Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)

Postprzez Barthek » 13 lut 2009, 09:36

Widelec napisał(a):mnie masz źle ustawioną przepustnicę

Widelec, nie ruszałem przepustnicy ani żadnej regulacji – chodziło przez tydzień pięknie i samo się zepsuło.
Moje pytanie to czy jest możliwość, żeby TPS sam się rozregulował?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hugo » 13 lut 2009, 11:26

Barthek1983 napisał(a):Moje pytanie to czy jest możliwość, żeby TPS sam się rozregulował?
Nie. Jedynie mógł się uszkodzić.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Barthek » 13 lut 2009, 12:22

Hugo napisał(a):edynie mógł się uszkodzić

Z tego co wiem, to jeśli wentylator prawidłowo reaguje na dodanie i odjęcie gazu podczas trybu serwisowego to jest wszystko ok z TPS – a tak właśnie jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hugo » 13 lut 2009, 12:34

Barthek1983 napisał(a):Z tego co wiem, to jeśli wentylator prawidłowo reaguje na dodanie i odjęcie gazu podczas trybu serwisowego to jest wszystko ok z TPS – a tak właśnie jest.
Dalej moja wiedza nie sięga w tym temacie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Barthek » 13 lut 2009, 12:56

Hugo napisał(a):Dalej moja wiedza nie sięga w tym temacie

No właśnie moja już też nie :| Coś czuję, że znowu będę klientem Wieśka...

EDIT: Spróbuję wymienić jeszcze czujnik temperatury silnika za podpowiedzią sq2jul, bo kolega kzh600 w sąsiednim temacie miał podobne objawy... Tylko czemu u mnie przez tydzień chodziło dobrze?? Sam naprawił się na tydzień a potem znowu zepsuł? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 23 lut 2009, 09:31

...
Ostatnio edytowano 3 gru 2009, 21:44 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Paweł27 » 25 lut 2009, 22:51

niewiem czy to ci coś pomoze ale miałem taki sam problem w mojim mx6ósce i dolałem troche płynu do chłodnicy i poproblemu moze to jest ten problem aha tylko mojej obroty skakały jak był na wolnych obrotach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Posty: 465
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez Firepoland » 26 lut 2009, 10:36

u mnie też ostatnio delikatnie obroty podskakują na zmianie biegu. Tak 0 200 obr./min. Kiedy wrzucam luz w czasie jazdy, czy dojeżdżam na luzie do świaeł na przykład to obroty nie spadają od razu do 600-700 (tak mam ustawione), tylko maja przez jakieś 10sek. ok.1200 obr./min i soadają do 600-700obr./min.
Płyn w chłodnicy? Termostat?
Wydaje mi się że płyn. Jak go najprościej uzupełnić? Tak, by nie zapowietrzyc układu. Ostatnio wymieniałem rozrząd i pompe wody, gość spuścił układ i może go nie zalał do końca. Mówi, że wlał ten sam płyn. Na pewno mu coś uciekła, a i ja od kupna auta (1,5 roku temu) nie dolewałem płynu.
<jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Barthek » 27 lut 2009, 09:41

Paweł27 napisał(a):dolałem troche płynu do chłodnicy

Ryba81 napisał(a):Płyn w chłodnicy? Termostat?

Dzięki chłopaki za podpowiedzi, niedawno wymieniałem termostat, przy okazji był zalany płyn chłodniczy – układ na pewno niezapowietrzony a stan płynu prawie pod korek (co do wyrównawczego to dokładnie w połowie między L a F, czyli ok). Działo się tak przed wymianą termostatu jak i po.
Ostatnio edytowano 3 gru 2009, 21:45 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez xbox8 » 1 mar 2009, 19:25

witam forumowiczów.....
...według mnie, przyczyną w/w opisanych problemów może byc-jak juz wspomniano-silniczek krokowy i/lub przepływomierz...jeżeli nie da sie ich naprawic(czy sie wogóle je naprawia ??) trzeba będzie wymienić-na nowe... :(
xbox8
 

Postprzez Barthek » 2 gru 2009, 16:42

xbox8 napisał(a):przyczyną w/w opisanych problemów może byc-jak juz wspomniano-silniczek krokowy

I chyba tak jest, zakupiłem kolejną przpustnicę z symbolicznym przebiegiem i działa jak powinna.
Obroty opadają delikatnie i powoli oraz nie ma szarpania.
Zastanawiam się tylko jak długo to potrwa bo już kiedyś udało mi się rozwiązać ten problem... na tydzień czasu.
Potem ta sama historia od nowa. Trzymajcie kciuki, może tym razem podziałało :)
PS. Da się rozebrać silnik krokowy, bo z tego co widziałem nie bardzo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 3 gru 2009, 15:31

Q....fa f...ck co za powalony samochód...
Wiecie czemu dobrze chodzi – bo jest odłączona wtyczka TPS – niech mi to ktoś wyjaśni ? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hazu » 3 gru 2009, 18:27

Może komuter nawala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez marimart81 » 3 gru 2009, 19:12

