Witam,
Mam problem z Mazda 323F BJ 1.5 '99. Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok. Obroty prawidłowe, podczas przyspieszania wszystko jest w porzadku. Gdy temperatura silnika osiagnie 90 stopni nagle pod pedalem zaczynam odczuwac brak mocy. Najgorzej jest to odczuwalne na 2 biegu w ok 2000 obrotow. Naciskam gaz samochod przyspiesza do 2000 prm (2 bieg) i nagle zaczyna sie dlawic. Praktycznie nie reaguje na wcisniecie pedalu gazu. Moc odzyskuje dopiero pow. 3000 prm i wtedy zbiera sie bardzo ładnie. Wolne obroty idealne na zimnym i na ciepłym silniku. Na biegu jałowym wkrecanie sie na obroty bez problemu tylko w czasie jazdy na biegach 2,3,4.
Mam prosbe do Was od czego zacząc w poszukiwaniu problemu.
Silnik dławi sie przy przyspieszaniu
Strona 1 z 1
Kolego po pierwsze popraw temat, pisz zgodnie z zasadami:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
Po drugie najlepiej było by, abyś sprawdził i podał nam kody błędów, ale ja obstawiam na 99% zabrudzony/uszkodzony przepływomierz, a ściślej czujnik temp. zasysanego powietrza IAT, który w nim jest.
Jeśli jest brudny/uszkodzony IAT Sensor, komputer otrzymuje niepoprawne dane, a ten podaje ubogą dawkę paliwa – stąd objawy dławienia przy przyspieszaniu/jeździe pod górę.
Wykręć przepływomierz ZL01 (jest na wierzchu na 2 śrubki) i delikatnie przeczyść pędzelkiem (do farbek) 2 cieniutkie druciki,
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474 ... 753,0.html
(nie kupujcie tej chińszczyzny)
które znajdują się na spodzie plastikowej rurki, trzeba sobie przyświecić lampką
– ten czujnik, który widać na wierzchu tez można przetrzeć delikatnie.
Po przeczyszczeniu/delikatnym przedmuchaniu ustami,zakładasz,resetujesz komputer i powinno śmigać
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34301
kaszio napisał(a):Mam prosbe do Was od czego zacząc w poszukiwaniu problemu.
Po drugie najlepiej było by, abyś sprawdził i podał nam kody błędów, ale ja obstawiam na 99% zabrudzony/uszkodzony przepływomierz, a ściślej czujnik temp. zasysanego powietrza IAT, który w nim jest.
Jeśli jest brudny/uszkodzony IAT Sensor, komputer otrzymuje niepoprawne dane, a ten podaje ubogą dawkę paliwa – stąd objawy dławienia przy przyspieszaniu/jeździe pod górę.
Wykręć przepływomierz ZL01 (jest na wierzchu na 2 śrubki) i delikatnie przeczyść pędzelkiem (do farbek) 2 cieniutkie druciki,
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474 ... 753,0.html
(nie kupujcie tej chińszczyzny)
które znajdują się na spodzie plastikowej rurki, trzeba sobie przyświecić lampką
Po przeczyszczeniu/delikatnym przedmuchaniu ustami,zakładasz,resetujesz komputer i powinno śmigać
Ostatnio edytowano 13 lut 2009, 23:54 przez fabio, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
Dziękuje za szybką odpowiedż.
Poprawiłem tytuł tematu i myśle że teraz jest OK jeśli chodzi o zasady.
Przed chwilą zresetowałem komputer odłączając akumulator oraz jak jest napisane tu na forum wcisnąłem pedał hamulca na ponad 1 min. Po uruchomieniu i przejechaniu kilkunasty km mam wrazenie że problem ustał. Wcześniej tez odłączałem akumulator ale nic sie nie zmieniało i auto po osiągnięci tem. 90 st. nadal miało problemy z przyspieszaniem. Czy możliwe zeby wystarczył reset sterownika? Jutro jeszcze wyczyszcze przepływomierz zgodnie ze wskazówkami.
Wielkie dzięki za podpowiedz i myśle ze mazda bedzie smigać jak trzeba.
Pozdrawiam
Poprawiłem tytuł tematu i myśle że teraz jest OK jeśli chodzi o zasady.
Przed chwilą zresetowałem komputer odłączając akumulator oraz jak jest napisane tu na forum wcisnąłem pedał hamulca na ponad 1 min. Po uruchomieniu i przejechaniu kilkunasty km mam wrazenie że problem ustał. Wcześniej tez odłączałem akumulator ale nic sie nie zmieniało i auto po osiągnięci tem. 90 st. nadal miało problemy z przyspieszaniem. Czy możliwe zeby wystarczył reset sterownika? Jutro jeszcze wyczyszcze przepływomierz zgodnie ze wskazówkami.
Wielkie dzięki za podpowiedz i myśle ze mazda bedzie smigać jak trzeba.
Pozdrawiam
-
kaszio
kaszio napisał(a): Poprawiłem tytuł tematu i myśle że teraz jest OK
jest dobrze

kaszio napisał(a): Czy możliwe zeby wystarczył reset sterownika?
możliwe, ale do następnego wystąpienia usterki,
kaszio napisał(a): Jutro jeszcze wyczyszcze przepływomierz
nie zaszkodzi, a pomóc powinno,
dodatkowe informacje dla potomnych:
budowa przepływomierza ZL01-DENSO 1974002010 lub Mazda ZL0113215
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 9&start=40 post nad zdj. rozrządu,
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68136
kaszio napisał(a): Wielkie dzięki za podpowiedz,Pozdrawiam
nie ma za co
Lepiej stracić minutę z życia niż życie w minutę...
cześć, mam podobny problem z moją mazdą 323f bj z 2000 roku 1.5 16v,tz na zimnym silniku wydaje się że jest wszystko ok ale gdy osiągnie temperature ma za niskie obroty na biegu jałowym i przestaje reagować na pedałgazu dusi się i nieraz gaśnie przy ruszaniu.Czy może to być rozrząd ,, przeskoczony ,,o jeden ząbek...prosze o pomoc...
-
jacekb69
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości