określić możliwe przyczyny wycia na wstecznym i utrudnionego wyłączania wstecznego? Dodam, że wsteczny wchodzi lepiej n iż idealnie – jeszcze nie zdarzyło mi się, by nie wszedł na swoje miejsce!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Bakss » 6 cze 2009, 08:48

Jeśli macie jakieś problemy ciężką pracą lewarka to ściągnąć osłonę w środku i przesmarować, najlepiej smarem do przegubów. Chodzi nieco lżej :)
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:23
Posty: 97
Auto: BJ ZM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323