Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
wyglądem półosie w 1.8 SOHC (nie GT) są takie same jak w 1.6, a te od 1.6 na bank nie pasują, więc są bardzo nikłe szanse, ze od 1.8 SOHC spasują. w GT są inne nie tylko pod względem wyglądu, ale i średnicy wałka.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
1.8 DOHC to jest właśnie GT
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
GT to było chyba oznaczenie mazdy, i właśnie w tak oznaczonej maździe był silnik 1.8 DOHC. w 323F BA silnik 1.8 DOHC był słabszy.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
KrystianR napisał(a):czy napewno półosie ze skrzyni wyprowadzone oryginalne od gt podejda do piast mazdy mx-3 sohc 1.6
najlepiej zmierz średnicę wałka jaka jest na półosi w GT i w 1.6 i policz zęby czy jest ich tyle samo
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damian napisał(a):KrystianR napisał(a):czy napewno półosie ze skrzyni wyprowadzone oryginalne od gt podejda do piast mazdy mx-3 sohc 1.6
najlepiej zmierz średnicę wałka jaka jest na półosi w GT i w 1.6 i policz zęby czy jest ich tyle samo
niestety to mnie najbardziej nurtuje a jako ze auto na codzien uzywam niemam tego jak sprawdzic a polosi od gt tez niemam-bede musial zakupic jednak ciekawi mnie sprawa czy podejda one bez problemu w piasty u mnie?orientuje sie ktos albo ma mozliwosc sprawdzenia?bylbym wdzieczny
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
ok Panowie/Panie;) prowadzę troche monolog mimo iż liczyłem że ktoś już tu ten temat przerabiał ale wygląda na to że niema wielkiej tragedii...otóż zakupiłem oryginalne półosie z gt w bardzo ladnym stanie i z abs w jeszcze lepszych pieniadzach i sie okazuje ze pasuja pod oryginalne piasty 1.6 16v sohc.(dzwonilem do sprzedajcego i policzyl ilosc zebow jak i srednice i to mi marcin1mazda porownal do takich jak ja mam).wiec wrzucal bede caly silnik z kompletna skrzynia polosiami i elektryka z kompem do siebie.Poki co mam prawie wszystko co mi do szczescia brakuje...teraz finansowo sie bede musial do swapa przygotowac i troche czasu i zaczne dzialac..jedyne co to chce kolo zamachowe ze swojej skrzyni wrzucic do skrzyni od gt..to takie info gdyby kogos to interesowalo....
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
KrystianR wejdz pod samochod i zrob fote ciegna do zmiany biegow, w tym miejscu w którym łączy się ze skrzynią, to ja zrobie u mnie i porównamy, bo w 323f jest tak, że to cięgno od 1.6 ma inną końcówkę i nie podchodzi pod skrzynie od GT (za bardzo wystaje w jedną stronę i o coś tam zachacza i nie da sie biegów wrzucac).
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
takie pytanko:
Pany a ja mam takie pytanko co do koła zamachowego, zanim się zabiorę za swapa to troszke silniczek poleży i mogę conieco podłubac...kumpel w golfie III GT kiedys wysylal kolo zamachowe na odchudzanie, odchudzili mu o jakies 2kg...tez o tym samym mysle zeby to zrobic,nie znam namiarow na firme ktora takie cos robi ale pytanie czy warto...auto zapewne nabierze momentu bo bedzie mialo lzej, chodzi mi o dolny zakres obrotow...silniki te mazdowskie wydaja mi sie ze lubia byc krecone wiec sie moze zmienic troche charatkerystyka , dol napewno na korzysc ale co z gora???czy nie bedzie tak ze juz w granicy obrotow nie bedzie juz tak ciagnelo??
Pany a ja mam takie pytanko co do koła zamachowego, zanim się zabiorę za swapa to troszke silniczek poleży i mogę conieco podłubac...kumpel w golfie III GT kiedys wysylal kolo zamachowe na odchudzanie, odchudzili mu o jakies 2kg...tez o tym samym mysle zeby to zrobic,nie znam namiarow na firme ktora takie cos robi ale pytanie czy warto...auto zapewne nabierze momentu bo bedzie mialo lzej, chodzi mi o dolny zakres obrotow...silniki te mazdowskie wydaja mi sie ze lubia byc krecone wiec sie moze zmienic troche charatkerystyka , dol napewno na korzysc ale co z gora???czy nie bedzie tak ze juz w granicy obrotow nie bedzie juz tak ciagnelo??
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Powiem tak... będzie lepiej się wkręcał na obroty, ale po puszczeniu gazu będzie szybciej wytracał prędkość 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Ja akurat mam koło zamahowe od 1.8 SOHC, które jest dużo mniejsze i lżejsze niż te od GT.
Silnik wkręca mi się w obroty jak głupi na pierwszych 4 biegach dochodzi do odcinki bez najmniejszego problemu, nie wiadomo kiedy. Ale nie wiem czy to jest zasługa tego koła czy wałków rozrządu od Świątka, a może skrzyni biegów od 1.3 ... Pewnie wszystkiego po trochu
Silnik wkręca mi się w obroty jak głupi na pierwszych 4 biegach dochodzi do odcinki bez najmniejszego problemu, nie wiadomo kiedy. Ale nie wiem czy to jest zasługa tego koła czy wałków rozrządu od Świątka, a może skrzyni biegów od 1.3 ... Pewnie wszystkiego po trochu
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Ja akurat mam koło zamahowe od 1.8 SOHC, które jest dużo mniejsze i lżejsze niż te od GT.
Silnik wkręca mi się w obroty jak głupi na pierwszych 4 biegach dochodzi do odcinki bez najmniejszego problemu, nie wiadomo kiedy. Ale nie wiem czy to jest zasługa tego koła czy wałków rozrządu od Świątka, a może skrzyni biegów od 1.3 ... Pewnie wszystkiego po trochu
ale jak koło zamachowe od sohc to i sprzeglo prawda??
bo ja chce sprzeglo zostawic od gt, zreszta cala skrzynie jedynie dumam nad tym kolem zamachowym...
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje