Silnik dławi sie przy przyspieszaniu

Postprzez kaszio » 13 lut 2009, 19:50

Witam,
Mam problem z Mazda 323F BJ 1.5 '99. Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok. Obroty prawidłowe, podczas przyspieszania wszystko jest w porzadku. Gdy temperatura silnika osiagnie 90 stopni nagle pod pedalem zaczynam odczuwac brak mocy. Najgorzej jest to odczuwalne na 2 biegu w ok 2000 obrotow. Naciskam gaz samochod przyspiesza do 2000 prm (2 bieg) i nagle zaczyna sie dlawic. Praktycznie nie reaguje na wcisniecie pedalu gazu. Moc odzyskuje dopiero pow. 3000 prm i wtedy zbiera sie bardzo ładnie. Wolne obroty idealne na zimnym i na ciepłym silniku. Na biegu jałowym wkrecanie sie na obroty bez problemu tylko w czasie jazdy na biegach 2,3,4.
Mam prosbe do Was od czego zacząc w poszukiwaniu problemu.
Ostatnio edytowano 13 lut 2009, 21:23 przez kaszio, łącznie edytowano 1 raz
kaszio
 

Postprzez fabio » 13 lut 2009, 21:00

Kolego po pierwsze popraw temat, pisz zgodnie z zasadami:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
kaszio napisał(a):Mam prosbe do Was od czego zacząc w poszukiwaniu problemu.

Po drugie najlepiej było by, abyś sprawdził i podał nam kody błędów, ale ja obstawiam na 99% zabrudzony/uszkodzony przepływomierz, a ściślej czujnik temp. zasysanego powietrza IAT, który w nim jest.
Jeśli jest brudny/uszkodzony IAT Sensor, komputer otrzymuje niepoprawne dane, a ten podaje ubogą dawkę paliwa – stąd objawy dławienia przy przyspieszaniu/jeździe pod górę.
Wykręć przepływomierz ZL01 (jest na wierzchu na 2 śrubki) i delikatnie przeczyść pędzelkiem (do farbek) 2 cieniutkie druciki,
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474 ... 753,0.html
(nie kupujcie tej chińszczyzny)
które znajdują się na spodzie plastikowej rurki, trzeba sobie przyświecić lampką ;) – ten czujnik, który widać na wierzchu tez można przetrzeć delikatnie.
Po przeczyszczeniu/delikatnym przedmuchaniu ustami,zakładasz,resetujesz komputer i powinno śmigać :)
Ostatnio edytowano 13 lut 2009, 23:54 przez fabio, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 51 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Sport FL,
Mazda 2 DE 1.5 Sport
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez kaszio » 13 lut 2009, 21:29

Dziękuje za szybką odpowiedż.:)
Poprawiłem tytuł tematu i myśle że teraz jest OK jeśli chodzi o zasady.
Przed chwilą zresetowałem komputer odłączając akumulator oraz jak jest napisane tu na forum wcisnąłem pedał hamulca na ponad 1 min. Po uruchomieniu i przejechaniu kilkunasty km mam wrazenie że problem ustał. Wcześniej tez odłączałem akumulator ale nic sie nie zmieniało i auto po osiągnięci tem. 90 st. nadal miało problemy z przyspieszaniem. Czy możliwe zeby wystarczył reset sterownika? Jutro jeszcze wyczyszcze przepływomierz zgodnie ze wskazówkami.
Wielkie dzięki za podpowiedz i myśle ze mazda bedzie smigać jak trzeba.
Pozdrawiam
kaszio
 

Postprzez fabio » 14 lut 2009, 00:01

kaszio napisał(a): Poprawiłem tytuł tematu i myśle że teraz jest OK

jest dobrze <jupi>
kaszio napisał(a): Czy możliwe zeby wystarczył reset sterownika?

możliwe, ale do następnego wystąpienia usterki,
kaszio napisał(a): Jutro jeszcze wyczyszcze przepływomierz

nie zaszkodzi, a pomóc powinno, ;)
dodatkowe informacje dla potomnych:
budowa przepływomierza ZL01-DENSO 1974002010 lub Mazda ZL0113215
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 9&start=40 post nad zdj. rozrządu,
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68136
kaszio napisał(a): Wielkie dzięki za podpowiedz,Pozdrawiam

nie ma za co :) i wzajemnie papa
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 00:51
Posty: 51 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Sport FL,
Mazda 2 DE 1.5 Sport
była M5 CR 2.0 MZR TOP
była M323F BJ ZL

Postprzez jacekb69 » 16 mar 2009, 22:14

cześć, mam podobny problem z moją mazdą 323f bj z 2000 roku 1.5 16v,tz na zimnym silniku wydaje się że jest wszystko ok ale gdy osiągnie temperature ma za niskie obroty na biegu jałowym i przestaje reagować na pedałgazu dusi się i nieraz gaśnie przy ruszaniu.Czy może to być rozrząd ,, przeskoczony ,,o jeden ząbek...prosze o pomoc...
jacekb69
 

Postprzez jacekb69 » 16 mar 2009, 22:25

potrzebuje dane otwarcia zaworu ssącego...ile przed zwrotem zewnętrznym?
jacekb69
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323