Praca skrzyni biegów w BJ
1, 2
Witam, przymierzam się do kupienia BJ z silnikiem 2.0 (Sportive)
Upatrzyłem sobie egzemplarz w dobrym stanie, ale martwi mnie prace lewarka zmiany biegów. Chodzi BARDZO LEKKO, bez wyczuwalnego oporu, do jakiego jestem przyzwyczajony z aut, jakimi do tej pory jeździłem. To znaczy nie lata sam, a biegi wchodzą normalnie, ale jak dla mnie jego praca jest podejrzana. Nie miałem wcześniej mazdy i nie wiem, jak pracują w3 niej skrzynie, więc trudno mi stwierdzić, czy to normalne, dlatego proszę WAS o opinie. Sprawa dość pilna.
Upatrzyłem sobie egzemplarz w dobrym stanie, ale martwi mnie prace lewarka zmiany biegów. Chodzi BARDZO LEKKO, bez wyczuwalnego oporu, do jakiego jestem przyzwyczajony z aut, jakimi do tej pory jeździłem. To znaczy nie lata sam, a biegi wchodzą normalnie, ale jak dla mnie jego praca jest podejrzana. Nie miałem wcześniej mazdy i nie wiem, jak pracują w3 niej skrzynie, więc trudno mi stwierdzić, czy to normalne, dlatego proszę WAS o opinie. Sprawa dość pilna.
Ostatnio edytowano 7 lut 2009, 22:19 przez Jacekm_, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Hm, u mnie jest tak że lewarek jest dosyć sztywno w pozycji N (nie goni) a na boki trzeba zdecydowanie ale lekko.
Chyba nie masz się czym martwić, ja jak miałem BG i drążek ciężko chodził przesmarowałem go smarem do przegubów i chodził bardzo lekko, może poprzedniemu właścicielowi wydawało się ,że ciężko chodzi i też tak zrobił.
Chyba nie masz się czym martwić, ja jak miałem BG i drążek ciężko chodził przesmarowałem go smarem do przegubów i chodził bardzo lekko, może poprzedniemu właścicielowi wydawało się ,że ciężko chodzi i też tak zrobił.
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
Hehe, odkopuje swój stary wątek, w sumie problemu o którym powyżej pisałem już nie mam. Po zmianie oleju w skrzyni zaczęła pracować normalnie, lewarek chodzi ładnie i sprężyście, wsteczny wchodzi za każdym razem, z tego jestem zadowolony.
Żeby nie było tak słodziutko, to mam inne zastrzeżenia do pracy skrzyni w 2 przypadkach:
1. po pierwsze trzeci bieg...
Przy dynamicznej jeździe... no dobra, pałowaniu spod świateł jedziemy: jedynka, dwójka, i ściana, jest za duża przerwa pomiędzy 1 a trzecim biegiem i praktycznie zawsze nie mogę trafić w ten cholerny trzeci bieg.
Czy wy też tak macie w swoich BJ? Dodam, że technikę jazdy bym tutaj zignorował, mam w domu 5 aut i w żadnym nie mam tego problemu. Słyszałem o tym problemie w skrzyni Mazdy 3 MPS, ale w BJ?
2. po drugie dźwięk na wstecznym.
Przy wrzuceniu wstecznego i cofaniu bez wciśniętego sprzęgła jest ok, ale jak wcisnę sprzęgło to pojawia się jakby wycie, tak głośna praca [skrzyni/sprzęgła – nie wiem]. Problem występuje tylko po wciśnięciu sprzęgła i gdy auto się toczy, nie występuje na postoju na wstecznym jak i przy cofaniu bardzo szybkim, czyli podsumowując dzieje się tak, jak cofam normalnie, przy wciśniętym sprzęgle.
Prosiłbym o opinię właścicieli BJ'ek, nie mam pojęcie czy wszystkie mają takie same skrzynie, moja ma silnik 2.0 FS
Żeby nie było tak słodziutko, to mam inne zastrzeżenia do pracy skrzyni w 2 przypadkach:
1. po pierwsze trzeci bieg...
Przy dynamicznej jeździe... no dobra, pałowaniu spod świateł jedziemy: jedynka, dwójka, i ściana, jest za duża przerwa pomiędzy 1 a trzecim biegiem i praktycznie zawsze nie mogę trafić w ten cholerny trzeci bieg.
Czy wy też tak macie w swoich BJ? Dodam, że technikę jazdy bym tutaj zignorował, mam w domu 5 aut i w żadnym nie mam tego problemu. Słyszałem o tym problemie w skrzyni Mazdy 3 MPS, ale w BJ?
2. po drugie dźwięk na wstecznym.
Przy wrzuceniu wstecznego i cofaniu bez wciśniętego sprzęgła jest ok, ale jak wcisnę sprzęgło to pojawia się jakby wycie, tak głośna praca [skrzyni/sprzęgła – nie wiem]. Problem występuje tylko po wciśnięciu sprzęgła i gdy auto się toczy, nie występuje na postoju na wstecznym jak i przy cofaniu bardzo szybkim, czyli podsumowując dzieje się tak, jak cofam normalnie, przy wciśniętym sprzęgle.