Barthek1983 nie jestes sam z tym problemem :D bo mnie to też przesladuje tylko ja narazie nic nie wymieniałem ani nierobiłem a zaczęło się od wymiany poduchy i oczywiście co by sobie przepustnicy nie przeczyścić no i się zaczęły identyczne objawy co u ciebie nadmieniając ,że tps-u nie ruszałem a ustawiony jest dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez steven » 3 gru 2009, 20:03

może tps uszkodzony, a możed tobie się tylko wydaje ze dobrze chodzi... a trak naprawde przerzuca się w tryb awaryjny... bez sprawdzenia tpsa przepływomierza i całego komputera nikt znający się nic nie powie, chyba że będzie strzelał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Barthek » 3 gru 2009, 21:02

Hazu napisał(a):Może komuter nawala

Jak to sprawdzić nie podmieniając innego? Pewnie się nie da :)

marimart81 napisał(a):Barthek1983 nie jestes sam z tym problemem...oczywiście co by sobie przepustnicy nie przeczyścić no i się zaczęły identyczne objawy co u ciebie nadmieniając ,że tps-u nie ruszałem a ustawiony jest dobrze

Dzięki, dobrze wiedzieć :D Coś czuję, że więcej jest ludzi z tym problemem a nawet o tym nie wiedzą...

steven napisał(a):może tps uszkodzony, a możed tobie się tylko wydaje ze dobrze chodzi... a trak naprawde przerzuca się w tryb awaryjny... bez sprawdzenia tpsa przepływomierza i całego komputera nikt znający się nic nie powie

Ale w 3 przepustnicach – w każdej jest uszkodzony? W awaryjnym przy 0,5mm wiatrak się włącza przy 0,1mm się wyłącza – na każdej przpustnicy (i tak powinno być). Na wszystkich przepustnicach auto cholera chodzi tak samo, czyli źle – objawy na pierwszej stronie.
Jeździłem innym Xedem i chodził jak malina tyle, że ta pani nie udostępni części do przeszczepu.

Steven mogę nawet kiedyś do Ciebie podjechać jeśli masz czas i ochotę, bo ja już straciłem wszelką nadzieję.
Pojadę nawet na drugi koniec Polski, ale niech ktoś mi pomoże – po 2 latach walki poddaję się...
Ostatnio edytowano 3 gru 2009, 21:08 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hazu » 3 gru 2009, 21:07

Ja przez ponad 3l użytkowanie v-6tki nie maiąłem takich problemów tyle że nigdy nawet nie dotykałem się do przepustnicy i tps-u

a może masz instlację gazową podpiętą pod tps?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Barthek » 3 gru 2009, 21:11

Hazu napisał(a):nigdy nawet nie dotykałem się do przepustnicy i tps-u
a może masz instlację gazową podpiętą pod tps?

Jeśli ktoś mi pomoże to naprawić to przyrzekam, że nie dotknę już nigdy żadnej przepustnicy.
Te problemy mam od 2 lat, a instalację lpg od 3 miesięcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hazu » 3 gru 2009, 22:00

Barthek1983
nie wiem ja chodzi Twój samochód ale istotnie w moim tez był taki efekt szarpnięcia przy zmianie biegów
ale można było sie do tego przyzwyczaić.
a obroty na ciepłym silniku spadały najpierw na ok 1200obr/min a póżniej na ok 700obr/min

było raz tak ze spadły obroty natychmiast ale nie potrafię sobie przyponieć co było tego przyczyną ale napewno było to po wymianie rozrządu i innych kiedy to uszkodzili mi rurę dolotu oraz jeden selenoid.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Barthek » 3 gru 2009, 22:19

Hazu
Kiedy mam wpiętę kostkę do TPS-u to jest tak:
– jadąc np. 70km/h kiedy wrzucę luz obroty bardzo szybko lecą w dół do 1000obr/min podbijają się do 1200obr/min i opadają poniżej trzeciej kreski od dołu (czyli jakieś 700obr/min)
– jadąc np 70km/h np. na piątce i zdejmując nogę z gazu czuć mocne shamowanie i auto wytraca bardzo szybko prędkość (np. na dwójce to prawie natychmiast staje w miejscu)
– na jałowym mam około 700obr/min

Kiedy jest wypięta kostka TPS-u:
– jadąc np. 70km/h kiedy wrzucę luz obroty powoli lecą w dół do 1000obr/min i opadają powyżej trzeciej kreski od dołu (czyli jakieś 850obr/min)
– jadąc np 70km/h np. na piątce i zdejmując nogę z gazu czuć lekkie shamowanie i auto wytraca bardzo powoli prędkość
– na jałowym mam około 850obr/min

Przecież do jasnej ciasnej powinno być na odwrót – na wpiętej kostce powinno działać poprawnie.
Co się dzieje z komputerem kiedy jest wypięta kostka TPS-u? Teoretycznie nie wie jak jest wychylona klapka przpustnicy. W jaki sposób to wtedy działa – czy komp zbiera informacje na bieżąco, bo z wypiętym TPS-em to tak jakby miał tylko informację mechaniczną a nie elektryczną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6