Prosiłbym o opinię właścicieli BJ'ek, nie mam pojęcie czy wszystkie mają takie same skrzynie, moja ma silnik 2.0 FS
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
No wiem, że po skosie, inaczej się nie da, ew. można pozwolić lewarkowi odbić i dopiero wrzucić, ale ja piszę o szybkiej zmianie biegu, gdzie nie ma na to czasu, przy normalnej nie ma problemu.
Nie, chodzi mi o cofanie przy wciśniętym sprzęgle, czyli cofam normalnie, wciskam sprzęgło i auto toczy się dalej nadal na wstecznym, zanim je zatrzymam. Problemu nie ma przy toczeniu bez biegu i przy cofaniu przy puszczonym sprzęgle. Cofania na półsprzęgle nie stosuje więc nie opisuje.
Nie, chodzi mi o cofanie przy wciśniętym sprzęgle, czyli cofam normalnie, wciskam sprzęgło i auto toczy się dalej nadal na wstecznym, zanim je zatrzymam. Problemu nie ma przy toczeniu bez biegu i przy cofaniu przy puszczonym sprzęgle. Cofania na półsprzęgle nie stosuje więc nie opisuje.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Co do pierwszego to nie mam problemu przy szybkiej zmianie.
Co do drugiego to sprawdze u siebie. Może to docisk sprzęgła nie puszcza do końca przy wciśnięciu pedału, ale wtedy podobnie działo by się np. na I biegu, gdy ruszysz i wciśniesz sprzęgło.
Co do drugiego to sprawdze u siebie. Może to docisk sprzęgła nie puszcza do końca przy wciśnięciu pedału, ale wtedy podobnie działo by się np. na I biegu, gdy ruszysz i wciśniesz sprzęgło.
Jacekm_ napisał(a):nie mogę trafić w ten cholerny trzeci bieg
Też tak mam czasami, ale bardzo rzadko. Zazwyczaj trafiam w bieg
- Od: 11 sty 2009, 02:33
- Posty: 21
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec/Goerlitz
- Auto: Protege5, 2.0 FS 16V,2002, M/T
Jako, że jestem tu nowy i jeszcze za wiele pojęcia nie mam to zadam podobne pytanie odnośnie właśnie działania skrzyni/lewarka. Dość często nie wchodzi wsteczny (lewarek trafia w ścianę), może się mylę ale odniosłem wrażenie że częściej wchodzi gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany. Czym może być to spowodowane i jak poprawić tą sytuacje z tym wstecznym ?
- Od: 28 sty 2009, 19:09
- Posty: 53
- Skąd: Ełk
- Auto: Mazda 323 BJ 1.5 99r
blodziu napisał(a):Jako, że jestem tu nowy i jeszcze za wiele pojęcia nie mam to zadam podobne pytanie odnośnie właśnie działania skrzyni/lewarka. Dość często nie wchodzi wsteczny (lewarek trafia w ścianę), może się mylę ale odniosłem wrażenie że częściej wchodzi gdy silnik jeszcze nie jest rozgrzany. Czym może być to spowodowane i jak poprawić tą sytuacje z tym wstecznym ?
to jest, że tak powiem, normalne. Jest tak chyba u kazdego. Jezeli masz problem z wrzuceniem wstecznego, to wrzuc jako pierwszą 3 i dopiero z 3 na wsteczny.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
albo przed wrzuceniem biegu lekko przygazuj tez pomaga 
albo jak chcesz wrzucic wsteczny i trafisz na sciane to zostaw lewarek w tej pozycji, lekko popusc sprzeglo rownoczesnie lekko probujac reka wrzucic wsteczny, puszczsz pusczasz sprzeglo z wyczuciem i w koncu wejdzie
sposobow na wsteczny w mazdzie jest sporo
sposobow na wsteczny w mazdzie jest sporo
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
ja mam bj'tkę z silnikiem benzynowym 1840, ogólnie skrzynia pracuje lekko (czuć lekkie opory) w trafianiem w przełożenia nie mam problemów, ale nigdy nie mam możliwości szybkiej zmiany biegu z 1 na 2, przed wrzuceniem dwójki zawsze czuję wyczuwalny opór co uniemożliwia szybką zmianę biegu....
tym bardziej jest to męczące bo silnik albo ma za duży moment przy niskich obrotach czy coś innego i przez to często mi szarpie przy zmianie na drugi bieg jak silnik już zejdzie z obrotów, oczywiście jakbym gazował do 5000rpm to mimo wolnej zmiany na 2 bieg obroty nie zdążą nisko spaść i wtedy nie szarpie, ale czy na zimnym czy ogólnie takie gazowanie jest trochę bezcelowe
tym bardziej jest to męczące bo silnik albo ma za duży moment przy niskich obrotach czy coś innego i przez to często mi szarpie przy zmianie na drugi bieg jak silnik już zejdzie z obrotów, oczywiście jakbym gazował do 5000rpm to mimo wolnej zmiany na 2 bieg obroty nie zdążą nisko spaść i wtedy nie szarpie, ale czy na zimnym czy ogólnie takie gazowanie jest trochę bezcelowe
- Od: 28 lut 2009, 13:21
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323BJ FP
U mnie wsteczny wchodzi praktycznie zawsze, zupełnie nie mam z nim problemów.
Z trzecim biegiem może trochę przesadziłem, w zasadzie jeszcze docieram się z tym autkiem, i to raczej tak już jest – taka skrzynia.
Tak na prawdę jedyną poważną (?) uwagą do pracy skrzyni u mnie jest dźwięk przy cofaniu, byłem w warsztacie, który zajmuje się naprawą skrzyń, powiedzieli mi, żeby zupełnie się tym nie przejmować, bo nie jest to jakoś specjalnie wyraźne i na pewno skrzynia nie jest uszkodzona. Dodatkowo powiedzieli, że mogą na moje życzenie ją rozłożyć i sprawdzić, ale na 99% nic tam nie znajdą, także daje spokój i cieszę się jazdą, w końcu wszystko działa
Z trzecim biegiem może trochę przesadziłem, w zasadzie jeszcze docieram się z tym autkiem, i to raczej tak już jest – taka skrzynia.
Tak na prawdę jedyną poważną (?) uwagą do pracy skrzyni u mnie jest dźwięk przy cofaniu, byłem w warsztacie, który zajmuje się naprawą skrzyń, powiedzieli mi, żeby zupełnie się tym nie przejmować, bo nie jest to jakoś specjalnie wyraźne i na pewno skrzynia nie jest uszkodzona. Dodatkowo powiedzieli, że mogą na moje życzenie ją rozłożyć i sprawdzić, ale na 99% nic tam nie znajdą, także daje spokój i cieszę się jazdą, w końcu wszystko działa
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Witam! Jacekm_ nie martw sie! U mnie to samo:) trojke czasami wrzucic to stres można złapać
troche to topornie chodzi, ale podobno to kwestia przyzwyczajenia. Na początkui myślałem, że to tulejki od drążka, ale po ich odkreceniu mechanik stwierdził, że są jak nowe. Nasmarował... i to nie pomogło
Więc pozostaje się przyzwyczaić
pozdr

Na źle wchodzący bieg 3 i czasami 4 jest rada. Wymiana widełek w skrzyni, koszt widełek to 150zł (cena w ASO za nówke), wymiana nie jest tragicznie trudna. Ja u siebie wymieniałem przy okazji wzmacniania szpery. Kod części:
-F5E017404
lub
-FC011740Y
-F5E017404
lub
-FC011740Y
ex MSP
Hmm,
więc tak – trzeci bieg już okej.
Nadal mam dziwny dźwięk (wycie) przy cofaniu z wbitym wstecznym biegiem (głośniejsze przy wciśniętym sprzęgle.
Dodatkowo jest jeszcze problem pojawiający się czasami z wyłączeniem biegu wstecznego.
Czasem wsteczny jakoś się blokuje, że po cofani trzeba na prawdę sporej (większej niż normalnie) siły, by wrzucić z wstecznego luz.
Tak sobie myślę, że możliwe, że któraś poduszka skrzyni (ile ich jest?) może być walnięta i skrzynia nie jest w idealnej pozycji, dlatego mam te problemy z dźwiękiem przy cofaniu i wrzuceniem na luz z wstecznego.
Macie jakieś propozycje techniczne/doświadczenia z mechanizmami skrzyń biegów, by określić możliwe przyczyny wycia na wstecznym i utrudnionego wyłączania wstecznego? Dodam, że wsteczny wchodzi lepiej n iż idealnie – jeszcze nie zdarzyło mi się, by nie wszedł na swoje miejsce!
więc tak – trzeci bieg już okej.
Nadal mam dziwny dźwięk (wycie) przy cofaniu z wbitym wstecznym biegiem (głośniejsze przy wciśniętym sprzęgle.
Dodatkowo jest jeszcze problem pojawiający się czasami z wyłączeniem biegu wstecznego.
Czasem wsteczny jakoś się blokuje, że po cofani trzeba na prawdę sporej (większej niż normalnie) siły, by wrzucić z wstecznego luz.
Tak sobie myślę, że możliwe, że któraś poduszka skrzyni (ile ich jest?) może być walnięta i skrzynia nie jest w idealnej pozycji, dlatego mam te problemy z dźwiękiem przy cofaniu i wrzuceniem na luz z wstecznego.
Macie jakieś propozycje techniczne/doświadczenia z mechanizmami skrzyń biegów, by określić możliwe przyczyny wycia na wstecznym i utrudnionego wyłączania wstecznego? Dodam, że wsteczny wchodzi lepiej n iż idealnie – jeszcze nie zdarzyło mi się, by nie wszedł na swoje miejsce!
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Jeśli macie jakieś problemy ciężką pracą lewarka to ściągnąć osłonę w środku i przesmarować, najlepiej smarem do przegubów. Chodzi nieco lżej 
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość